بزرگنمايي:
چه خبر - فرزاد موتمن : سراسر شب يک فيلم خياباني است و کم و بيش واقعگرا با صحنههاي تخيلي، رگه ترسناک، يک کمدي خفيف و يک قصه پليسي!!!
موتمن در يکي از تازه ترين گفتگوهايش پيرامون «سراسر شب» و در توصيف ويژگيهاي فراوان فيلمش به «سينما» گفت:
فيلمي است که لحني به خصوص دارد و مولتيژانر است؛ در عين حال که يک درام عشقي است، فيلميست خياباني؛ و از آنجا که فيلميست خياباني و کم و بيش واقع گرا اما صحنه هاي تخيلي خيلي زيادي دارد و حتي در برخي موارد تنه به فيلمهاي علمي-تخيلي ميزند. رگه ترسناکي دارد و به علاوه يک صحنه موزيکال و لحن کمدي-خفيفي که در سراسر فيلم پراکنده است. يک قصه فرعي پليسي هم در فيلم وجود دارد و فيلمي است که ژانرهاي متفاوتي در خود تجربه کرده.
اگرچه اين مولتي ژانري يا چندژانري بودن «سراسر شب» را نميتوان نقطه قوت يا ضعف فيلم قلمداد کرد اما با توصيفي که موتمن از فيلمش ارائه کرده که از واقعگرايي تا تخيلي بودن و از مايههاي ترسناک تا کمدي را در خود دارد، گونهاي موسوم به «ماسالا» را تداعي ميکند که بيش از هر نقطه ديگر در توليد فيلمهاي هندي کاربرد دارد.
«ماسالا» نام ادويه هندي و سبک غالب فيلمسازي باليوود است که از اکشن تا کمدي و پليسي و مايه هاي عاشقانه را دربرمي گيرد و چنان ملغمه اي از اتفاقات مختلف و گاه متناقض را ارائه ميدهد که فقط و فقط «فيلم هندي» است که ميتواند آن را توصيف کند.
آنچه فرزاد موتمن در توصيف چندژانري بودن فيلمش ارائه داده هم بيش از هر چيز گونه «ماسالا» را تداعي ميکند. آيا «سراسر شب» يک فيلم هندي است؟
منبع: cinemajournal.ir