آخرین اخبار

شخصيت شناسي افراد براي دادن عيدي مناسب فال و شخصيت شناسي

شخصيت شناسي افراد براي دادن عيدي مناسب

  بزرگنمايي:

هديه دادن به افراد با توجه به شخصيت آنها

هديه دادن به دوستان و اطرافيان به نظر ساده و بي‌دغدغه مي‌آيد اما وقتي در بطن ماجرا وارد مي‌شويم تازه مي‌بينيم يكي از كارهاي سخت و پيچيده است؛ از اين نظر كه معمولا نمي‌دانيم آنچه به عنوان هديه در نظر گرفته‌ايم مورد پسند اوست يا نه؟
در اينجا سعي كرديم افراد را بسته به بارزترين ويژگي شخصيتي‌شان به چند گروه تقسيم كنيم و بگوييم براي هر كدام چه هديه‌اي مي‌تواند مناسب باشد. اگر از آن دسته افرادي هستيد كه عادت به هديه دادن داريد و براي‌تان مهم است آنچه به عزيزتان هديه مي‌دهيد موردپسند او باشد، خواندن اين مطلب را از دست ندهيد.


براي افراد خجالتي چي بخريم؟ هر آنچه تنهايي آنها را پر مي‌كند

كم‌حرفي بارزترين ويژگي افراد خجالتي است. آنها خيلي كم صحبت مي‌كنند و هنگامي كه مورد سوال قرار مي‌گيرند، كوتاه‌ترين جواب ممكن را مي‌دهند. اعتماد به نفس‌ اين افراد پايين است و معمولا موقع ايستادن سرشان را پايين مي‌اندازند و با دستان و وسايل خود بازي مي‌كنند. هنگام برقراري ارتباط با ديگران با آنها ارتباط چشمي برقرار نمي‌كنند يا به نقطه ديگري نگاه مي‌كنند؛ مثل شخصيت نيلوفر در فيلم دختر شيريني‌فروش با بازي فاطمه معتمدآريا يا شخصيت رضا در فيلم خواب سفيد با بازي حميد جبلي. علاوه بر اينها شخصيت‌هاي خجالتي نمي‌توانند ديدگاه و احساسات واقعي‌شان را بيان كنند و در نتيجه قادر نيستند با ديگران ارتباط موثر و مفيدي برقرار كنند.

چون افراد خجالتي و كم‌حرف به خوبي نمي‌توانند با ديگران ارتباط برقرار كنند در كل هديه گرفتن در آنها حس خوبي ايجاد مي‌كند و اعتماد به نفس آنها را بالا مي‌برد. اگر همسر يا يكي از نزديكان‌تان خجالتي و كم‌حرف است نه‌تنها براي مناسبت‌ها بلكه گاهي بدون منظور هديه‌اي به او بدهيد و بدانيد كه با اين كار حس خيلي خوبي در او ايجاد كرده‌ايد. براي اينكه او را خوشحال كنيد به دنبال اين نباشيد كه غافلگيرش كنيد بلكه سعي كنيد چيزي را به او بدهيد كه برايش كارآيي داشته باشد.

افراد خجالتي و كم‌حرف به فعاليت‌هاي گروهي علاقه‌اي ندارند در جمع احساس راحتي نمي‌كنند و بيشتر اوقات خود را در تنهايي مي‌گذرانند؛ از اين رو اگر مي‌خواهيد مناسب‌ترين هديه را به آنها بدهيد كتابي در زمينه‌اي كه به آن علاقه دارد به او هديه بدهيد. كتاب‌هاي خودآموز و رمان هم معمولا موردپسندشان است.

موزيك پلير يا هندزفري هم مي‌تواند هديه مناسبي براي اين گروه باشد چون معمولا به موسيقي هم علاقه زيادي دارند و اغلب در تنهايي موسيقي گوش مي‌دهند. اگر اهل ورزش خاصي باشند هم مي‌توانيد يك ست ورزشي يا لوازم ورزش مورد علاقه‌شان را به آنها هديه دهيد. يك عروسك يا وسيله‌اي تزييني كه بتواند آن را در اتاقش بگذارد و با ديدنش ياد شما بيفتد هم براي خجالتي‌ها هديه مناسبي است.


براي احساساتي‌ها چي بخريم؟ هر چي مي‌خريد كنارش يك گل باشد

افراد رمانتيك و احساساتي بيش از اندازه عاطفي و حساسند و معتقدند هر احساسي معتبر است؛ چه معني‌دار باشد و چه نباشد. اين افراد هنگام تصميم‌گيري احساس‌شان بر منطق‌شان غلبه مي‌كند و معمولا از روي احساس‌شان تصميم مي‌گيرند. آنها به احساسات ديگران هم توجه مي‌كنند و تمام تلاش‌شان اين است كه رضايت ديگران را جلب كنند. افراد حساس مي‌توانند عميقا روي چيزي تمركز كنند و در كارهايي كه نيازمند دقت، سرعت و جزئيات است، مهارت دارند.

وظيفه‌شناسي هم يكي ديگر از خصوصيات آنهاست. علاوه بر اين، آنها سريعا تحت تاثير موقعيت‌هاي ناراحت‌كننده قرار مي‌گيرند و حال و هوا و خلق و خوي ديگران روي آنها تاثير زيادي مي‌گذارد؛ از اين رو رعايت آداب هديه دادن بيشتر از خود هديه دادن براي‌شان اهميت دارد. درواقع هديه گرفتن براي آنها بيشتر از اينكه جنبه كارآيي داشته باشد، جنبه احساسي دارد.

اگر همسر شما يا يكي از نزديكان‌تان به‌شدت رمانتيك و احساساتي است، روز تولد، مناسبت‌هاي مهم و سالگردهاي ازدواج‌تان را حتما به ياد داشته باشيد و دقيقا در همان روز هديه‌تان را به او تقديم كنيد. بهتر است كنار هديه‌تان يك شاخه يا يك دسته گل هم بگذاريد يا در تزيين هديه‌تان از گل طبيعي استفاده كنيد. زيورآلاتي تزييني كه سمبلي عاشقانه دارد هم براي اين دسته افراد هديه مناسبي است. همچنين مي‌توانيد يك گردنبند طلا، نقره يا تيتانيوم که اسم خودتان روي آن حک شده برايش بخريد يا پشت آويزي كه به او هديه مي‌دهيد جملات عاشقانه‌اي مثل «تا هميشه دوستت دارم» و از اين دست را حك كنيد.
يك عطر خوشبو يا يك ادكلن معروف در كنار يك بسته شكلات يا يك سي‌دي از موزيك‌هاي كلاسيك و عاشقانه هم با توجه به روحيه لطيفي كه اين افراد دارند، بسيار مناسب خواهد بود. رمان‌هاي عاشقانه، كتاب شعر يا يك تابلوي نقاشي با مضموني عاشقانه هم مي‌تواند مورد پسند رمانتيك‌ها و احساساتي‌ها باشد.


براي جسورها چي بخريم؟ چيزي كه به كارشان بيايد

افراد جسور افكاري رك و صريح دارند و احساسات‌شان را صادقانه ابراز مي‌كنند. اين دسته افراد اگر حين انجام كاري با مانعي برخورد كنند به‌سادگي كوتاه نمي‌آيند و دست از تلاش برنمي‌دارند. اين افراد متوجه اشتباهات‌شان مي‌شوند و مسووليت آن را مي‌پذيرند. آنها احساسات خودشان را مي‌شناسند و هيجانات‌شان را حل و فصل مي‌كنند. افراد جسور و بي‌پروا، سختكوش و باانگيزه‌ هستند؛ از اين رو بيشتر از هدايايي خوش‌شان مي‌آيد كه براي رساندن آنها به اهداف‌شان كارآيي لازم را دارند؛ به همين دليل خريد وسايل كاربردي بسيار موردپسند‌شان است.

پس اگر مي‌خواهيد براي فردي كه جسارت يكي از ويژگي‌هاي بارز شخصيتي اوست، هديه‌اي بخريد بسته به حرفه و علايقش وسيله‌اي كاربردي مثل گوشي، لپ‌تاپ، فلش، كتاب و. . . به او هديه دهيد. اگر شخص مورد نظرتان ورزش يا هنر خاصي را به‌طور حرفه‌اي دنبال مي‌كند، هديه دادن ابزاري كه به كارش بيايد، بسيار او را خوشحال مي‌كند.

از آنجا كه رك‌گويي يكي از ويژگي‌هاي افراد جسور است ممكن است فكر كنيد كارتان كمي سخت است و هديه‌اي كه به او مي‌دهيد حتما بايد كاملا مطابق سليقه او باشد اما چون آنها اين قدرت را دارند كه در لحظه عواطف و احساسات خود را مديريت كنند و بهترين و مناسب‌ترين رفتار را از خودشان نشان دهند، زياد نگران نباشيد. يك فرد جسور حتي اگر از هديه‌تان خيلي خوشش هم نيايد به‌گونه‌اي برخورد مي‌كند كه شما آن را حس نكنيد.
جسارت و جرأتمندي يكي از ويژگي‌هاي شخصيتي مثبت‌ افراد جسورمحسوب مي‌شود اما به شرطي كه بتوانند با رعايت اعتدال و داشتن مهارت‌هاي لازم درست و بجا آن را به كار گيرند؛ درست مثل شخصيت شهرزاد در سريال شهرزاد.


براي خودشيفته‌ها چي بخريم؟ كادويي كه خاص و گرانقيمت باشد

خودشيفته‌ها خودشان را بسيار ويژه، خاص و مهم مي‌پندارند و چون خود را خاص، قوي، فوق‌العاده شايسته و دانا مي‌دانند، انتظار دارند كه خاص‌ترين هديه را دريافت كنند. آنها تحمل انتقاد را ندارند و در برابر آن خشمگين مي‌شوند. پس اگر مي‌خواهيد براي كسي هديه بخريد كه پرتوقعي و خودشيفتگي بارزترين ويژگي شخصيتي اوست، كارتان كمي سخت است چون تنها هديه‌اي كه كاملا مطابق با سليقه او باشد و آن را در شأن خود بداند، خوشحالش مي‌كند.

اين افراد هميشه حق ‌به‌ جانب هستند و در غير اين صورت هرگز راضي و خوشحال نخواهند شد. اگر همسر شما در اين دسته قرار مي‌گيرد و مي‌خواهيد براي او هديه بخريد طلا، جواهر و ساعت اصل بهترين گزينه است. شخصيت‌هاي خودشيفته و پرتوقع هميشه در تلاشند بهترين‌ها و خاص‌ترين‌ها را براي خود فراهم كنند؛ از اين رو تنها لباس‌هايي با برندها و مارك‌هاي خاص و گران و همچنين لباس‌هايي با جنس‌هاي خاصي مثل حرير و ابريشم آنها را خوشحال مي‌كند.
خودشيفته‌ها روي تك و منحصربه‌فرد بودن هم حساسيت زيادي دارند و به‌هيچ‌وجه دوست ندارند شخص ديگري شبيه آن را داشته باشد؛ بنابراين هنگام خريد هديه اين مساله را هم حتما مدنظر قرار دهيد. يك عطر اورجينال با بسته‌بندي بسيار شيك هم مي‌تواند گزينه مناسبي براي اين دسته افراد باشد.


براي حسابگرها چي بخريم؟ هديه‌هايي كه خيلي گران نباشند

زياد پول خرج كردن افراد حسابگر و خسيس را مضطرب و نگران مي‌كند. افراد حسابگر و مقتصد برخلاف ولخرج‌ها داشتن امنيت مالي را به هيجان خريدن كردن ترجيح مي‌دهند. هنگام هديه دادن به اين افراد بهتر است سراغ هديه‌هاي خيلي گران‌قيمت نرويد به اين دليل كه اولين چيزي كه بعد از گرفتن هديه به ذهن آنها مي‌رسد اين است كه حالا چگونه هديه‌اي كه او به من داده است را جبران كنم و همين فكر ناخوشايند شيريني گرفتن هديه گران‌قيمت و ارزنده را به كام آنها تلخ مي‌كند.

گرفتن وسايل كاربردي كه نيازهاي روزمره آنها را برطرف مي‌كند مي‌تواند براي اين افراد هديه مناسبي باشد؛ بنابراين مي‌توانيد سراغ محصولات آرايشي، بهداشتي، لباس، كيف، كفش و لوازم كاربردي منزل برويد چون در اين صورت با يك تير دو نشان زده‌ايد؛ هم به او هديه‌اي داده‌ايد و هم او را از اينكه خودش براي خريدن آن چيز هزينه كند، نجات داده‌ايد.

دقت كنيد آنچه مي‌خريد حتما مورد نياز و مورد پسند او باشد چون افراد حسابگر از اينكه چيزي غيرقابل استفاده جايي بماند، اصلا حس خوبي ندارند. به‌هيچ‌وجه سراغ وسايل تزييني و لوكس مثل عروسك، مجسمه و... همچنين عطر‌هاي گرانقيمت و زيورآلات نرويد. اگر خيلي سليقه او را نمي‌شناسيد، مي‌توانيد مبلغي كه مي‌خواهيد براي خريدن هديه هزينه كنيد را در قالب كارت هديه به او كادو دهيد. مطمئن باشيد در اين صورت هم خوشحال مي‌شود و هم با حسابگري‌اي كه دارد بهترين و مناسب‌ترين كالا را براي خودش مي‌خرد.


براي افراد مهربان چي بخريم؟ چيزي كه براي خريدش وقت و انرژي مي‌گذاريد

محبت و عشق ورزيدن به ديگران بالاترين ايده‌آل افراد مهربان است. آنها بخشنده و مهربانند، معمولا برونگرا هستند و در اجتماع حضوري فعال دارند. شخصيت‌هاي مهربان هرگز تاريخ تولد عزيزان و دوستان‌شان را فراموش نمي‌كنند و براي همه مناسبت‌ها به فكر اين هستند كه اطرافيان‌شان را خوشحال كنند؛ از اين رو اگر مهرباني يكي از ويژگي‌هاي شاخص فردي است كه مي‌خواهيد به او هديه دهيد، حتما هديه را به‌موقع و در همان روز به او دهيد.

افراد مهربان ساعت‌ها وقت باارزش خود را صرف ديگران مي‌كنند و خم به ابرو نمي‌آورند؛ بنابراين اگر هديه‌اي كه دريافت مي‌كنند نشان‌دهنده اين باشد كه طرف مقابل‌شان وقت و انرژي زيادي براي تهيه آن صرف كرده احساس خوشايندتري در آنها ايجاد مي‌شود.
اگرچه افراد مهربان به ديگران عشق مي‌ورزند اما كاملا هم بدون انگيزه بعدي اين كار نمي‌كنند و به‌نوعي مي‌خواهند ديگران آنها را به خاطر محبت‌‌هاي‌شان دوست بدارند و از آنها سپاسگزار باشند؛ بنابراين در هديه دادن به اين گروه بايد دقت زيادي كرد.

اگر فرد مورد نظرتان اهل هنر باشد، مي‌توانيد يك اثر هنرمندانه برايش بخريد. اگر اهل موسيقي، فيلم يا تئاتر است يك اثر به‌روز و باب سليقه او و شايد هم بليت يك كنسرت، فيلم يا تئاتر مي‌تواند خوشحالش كند. اگر اهل كتاب و كتابخواني است، مي‌توانيد يك كتاب در حوزه مورد علاقه‌اش به او هديه دهيد. اگر اهل ورزش يا فعاليت خاصي است محصولي در اين رابطه حتما به مذاقش خوش خواهد آمد.

براي اين دسته افراد، تفكر پشت هديه بيشتر از آنچه هديه مي‌گيرند اهميت دارد؛ بنابراين از دادن كارت هديه و وجه نقد به‌عنوان هديه به اين افراد خودداري كنيد چون به احتمال زياد اين مساله را به ذهن‌شان متبادر مي‌كند كه براي رفع تكليف اين كار را انجام داده‌ايد و وقت و انرژي لازم را براي‌شان صرف نكرده‌ايد.


براي افراد ولخرج چي بخريم؟ كادويي كه آنها را هيجان‌زده كند

ولخرج‌ها افرادي هستند كه نمي‌توانند در برابر خرج كردن پول مقاومت كنند و بدون هيچ حساب و كتاب و مديريتي پول‌شان را خرج مي‌كنند. بروز رفتارهاي هيجاني و نمايشي از خصوصيات بارز شخصيت‌هاي ولخرج است. ولخرج‌ها بدون هيچ نيازي بدون محابا اقدام به خريدهاي بي‌مورد و گاهي تجملي و گران‌قيمت مي‌كنند و معمولا نوع، جنس، رنگ، مدل و كارآيي آن براي‌شان مهم نيست و تنها از اينكه آن را بخرند احساس رضايت و آرامش مي‌كنند. اگر فيلم بي‌پولي را ديده باشيد، شخصيت ايرج چيت‌چي با بازي بهرام رادان نشانگر يك شخص ولخرج و بدون مديريت مالي است.

از آنجا كه اين افراد هيجان پول خرج كردن را به امنيت مالي ترجيح مي‌دهند، هديه‌اي كه اين هيجان را در آنها ايجاد كند، مي‌تواند آنها را خيلي خوشحال كند؛ مثل عروسك‌هاي خيلي بزرگ، يك دسته گل بزرگ، قاب عكس و وسايل تزييني جالب و شيك و حتي يك شكلات خيلي خوشمزه با بسته‌بندي خاص. هديه‌اي با اندازه بزرگ‌تر و تعداد بيشتر آنها را بيشتر از يك كادوي كوچك گران‌قيمت و ارزنده خوشحال مي‌كند. هرچه بسته‌بندي و تزيين كادويي كه به او هديه مي‌دهيد شكيل‌تر و تجملي‌تر باشد، او هيجان‌زده‌تر خواهد شد.
بنابراين اگر خيلي با او صميمي هستيد و مي‌دانيد كالاي خاصي مدنظرش بوده و هميشه دوست داشته آن را داشته باشد حتي اگر خيلي ارزنده و مناسب نيست بدون هيچ شكي آن را برايش بخريد و با نهايت سليقه آن را بسته‌بندي و كادوپيچ كنيد، به او هديه دهيد و مطمئن باشيد كه خيلي خوشحال خواهد شد.


براي افراد خودنما چي بخريم؟ كادويي كه خيلي خوب تزيين شده است

توجه‌طلبي زياد و افراطي بارزترين ويژگي شخصيتي اين دسته افراد است. اين گروه رفتارهايي نمايشي، برون‌گرايانه و پررنگ و لعاب دارند. آنها هيجاني و تحريك‌پذيرند و همواره با خودنمايي، دلربايي و عشوه‌گري تلاش مي‌كنند در كانون توجه قرار بگيرند؛ تقريبا شبيه نقش شيرين، همسر عطا در شمعداني.
بنابراين خودنماها از هديه‌اي خيلي خوش‌شان مي‌آيد كه توجه‌طلبي آنها را تامين كند. نحوه دادن هديه هم براي اين افراد مهم است. اگر مي‌خواهيد در هديه دادن به اين افراد سنگ‌تمام بگذاريد، سعي كنيد آنها را به بهترين شكل غافلگير كنيد. اگر سورپرايزتان در حضور ديگران باشد كه فوق‌العاده است.

هديه‌هايي از نوع پوشيدني و تزييني هم مورد پسند اين دسته افرد است به شرط اينكه مدل و رنگش به چشم‌شان بيايد. پس اگر مي‌خواهيد لباسي به آنها هديه دهيد، سعي كنيد مدل‌ آن عجيب و غريب و شلوغ باشد. همچنين رنگ‌هاي متضاد و تندي داشته باشد. اگر عطر مدنظرتان است، بوهاي گرم و تند را انتخاب كنيد و در زيورآلات هم سراغ انگشترهايي با نگين‌هاي بزرگ برويد. اگر يك دستبند يا آويز تجملي با مدلي خاص و توي چشم يا يك ساعت مچي با صفحه‌اي بزرگ و طرحدار هم انتخاب كنيد، خوش‌شان خواهد آمد. مجسمه‌هاي فانتزي و قاب ‌عكس‌هايي با طرح كوبيسم به احتمال زياد اين گروه را خوشحال خواهد كرد.
يادتان نرود هرچه تزيين و رنگ و مدل بسته‌بندي‌ هديه‌اي كه قرار است به اين افراد بدهيد جالب‌تر بوده و به‌گونه‌اي باشد كه خيلي به چشم‌شان بيايد، خوشحال‌تر مي‌شوند.


براي افراد سرزنده چي بخريم؟ هديه‌هايي كه كودك درون‌شان را فعال كند

شخصيت‌هاي سرزنده و شاد افرادي هستند برونگرا با روابط اجتماعي بالا. خوش‌بيني هم يكي از ويژگي‌هاي بارز اين اشخاص است. شايد بتوان گفت شخصيت‌هاي شاد و سرزنده از اين رو كه برون‌گرا و اجتماعي هستند رضايت بيشتري از زندگي داشته و خوشحال‌ترند. آنها در جمعي كه پر از افراد گوناگون است به‌راحتي وارد شده، خود را معرفي مي‌كنند و با آنها صميمي برخورد مي‌كنند. افراد سرزنده و شاد همواره با مردم در تعاملند و دوستان زيادي دارند.

آنها در فعاليت‌هاي اجتماعي بيشترين حضور را دارند و همين برخورد با افراد گوناگون فرصت‌هاي مختلف و موفقيت‌هاي پي در پي را براي‌شان ايجاد مي‌كند. اين دسته معتقدند خودشان قادر به انتخاب سرنوشت خود هستند و همين احساس قوي كنترل بر امور شخصي در آنها بيش از هر عامل ديگري سبب بروز احساسات مثبت، حس رضايت از زندگي و خوشحالي مي‌شود. شخصيت دكتر رازياني با بازي شهاب حسيني در فيلم طعم شيرين خيال نمونه بارز يك شخصيت سرزنده، شاد و فعال است. طبيعتا اين دسته هم مثل همه آدم‌ها از گرفتن هديه خوشحال مي‌شوند اما مطمئن باشيد به خاطر روحيه خاصي كه دارند آن را بيشتر نشان مي‌دهند و حس بهتري را در هديه‌دهنده ايجاد مي‌كنند.

مطمئن باشيد هدايايي كه كودك درون آنها را فعال‌تر مي‌كند مثل عروسك شخصيت‌هاي كارتوني، مجسمه‌هايي با اشكال فانتزي، سي‌دي بازي‌هاي رايانه‌اي و لوازم تزييني نوستالژيك آنها را خوشحال‌تر مي‌كند. اگر از پوشيدني‌ها مي‌خواهيد هديه‌اي براي‌شان تهيه كنيد، پيشنهاد مي‌كنيم حتما سراغ رنگ‌هاي شاد برويد؛ مثلا يك ست كيف و كفش يا يك کلاه و شال‌گردن با رنگي خاص و منحصربه‌فرد. همچنين يك تابلوي نقاشي از طبيعت، يك دسته گل زيبا و رنگارنگ و حتي لوازم جانبي گوشي موبايل، لپ‌تاپ و كامپيوتر با رنگ‌هاي شاد مي‌تواند هديه مناسبي براي اين دسته افراد باشد.


براي افراد ساده و بي‌ريا چي بخريم؟ سخت نگيريد؛ هر هديه‌اي را دوست دارند!

شخصيت‌هاي ساده و بي‌ريا خوش‌بين و مثبت‌انديش‌ هستند و روح زندگي در آنها جريان دارد. اين افراد معمولا اشخاص صادقي هستند و كمي تا اندكي هم زودباور. آنها زندگي را پر از شيريني‌هايي مي‌دانند كه هنوز به آنها دست نيافته‌اند؛ البته منكر تلخي‌ها هم نيستند ولي شايد چون شيريني‌ها و زيبايي‌ها را زياد دوست دارند و به دنبالش هستند بيشتر نصيب‌شان مي‌شود. در گفتارهاي خود هميشه از كلمات و عبارات مثبت و اميدبخش استفاده مي‌كنند و به اطرافيان‌شان اميد و شادي منتقل مي‌كنند.

به قول معروف شخصيت‌هايي از اين دست در نقش خود راحت هستند، حساسيت زياد در رفتارشان مشاهده نمي‌شود، در صحبت‌هاي‌شان از واژه‌هاي اغواكننده و فريبنده استفاده نمي‌كنند و گاهي هنگام توصيف قضايا به موارد و جزيياتي اشاره مي‌كنند كه شايد براي شما كمي عجيب به نظر برسد. آنها چون با آنچه هستند راحتند، نيازي به چيزهاي اضافي براي خوشحال بودن ندارند. درواقع خوشبختي و شادي را در درون خود جست‌وجو مي‌كنند. آنها خود و شغل‌شان را دوست دارند و شادي را در چيزهاي ساده مي‌يابند.

اين افراد از آنجا كه همه چيز را ساده مي‌گيرند، تقريبا از هر چيزي كه به‌عنوان هديه دريافت كنند خوشحال مي‌شوند اما اگر آنچه دريافت مي‌كنند مطابق سليقه‌شان باشد بيشتر خوشحال مي‌شوند؛ بنابراين لازم نيست سراغ هداياي خيلي خاص و جذاب برويد. هر آنچه فكر مي‌كنيد دوست دارند از خوردني‌ها گرفته تا پوشيدني و لوازم كار و منزل را مي‌توانيد به آنها هديه دهيد و نگران هم نباشيد.
آنها هديه شما را باز مي‌كنند و با لبخندي كه گوشه لب‌شان مي‌نشيند اين حس مثبت و خوشايند را به شما انتقال مي‌دهند كه از هديه‌تان راضي هستند. آنها حتي اگر هديه شما را دوست نداشته باشند در قالب اين جمله كه «همين كه به فكرم بودي يك دنيا برام ارزش داشت» از شما تشكر مي‌كنند.


براي افراد سختگير و جدي چي بخريم؟ كارت هديه تهيه كنيد

شخصيت‌هاي سختگير و جدي در زندگي‌شان يك خط ثابت را انتخاب كرده و از اين شاخه به آن شاخه پريدن پرهيز مي‌كنند و يك شاخه را با جديت ادامه مي‌دهند. پس طبيعي است كه در كارشان آدم‌هاي متخصصي باشند و از پس چالش‌هاي زندگي‌شان به خوبي بربيايند. اين افراد اگر مسووليتي را قبول كنند تمام تلاش‌شان را براي انجام دادنش مي‌كنند و به‌راحتي مي‌توانيد به متعهد بودن‌شان اطمينان كنيد.
اين شخصيت‌ها متفكر، تحليلگر و ارزياب هستند و قبل از هر اقدامي آن را در ذهن خود مي‌پرورانند. دائما ديگران را ارزيابي كرده، مسائل را پيش‌بيني مي‌كنند و خيلي اهل ابراز احساسات نيستند. از آنجا كه ادب را در مورد ديگران كاملا رعايت مي‌كنند انتظار ادب و احترام خاصي از اطرافيان‌شان دارند.

بنابراين براي خريد هديه براي اين شخصيت‌ها سراغ وسايل فانتزي، جالب و جديد نرويد. اگر اهل ورزش است يك وسيله ورزشي، اگر اهل مطالعه است يك كتاب، اگر به انجام كارهاي فني علاقه دارد يك ابزار كارآمد، اگر به دنياي هنر علاقه‌مند است يك اثري هنري و اگر به حوزه ديجيتال علاقه‌مند است يك وسيله ديجيتالي به او هديه دهيد. بهتر است براي اين فرد سراغ پوشيدني‌ها، زيورآلات و لوازم تزييني منزل نرويد چون ممكن است سليقه شما را نپسندد و هديه‌اي كه به او مي‌دهيد آن‌طور كه بايد او را خوشحال نكند.

از آنجا كه اين افراد در زندگي‌شان روي يك خط ثابت حركت مي‌كنند، اگر با سليقه‌شان آشنا نيستيد مي‌توانيد مبلغي را كه مي‌خواهيد براي‌شان هزينه كنيد در قالب يك كارت هديه به آنها تقديم كنيد؛ البته براي به جا آوردن ادب بعد از دادن هديه برايشان توضيح دهيد: «چون دقيقا نمي‌دانستيم از چه چيزي خوشتان مي‌آيد، اين هديه را برايتان در نظر گرفتم.» و از او بخواهيد به نيابت از شما هديه مورد علاقه‌اش را خريداري كند.




منبع: مجله زندگي ايده آل




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 ترفند روانشناسي براي شناختن شخصيت طرف مقابل

شخصيت شناسي باتوجه به نوع عيد ديدني

سال 1398 سال خوک چه اتفاقاتي براي شما رخ مي دهد؟

تشخيص شخصيت و سلامتي افراد باتوجه به ظاهر آنها با دانستن 7 نکته

شخصيت شناسي و طالع بيني شخصيت هاي سريال بازي تاج و تخت

تست روانشناسي براي مشخص شدن ميزان وابسته بودن

عطر مناسب شما با توجه به ماه تولدتان!

افراد با ابرو هاي پرپشت چه شخصيتي دارند؟!

شخصيت شناسي با توجه به بستني مورد علاقه شما

تست روانشناسي براساس خانواده شما!

شخصت شناسي براساس علاقه افراد در انداختن انگشتر در هر يک از انگشتان

نوع مراسم عروسي شما با توجه به ماه تولدتان

مدل فرق سر شما درباره شخصيت تان چه مي گويد؟

شخصيت شناسي از روي ظاهر بدن افراد

حيوان سال 97 کدام است؟

شخصيت شناسي از روي لباس افراد

متولدين ماه هاي مختلف چه زماني آمادگي عاشق شدن را دارند؟

طالع بيني ماه آبان : در اين ماه چه اتفاقاتي در انتظار شماست؟

آموزش زبان بدن براي شناختن شخصيت طرف مقابل

خصوصيت مردان را با توجه به ماه تولدشان بشناسيد!

خط کف دست شما درباره روابط عاشقانه تان چه مي گويد؟ عکس

خيانت و رابطه عاشقانه افراد براساس رنگ چشم آنها

شخصيت شناسي از روي رنگ ماشين

متولدين هر ماه در چه سني ازدواج مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک کفش مورد علاقه شما! عکس

تست روانشناسي: ديگران درباره من چگونه فکر مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک نحوه راه رفتن افراد

شغل مناسب شما براساس ماه تولد تان

شخصيت شناسي براساس مدل گرفتن فرمان خودرو

شخصيت شناسي براساس مدل نشستن افراد

شخصيت شناسي از روي چانه افراد

متولدين چه ماه هايي نبايد بايکديگر ازدواج کنند؟!

خصوصيات و عادات بد متولدين هر ماه سال

طالع بيني چيني براساس سال تولد

سال 96: طالع بيني سال خروس

شخصيت شناسي براساس چين و چروک روي پيشاني

شخصيت شناسي افراد براساس مسائل مالي

شخصيت شناسي براساس عدد تولد شما

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي

شخصيت شما براساس رنگ لباسي که مي پوشيد

شناسايي شخصيت افراد از نحوه امضا کردن آنها

شخصيت شناسي براساس شکل بيني

شخصيت شناسي از روي شکل دندان

شخصيت شناسي براساس داشتن موبايل اندرويدي يا آيفون!

شخصيت شناسي خانم ها براساس شکل و طرح ناخن هايشان

شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل

راز نقاشي هايي که در زمان صحبت با تلفن مي کشيم؟!

شخصيت طرف مقابل را باتوجه به شکل انگشت شست او تشخيص دهيد! عکس

شخصيت شناسي براساس عکس پروفايل افراد!

شخصيت شناسي: در عکس زير پيرمرد ميبينيد يا يک دختر جوان!؟