آخرین اخبار

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي فال و شخصيت شناسي

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي

  بزرگنمايي:

چه خبر - شخصيت شناسي افراد به کمک اشکال هندسي

شايد جزو افرادي هستيد که از رياضي و هندسه دل‌خوشي ندارند و تا اسم اين درس‌ها به ميان مي‌آيد، بدن‌تان کهير مي‌زند! اما اين بار مي‌خواهيم از زاويه‌اي شيرين و کاربردي به هندسه نگاه کنيم و از اين راه بفهميم در درون شما چه خبر است. پس همين جا زمينه‌هاي ذهني‌تان از کلاس‌هاي مدرسه را دور بريزيد و به اشکال ساده هندسي خوب فکر کنيد.

بعد ساده‌ترين اشكال هندسي را به خاطر بياوريد؛ مربع، مستطيل، مثلث، دايره. سپس خيلي سريع و بدون اينكه زياد به مغزتان فشار بياوريد، شكلي را انتخاب كنيد كه بيشتر از همه مي‌پسنديد. در حقيقت يك تست روانشناسي پيش روي شما قرار دارد كه با توجه به انتخاب‌تان به‌سرعت نشان مي‌دهد شما در زندگي چه جور آدمي هستيد و در چه مشاغلي احتمال موفقيت‌تان بيشتر است!

حتي مي‌توانيد براي شناسايي ابعاد پنهان شخصيت اطرافيان‌تان اين تست را به‌کار ببريد و تا حدودي آنها را بهتر بشناسيد.


از بين شکل هاي زير يکي را انتخاب کنيد

از بين شکل هاي زير يکي را انتخاب کنيداز بين شکل هاي زير يکي را انتخاب کنيد


مستطيل؛ عاشق نظم و ترتيب

اصولگرايي مشخصه بارز اين افراد است. آنها نيز نظم و ترتيب را دوست دارند ولي آن را بيشتر از طريق سازماندهي‌هاي دقيق اجرا مي‌كنند. به طور مثال ممکن است براي انجام کارها جدول زمان‌بندي درست کنند و بدانند در هر ساعت از روز قرار است چه کاري را دقيقا انجام دهند.

اين امر سبب مي‌شود كه راه‌هاي مناسبي را انتخاب و همه قواعد و مقررات را بررسي كنند. اگر وظيفه‌اي را به اين اشخاص محول ‌كنيد، ابتدا آن را به خوبي سازماندهي مي‌كنند تا اطمينان يابند كه به‌طور اصولي اجرا خواهد شد. نکته مهم اينجاست که گاهي گروهي از اين افراد براي ايجاد نظم و ترتيب بيشتر از والد درون‌شان کمک مي‌گيرند و مدام به ديگران دستور مي‌دهند. اين کار ممکن است با ناراحتي اطرافيان همراه شود و محبوبيت عاشقان نظم و ترتيب را کم کند. از اين رو بهتر است با رفتاري بالغانه چنين درخواستي را از اطرافيان داشته باشيد و مدام امر و نهي نکنيد.


دايره؛ اجتماعي و خوش‌مشرب

چنين افرادي اجتماعي و خوش‌صحبت هستند، هيچ لحن خشني ندارند و امور را به وسيله صحبت كردن درباره آنها تحت كنترل خود درمي‌آورند. ارتباطات اولين اولويت آنها در زندگي است. مطمئن باشيد اگر وظيفه‌اي به آنها محول شود، آنقدر درباره آن صحبت مي‌كنند تا هماهنگي لازم ايجاد شود. اين را هم بدانيد که دايره يکي از کامل‌ترين اشکال هندسي است و افرادي که اين شکل را انتخاب مي‌کنند ميل به کمال‌طلبي هم در آنها ديده مي‌شود. بيشتر دوستداران اين شکل هندسي افرادي برونگرا هستند و در موقعيت‌هاي مختلف سعي مي‌کنند خودشان را فعال و پرانرژي نشان دهند. بهتر است به آنها اجازه دهيد خودشان را نشان دهند و فرصت صحبت کردن را در اختيارشان قرار دهيد.


مثلث، هدف‌گرا و با برنامه

اشخاصي كه شكل مثلث را انتخاب مي‌كنند، هدف‌گرا هستند. آنها از برنامه‌ريزي قبل از انجام كارها لذت مي‌برند و به طرح موضوعات و برنامه‌هاي بزرگ و بلند‌مدت تمايل نشان مي‌دهند اما ممكن است جزييات را فراموش كنند.

اگر كاري را برعهده آنها بگذاريد، ابتدا هدفي را براي آن تعيين و سپس با برنامه‌ريزي كار را آغاز مي‌كنند. اين طرز فکر سبب مي‌شود رسيدن به هدف براي دوستداران مثلث نسبت به سايرين ساده‌تر باشد. نکته ديگر اين است که به مثلث‌دوستان توصيه مي‌شود اهداف‌شان را به سه دسته بلندمدت، ميان‌مدت و کوتاه‌مدت تقسيم کنند تا دستيابي به آنها ساده‌تر باشد و با شکست و ناکامي همراه نشود.

مربع؛ آرام و محافظه‌کار

افرادي كه شكل مربع را انتخاب مي‌كنند كساني هستند كه در يك محيط پايدار بيشترين احساس آرامش را دارند و مسير كارهاي‌شان كاملا واضح است. چنين اشخاصي محافظه‌كارند و دوست دارند همه چيز مرتب و منظم باشد. بي‌نظمي دشمن آسايش و راحتي اين افراد است و وقتي از خط‌کشي‌هاي زندگي خارج مي‌شوند، اعصاب شان به هم مي‌ريزد.

اين افراد وظيفه‌شناس هستند و اگر كاري را به آنها محول كنيد، آنقدر روي آن وقت مي‌گذارند تا تمام شود؛ حتي اگر كاري تكراري و طاقت‌فرسا باشد و مجبور شوند به‌تنهايي آن را انجام دهند؛ بنابراين هميشه مي‌توانيد روي مسئوليت‌پذيري آنها حساب کنيد و کارهاي حساس را روي دوش‌شان قرار دهيد. نگران نباشيد، از عهده انجام هر کاري برمي‌آيند.

اين تست چه کاربردي دارد؟

اين تست براي ارزيابي افراد نسبت به موقعيت شغلي‌شان كاربرد دارد يا به منظور پي بردن به اين نكته كه اشخاص مختلف تا چه حد مي‌توانند با هم كار كنند.
اگر شما به‌شدت علاقه‌منديد كه يك كار خاص و اصولي را انجام دهيد يك فرد مربع‌دوست مي‌تواند همكار خوبي براي‌تان باشد. همچنين اينگونه افراد براي كار در دواير حسابرسي هم كاملا مناسبند.

اگر كارها نياز به سازماندهي گروهي داشته باشد، مثلث‌دوستان در پيشبرد فعاليت‌ها موفق خواهند بود. اين افراد مي‌توانند مجري خوبي باشند چون اهداف را مشخص و اطمينان مي‌يابند كه دستيابي به آنها ممكن است.

براي هر نوع ارتباطات حضوري افرادي كه دايره را انتخاب مي‌كنند، بهترين هستند. آنها مي‌توانند يك كارمند خوب، مسئول پذيرش يا فردي باشند كه به مشتريان خود خدمات مناسبي را ارائه مي‌دهند.

به طور كلي افرادي كه سه شكل اول يعني مربع، مستطيل و مثلث را انتخاب مي‌كنند در جهت مسير ويژه در حركت هستند و كارها را به طور منطقي و اصولي انجام مي‌دهند ولي ممكن است خلاقيت كمي داشته باشند.
اما گزينش دايره نشان‌دهنده خلاقيت و برونگرايي است. چنين افرادي به موقعيت‌هاي جديد و ساير افراد دسترسي پيدا مي‌كنند ولي چندان اصولگرا و قابل اعتماد نيستند.




منبع: مجله ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 ترفند روانشناسي براي شناختن شخصيت طرف مقابل

شخصيت شناسي باتوجه به نوع عيد ديدني

سال 1398 سال خوک چه اتفاقاتي براي شما رخ مي دهد؟

تشخيص شخصيت و سلامتي افراد باتوجه به ظاهر آنها با دانستن 7 نکته

شخصيت شناسي و طالع بيني شخصيت هاي سريال بازي تاج و تخت

تست روانشناسي براي مشخص شدن ميزان وابسته بودن

عطر مناسب شما با توجه به ماه تولدتان!

افراد با ابرو هاي پرپشت چه شخصيتي دارند؟!

شخصيت شناسي با توجه به بستني مورد علاقه شما

تست روانشناسي براساس خانواده شما!

شخصت شناسي براساس علاقه افراد در انداختن انگشتر در هر يک از انگشتان

نوع مراسم عروسي شما با توجه به ماه تولدتان

مدل فرق سر شما درباره شخصيت تان چه مي گويد؟

شخصيت شناسي از روي ظاهر بدن افراد

حيوان سال 97 کدام است؟

شخصيت شناسي از روي لباس افراد

متولدين ماه هاي مختلف چه زماني آمادگي عاشق شدن را دارند؟

طالع بيني ماه آبان : در اين ماه چه اتفاقاتي در انتظار شماست؟

آموزش زبان بدن براي شناختن شخصيت طرف مقابل

خصوصيت مردان را با توجه به ماه تولدشان بشناسيد!

خط کف دست شما درباره روابط عاشقانه تان چه مي گويد؟ عکس

خيانت و رابطه عاشقانه افراد براساس رنگ چشم آنها

شخصيت شناسي از روي رنگ ماشين

متولدين هر ماه در چه سني ازدواج مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک کفش مورد علاقه شما! عکس

تست روانشناسي: ديگران درباره من چگونه فکر مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک نحوه راه رفتن افراد

شغل مناسب شما براساس ماه تولد تان

شخصيت شناسي براساس مدل گرفتن فرمان خودرو

شخصيت شناسي براساس مدل نشستن افراد

شخصيت شناسي از روي چانه افراد

متولدين چه ماه هايي نبايد بايکديگر ازدواج کنند؟!

خصوصيات و عادات بد متولدين هر ماه سال

طالع بيني چيني براساس سال تولد

سال 96: طالع بيني سال خروس

شخصيت شناسي براساس چين و چروک روي پيشاني

شخصيت شناسي افراد براساس مسائل مالي

شخصيت شناسي براساس عدد تولد شما

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي

شخصيت شما براساس رنگ لباسي که مي پوشيد

شناسايي شخصيت افراد از نحوه امضا کردن آنها

شخصيت شناسي براساس شکل بيني

شخصيت شناسي از روي شکل دندان

شخصيت شناسي براساس داشتن موبايل اندرويدي يا آيفون!

شخصيت شناسي خانم ها براساس شکل و طرح ناخن هايشان

شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل

راز نقاشي هايي که در زمان صحبت با تلفن مي کشيم؟!

شخصيت طرف مقابل را باتوجه به شکل انگشت شست او تشخيص دهيد! عکس

شخصيت شناسي براساس عکس پروفايل افراد!

شخصيت شناسي: در عکس زير پيرمرد ميبينيد يا يک دختر جوان!؟