آخرین اخبار

شخصيت شناسي افراد از نوع اتومبيل مورد علاقه فال و شخصيت شناسي

شخصيت شناسي افراد از نوع اتومبيل مورد علاقه

  بزرگنمايي:

شخصيت شناسي از نوع اتومبيل

شايد شما هم گمان مي‌كنيد انتخاب‌هاي افراد در زمينه‌هاي مختلف از جمله انتخاب نوع، مدل و رنگ اتومبيل تا حد زيادي به سليقه آنها بستگي دارد اما مطالعات اخير نشان داده بسياري از خصوصيات شخصيتي افراد را مي‌توان تاحدودي از روي نوع اتومبيل‌شان و حساسيت‌هايي كه در زمينه اتومبيل دارند و همچنين رفتارهايي كه حين رانندگي از خود نشان مي‌دهند، شناخت.

البته ممکن است اين موضوع در مورد همه افراد صدق نکند اما در بعضي موارد در کنار ساير فاکتورها لايه هاي پنهان شخصيتي را نشان مي دهد . دكتر سيدآرش تقوي، روانشناس سلامت در اين‌باره به نكات ريز و جالبي اشاره مي‌كند.


سر و جانم فداي ماشين

دسته‌اي از افراد بيش از اندازه و در حد افراطي به اتومبيل‌شان رسيدگي مي‌كنند؛ مثلا هزينه و وقت زيادي را صرف تميز كردن و رسيدگي به ظاهر اتومبيل‌شان مي‌كنند. درواقع اين افراد چون در ساير ابعاد زندگي فرصتي براي ابراز وجود ندارند يا سوژه يا شخص مهمي براي مراقبت و تعلق خاطر اطراف‌شان نيست، گاهي اوقات اين كمبود را با مراقبت و رسيدگي بيش از حد از اتومبيل خود جبران مي‌كنند.

زندگي ماشين و ديگر هيچ

افرادي كه به اتومبيل‌شان شخصيت مي‌دهند مثلا برايش اسم انتخاب مي‌كنند مثل خوش‌ركاب، سمندون، رخش و. . . افرادي هستند كه علاقه زيادي به اتومبيل‌شان دارند. اين خصوصيت در افرادي كه از طريق اتومبيل‌شان درآمدزايي و امرار معاش مي‌كنند، بيشتر ديده مي‌شود. از آنجا كه اتومبيل در زندگي‌ اين افراد نقش پررنگ و مهمي دارد و خودشان معتقدند كه با آن زندگي مي‌كنند، احترام خاصي براي آن قائل مي‌شوند و به آن شخصيت مي‌دهند.

اين افراد معمولا نسبت به اشياي مرتبط با خود، احساس قدرداني، سپاسگزاري و دين زيادي داشته و آن را به صورت رسيدگي و مراقبت افراطي نشان مي‌دهند. عده‌اي از اين افراد، نوع و قدر ارزشي كه به اتومبيل‌شان مي‌دهند، چيزي شبيه به آدم‌هاي مهم زندگي‌شان است.

اين دسته از افراد معمولا به اشيا، حيوانات و گياهان هم تعلق خاطر زيادي دارند. گاهي هم ديده مي‌شود كه افرادي از اين دست اتومبيل‌شان را نسل به نسل منتقل ‌مي كنند. حتي اگر اتومبيل‌شان از نظر سواري، كارآمد نباشد اما جزء هويت خانوادگي آنها محسوب مي‌شود.

ماشينم ويتريني از نظراتم

عده‌اي از افراد هستند كه خلاصه نظرات‌شان را روي اتومبيل‌شان مي‌نويسند. مثلا افراد عاشق‌پيشه، تصاوير و اشعاري عاشقانه روي اتومبيل‌شان رسم كرده يا مي‌نويسند. عده‌اي هم حسرت‌ها يا حسادت‌هاي‌شان را در قالب جملاتي روي اتومبيل‌شان درج مي‌كنند. معمولا كساني دست به اين كار مي‌زنند كه هيجانات و خواسته‌هاي‌شان در زمينه خاصي سركوب شده باشد و چون ويترين خاصي براي ابراز اين نظرات و حسرت‌ها ندارند، از اتومبيل‌شان براي اين كار استفاده مي‌كنند.

بي‌خيال ماشينم

افرادي كه اصلا به ماشين‌شان رسيدگي نمي‌كنند، مثلا اگر تصادف كنند، بدنه ماشين‌شان را تعمير نمي‌كنند يا اگر ماشين‌شان از لحاظ فني دچار مشكلي شود، تا مجبور نشوند آن را به تعميرگاه نمي‌برند، افراد بي‌نظمي هستند و معمولا به ساير جنبه‌هاي زندگي‌شان هم اهميت چنداني نمي‌دهند. اين افراد تمايل زيادي به مصرف‌گرايي دارند. يعني دوست ندارند بابت سرويسي كه مي‌گيرند، سرويس و هزينه زيادي را بدهند.

ماشين‌ شاسي‌بلند؛ انتخاب قدرت طلب ها

افراد قدرت‌طلب و قدرتمند ماشين‌هاي شاسي‌بلند را نسبت به ماشين‌هاي سواري بيشتر مي‌پسندند.

ماشين صندوقدار، مورد پسند منطقي‌ها

هر چه تفكر افراد منطقي‌تر، انعطاف‌ناپذيرتر، ريشه‌اي‌تر و در عين حال محتاطانه‌تر و سختگيرانه‌تر باشد، ماشين‌هاي مكعب‌مستطيل (صندوقدار) را ترجيح مي‌دهند.

هيجان‌طلبي در ماشين‌هاي كروي‌شكل

افرادي كه انعطاف‌پذيرترند، تفكر روبه‌رشدتري دارند، خواهان تنوع و هيجان‌طلبي بيشتري هستند و نسبت به مسائل زندگي سهل‌گيرترند، ماشين‌هاي كروي‌شكل (آيروديناميك) را بيشتر مي‌پسندند.

رهايي در ماشين‌هاي كوپه

ريسك‌پذيري يكي از ويژگي‌هاي افرادي است كه هميشه ماشين كوپه انتخاب مي‌كنند. افرادي كه دوست دارند احساس رهايي را تجربه كنند، به خريد ماشين‌هاي با سقف متحرك تمايل زيادي دارند.

خودشيفته‌ها نادرترين را انتخاب مي‌كنند

شخصيت‌هاي خودشيفته هنگام خريد اتومبيل سعي مي‌كنند ماشيني را انتخاب كنند كه علاوه بر به‌روز و مدرن بودن خيلي کمياب و منحصربه‌فرد باشد. افراد خودشيفته داراي احساسات افراطي هستند و دوست دارند به ديگران نشان دهند كه آدم خيلي مهم و متفاوتي هستند؛ از اين رو ماشين‌هايي با مدل‌هاي ناياب و رنگ‌هاي خيلي خاص و نادر را انتخاب مي‌كنند.

ايده‌‌آل‌گراها كامل‌‌ترين را انتخاب مي‌كنند

افراد ايده‌آل‌گرا بيشتر از اينكه به رنگ و ظاهر ماشين توجه كنند، روي مشخصات فني ماشين حساس‌اند. هنگام انتخاب اتومبيل به تعداد سيلندرها، نوع ترمز، نوع فرمان، نوع و تعداد دنده‌ها و. . . اهميت زيادي مي‌دهند و سعي مي‌كنند ماشيني را انتخاب كنند كه از نظر فني در حد خودش كامل‌ترين باشد. شكل و ظاهر داخل ماشين بيشتر از بيرون آن براي‌شان اهميت دارد. به ندرت ماشين كاركرده مي‌خرند. به محض اينكه ماشين از نظر فني دچار مشكل شود، آن را تعويض مي‌كنند چون دوست ندارند ماشين آنها ابزاري شود براي رنج‌شان.

ريسك‌پذيرها جديدترين‌ها را مي‌خرند

افرادي كه ريسك‌پذيرند روي برند و مدل ماشين خيلي مانور مي‌دهند. دوست دارند اتومبيل‌هايي با مارك‌هاي خاص يا جديدترين مدل‌ها را بخرند. درواقع نوگرايي براي‌شان خيلي مهم است؛ بنابراين از برندهاي جديد اتومبيل خيلي استقبال مي‌كنند. افراد ريسك‌پذير دوست دارند هر اتومبيلي را كه وارد بازار شده قبل از ديگران تجربه كنند. اين افراد معمولا رفتارهاي رانندگي پرخطري دارند؛ بنابراين ماشين‌هايي را مي‌خرند كه اين امكان را براي‌شان فراهم كند؛ مانند سرعت و قدرت بالا.

وابسته‌ها ماشين‌شان را عوض نمي‌كنند

افراد وابسته خيلي خوب از ماشين‌شان نگهداري مي‌كنند و حواس‌شان هست كه ماشين‌شان خراب نشود. اين افراد خيلي از ماشين‌شان استفاده نمي‌كنند مبادا ماشين‌شان خراب شود و مجبور باشند ماشين‌شان را بفروشند و اتومبيل تازه‌اي بخرند. شروع مجدد براي اين افراد بسيار اضطراب‌آور است؛ بنابراين به‌طور ناخودآگاه طوري از ماشين استفاده مي‌كنند كه مجبور نباشند آن را بفروشند و اتومبيل جديدي بخرند.




منبع: مجله زندگي ايده آل




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 ترفند روانشناسي براي شناختن شخصيت طرف مقابل

شخصيت شناسي باتوجه به نوع عيد ديدني

سال 1398 سال خوک چه اتفاقاتي براي شما رخ مي دهد؟

تشخيص شخصيت و سلامتي افراد باتوجه به ظاهر آنها با دانستن 7 نکته

شخصيت شناسي و طالع بيني شخصيت هاي سريال بازي تاج و تخت

تست روانشناسي براي مشخص شدن ميزان وابسته بودن

عطر مناسب شما با توجه به ماه تولدتان!

افراد با ابرو هاي پرپشت چه شخصيتي دارند؟!

شخصيت شناسي با توجه به بستني مورد علاقه شما

تست روانشناسي براساس خانواده شما!

شخصت شناسي براساس علاقه افراد در انداختن انگشتر در هر يک از انگشتان

نوع مراسم عروسي شما با توجه به ماه تولدتان

مدل فرق سر شما درباره شخصيت تان چه مي گويد؟

شخصيت شناسي از روي ظاهر بدن افراد

حيوان سال 97 کدام است؟

شخصيت شناسي از روي لباس افراد

متولدين ماه هاي مختلف چه زماني آمادگي عاشق شدن را دارند؟

طالع بيني ماه آبان : در اين ماه چه اتفاقاتي در انتظار شماست؟

آموزش زبان بدن براي شناختن شخصيت طرف مقابل

خصوصيت مردان را با توجه به ماه تولدشان بشناسيد!

خط کف دست شما درباره روابط عاشقانه تان چه مي گويد؟ عکس

خيانت و رابطه عاشقانه افراد براساس رنگ چشم آنها

شخصيت شناسي از روي رنگ ماشين

متولدين هر ماه در چه سني ازدواج مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک کفش مورد علاقه شما! عکس

تست روانشناسي: ديگران درباره من چگونه فکر مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک نحوه راه رفتن افراد

شغل مناسب شما براساس ماه تولد تان

شخصيت شناسي براساس مدل گرفتن فرمان خودرو

شخصيت شناسي براساس مدل نشستن افراد

شخصيت شناسي از روي چانه افراد

متولدين چه ماه هايي نبايد بايکديگر ازدواج کنند؟!

خصوصيات و عادات بد متولدين هر ماه سال

طالع بيني چيني براساس سال تولد

سال 96: طالع بيني سال خروس

شخصيت شناسي براساس چين و چروک روي پيشاني

شخصيت شناسي افراد براساس مسائل مالي

شخصيت شناسي براساس عدد تولد شما

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي

شخصيت شما براساس رنگ لباسي که مي پوشيد

شناسايي شخصيت افراد از نحوه امضا کردن آنها

شخصيت شناسي براساس شکل بيني

شخصيت شناسي از روي شکل دندان

شخصيت شناسي براساس داشتن موبايل اندرويدي يا آيفون!

شخصيت شناسي خانم ها براساس شکل و طرح ناخن هايشان

شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل

راز نقاشي هايي که در زمان صحبت با تلفن مي کشيم؟!

شخصيت طرف مقابل را باتوجه به شکل انگشت شست او تشخيص دهيد! عکس

شخصيت شناسي براساس عکس پروفايل افراد!

شخصيت شناسي: در عکس زير پيرمرد ميبينيد يا يک دختر جوان!؟