آخرین اخبار

شخصيت شناسي براساس لباس پوشيدن و خوش تيپي فال و شخصيت شناسي

شخصيت شناسي براساس لباس پوشيدن و خوش تيپي

  بزرگنمايي:

شخصيت شناسي براساس خوش تيپي

حتما بعضي از افراد را ديده‌ايد كه در هر موقعيتي ترجيح مي‌دهند كت و شلوار بپوشند و اصلا دل‌شان نمي‌خواهد از لباس‌هاي تيره هميشگي‌شان دل بكنند. برعكس عده‌اي هم هستند كه قيد و بندي در پوشيدن لباس‌هاي تميز و مرتب ندارند و شلخته‌وار لباس‌هاي اسپرت را حتي در موقعيت‌هاي رسمي انتخاب مي‌كنند.

به هرحال اينكه هر فردي چه لباسي را مي‌پسندد به سليقه و نظرش بستگي دارد اما انتخاب هميشگي يك نوع پوشش مي‌تواند تا حدودي بخش‌هايي از شخصيت دروني افراد مختلف را براي‌تان روشن كند. دكتر سيدآرش تقوي، روانشناس سلامت، افراد را براساس نوع لباس‌هاي مورد پسندشان و رفتارها و عادت‌هايي كه در لباس پوشيدن دارند به چند گروه تقسيم و بارزترين ويژگي‌هاي آنها را بيان مي‌كند.

اگر شما هم دوست داريد باتوجه به لباس‌ پوشيدن، بعضي از ويژگي‌هاي شخصيتي‌ خودتان يا اطرافيان تان را تا حدودي بهتر بشناسيد با ما همراه شويد.

گوشه‌گيرها؛ ساده و تك‌رنگ‌پوش

افراد گوشه‌گير به‌ندرت به برقراري ارتباط با ديگران و داشتن روابط دوستانه علاقه نشان مي‌دهند و فعاليت‌هاي انفرادي را به هر چيزي ترجيح مي‌دهند. نسبت به انتقاد يا تحسين ديگران بي‌تفاوت هستند. گوشه‌گيري، بي‌تفاوتي و سردي بهترين كلمات براي توصيف حالات روحي اين دسته است. از اين رو اين گروه سعي مي‌كنند لباس‌هايي را انتخاب كنند كه خيلي به چشم نيايند.

تميز بودن براي اين افراد اهميت زيادي دارد. معمولا تنوع زيادي در لباس پوشيدن‌شان ندارند و تعداد لباس‌هاي‌شان متعدد نيست مثلا به جاي چندين دست كت و شلوار در طرح‌ها و رنگ‌هاي متفاوت يك يا دو مدل ساده كت و شلوار دارند و سعي مي‌كنند لباس‌هايي با مدل‌هاي ساده تك‌رنگ (رنگ‌هاي ملايم و خنثي مايل به تيره مثل كرم، خاكستري، قهوه‌اي و. . .) را انتخاب كنند. به‌هيچ‌وجه لباس‌هايي كه طرح‌هاي شلوغ و آرم‌هاي خيلي توي چشم دارند مورد پسند گوشه‌گيرها نيست. لباس‌هاي جين، و اسپرت و بسيار ساده معمولا مورد پسند اين شخصيت‌هاست.


بدبين‌ها؛ لباس‌هاي كلاسيك دوست دارند

بدبين‌ها معمولا به هر آنچه در اطراف آنها مي‌گذرد شك دارند. تمايل به لجاجت و بيزاري هم در آنها ديده مي‌شود. لباس‌هاي كلاسيك با رنگ‌هاي تيره مثل كت و شلوار مشكي مورد پسند اين دسته از افراد است. شايد لباس‌هايي كه با پارچه‌هايي كه طرح‌هايي از نظامي‌گري دارد دوخته شده را بپسندند. معمولا به بستن دستمال‌گردن، انداختن شال گردن، گذاشتن كلاه، استفاده از كراوات يا عصا دست گرفتن از اين جهت كه نمادي از قدرت‌طلبي، غيرقابل‌نفوذ بودن و قدرتمند بودن است علاقه‌مندند.

پالتوها و باراني‌هاي بلند كه نمادي از قدرت و ديسيپلين است هم مورد علاقه و پسند اين گروه از افراد است. اين احتمال وجود دارد كه اين افراد به پوشيدن لباس‌هايي با لوگوهايي كه نمادي از قدرت را نشان مي‌دهد علاقه نشان دهند.


ضداجتماعي‌ها؛ خشن و خارج از مد

اين دسته افراد توانايي خوبي براي سازگاري با قوانين و موازين اجتماعي ندارند و به‌نوعي از آنها سر باز مي‌زنند. دروغگويي و فريبكاري يكي از ويژگي‌هاي اين افراد است. تحريك‌پذير و پرخاشگر هستند همچنين بي‌احتياط و بي‌مسووليت. اين افراد دوست دارند با نحوه لباس پوشيدن‌شان به‌گونه‌اي به اجتماع نشان دهند كه با آن متضاد و مخالفند و معمولا مانند شخصيت فيلم‌هايي كه نوعي از خشونت، تضاد و جرم و جنايت را نشان مي‌دهند لباس مي‌پوشند.

درواقع تلاش مي‌كنند به‌گونه‌اي لباس بپوشند كه بيانگر نوعي رفتارهاي تهديدآميز باشد. مثلا اگر پيراهن مي‌پوشند دكمه‌هاي يقه را باز مي‌گذارند يا پاشنه كفش‌شان را مي‌‌خوابانند. براي اينكه تضادشان را با اجتماع نشان دهند لباس‌هاي قديمي و خارج از مد را مي‌پسندند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين افراد اين است كه براي رسيدن به اهداف‌شان ديگران را فريب مي دهند. در اين صورت به ظاهرشان اهميت زيادي مي‌دهند و نهايت تلاش‌شان را مي‌كنند تا لباس‌هايي را انتخاب كنند كه بسيار شيك و آراسته به نظر برسند.


خودشيفته‌ها؛ خاص‌ترين‌ها و تك‌ترين‌ها را انتخاب مي‌كنند

اين دسته از افراد خودشان را بسيار ويژه، خاص و مهم مي‌پندارند و چون خود را قوي، فوق‌العاده شايسته و دانا مي‌دانند انتظار دارند كه ديگران تمام نظرات آنها را بپذيرند. تحمل انتقاد را ندارند و در برابر آن خشمگين مي‌شوند. دوست دارند اطرافيان همواره آنها را مورد تحسين و تمجيد قرار دهند و آنها را بي‌عيب، بي‌نقص، خاص و فوق‌العاده خطاب كنند. يكي ديگر از ويژگي‌هاي اين افراد اين است كه نسبت به ديگران حسادت مي‌ورزند و اكثر مواقع گمان مي‌كنند ديگران به علت ويژگي‌هاي خاص و اهميت زيادي كه دارند نسبت به آنها حسادت مي‌كنند.

اين افراد حق‌به‌جانب هستند و به هر قيمتي دوست دارند بهترين‌ها را براي خود فراهم كنند. آنها تمام تلاش‌شان را مي‌كنند كه تك‌ترين و خاص‌ترين لباس را انتخاب كنند. اغلب لباس‌هايي با برندها و مارك‌هاي خاص و گران را انتخاب مي‌كنند. همچنين لباس‌هايي با جنس‌هاي خاص مثل حرير و ابريشم را مي‌پسندند. معمولا از زيورآلات طلا، نقره و اصل استفاده مي‌كنند و كمتر پيش مي‌آيد كه زيورآلات بدلي بخرند؛ اگر هم استفاده كنند نوع متفاوت و برند خاصي از آن را انتخاب مي‌كنند. افراد خودشيفته در انتخاب لباس تمام تلاش‌شان را مي‌كنند كه تك باشند، به اين معنا كه نه‌تنها با ديگران متفاوت باشند بلكه بهترين، خاص‌ترين و بي‌نظيرترين‌ها را داشته باشند.

اين افراد درباره لباس‌هاي‌شان و اينكه آنها را چگونه، از كجا و با چه قيمتي خريده‌اند زياد صحبت مي‌كنند. از اينكه لباس‌هاي‌شان را به ديگران نشان دهند لذت مي‌برند و براي‌شان بسيار مهم است كه ديگران بدانند آنها بهترين، مرغوب‌ترين، گران‌ترين، خاص‌ترين و متفاوت‌ترين لباس را مي‌پوشند چون اين افراد روي تك بودن حساسيت زيادي دارند و به‌هيچ‌وجه دوست ندارند شخص ديگري شبيه لباس آنها را بپوشد. درصورتي‌كه امكانش را داشته باشند به جاي اينكه لباس آماده بخرند دوخت لباس را سفارش مي‌دهند.


جين‌پوش‌ها راحت‌طلبند

دسته‌اي از افراد به پوشيدن لباس‌هاي جين علاقه زيادي دارند. راحتي و دوام يكي از بارزترين ويژگي‌هاي لباس‌هاي جين و مظهر لباس‌ اسپرت در همه جاي دنياست. از اين رو راحتي براي افرادي كه بيشتر لباس‌هاي‌شان جين است در اولويت قرار دارد.

اگر افراد ميانسال هميشه جين بپوشند نشان‌دهنده سرزندگي و احساس جواني است. درواقع آنها جين مي‌پوشند تا هم به خودشان و هم به ديگران القا كنند كه هنوز جوانند و احساس سرزندگي مي‌كنند. سرزندگي، نشاط، سبك‌باري و انعطاف‌پذيري از ويژگي‌هاي مشخص اين افراد است.


نمايشي‌ها؛ لباسي مي‌پوشند كه خيلي به چشم بيايند

شخصيت‌هاي نمايشي تحريك‌پذير و هيجاني‌اند و رفتاري پررنگ و لعاب، نمايشي و برونگرايانه دارند. درواقع لذت مي‌برند از اينكه خودشان را شورانگيز، دراماتيك و پرزرق و برق نشان دهند. توجه‌طلبي زياد يكي از بارزترين ويژگي‌هاي اين دسته افراد است بنابراين به ظاهرشان بيش از حد توجه دارند و لباس‌هايي را انتخاب مي‌كنند كه خيلي به چشم بيايد.

اين افراد لباس‌هايي با رنگ‌بندي تند، شاد و متضاد را مي‌پسندند. اگر هم لباس‌هايي با مدل‌هاي خاص، شلوغ و عجيب و غريب و رنگ‌هاي تند و متضاد نپوشند كيف و كفش خيلي متفاوت و خاصي را انتخاب مي‌كنند، شال و روسري يا كراوات و دستمال گردن خيلي مدل‌دار و عجيب و غريبي را استفاده مي‌كنند يا زيورآلات شلوغ و خاص در ست لباس‌شان به كار مي‌برند.


وابسته‌ها؛ لباس موردپسند محبوب‌شان را به تن مي‌كنند

شخصيت‌هاي وابسته شخصيت‌هايي هستند كه در حد افراطي به ديگران وابستگي دارند. اين افراد به توانايي‌هاي خود مطمئن نيستند از اين‌رو مسووليت‌هاي مهم زندگي‌شان را گردن ديگران مي‌اندازند. توانايي تحمل تنهايي را ندارند. مدام به تاييد ديگران نيازمند هستند و معمولا به علت وابستگي زيادي كه به ديگران دارند و ترسي كه از طرد شدن توسط ديگران به آنها دست مي‌دهد به‌هيچ‌وجه توانايي مخالفت با اطرافيان‌شان را ندارند و به‌راحتي به ديگران اجازه مي‌دهند كه حقوق‌شان را پايمال كنند.

اين افراد در لباس پوشيدن هم علاقه و نياز خودشان را در نظر نمي‌گيرند و دنبال گرفتن تاييد از افرادي هستند كه به آنها وابسته‌اند چون گرفتن تاييد از جانب ديگران براي آنها اهميت زيادي دارد معمولا پيرو مد هستند. به‌ندرت پيش مي‌آيد كه تنهايي لباس بخرند و هنگام انتخاب، خريد لباس و ست كردن آن به‌شدت نظر شخصي كه به او وابسته‌اند براي‌شان اهميت دارد. دائم نظر ديگران را راجع به لباس‌هايي كه مي‌پوشند مي‌پرسند. اگر شخصي كه به او وابسته‌اند مدل يا رنگ خاصي را در لباس بپسندد سعي مي‌كنند براي جلب نظر و تاييد او بيشتر مواقع لباسي با آن مدل و رنگ را انتخاب كنند.


مرزي‌ها ؛ شلخته و نامرتب لباس مي‌پوشند

شخصيت‌هاي مرزي آن دسته افرادي هستند كه در بيشتر حوزه‌هاي زندگي‌شان بي‌ثبات و ناپايدارند. معمولا دچار نوعي احساس مزمن كسالت و بي‌حوصلگي هستند. نگاه همه يا هيچ يا سياه و سفيد نسبت به همه چيز دارند يعني همه چيز را يا خوب خوب مي‌دانند يا بد بد. درواقع اين افراد نمي‌توانند هيچ چيز را خاكستري ببينند. شلختگي در لباس يكي از ويژگي‌هاي اين افراد است. كمد لباس اين دسته از افراد معمولا به‌هم‌ريخته و آشفته است.

علاقه زيادي به افزايش تعداد لباس‌هاي‌شان دارند و در خريدن لباس زياده‌روي مي‌كنند. درواقع دچار وسواس لباس خريدن هستند يعني لباس خريدن نوعي احساس آرامش به آنها مي‌دهد. معمولا خودشان دقيق نمي‌دانند كه چه لباس‌هايي دارند از اين‌رو با اينكه لباس‌هاي زيادي دارند اما براي پوشش و آراستگي ظاهرشان اهميت چنداني قائل نيستند. معمولا لباس‌هاي خوب، زيبا و شيكي را مي‌خرند اما در نوع پوشيدن و ست كردن آنها هميشه نوعي عدم آراستگي و ظرافت، آشفتگي و شلختگي ديده مي‌شود. اغلب لباس‌هاي‌شان اتوكرده نيست و ست‌هاي هماهنگ و شكيلي ندارند.


وسواسي‌ها؛ تميز و آراسته‌اند

سختگيري، غيرقابل‌انعطاف بودن و كمال‌گرايي بيش از حد از ويژگي‌هاي بارز شخصيت‌هاي وسواسي است. نسبت به وظايف شان تعهد بيش ازحد دارند. اغلب آنها افراد خشكي به نظر مي‌رسند. معمولا اشياي غيرمفيد را نمي‌توانند به راحتي دور بيندازند. در اغلب موارد چون از اشتباه كردن مي‌ترسند در تصميم‌گيري دچار مشكل هستند. كمتر به احساسات ديگران توجه مي‌كنند و روي نظرات و عقايدشان پافشاري مي‌كنند. سخت‌كوش هستند اما چون به جزئيات اهميت زيادي مي‌دهند،نمي‌توانند روي اصل موضوع تمركز كنند از اين‌رو زياد ديده نمي‌شود كه كاري را به اتمام برسانند و در اغلب موارد كارها را نيمه رها مي‌كنند. اين افراد بيش از ساير افراد به نظافت و ظرافت در لباس پوشيدن‌شان اهميت مي‌دهند.

در لباس پوشيدن‌شان دقت نظر خاصي دارند و اگر لباسي با مدل خاصي مدنظرشان باشد نهايت تلاش‌شان را مي‌كنند تا آن را تهيه كرده و بپوشند. هنگامي كه لباسي را مي‌خرند يا مي‌پوشند دائم جست‌وجو مي‌كنند و از ديگران مي‌پرسند تا ببينند آيا آنچه پوشيده‌اند با آنچه مدنظرشان بوده هماهنگي دارد يا خير. هميشه دوست دارند لباس‌هايي كه مي‌پوشند بسيار تميز، مرتب، آراسته و اتوكشيده باشد؛ بنابراين جنس پارچه‌ و مدلي كه در لباس انتخاب مي‌كنند به‌گونه‌اي است كه اين آراستگي و اتوكشيدگي به چشم بيايد.

اين دسته افراد اگر مبتلا به وسواس احتكار باشند، يعني قادر نباشند چيزهاي غيرضروري و به‌دردنخور را دور بيندازند، هميشه تعداد زيادي لباس دست‌نخورده و نپوشيده دارند و معمولا يك يا دو دست از لباس‌هاي‌شان را تكراري مي‌پوشند. دسته‌اي كه وسواس شست‌وشو دارند چون دائما لباس‌هاي‌شان را مي‌شويند معمولا لباس‌هاي‌شان زود از بين مي‌رود و رنگ‌و رو رفته است.


جادوجمبلي‌ها؛ لباس‌ها و زيورآلات عجيب‌وغريب را مي‌پسندند

افرادي كه در تيپ شخصيتي جادو جمبلي قرار مي‌گيرند افكار و باورهاي عجيب‌وغريبي داشته و به خرافات اعتقاد زيادي دارند. درواقع برداشتي كه از مسائل مختلف و عادي دارند بسيار عجيب و غيرعادي است. به دليل واكنش‌هايي كه افراد به رفتارها و باورهاي عجيب‌وغريب آنها نشان مي‌دهند معمولا در موقعيت‌هاي اجتماعي معذب و ناراحت به نظر مي‌رسند. دوستان كمي دارند و گاهي نگرش‌شان به بعضي مسائل بدبينانه و مشكوكانه است.

اين نوع باورها و شيوه انديشيدن‌شان روي شيوه ارتباط برقرار كردن اين افراد با دنياي بيرون تاثير مي‌گذارد از اين رو معمولا لباس‌هايي را انتخاب مي‌كنند كه با لباس‌هاي معمولي كه اغلب افراد جامعه مي‌پوشند متفاوت باشد و گونه‌اي از رمزآلودگي و پنهان‌كاري را نشان بدهد. درواقع اين دسته دوست دارند با انتخاب نوع لباس‌شان نشان بدهند انسان‌هايي هستند كه هميشه با نيروهاي ديگري در تماسند و قادرند با اين توانايي و قدرتي كه دارند ديگران را تحت تاثير قرار دهند. لباس‌هاي انتخابي اين تيپ شخصيتي بسيار شبيه لباس‌هايي است كه رمال‌ها و جادوگرها به تن مي‌كنند.

هرچه لباس‌ها متفاوت‌تر باشد براي اين افراد جذابيت بيشتري دارد و لباس‌هاي ساده مورد پسندشان نيست. اين گروه هميشه از زيورآلات خاصي مثل سنگ، زنجير و آويزهايي كه روي آنها نقش‌هاي عجيب‌وغريب به‌خصوص آرم گروه‌هاي مختلف حك شده در لباس‌هاي‌شان استفاده مي‌كنند. از آنجا كه اين دسته معمولا تمايل دارند خودشان را به گروه‌هايي كه نمادي از ارتباط با ماورا و پديده‌هاي مرموز و پنهان دارند منسوب كنند معمولا لباس‌هايي را انتخاب مي‌كنند كه در آن حاشيه‌هايي با طرح‌هاي ورساچه، هخامنشي و. . . در پايين يا دورتادور آستين و يقه‌ها به كار رفته باشد.




منبع: مجله زندگي ايده آل




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 ترفند روانشناسي براي شناختن شخصيت طرف مقابل

شخصيت شناسي باتوجه به نوع عيد ديدني

سال 1398 سال خوک چه اتفاقاتي براي شما رخ مي دهد؟

تشخيص شخصيت و سلامتي افراد باتوجه به ظاهر آنها با دانستن 7 نکته

شخصيت شناسي و طالع بيني شخصيت هاي سريال بازي تاج و تخت

تست روانشناسي براي مشخص شدن ميزان وابسته بودن

عطر مناسب شما با توجه به ماه تولدتان!

افراد با ابرو هاي پرپشت چه شخصيتي دارند؟!

شخصيت شناسي با توجه به بستني مورد علاقه شما

تست روانشناسي براساس خانواده شما!

شخصت شناسي براساس علاقه افراد در انداختن انگشتر در هر يک از انگشتان

نوع مراسم عروسي شما با توجه به ماه تولدتان

مدل فرق سر شما درباره شخصيت تان چه مي گويد؟

شخصيت شناسي از روي ظاهر بدن افراد

حيوان سال 97 کدام است؟

شخصيت شناسي از روي لباس افراد

متولدين ماه هاي مختلف چه زماني آمادگي عاشق شدن را دارند؟

طالع بيني ماه آبان : در اين ماه چه اتفاقاتي در انتظار شماست؟

آموزش زبان بدن براي شناختن شخصيت طرف مقابل

خصوصيت مردان را با توجه به ماه تولدشان بشناسيد!

خط کف دست شما درباره روابط عاشقانه تان چه مي گويد؟ عکس

خيانت و رابطه عاشقانه افراد براساس رنگ چشم آنها

شخصيت شناسي از روي رنگ ماشين

متولدين هر ماه در چه سني ازدواج مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک کفش مورد علاقه شما! عکس

تست روانشناسي: ديگران درباره من چگونه فکر مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک نحوه راه رفتن افراد

شغل مناسب شما براساس ماه تولد تان

شخصيت شناسي براساس مدل گرفتن فرمان خودرو

شخصيت شناسي براساس مدل نشستن افراد

شخصيت شناسي از روي چانه افراد

متولدين چه ماه هايي نبايد بايکديگر ازدواج کنند؟!

خصوصيات و عادات بد متولدين هر ماه سال

طالع بيني چيني براساس سال تولد

سال 96: طالع بيني سال خروس

شخصيت شناسي براساس چين و چروک روي پيشاني

شخصيت شناسي افراد براساس مسائل مالي

شخصيت شناسي براساس عدد تولد شما

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي

شخصيت شما براساس رنگ لباسي که مي پوشيد

شناسايي شخصيت افراد از نحوه امضا کردن آنها

شخصيت شناسي براساس شکل بيني

شخصيت شناسي از روي شکل دندان

شخصيت شناسي براساس داشتن موبايل اندرويدي يا آيفون!

شخصيت شناسي خانم ها براساس شکل و طرح ناخن هايشان

شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل

راز نقاشي هايي که در زمان صحبت با تلفن مي کشيم؟!

شخصيت طرف مقابل را باتوجه به شکل انگشت شست او تشخيص دهيد! عکس

شخصيت شناسي براساس عکس پروفايل افراد!

شخصيت شناسي: در عکس زير پيرمرد ميبينيد يا يک دختر جوان!؟