آخرین اخبار

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس سينما

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - بدهي 400 ميليون دلاري مايکل جکسون در زمان مرگ

اغلب سلبريتي‌ها زندگي‌هاي مجلل و پرريخت و پاشي دارند و علاوه بر تحسين ميليون‌ها طرفدار از سراسر جهان و هدايا و يادگاري‌هايي که در جشنواره‌ها و مراسمات هنري به آن‌ها داده مي‌شود، بهترين نتيجه يک بازيگر، خواننده يا کمدين بودن، پول هنگفتي است که در اين زمينه بدست مي‌آيد. آن‌ها براي انجام کار‌هايي که دوست دارند و کار‌هايي که استعداد آن را دارند ميليون‌ها دلار دستمزد دريافت مي‌کنند. اما هرازگاهي به نظر مي‌رسد که اين پول براي برخي از اين سلبريتي‌ها خوب نيست.
برخي از آن‌ها بر اين باورند که باريدن پول براي تمام طول عمرشان ادامه دارد و به همين دليل با بي ملاحظگي پول زيادي صرف خريد عمارت‌هاي مجلل و خودرو‌هاي لوکس مي‌کنند يا به خاطر سرمايه گذاري‌هاي بي برنامه و يا مشکلات خانوادگي ثروت خود را از دست مي‌دهند يا در مواردي نيز متاسفانه آن را صرف مواد مخدر و تفريحات ناسالم ديگر مي‌کنند. بدين ترتيب در موارد متعددي ديده شده که برخي سلبريتي‌ها عليرغم دريافت ميليون‌ها دلار دستمزد در طول دوران فعاليتشان بعد از مرگ از خود مقدار قابل توجهي بدهي به جاي گذاشته اند.

خواننده آهنگ «چيزي ندارم» همه چيزش را باخت

ويتني هيوستون يکي از اسطوره‌هاي دنياي موسيقي و خوش صداترين خوانندگان زن تاريخ بود که آهنگ‌هاي شنيدني مانند «How Will I Know» و «I Wanna Dance With Somebody» را خواند و بعد‌ها نيز در سال 1993 در کنار کوين کاستنر بزرگ در فيلم تحسين شده «باديگارد» بازي کرد، فيلمي که در باکس آفيس با فروش نزديک به 122 ميليون دلار مواجه شد.

ويتني هيوستون از خوش صداترين خوانندگان زن تاريخ
ويتني هيوستون از خوش صداترين خوانندگان زن تاريخ

اما ترانه‌هايي که در اين فيلم خوانده شد بسيار موفق‌تر از خود فيلم بودند. ترانه موجود در فيلم به پرفروش‌ترين ترانه تاريخ تبديل شد در حالي که کل آلبوم وي در سال 1993 به عنوان پرفروش‌ترين آلبوم سال انتخاب شد و سه ترانه آن در صدر 10 ترانه برتر سال قرار گرفتند و يکي از آن‌ها به مدت 14 هفته در صدر پرفروش‌ترين آهنگ‌هاي بيلبورد جا خوش کرد. در طول دوران فعاليت هنري اش، بيش از 170 ميليون نسخه از آهنگ ها، آلبوم‌ها و ويديو‌هايي ويتني هيوستون به فروش رسيد، اما وقتي که هيوستون در سال 2012 در سن 48 سالگي به دليل سوء مصرف مواد مخدر درگذشت، ده‌ها ميليون دلار به کمپاني توليد آلبوم هايش بدهکار بود.
هيوستون در سال 2001 يک قرارداد به ارزش 100 ميليون دلار براي 6 آلبوم با کمپاني سوني ميوزيک امضا کرده بود، اما آهنگ‌هاي او ديگر مانند دهه 80 و 90 فروش نداشتند. بدين ترتيب او مجبور به قرض گرفتن از اين کمپاني شد که باعث شد وي هنگام مرگ 20 ميليون دلار به اين کمپاني بدهي داشته باشد.

از «مرد شکلاتي خواند»، اما از دادن ماليات خودداري کرد

سامي ديويس جونيوز يکي از اعضاي گروه موسيقي مشهور «گروه موش ها» (Rat Pack) با حضور فرانک سيناترا بود. وي در دهه 60 در چند فيلم بازي کرد و با خواندن ترانه‌هايي مانند «What Kind of Fool Am I» و «The Candy Man» به شهرت رسيد. اما وقتي که ديويس در سال 1990 در سن 64 سالگي درگذشت بدهي بسياري براي همسرش به جاي گذاشته بود که به بيش از 15 ميليون دلار مي‌رسيد.

سامي ديويس جونيوز، از اعضاي گروه موسيقي گروه موش ها
سامي ديويس جونيوز، از اعضاي گروه موسيقي «گروه موش ها»

بر اساس گزارش ها، عمارت خانوادگي ديويس در بورلي هيلز، جواهرات، لباس‌هاي گران قيمت و ماشين‌هاي رولز رويس او همگي به فروش رسيد تا بتواند بدهي‌هاي وي را جبران نمايد. اما اين مقدار نيز کافي نبود و در سال 1994 همسر او مجبور شد در خانه يکي از دوستانش ساکن شود.

بازيگري که دائماً بدهکار بود

جودي گارلند استعداد بي نظيري در بازيگري داشت و در فيلم‌هاي کلاسيک شناخته شده‌اي مانند «The Wizard of Oz» به عنوان يک بازيگر نوجوان درخشيد و بعد‌ها در فيلم‌هاي موزيکالي مانند «Meet Me in St. Louis» حضور يافت. او بعد‌ها در فيلم‌هاي بزرگ‌تر و نامزد اسکاري مانند نسخه ديگر فيلم «A Star is Born» در سال 1954 و «Judgment at Nuremberg» در سال 1961 به عنوان يک بزرگسال حضور يافت. به گفته شوهر سومش، سيد لوفت، گارلند بين سال‌هاي 1961 تا 1966 بين 12 تا 15 ميليون دلار دستمزد دريافت کرده بود. در آن دوران وي يکي از چهره‌هاي بسيار سرشناس هاليوود بوده و سالانه در بيش از 50 کنسرت حضور يافته و يک برنامه تلويزيوني پرطرفدار به نام «The Judy Garland Show» را اجرا مي‌کرد. اما به ادعاي لوفت، گارلند هميشه بدهکار بود.

جودي گارلند جودي گارلند

بر اساس ادعا‌ها در سال 1996 وي نزديک به 400.000 دلار بابت ماليات به دولت و 100.000 دلار نيز به ديگران بدهکار بود. اداره ماليات دستور داد که طي 90 روز خانه گارلند براي پرداخت بدهي مالياتي اش به فروش برسد و در نامه‌اي به کمپاني کاپيتول ريکوردز که تهيه کنندگي کنسرت‌هاي گارلند را بر عهده داشت، به آن‌ها دستور داد که دستمزد گارلند را مستقيماً براي اين اداره ارسال نمايند. لوفت ادعا مي‌کند که يک بار گارلند با وي تماس گرفته و از ورشکسته شدنش سخن گفته است و حتي گفته که در خانه اش غذايي ندارد. گارلند در سراسر کشور نمايش اجرا مي‌کرد تا شايد درآمدي هر چند اندک داشته باشد و در سال 1969 و در حالي که شرايط مالي بسيار بدي داشت در سن 47 سالگي درگذشت.

مربي اسب سياه قرباني مشکلات خانوادگي اش شد

ميکي روني که با نام جو يول جونيور بدنيا آمده بود با بازي در 14 فيلم در نقش يک نوجوان به نام اندي هاردي و در طي 9 سال به يکي از پردرآمدترين ستارگان هاليوود زمان خود تبديل شد. بعد از آن بود که روني وارد فاز دوم دوران کاري اش شد و در فيلم‌هاي بزرگ موزيکال متعددي همراه با جودي گارلند بازي کرد. بعد از حضور در جنگ جهاني دوم، روني هنوز مي‌خواست که در ذهن مردم باقي بماند و بدين منظور دست به هر کاري مي‌زد. او ابتدا سريال ناموفق «The Mickey Rooney Show» را در سال 1954 ساخت و دو سال بعد در فيلم جنگي «The Bold and the Brave» حضور يافت و بدنبال آن در چندين سريال در دهه 50 و 60 حضور يافت.

ميکي روني
ميکي روني

روني همچنين در در فيلم «Breakfast at Tiffany`s» در سال 1961 نقش يک آسيايي نژاد پرست را بازي کرد و براي بازي در فيلم «اسب سياه» (The Black Stallion) در سال 1979 نيز نامزد دريافت جايزه اسکار شد که بعد‌ها يک سريال تلويزيوني موفق نيز از روي همين فيلم ساخته شد و در ايران محبوبيت زيادي کسب کرد. اما بر اساس گزارش ها، روني در طول سال‌هاي فعاليتش دستمزدهايش را پس انداز نمي‌کرد.
در سال 2011، او پسرخوانده اش، کريس ابر، را با دادگاه کشاند با اين ادعا که با وي بدرفتاري کرده و پول‌هاي او را به سرقت برده است. در حالي که در نهايت روني با دريافت 2.8 ميليون دلار پذيرفت که از شکايت خود بگذرد، اما ظاهراً اين مبلغ هيچگاه به وي پرداخت نشد. بعد از مرگش در سال 2014، چيز زيادي از ميکي روني دوست داشتني به جاي نمانده بود. در حالي که بستگانش بر سر وصيت نامه او درگير شده بودند، براي پرداخت بدهي‌ها تنها دارايي باقيمانده روني که خانه اش بود نيز به فروش رسيد.

مايکل جکسون، سلطان پاپ زيادي پول خرج مي‌کرد

وقتي که مايکل جکسون به صورت ناگهاني در سال 2009 درگذشت، تمام دنيا در غم از دست دادن يک هنرمند بي مانند فرو رفت. مرگ او پايان يک عصر بود و ميليون‌ها نفر در سراسر جهان به سوگ مردي نشستند که مي‌رقصيد و مي‌خواند. در سال‌هاي واپسين زندگي و پس از مرگش، رفتار‌هاي جنجالي جکسون از جمله اتهاماتي مبني بر سوء استفاده جنسي از کودکان که اخيراً نيز مستندي جنجالي در مورد آن منتشر شده کام بسياري از جکسون دوستان را تلخ کرد.

مايکل جکسون سلطان پاپ
مايکل جکسون، سلطان پاپ

اما موضوع به همينجا ختم نمي‌شود و جکسون در طول سال‌هاي آخر زندگي اش با مشکلات و محدوديت‌هاي مالي روبرو بود. با ريخت و پاش‌هاي فراوان، قرارداد‌هاي تجاري بي برنامه و قرض گرفتن‌هاي متوالي، ظاهراً سلطان پاپ سالي 30 ميليون دلار بيش از درآمدش هزينه مي‌کرد. بدين ترتيب در زمان مرگ، مايکل جکسون نزديک به 400 ميليون دلار به اشخاص و موسسات مختلف بدهکار بود.

بيشتر بدانيد : آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

بيشتر بدانيد : بيوگرافي مايکل جکسون: از ازدواج ها و اتهام کودک آزاري تا موفقيت هاي بي نظير

بيشتر بدانيد : سلبريتي هاي پولدار که ثروت خود را به باد دادند!

بيشتر بدانيد : سلبريتي هايي که تبديل به ماشين پولساز شده اند + تصاوير


منبع: زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)