آخرین اخبار

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس سينما

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - واقعيات پشت اتهامات مطرح‌شده در مستند مايکل جکسون Michael Jackson

زماني که مايکل جکسون در سال 2009 درگذشت، ويد رابسون، طراح رقص سابقي که اکنون اتهامات او درباره کودک‌آزاري کانون توجه مستند جديد جنجال‌برانگيز «ترک نورلند» شده است، براي بزرگداشت دوستش نوشت:
مايکل جکسون کسي بود که دنيا را تغيير داد و در مورد شخص خودم بخواهم بگويم او کسي بود که زندگي‌ام را براي هميشه تغيير داد. دليل اصلي اينکه من مي‌رقصم و آهنگ مي‌سازم و يکي از دلايل اصلي اينکه به نيک‌سرشتي ناب نوع بشر اعتقاد دارم، اوست. او 20 سال از دوستان نزديکم بوده است. موسيقي او، حرکات او، کلمات الهام‌بخش و تشويق‌کننده و عشق بي‌قيدوشرط او تا ابد در وجود من زنده خواهد ماند. بي‌نهايت دلم براي او تنگ خواهد شد، اما مي‌دانم که او حالا در آرامش است و در بهشت نغمه‌خواني مي‌کند و مونواک مي‌رود.

بيشتر بدانيد : رقص مايکل جکسون و اسراري که توانست آن را جاودانه کند + تصاوير

مايکل جکسون قبل عمل,زندگي مايکل جکسون,مايکل جکسون کيست,مستند مايکل جکسون,زندگينامه مايکل جکسون
رقص مايکل جکسون

رابسون در آن زمان 27 ساله بود. چهار سال پيش از آن، او در دادگاه 2005 جکسون (به عنوان فردي بالغ) شهادت داد که تابحال هرگز هيچ عمل جنسي بين آنها رخ نداده است. قبل از اين دادرسي‌ها، رابسون سال‌ها جکسون را نديده بود و هيچ تعهدي به شهادت براي دفاع از او نداشت. او با علم بر جريمه‌ي شهادت دروغ تحت سوگند، به عنوان شاهد طرف متهم در دادگاه حاضر شد و به منظور کشف و اثبات صحت يا سقم شهادتش به طرز تحقيرآميزي مورد استنطاق دادستان قرار گرفت. اما رابسون قاطعانه، بااطمينان و به طور قابل اعتمادي تصريح کرد که هرگز هيچ عمل جنسي رخ نداد.

بيشتر بدانيد : بيوگرافي مايکل جکسون: از ازدواج ها و اتهام کودک آزاري تا موفقيت هاي بي نظير

از آن زمان تا حالا چه چيزي تغيير کرده است؟ چند چيز:
در سال 2011، رابسون نزد جان برانکا، يکي از دو مدير اجرايي بنياد مايکل جکسون رفت تا با او درباره درخواستش براي کارگرداني برنامه جديد مايکل جکسون توسط گروه سيرک دو سوله معروف به برنامه ONE صحبت کند. رابسون اعتراف کرد که «بدجور» به اين شغل احتياج دارد اما بنياد عاقبت فرد ديگري را براي اين سِمت انتخاب کرد.
در سال 2012، رابسون دچار فروپاشي رواني شد که به گفته خودش وسواس فکري و عطشي که براي موفقيت پيدا کرده بود مسبب آن شد. همچنين، حرفه او، به عبارت خودش، شروع به «فرو ريختن» کرد.
همان سال، که وضعيت شغلي و مالي و ازدواج رابسون در خطر بود، او برآن شد تا کتابي را که در آن مدعي شده بود مايکل جکسون او را آزار و اذيت جنسي مي‌داد به فروش برساند. اما هيچ ناشري حاضر به انتشار آن نشد.
در سال 2013، رابسون دعوي مدني/بستانکاري 1/5 ميليارد دلاري خودش را در دادگاه مطرح کرد و بعد از او جيمز سيفچکاک نيز، که زماني را با جکسون در اواخر دهه 80 سپري کرده بود، دعوي مشابهي را مطرح کرد. سيفچکاک مدعي شد فقط بعد از مطرح شدن دادخواهي رابسون متوجه شد که او هم احتمالاً مورد آزار و اذيت قرار گرفته است. اما آن دعوي از سوي دادگاه وصاياي وارث در سال 2017 غير وارد تشخيص داده و مردود اعلام شد.
در سال 2019، جشنواره فيلم سان‌دنس مستندي را صرفاً بر اساس اتهامات رابسون و سيفچاک به روي پرده برد. در حالي که اين مستند با توجه به محتوايش به لحاظ احساسي بسيار براي مخاطب آزارنده است، هيچ مدرک يا شواهد جديدي ارائه نمي‌دهد. دن ريد، کارگردان اين فيلم، اذعان کرد که نمي‌خواست با اشخاص کليدي ديگري مصاحبه کند زيرا ممکن بود باعث درهم‌پيچيدگي يا تضعيف داستاني که قصد بيانش را داشت بشود.

مايکل جکسون قبل عمل,زندگي مايکل جکسون,مايکل جکسون کيست,مستند مايکل جکسون,زندگينامه مايکل جکسون
مايکل جکسون در حال اجرا روي صحنه مديسون اسکوئر گاردن

براي رسانه‌ها بسيار وسوسه‌برانگيز است که بخواهند با روايت فرهنگي بزرگترِ سوءرفتار جنسي که به راه افتاده است بر جکسون سخت بتازند. آر کلي به حق با مستندي خوار شد، و همينطور بسياري ديگر از چهره‌هاي خبرساز در سال‌هاي اخير رسوا شده‌اند، پس مطمئناً چنين منطقي حکم مي‌کند که مايکل جکسون هم بايد گناهکار باشد. اما اين جهش خطرناکي است، به ويژه با در نظر گرفتن پيشينه‌اي که آمريکا در ناعادلانه هدف قرار دادن و محکوم کردن سياه‌پوستان دارد، و افراد باانصاف عاقلند و مي‌دانند که بايد قبل از محکوم کردن اين هنرمند با دقت بيشتري واقعيات را مورد لحاظ قرار دهند. جالب است که بدانيد اصلاً اتفاقي نيست که يکي از کتاب‌ها (و فيلم‌ها)ي مورد علاقه جکسون «کشتن مرغ مقلد» (To Kill a Mockingbird)، داستاني درباره يک مرد سياه‌پوست به نام تام رابينسون بود که با اتهامات دروغ نابود مي‌شود.
رسانه‌ها در برداشت‌هاي غالباً غيرمنتقدانه و خارج از متني که از اين مستند سان‌دنس بازتاب مي‌دهند ظاهراً فراموش کرده‌اند که تا بحال هيچ اتهامي بيشتر از اتهاماتي که عليه مايکل جکسون مطرح شده است اينچنين در ملاء عام موشکافي نشده است. آنها به مدت دو سال تمام در اواسط دهه 90 و سپس دوباره در اواسط سال‌هاي 2000، زماني که جکسون با دادرسي‌هاي کيفري کامل و گسترده مواجه شده بود، به طرز ديوانه‌واري خبرها را بيرون مي‌کشيدند. خانه‌هاي او در دو هجوم ناگهاني و ازپيش‌اعلام‌نشده‌ي نيروهاي پليس به منظور اجراي قانون کاملاً‌ زيرورو شد. هرگز چيزي که او را در معرض اتهام قرار بدهد کشف نشد. جکسون در سال 2005 توسط هيئت منصفه دادگاه سانتا ماريا از تمامي اتهامات تبرئه شد. همچنين، تحقيقات و بازجويي‌هاي کاملي توسط اف‌بي‌آي صورت گرفت که گزارش کامل 300 صفحه‌اي آن درباره اين ستاره پاپ تحت قانون دسترسي آزاد به اطلاعات در سايت اف‌بي‌آي منتشر شده است و هيچ مدرکي دال بر خلاف و خطايي در آن به چشم نمي‌خورد.

مايکل جکسون قبل عمل,زندگي مايکل جکسون,مايکل جکسون کيست,مستند مايکل جکسون,زندگينامه مايکل جکسون
مايکل جکسون قبل از عمل

در اين ضمن، ده‌ها نفر که در کودکي با جکسون زماني را سپري کرده بودند همچنان مؤکداً‌ اعلام مي‌کنند که هرگز هيچ عمل جنسي اتفاق نيفتاد. اين شامل صدها کودک مريض و بيمار لاعلاج همچون بلا فارکس (که جکسون تمام هزينه پيوند کبدش را پرداخت کرد و جان او را نجات داد) و رايان وايت (که جکسون با او دوست شد و در سال‌هاي آخر مبارزه‌اش با بيماري ايدز او را حمايت کرد)، شامل افراد غيرمعروفي نظير برت بارنس و فرانک کاسيو، شامل شخصيت‌هاي معروفي مانند مکالي کالکين، شون لنون، امانوئل لوئيس، آلفونسو ريبرو و کوري فلدمن، و همچنين شامل خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌هاي جکسون، و شامل سه فرزند خودش مي‌شود.
اتهامات پيرامون جکسون در طي دهه گذشته عمدتاً به يک دليل محو شدند و آن اين بود که برعکس موردهاي بيل کازبي يا آر کلي، مردم هر چه بيشتر در اتهامات جکسون دقيق مي‌شدند، مدارک بيشتري براي رفع اتهام از او مي‌يافتند. پرونده پيگرد قانوني در سال 2005 آنچنان مضحک بود که مقاله‌نويس رولينگ استون، مت تايبي در وصف آن نوشت:
اين قضيه بظاهر درباره فرد کودک‌آزاري است که به پاي ميز محاکمه کشانده شده، اما دادگاه مايکل جکسون بيشتر شبيه رژه بازگشت به وطن از نوع بي‌روح آمريکايي است: اينها يا جمعي کلاش‌ و احمق و نقشه‌ريز بي‌استعداد هستند که در باتلاق بيکاري مطلق گير کرده‌اند… يا مشتي بيکار قلابي عصر اطلاعات که به دنبال پول درآوردن از هر طريق ممکني مي‌گردند. مجري برنامه اين رسيدگي قانوني هم دادستان تام اسندون بود، که نقش استعاري او در اين نمايش واقعيت آمريکايي بازنمايي قلب خاکستري اکثريت خاموش نيکسوني بود ـ ميان‌مايگي تلخي که به شدت تمايل داشت آن را به هر کسي که تابحال سفري به پاريس داشت ربط بدهد. در اولين ماه‌هاي دادرسي شايد بينابين‌ترين مجموعه از شاهدان يک تعقيب قانوني را مي‌ديديم که تا بحال در يک پرونده کيفري آمريکايي دور هم گرد آمده بودند ـ تقريباً در نظر آدم همچون گروهي دروغگوي محکوم يا شايعه‌پران يا آدم‌هايي بدتر از اينها بودند…
در شش هفته بعدي، عملاً هر تکه از اين پرونده در دادگاه علني از درون منفجر شد و نمايش اصلي اين دادرسي فوراً به مسابقه‌اي بدل شد که ببينند آيا دادستان مي‌تواند تمام شاهدانش را بدون اينکه کاري کند که دستبند به دست از دادگاه بيرونشان کنند در جايگاه شهود قرار بدهد.

مايکل جکسون قبل عمل,زندگي مايکل جکسون,مايکل جکسون کيست,مستند مايکل جکسون,زندگينامه مايکل جکسون
مايکل جکسون Michael Jackson در حال اجرا

از آن زمان تاکنون چه چيزي تغيير کرده است؟
در مورد رابسون جالب است بدانيد که او، چند دهه بعد از رخ دادن آن وقايع ادعاشده، با مايکل جکسون و فرزندانش مشغول کباب درست کردن و خوش‌گذراني با آنها بود. او براي حضور در مراسم يادبود اين هنرمند درخواست بليت کرده بود. در بزرگداشت‌هاي مختلف شرکت مي‌کرد. رابسون در سال 2009 نوشت: «من هنوز موبايلي که شماره او در آن هست را دارم. اصلاً فکرش را هم نمي‌توانم بکنم که بخواهم پيام‌هايش را پاک کنم.»
آنگاه، ناگهان، بعد از بيست سال، داستان او تغيير کرد و به همراه ادعاهاي جديدش يک طرح دعوي 1/5 ميليارد دلاري هم ظاهر شد.
آنچه لازم است درباره مستند جديد مايکل جکسون بدانيد ــ در اين عکس، که روز 25 ژانويه 2019 گرفته شده است، در سمت چپ برندا جنکينز و کاترين ون تيگم را مي‌بينيم که از شهر کالگري کانادا با ماشينشان راه افتادند و اکنون در ايالت يوتا در پارک‌سيتي با اين تابلوها در خيابان مين، بيرون سالن اجيپشن که فيلم مستند مايکل جکسون با عنوان «ترک نورلند» را در جشنواره فيلم سان‌دنس 2019 نمايش مي‌دهد ايستاده‌اند. اعضاي خانواده مايکل جکسون روز دوشنبه 28 ژانويه اعلام کردند که «به شدت خشمگين هستند» از اينکه اين دو مرد با اين مستند جديد درباره خودشان و زدن اتهامات سوءاستفاده جنسي به جکسون توجه دوباره‌اي به خود جلب کرده‌اند. خانواده جکسون ضمن انتشار بيانيه‌اي مستند «ترک نورلند» را، که ويد رابسون و جيمز سيفچاک دو متهم‌کننده جکسون در آن بازي کرده‌اند، محکوم کردند.

مايکل جکسون قبل عمل,زندگي مايکل جکسون,مايکل جکسون کيست,مستند مايکل جکسون,زندگينامه مايکل جکسون
برندا جنکينز و کاترين ون تيگم

در اين عکس، که روز 25 ژانويه 2019 گرفته شده است، در سمت چپ برندا جنکينز و کاترين ون تيگم را مي‌بينيم که از شهر کالگري کانادا با ماشينشان راه افتادند و اکنون در ايالت يوتا در پارک‌سيتي با اين تابلوها در خيابان مين، بيرون سالن اجيپشن که فيلم مستند مايکل جکسون با عنوان «ترک نورلند» را در جشنواره فيلم سان‌دنس 2019 نمايش مي‌دهد ايستاده‌اند. اعضاي خانواده مايکل جکسون روز دوشنبه 28 ژانويه اعلام کردند که «به شدت خشمگين هستند» از اينکه اين دو مرد با اين مستند جديد درباره خودشان و زدن اتهامات سوءاستفاده جنسي به جکسون توجه دوباره‌اي به خود جلب کرده‌اند. خانواده جکسون ضمن انتشار بيانيه‌اي مستند «ترک نورلند» را، که ويد رابسون و جيمز سيفچاک دو متهم‌کننده جکسون در آن بازي کرده‌اند، محکوم کردند. (عکس از: Danny Moloshok/Invision/AP)

مايکل جکسون قبل عمل,زندگي مايکل جکسون,مايکل جکسون کيست,مستند مايکل جکسون,زندگينامه مايکل جکسون
مايکل جکسون Michael Jackson


مايکل جکسون به عنوان مردي نامتعارف و ثروتمند، با نژاد آفريقايي آمريکايي هميشه هدف دعاوي قضايي بوده است. طي دهه‌هاي 1980 و 1990، ده‌ها زن به دروغ ادعا کردند که او پدر فرزندانشان است. او همچنين با دادخواست‌هاي دروغ و بي‌اساس متعددي مواجه شد که در آنها به او اتهام سرقت ادبي در مورد آهنگ‌هاي مختلف زده شده بود. آخرين مورد مربوط به سال 2010 است که زني به نام بيلي جين دادخواست 600 ميليون دلاري ناچيزي را عليه بنياد مايکل جکسون مطرح کرد.
من به عنوان کسي که تحقيقات وسيعي درباره اين هنرمند انجام داده‌ام، با افراد بسياري که به او نزديک بوده‌اند مصاحبه کرده‌ام، و به اطلاعات خصوصي زيادي دسترسي داشته‌ام، تشخيصم اين است که هيچ کدام از اين مدارک دال بر گناهکاري مايکل جکسون نيست. بر خلاف روايات تغييريافته‌ي رابسون و سيفچاک، تمام کساني که اين هنرمند را از نزديک مي‌شناختند ــ دوستان، اعضاي خانواده، همکاران، هنرمندان، مهندسان ضبط صدا، وکلا، شرکاي کاري و تجاري، محافظان امنيتي، همسران سابقش، و فرزندان خودش، يعني همه افرادي که او را کاملاً از هر لحاظ مي‌شناختند ــ صحبت‌هايشان درباره او با هم مطابقت دارد. به گفته آنها مايکل مردي متين و باوقار، با هوش و استعداد، حساس، گاهي زودباور، گاهي همچون کودک، و گاهي بي‌اعتنا به مشاهداتش بود. اما به باور هيچ کدام از آنها، او کودک‌آزار نبود.

بيشتر بدانيد : علت اصلي مرگ مايکل جکسون چه بود؟؟!

بيشتر بدانيد : 10 نکته خارق‌العاده که در مورد مايکل جکسون نمي‌دانستيد!!

بيشتر بدانيد : آخرين روزهاي زندگي مايکل جکسون به روايت تصوير

بيشتر بدانيد : زندگي‌نامه مايکل جکسون؛ سلطان موسيقي پاپ


منبع: mjsupportersforum.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)