آخرین اخبار

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1) سينما

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

  بزرگنمايي:

چه خبر - سانسورهاي سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

شايد بگوييد که چرا اينقدر در مورد سريال «بازي تاج و تخت» (Game of Thrones) مي نويسيد! دلايل بسياري براي اين موضوع وجود دارد اما مهم ترين آن ها نزديک شدن به انتشار فصل هشتم و آخر اين سريال است، هر چند نبايد شور و شوق طرفداران سريال از ديدن دنياي شگفت انگيز اين سريال پس از نزديک به دو سال و دانستن اين که اين آخرين وداع با دنياي وستروس، شخصيت هاي دوست داشتني و ديالوگ هاي پرمعني آن خواهد بود در اين امر بي تاثير نبوده است. در مسيري طولاني و پرفراز و نشيب که داستان «بازي تاج و تخت» طي کرده، اين سريال به چيزي فراتر از يک داستان و سريال تلويزيوني سرگرم کننده تبديل شده است و آن را بايد جزئي از فرهنگ عامه دنياي 10 سال اخير دانست.

سانسور سريال بازي تاج و تخت,سکانس هاي حذف شده سريال بازي تاج و تخت,پايان سريال بازي تاج و تخت
سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

در حالي که پايان حماسه «بازي تاج و تخت» بزودي فرا مي رسد و با خود جادو، آسيب و شرارت خواهد آورد، گمانه زني ها در مورد اتفاقاتي که در فصل پاياني رخ خواهد داد به اوج ديوانه کننده خود رسيده است. راه شکست دادن وايت واکرها چيست؟ آيا جان اسنو از دودمان واقعي خانوادگي اش مطلع مي شود؟ آيا دينريس همان قهرمان زن افسانه اي نويد داده شده است و آيا اژدهايان او مي توانند بشريت را نجات دهند؟ فهرست شخصيت هاي داستان بسيار طولاني و متنوع است که با عشق، دشمني هاي خونين، خيانت ها و پشيماني به يکديگر مرتبط شده اند. در حالي که پايان «بازي تاج و تخت» را مي توان در افق ديد، بررسي دوباره تعدادي از سکانس هاي حذف شده که ظاهراً مناسب ديده نشده اند و به خصوص آن هايي که مي توانستند تغييري شگرف در سير ماجراهاي سريال ايجاد کنند خالي از لطف نخواهد بود.
براي مثال آيا مي دانستيد که تايوين لنيستر بسيار باهوش تر و بدبين تر از آن چيزي بود که فکر مي کرديد؟ يا آيا مي دانستيد که وظيفه سانسا به عنوان بانوي آهنين وينترفل از همان زماني که وي در بند سرسي بود آغاز شده بود؟ اگر چه اين سکانس ها در نهايت از کليت داستان حذف شدند اما تماشاي آن ها در اين روزهاي پاياني سال که به شروع پايان «بازي تاج و تخت» ختم مي شود بر هيجان شما براي تماشاي فصل هشتم سريال خواهد افزود.

فصل دوم: سانسا در مقابل سگ شکاري مي ايستد

مسير زندگي سانسا استارک يکي از سخت ترين و خشن ترين موارد در سريال «بازي تاج و تخت» بوده است. از همان ابتدا به عنوان يک دختر جوان روياپرداز در فکر ازدواج و داشتن فرزند تا روزهاي اخيرش به عنوان دست راست آهنين دل پادشاه شمال، او چيزهايي ديده و انجام داده که طرفداران سريال هيچگاه تصور آن ها را هم نمي کردند. يکي از کساني که باعث چنين تغييري بزرگ در شخصيت سانسا شد سگ شکاري (Hound) بود که همواره به نظر مي رسيد دل سنگش در مقابل معصوميت سانسا نرم مي شد. اصرار او بر «پرنده کوچولو» ناميدن سانسا و اين که بايد براي افراد در قدرت آواز بخواند با تاريخچه تلاش هاي او براي مراقبت و دفاع از سانسا در تناقض قرار دارد. اما يک سکانس حذف شده سانسايي را نشان مي دهد که بسيار متفاوت از آن چيزي است که قبلاً ديده بوديم.

سانسور سريال بازي تاج و تخت,سکانس هاي حذف شده سريال بازي تاج و تخت,پايان سريال بازي تاج و تخت
حذف سکانس هاي سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

در اين سکانس که مربوط به فصل دوم «بازي تاج و تخت» است، سانسا واکنش بسيار تندي در مقابل صحبت هاي سگ شکاري از خود نشان داده و ادعا مي کند که هيچ ترانه اي بلد نيست که براي او بخواند. اين سکانس نه تنها تغيير رفتار و قوي شدن سانسا در آن دوران را نشان مي داد بلکه مي توانست ديدگاه تماشاگران به اين شخصيت را در آن برهه زماني از داستان نيز تغيير مي داد: نه يک بچه يتيم وحشت زده بلکه زني جوان که توسط افراد حاضر در قدرت مورد ستم قرار مي گرفت و با تحمل اين همه شکنجه در نهايت بر آنان پيروز مي شود. ظاهراً عوامل ساخت سريال اين سکانس را داراي اشاراتي واضح به اتفاقات آينده دانسته و تصميم به حذف آن گرفته اند.

فصل پنجم: تورموند و سر آليسر درگيري لفظي پيدا مي کنند

تورموندِ «بازي تاج و تخت» هميشه شخصيتي بوده که در مرکز درگيري هاي بين نگهبانان شب و وحشي ها قرار داشت. او تصميم گرفت که بخشي از گروه آزاد (Free Folk) باشد و همزمان نيز با جان اسنو دوست است. او به نگهبانان شب کمک مي کند اما نسبت به تاريخچه آن ها ديدگاه مثبتي ندارد. در حالي که جان اسنو که بعدها به رياست نگهبانان شب نيز مي رسد به تورموند و ديگر وحشي هايي که از آن سوي ديوار آمده اند خوشامد مي گويد، تنش به نقطه اي حساس مي رسد که در نهايت به قتل جان اسنو و بازگشت دوباره او به زندگي توسط دوستانش منتهي مي شود. اما قبل از آن، يک صحنه در فصل پنجم وجود دارد که حذف شده است.

سانسور سريال بازي تاج و تخت,سکانس هاي حذف شده سريال بازي تاج و تخت,پايان سريال بازي تاج و تخت
سکانس حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

در اين سکانس، سر آليسر، که يکي از قاتلان جان اسنو نيز بود، به صورت لفظي با تورموند درگير مي شود. او مي گويد که به تورموند به عنوان يک وحشي شديداً بي اعتماد است و از اين که به او پناه داده ناراضي است و تورموند چنين پاسخ مي دهد: «پس با اين وجود تو بايد در مقام رهبري گروه نباشي». اين صحنه مي توانست خبر از اتفاقات آينده دهد و در صورت حذف نشدن، باعث مي شد که تورموند مقصر کشته شدن جان اسنو جلوه داده شود. اين سکانس حذف شده بسيار تاثيرگذار است و براي آن زمان از ماجراهاي سريال بسيار مناسب به نظر مي رسيد اما مي توانست اتحادي که آينده وستروس را مي ساخت تحت تاثير قرار مي داد.

فصل چهارم: بران به شي مي گويد که خود را با محيط وفق دهد

«بازي تاج و تخت» درگيري ها را از هر زاويه اي به تصوير مي کشد. زندگي در برابر مرگ، زن در مقابل مرد، دين در برابر تشکيک گرايي: همه اين ها و بسيار بيشتر از آن، اساس اين سريال جذاب را تشکيل مي دهد. يکي از قوي ترين درگيري هاي اين سريال بين شخصيت هاي برجسته و نجيب زاده داستان از يک طرف و مردم عادي وستروس است. از روس بيچاره تا اوشاي وحشي، بسياري از دهقانان فقير در مقابل کساني که از خانواده هاي بزرگ آمده بودند قرار مي گيرند اما شَي بسيار بيشتر از ديگر شخصيت ها در اين درگيري ها قرار داشته و زنده مي ماند. يک قتل بود او و تيريون را از هم جدا کرده و خيلي سريع با شهادت ناجوانمردانه اش عليه تيريون در دادگاه ادامه يافت و در نهايت به کشته شدنش در تختخواب پدر تيريون منتهي شد.

سانسور سريال بازي تاج و تخت,سکانس هاي حذف شده سريال بازي تاج و تخت,پايان سريال بازي تاج و تخت
صحنه هاي سانسور شده سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

اين سرنوشت و تغييرات سريع آن در فصل چهارم «بازي تاج و تخت» همانند تُن اصلي ماجرا بسيار تراژيک و خشونت بار بود. اما يک سکانس حذف شده که بين شَي و بران رخ مي دهد جنبه احساسي و تراژيک اين درگيري را مورد توجه قرار مي دهد که رفتارهاي بعدي شي و پشت کردن او به تيريون را توجيه مي سازد. در اين سکانس، بران با شِ احساس همدردي مي کند و از او مي خواهد که خود را با شرايط زندگي در قصر وفق دهد. اين سکانس شاهد مهربان ترين جلوه بران هستيم و سخت بودن تصميم گيري براي شي و تلاش او براي کنار آمدن با اقدامات بعدي اش را نشان مي دهد.در نتيجه اگر اين سکانس حذف نمي شد نه تنها اتفاقاتي که بعدها بين او و تيريون رخ مي داد وحشتناک و خيانت جلوه نمي کرد بلکه تماشاگران احساس نزديکي و همدردي بيشتري با شي مي کردند. او کارهاي وحشتناکي عليه تيريون انجام داد اما اين سکانس حذف شده سوال بسيار شجاعانه و مهمي را در ذهن تماشاگر ايجاد مي کند: آيا او انتخاب ديگري داشت؟

فصل هفتم: برن و سانسا در مورد ليتل فينگر صحبت مي کنند

محکوم شدن ليتل فينگر توسط سانسا، برن و آريا و اعدام او در اپيزود پاياني فصل هفتم «بازي تاج و تخت» يکي از شوکه کننده ترين اتفاقات اين فصل بود. عليرغم دسيسه هاي اين مرد باهوش، عليرغم ارتباطاتش و با وجود پيشرفت هايي که وي در طول اين سال ها با بالا رفتن از نردبان هرج و مرج کرده بود، مرگ او بسيار سريع، خشن و خارج از کنترلش بود. فرزندان استارک از دسيسه ها و فريب هاي او اطلاع داشته و ديگر تمايلي به تحمل حضور او و ناديده گرفتن دورويي هايش نداشتند. اما سوال اين است که ان ها چگونه از خيانت ها و جنايات او مطلع شده بودند؟ از دسيسه چيني هايش با سرسي تا برنامه ريزي اش براي قتل يان آرين، سانسا تمامي اعمال هولناک او که سال هاي طولاني با دروغ و قتل ديگران مخفي مانده بود را افشا کرد و مشخص شده که برن (که قدرت ديدن گذشته را دارد) تمامي اين جنايات را تاييد کرده است.

سانسور سريال بازي تاج و تخت,سکانس هاي حذف شده سريال بازي تاج و تخت,پايان سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

در يک سکانس حذف شده از فصل هفتم «بازي تاج و تخت»، سانسا با برن مشورت کرده و با کمک از توانايي هاي او در ديدن اتفاقات ماسبق، به گذشته ليتل فينگر مي رود و کارهاي مختلفي که او براي تحکيم قدرتش انجام داده را فاش مي سازد. اگر چه تماشاگران سريال مي توانند بدون ديدن اين سکانس نيز جاهاي خالي داستان را در ذهن خود تکميل کنند اما در صورت منتشر شدن، اين سکانس مي توانست قدرت خارق العاده برن را به طور قابل توجهي به نمايش بگذارد. در واقع کسي نمي تواند چيزي را از او مخفي کند و در نتيجه کسي نمي تواند چيزي را از خواهران او مخفي نگه دارد زيرا برن با آن ها متحد است و اين موضوع بسيار ترسناک جلوه مي کند. اکنون تمام کساني که در فصل هشتم مي خواهند بر عليه وينترفل موضع بگيرند بايد بدانند که هيچ دروغي نمي تواند از آن ها محافظت کند.

فصل سوم: تايوين به خوبي پايسل را مي شناسد

استاد بزرگ پايسل هميشه يک شخصيت دغلباز و دورو در سريال «بازي تاج و تخت» بود. حتي زماني که او يک پير فرتوت بسيار نادان به نظر مي رسيد نيز از لذت بي احترامي به دختر خدمتکاري که با او رابطه داشت نمي گذشت و تيريون نيز هيچ فرصتي را براي توهين و بي احترامي به او از دست نمي داد. اما براي بسياري از شخصيت هاي در قدرت در وستروس و البته بسياري از مخاطبان سريال نيز ماهيت واقعي نفرت انگيز او تا اواخر فصل ششم پنهان مانده بود. يک سکانس حذف شده بين او و تايوين لنيستر اما مي توانست اين باورها را به کلي تغيير دهد. در اين سکانس، تايوين در حال ماهيگيري است که پايسل به او نزديک مي شود و مانند هميشه از ظاهر احمقانه و ابلهانه خود براي اين که بي خطر به نظر برسد استفاده مي کند.

سانسور سريال بازي تاج و تخت,سکانس هاي حذف شده سريال بازي تاج و تخت,پايان سريال بازي تاج و تخت
سريال «بازي تاج و تخت» Game of Thrones

در حالي که او مشغول صحبت هاي هميشگي است تايوين که تحت تاثير حرف هايش قرار نگرفته حرف او را قطع مي کند و مي گويد: «بس کن. آيا من تنها کسي هستم که مي دانستم پشت اين نمايش چه چيزي مخفي شده است؟ چطور ممکن است اين همه فرد براي اين همه مدت احمق باشند؟». اين صحبت ها نه تنها رابطه و صحبت هاي بين اين دو را تغيير مي دهد بلکه عمق ناداني ديگر کساني که در کينگز لندينگ هستند را نيز به نمايش مي گذارد و اينکه اين حماقت تا چه اندازه مي تواند براي يک انسان دورو مثمر ثمر باشد. اين سکانس نه تنها تايون را از آنچه که هست ترسناک تر مي سازد بلکه باعث تنزل جايگاه ديگر شخصيت هاي حلقه حکومتي در چشم تماشاگر شده و ديدگاه مخاطب به پايسل را خيلي زودتر تغيير مي داد و به جاي بي توجهي به اين شخصيت او را يک خطر بالقوه مي ديد.

بيشتر بدانيد : بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

بيشتر بدانيد : حقايق جالب درباره سريال «بازي تاج و تخت» که نمي دانستيد!!

بيشتر بدانيد : 10 صحنه غيرمنتظره و غم انگيز در سريال «بازي تاج و تخت»

بيشتر بدانيد : تصاوير جالب و ديده نشده از پشت‌صحنه «بازي تاج و تخت» game of thrones


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)