آخرین اخبار

شخصيت شناسي از روي رنگ و مدل گوشي موبايل فال و شخصيت شناسي

شخصيت شناسي از روي رنگ و مدل گوشي موبايل

  بزرگنمايي:

شخصيت شناسي براساس گوشي موبايل

امروزه تقريبا دست همه افراد جامعه، از كوچك گرفته تا بزرگ مي‌توان گوشي‌هاي موبايل به‌ويژه گوشي‌هاي هوشمند را ديد. شايد شما هم مثل خيلي از افراد گمان مي‌كنيد انتخاب‌هاي افراد ازجمله انتخاب گوشي موبايل به سليقه آنها بستگي دارد. اگرچه سليقه در اين امر دخيل است اما تا حدودي به ويژگي‌هاي شخصيتي افراد و عادات آنها هم بستگي دارد. البته اين ويژگي‌ها نسبي بوده و به‌طور مطلق نمي‌توانيم براساس آنها به بررسي دقيق ويژگي‌هاي شخصيتي افراد بپردازيم، بلكه مي‌توانيم به قسمتي از منش و شخصيت آنها دست پيدا كنيم. دكتر سيدآرش تقوي، روانشناس سلامت و مدرس دانشگاه در اين ‌باره به نكات ريز و جالبي اشاره مي‌كند كه در ادامه مي‌خوانيد.

طرفداران پروپاقرص apple و ios اپِليوس‌ها (APPLIOSes)

افرادي كه نخستين انتخاب‌شان در موبايل مدل‌هاي اپل است افرادي هستند محتاط، محكم و كمتر انعطاف‌پذير؛ از اين رو هميشه دوست دارند ريشه‌دارترين، قديمي‌ترين و شناخته‌شده‌ترين‌ها را انتخاب كنند. درواقع آنها اپل را از اين جهت انتخاب مي‌كنند كه دوست دارند احساس قدمت و ريشه را با آن لمس كنند. اگر محتاط بودن را يكي از ويژگي‌هاي افراد درونگرا بدانيم، مي‌توانيم بگوييم بعضي از طرفداران اپل بيشتر به سمت درونگرايي گرايش دارند. همچنين افرادي كه گوشي‌هاي اپل را انتخاب مي‌كنند نسبت به افرادي كه گوشي‌هاي ديگر را مي‌پسندند كمال‌گراتر و ايده‌آل‌گراتر به نظر مي‌رسند.

اپليكيشن‌هاي ios از آنجاكه خاص‌تر و ويژه‌تر هستند بيشتر توسط افرادي انتخاب مي‌شوند كه دوست دارند متفاوت و مطرح باشند و با انتخاب اپل به‌نوعي مي‌خواهند به‌طور غيرمستقيم اين متفاوت و خاص بودن را به ديگران اعلام كنند. افرادي كه تنها انتخاب‌شان در گوشي موبايل اپل است و بس، رگه‌هايي از خودمحوري، قدرت‌طلبي و قدرت‌نمايي در شخصيت‌شان ديده مي‌شود. درواقع دور شدن از آنچه متداول‌تر و رايج‌تر است به اين افراد حس خوبي مي‌دهد.

اندرويدي‌ها ANDROIDIANs

افرادي كه گوشي‌هايي با سيستم ‌عامل اندرويد مثل سامسونگ، سوني و لكسوس را انتخاب مي‌كنند افرادي هستند كه تنوع‌طلبي، انعطاف‌پذيري و سهل‌الوصول بودن براي آنها نسبت به قدمت اهميت بيشتري دارد؛ از اين رو براي اينكه بتوانند به سادگي نيازهاي‌شان را از طريق امكاناتي كه گوشي براي‌شان فراهم مي‌كند برطرف كنند بيشتر گوشي‌هاي مجهز به سيستم اندرويد را مي‌پسندند. اين افراد به‌روز بودن را دوست دارند و چون اندرويد به آنها اين امكان را مي‌دهد كه اپليكيشن‌هاي به‌روز و جديد را روي گوشي‌شان نصب كنند گوشي‌هايي مثل سامسونگ و سوني را انتخاب مي‌كنند.

طلايي‌پسندها GOLDIANs

آقايان به‌طور متداول گوشي‌هاي موبايل به رنگ تيره و خانم‌ها گوشي‌هايي به رنگ‌هاي روشن و شاد را انتخاب مي‌كنند. اما عده‌اي از افراد هستند كه گوشي‌هاي موبايل با رنگ طلايي را مي‌پسندند. از آنجا كه طلا نماد ارزش است، رنگ طلايي نمادي است از برتري‌طلبي و تفاوت؛ بنابراين كساني كه گوشي‌هاي طلايي‌رنگ را انتخاب مي‌كنند مي‌توانند تمايلاتي از قدرت‌طلبي و برتري‌طلبي داشته باشند. اين افراد متفاوت و ويژه بودن و تجمل را دوست داشته و مايلند كه قدرت و ثروت خودشان را به وسيله ابزار متحركي مثل گوشي موبايل يا خودرو به نمايش بگذارند. ممكن است رگه‌هايي از ويژگي‌هاي خودشيفتگي و نمايشي بودن هم در شخصيت اين افراد ديده مي‌شود.

مشكي‌پسندها BLACKIANs

عده‌اي از افراد هستند كه انتخاب اول‌شان در رنگ همه چيز ازجمله گوشي موبايل مشكي است. اين افراد در كل از تفاوت رنگ خيلي لذت نمي‌برند. متعصب و خشك بودن مي‌تواند يكي از ويژگي‌هاي اين افراد باشد اما از آنجا كه مشكي به‌طور كلي مظهر و نمادي از رمز و راز و قدرت است، مي‌توان گفت آن دسته از افراد كه در انتخاب گوشي موبايل مشكي بودن اولويت‌شان است افرادي قدرت‌طلب، قدرت‌نما، مرموز و درون‌گرا هستند.

گوشي‌بازها MOBILIANs

دسته‌اي از افراد دوست دارند هر چند وقت يك بار گوشي موبايل‌شان را عوض كنند و همواره به‌روزترين و جديدترين گوشي را داشته باشند. تنوع‌طلبي و به‌روز بودن (up to date) شاخص‌ترين ويژگي شخصيتي اين افراد است. آنها از ذات تكنولوژي و به‌روز بودن لذت برده و نوطلبي، برون‌گرايي، انعطاف‌پذيري و كنجكاوي از ويژگي‌هاي شخصيتي آنهاست. اين افراد دوست دارند بدانند در دنياي تكنولوژي چه مي‌گذرد تا از آن بهينه‌ترين و كارآمدترين استفاده را داشته باشند. اما انجام افراطي اين كار نشانگر آن است كه اين افراد بيشتر از اينكه گوشي موبايل، قابليت‌ها و كارايي آن براي‌شان اهميت داشته باشد، اين براي‌شان مهم است كه به‌روز بودن‌شان را براي ديگران به نمايش بگذارند.

سطحي بودن و فقدان زيربناهاي شأن اقتصادي-اجتماعي در ساير حوزه‌ها مي‌تواند از ابعاد زندگي آنها باشد. ممكن است اين افراد اعتمادبه‌نفس اجتماعي پاييني داشته و تمايل به نمايش غلوآميز موقعيت اقتصادي و شأن و اعتبار اجتماعي خود داشته باشند. اين افراد به جاي اينكه با همت، جسارت، قابليت و شجاعت سعي در رشد و پيشرفت براي رسيدن به جايگاه ايده‌آل‌شان داشته باشند با ارتقاي مدل گوشي‌اي كه دست‌شان مي‌گيرند تلاش مي‌كنند اين جديد و به‌روز بودن را به رخ ديگران بكشند.

طرفداران موبايل‌هاي كشويي و دردار

زماني كه گوشي‌هاي موبايل به شكل كشويي و دردار عرضه مي‌شد، دسته‌اي از افراد هميشه در انتخاب‌ گوشي موبايل، مدل‌هاي كشويي و دردار را مي‌پسنديدند. اين افراد معمولا افرادي هستند كه درجاتي از احساس تقلا و احساس نمايش اجتماعي دارند. مي‌توان گفت ممكن است اين عده درجات خفيفي از تمايل به سلطه‌طلبي، پرخاشگري و تهاجمي بودن را داشته باشند. گاهي باز كردن كشو يا در گوشي حس تاثيرگذاري را در آنها تقويت مي‌كند؛ از اين رو مدل گوشي مورد علاقه آنها هميشه گوشي‌هاي دردار و كشويي است.

بيزار از گوشي‌هاي لمسي

دسته‌اي از افراد هم هستند كه با گوشي‌هاي لمسي ارتباط چندان خوبي برقرار نمي‌كنند و به‌خصوص در چند سال گذشته كه گوشي‌هاي دكمه‌اي و لمسي در بازار ارائه مي‌شد، هميشه نوع دكمه‌دار را ترجيح مي‌دهند و از گوشي‌هاي لمسي گريزان هستند. احتمالا اين دسته از افراد اندكي از نظر رواني شلخته و بي‌دقت بوده و چون احتمال خطا در موبايل‌هاي لمسي بسيار زياد است و اين گوشي‌ها هميشه احساس اضطراب را در آنها ايجاد مي‌كند، از اين رو درصورتي‌كه انتخاب ديگري غير از گوشي لمسي داشته باشند حتما آن را انتخاب مي‌كنند.

كوچك‌پسندها

عده‌اي از افراد هستند كه هر چه اندازه گوشي موبايل كوچك‌تر باشد بيشتر آن را مي‌پسندند و هميشه در خريد گوشي موبايل دنبال گوشي موبايلي هستند كه سايز كوچك‌تري دارد. محتاط، ديرجوش و مرموز بودن يكي از ويژگي‌هاي محتمل شخصيت اين افراد است. اين افراد در ساير جنبه‌هاي زندگي هم خيلي دوست ندارند به چشم آمده و مطرح شوند و نسبت به اينكه كسي وارد حريم خصوصي‌شان شود حساسيت زيادي دارند.

گيم‌بازها

افرادي كه به بازي كردن با موبايل‌شان علاقه زيادي دارند هميشه گوشي موبايلي را انتخاب مي‌كنند كه امكان استفاده از گيم را براي آنها فراهم كند. هنگام انتخاب گوشي موبايل اندازه موبايل و ميزان وضوح و شفافيت صفحه نمايش آن براي اين دسته اهميت زيادي دارد و بايد به‌گونه‌اي باشد كه هنگامي كه از گوشي موبايل‌شان براي بازي كردن استفاده مي‌كنند لذت دلخواه‌شان را كسب كنند. از آنجا كه گيم به‌شدت تمركز ايجاد مي‌كند و يكي از ابزارهايي است كه حواس افراد را از مسائل آزاردهنده پرت مي‌كند، مي‌توان گفت اين عده افرادي هستند كه استرس، اضطراب و آشفتگي ذهني بالايي دارند.

موبايلم، عزيز جانم

عده‌اي از افراد هستند كه به گوشي موبايل‌شان تعلق خاطري عاطفي دارند و آنقدر آن را دوست دارند كه به راحتي نمي‌توانند آن را تعويض كنند و كنار بگذارند؛ اين دسته افراد شخصيت‌هايي عاطفي و لمسي دارند. تحقيقات نشان داده كه لمس كردن، بخش وسيعي از مغز را درگير كرده و به همين دليل زياد ديده مي‌شود كه افراد به گوشي لمسي‌شان تعلق خاطر پيدا كنند و به راحتي نتوانند آن را با گوشي ديگري تعويض كنند. رگه‌هايي از وابستگي نيز در شخصيت اين افراد ديده مي‌شود. از اين جهت كه شروع مجدد براي اين افراد بسيار اضطراب‌آور است و نسبت به تغيير مقاومت نشان مي‌دهند؛ بنابراين به‌طور ناخودآگاه از تعويض موبايل‌شان سر باز مي‌زنند و چندين سال است كه گوشي موبايل‌شان را تعويض نكرده‌اند و علاقه و تعلق خاطر خاصي به آن دارند.




منبع: مجله زندگي ايده آل




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

7 ترفند روانشناسي براي شناختن شخصيت طرف مقابل

شخصيت شناسي باتوجه به نوع عيد ديدني

سال 1398 سال خوک چه اتفاقاتي براي شما رخ مي دهد؟

تشخيص شخصيت و سلامتي افراد باتوجه به ظاهر آنها با دانستن 7 نکته

شخصيت شناسي و طالع بيني شخصيت هاي سريال بازي تاج و تخت

تست روانشناسي براي مشخص شدن ميزان وابسته بودن

عطر مناسب شما با توجه به ماه تولدتان!

افراد با ابرو هاي پرپشت چه شخصيتي دارند؟!

شخصيت شناسي با توجه به بستني مورد علاقه شما

تست روانشناسي براساس خانواده شما!

شخصت شناسي براساس علاقه افراد در انداختن انگشتر در هر يک از انگشتان

نوع مراسم عروسي شما با توجه به ماه تولدتان

مدل فرق سر شما درباره شخصيت تان چه مي گويد؟

شخصيت شناسي از روي ظاهر بدن افراد

حيوان سال 97 کدام است؟

شخصيت شناسي از روي لباس افراد

متولدين ماه هاي مختلف چه زماني آمادگي عاشق شدن را دارند؟

طالع بيني ماه آبان : در اين ماه چه اتفاقاتي در انتظار شماست؟

آموزش زبان بدن براي شناختن شخصيت طرف مقابل

خصوصيت مردان را با توجه به ماه تولدشان بشناسيد!

خط کف دست شما درباره روابط عاشقانه تان چه مي گويد؟ عکس

خيانت و رابطه عاشقانه افراد براساس رنگ چشم آنها

شخصيت شناسي از روي رنگ ماشين

متولدين هر ماه در چه سني ازدواج مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک کفش مورد علاقه شما! عکس

تست روانشناسي: ديگران درباره من چگونه فکر مي کنند؟

شخصيت شناسي به کمک نحوه راه رفتن افراد

شغل مناسب شما براساس ماه تولد تان

شخصيت شناسي براساس مدل گرفتن فرمان خودرو

شخصيت شناسي براساس مدل نشستن افراد

شخصيت شناسي از روي چانه افراد

متولدين چه ماه هايي نبايد بايکديگر ازدواج کنند؟!

خصوصيات و عادات بد متولدين هر ماه سال

طالع بيني چيني براساس سال تولد

سال 96: طالع بيني سال خروس

شخصيت شناسي براساس چين و چروک روي پيشاني

شخصيت شناسي افراد براساس مسائل مالي

شخصيت شناسي براساس عدد تولد شما

شخصيت شناسي به کمک اشکال هندسي

شخصيت شما براساس رنگ لباسي که مي پوشيد

شناسايي شخصيت افراد از نحوه امضا کردن آنها

شخصيت شناسي براساس شکل بيني

شخصيت شناسي از روي شکل دندان

شخصيت شناسي براساس داشتن موبايل اندرويدي يا آيفون!

شخصيت شناسي خانم ها براساس شکل و طرح ناخن هايشان

شخصيت شناسي براساس رنگ و مدل اتومبيل

راز نقاشي هايي که در زمان صحبت با تلفن مي کشيم؟!

شخصيت طرف مقابل را باتوجه به شکل انگشت شست او تشخيص دهيد! عکس

شخصيت شناسي براساس عکس پروفايل افراد!

شخصيت شناسي: در عکس زير پيرمرد ميبينيد يا يک دختر جوان!؟