آخرین اخبار

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر سينما

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

  بزرگنمايي:

چه خبر - شرورترين شخصيت هاي منفي که تبديل به قهرمان شدند

بعضي از محبوب ترين شخصيت هاي منفي در کتاب ها و رمان هاي خود جذاب به نظر ميرسد ولي هنر اصلي در سينما پديدار ميشود و آن زماني است که بازيگر نقش را پذيرفته و بايد ذهنيت بيننده را جذب خود کند، مخصوصا اگر شخصيت داراي بعد رواني باشد که کار را بسيار سخت ميکند، ولي اگر بازيگر از عهده اين نقش بربيايد تصور شخصيت با بازيگر ديگر واقعا دشوار و آزاردهده ميشود و اين کاري است که ارزش و عيار يک فيلم را تا حد زيادي مشخص ميکند.
شرور ترين شخصيت هاي سينما ممکن است در بعضي فيلم ها واقعا تنفربرانگيز باشند ولي ممکن است به قهرمانان پنهان نيز براي سينما دوستان تبديل شوند . در اين پست برخي از محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما را به شما معرفي ميکنيم. اين پست رتبه اي را براي محبوب ترين شخصيت هاي تاريخ مشخص نميکند چون معيارهاي شخصي و سليقه در اين امر حتما تاثير گذار است.

بيشتر بدانيد : جذاب ترين نقش هاي منفي سينما/ از نورمن بيتس تا گري اولدمن + تصاوير

جوکر – Joker

فيلم مربوط : Batman: Dark knight – بتمن : شواليه تاريکي
نام بازيگر : heath ledger
جوکر را ميتوان در صدر محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما قرار داد، تم روانشناختي و کاريزماتيک شخصيت او که گويا هميشه سعي داشته ثابت کند که انسان، در تنگنا ميتواند چه موجود عجيب و وحشتناکي باشد و خود را هميشه انساني بدون نقطه ضعف که سرگرمي او جنايت ها و دزدي هاي ريز و درشت ميباشد به نمايش ميگذارد و در معيارهاي او پول کمترين ارزش را دارد .

بيشتر بدانيد : جديدترين عکس هاي جوکر و شروع صحنه هاي اکشن

جوکر Joker در فيلم شواليه تاريکي
جوکر Joker در فيلم شواليه تاريکي

هميشه شخصيت جوکر سعي داشته که جنايت کار باکلاسي باشد که با هوش و ذکاوت به دنبال اهدافش ميرود نه با خشونت و تندي، به گونه اي اين خصلت در شخصيت اين کارکتر زيبا تعريف شده است که واقعا لذت جوکر از شرارت ها در دل بيننده احساس ميشود و اين امر از دلايل محبوبيت اين شخصيت به شمار ميرود. در ليست بهترين فيلم هاي سال 2019 شاهد حضور فيلم سينمايي مستقل اين شخصيت به نام Joker هستيم و اميدواريم اين فيلم بتواند طرفداران اين شخصيت را بعد از مدت ها صحبت در مورد ساخت اين فيلم راضي نگه دارد. جذاب ترين شخصيت هاي کميک هميشه به خاطر ميزان شرور بون خود شناخته نميشوند بعضي اوقات بايد يک مجرم باکلاس باشيم!

ديالوگ هاي برتر شخصيت جوکر:


چجن ( خطاب به جوکر): پيشنهادت چيه ؟؟
جوکر: ساده است، ما بتمن رو مي کشيم.
ماروني: اگرانقدرساده است، چراخودت انجامش ندادي؟؟
جوکر: اگرتو کاري تخصص داري، مجاني انجامش نده !!
من واقعا شبيه کسي ام که نقشه داره؟؟ ميدوني من چي ام ؟؟ من مثل يه سگي ام که دنبال ماشينا ميدوه.نميدونم اگه يکي از اونارو گير بيارم ميخوام باهاش چيکار کنم.

هانيبال لکتر – Hannibal Lecter


فيلم مربوط : The Silence of the Lambs – سکوت بره‌ها
نام بازيگر : Anthony Hopkins
آنتوني هاپکينز با بازي يکي از محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما يعني هانيبال لکتر در فيلم سکوت بره‌ها برنده جايزه اسکار شد. هانيبال لکتر يک روانپزشک قاتل که مادرش از اشرافيان ميلان ايتاليا و پدرش کنت بود و چون در زمان جنگ جهاني دوم شاهد خورده شدن خواهرش ميشا توسط سربازان نازي بود، به يک قاتل ترسناک تبديل شده بود.

آنتوني هاپکينز در نقش هانيبال لکتر Hannibal Lecter
آنتوني هاپکينز در نقش هانيبال لکتر Hannibal Lecter

يک هيولاي جنتلمن، با لباس هايي مانند شاهزاده ها ولي فريب‌کار و البته باهوش که علاقه فراواني نيز به هنر، ادبيات و تاريخ دارد. خالق اين شخصيت توماس هريس بود و از روي داستان هاي او در طي اين سال‌ها پنج فيلم سينمايي و يک سريال تلويزيوني ساخته شده است. بدون شک هانيبال لکتر يکي از بهترين بدمن هاي تاريخ سينما شناخته ميشود.

ديالوگ هاي برتر شخصيت هانيبال لکتر:


مردم هيچوقت بهت نمي گن که چي تو فکرت ميگذره، فقط منتظرن که زمين خوردنت رو تماشا کنن!!
وقتي يه روباه صداي جيغ يه خرگوش رو ميشنوه از لونه بيرون مياد ، اما نه براي کمک !!

تايلر داردن – Tyler Durden

فيلم مربوط : Fight Club – باشگاه مشت زني
نام بازيگر : Brad Pitt
شايد بهترين شخصيتي که برد پيت در قالب آن بازي کرده است و يکي از محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينماست تايلر داردن باشد. شخصيتي عجيب که فقط انجام ميدهد ، درست و غلط مهم نيست ، مهم آسايش رواني است که انسان بايد به دنبال آن بگردد. مهم نيست کجا زندگي ميکني يا با کي ، مهم ارجعيت دادن به شخصيت و راحتي روانيته ، اينها کمترين جملاتي است که ميتوان در تعريف اين شخصيت به کار برد.

برد پيت در نقش تايلر داردن Tyler Durden
برد پيت در نقش تايلر داردن Tyler Durden

از نظر کساني که زندگي را ساده ميبينند و به فقط دنبال راحتي رواني هستن تايلر محبوب ترين شخصيت منفي اين ليست به حساب خواهد آمد شايد کمتر کسي تصور ميکرد که برد پيت از پس اين همه شخصيت متفاوت براي بازي در فيلم ها بر بيايد و فقط يک چهر زيبا در سينماي هاليوود به حساب ميايد که نان تيپ خود را خواهد خورد نه استعدادش را در بازيگري. ولي بعد از چند بازي از اين بازيگر در فيلم هاي مختلف نظرها برگشت و تمجيد از او از اواخر سالهاي ده 90 ميلادي شروع شد. ‬‎

بيشتر بدانيد : 10 فيلم برتري که در آن تبه کاران برنده مي شوند!

ديالوگ هاي برتر شخصيت تايلر داردن :

ما چيزايي رو ميخريم که بهشون احتياجي نداريم. تازه اونم با پولي که نداريم. براي اينکه افرادي رو تحت تاثير قرار بديم که ازشون خوشمون نمياد!!
تايلر: شخصيت تو کارت نيست
به پولي که تو بانک داري نيست
به اون ماشيني که مي‌روني نيست
به محتويات کيف پولت نيست
نه به لباس ارتشيت…
تو يه آشغال پر از ادا و اصولي!

جک تورنس – Jack Torrance


فيلم مربوط : Shinnig – درخشش
نام بازيگر : Jack Nicholson
جک تورنس با بازي جک نيکلسون که يکي از محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما را در فيلم زيباي درخشش اثر استنلي کوبريک فقيد به نمايش ميگذارد و يکي ازکامل ترين و بهترين آثار سينماي وحشت است.

جک نيکلسون در نقش جک تورنس Jack Torrance
جک نيکلسون در نقش جک تورنس Jack Torrance

در اين فيلم 142 دقيقه اي که بر اساس رماني از استفان کينگ ساخته شده به زيبايي لحظاتي دلهره آور را با ديدگاهي درون گرايانه و فلسفي که آميخته از واقعيت و خيال است براي تماشاگر ايجاد مي کند و وقتي اين فيلم به اوج موفقيت ميرسد که نمايش يک شخصيت با بعد رواني بالا که تصور ميشود به خاطر سختي شرايط و فشار وارده بر او به حالت ديوانگي رسيده است را جک نيکلسون به عهده داشته باشد که در نمايش اينگونه شخصيت ها تبحر خاصي دارد و آن را بارها در فيلم هاي خود ثابت کرده است. فيلم درخشش جايي است که بايد از جک نيکلسون به عنوان يک نعمت براي سينماي هاليوود تشکر کرد.

ديالوگ هاي برتر شخصيت جک تورنس :


تو نميزاري جمله رو تموم کنم، من نميخوام بهت آسيب بزنم فقط ميخوام مغزت رو خورد کنم!!
زن ها ، نميشه با اون ها زندگي کرد ولي مشکل اينجاست که بدون اون ها هم نميشه زندگي کرد!!

نورمن استنسفيلد – Norman Stansfield


فيلم مربوط : Leon The Professional – لئون حرفه‌اي
نام بازيگر : Gary Oldman
در بين محبوب ترين شخصيت هاي منفي اين پست نورمن استنسفيلد يک مورد نادر به حساب ميايد، پليسي رواني که با مصرف کوکائين ديوانگي وصف ناپذيري را به وجود مي آورد و براي سواستفاده از مقام خود به هيچ وجه فروگذاري نميکند و تا حد امکان به قتل و آزار ديگران و خلاف هاي مختلف ميپردازد ، شخصيت يک پليس تا به حال تا اين حد بد جلوه داه نشده است که بازي گرد المن با تکيه بر حرکات و حالت هاي صورتش اين مسئله تشديد ميکند ، بيننده بعد از تماشاي فيلم فکر ميکند اين شخصيت يک ديوانه به تمام معناست و چگونه در مقام پليس دارد وظايفش را انجام ميدهد و اصلا کسي ميتواند با اين فرد رواني زندگي کند يا حتي او را دوست داشته باشد ، صحنه ورود نورمن استنسفيلد به خانه ماتيلدا و قتل 4 نفر با ريتم و لذتي که از آهنگ بتهوون ميبرد جز بهترين سکانس هاي تاريخ سينماست .

نورمن استنسفيلد Norman Stansfield
نورمن استنسفيلد Norman Stansfield
ديالوگ هاي برتر شخصيت نورمن استنسفيلد :


استنسفيلد : زندگي رو دوست داري ؟؟
ماتيلدا : آره
استنسفيلد : خوبه چون کشتن کسي که به زندگيش اهميت نميده برام لذت بخش نيست.
زماني به طور جدي ترست از مرگ شروع ميشه که زندگي به طور کامل درک کرده باشي!

هانس لاندا – Hans Landa


فيلم مربوط : Inglourious Basterds – حروم زاده هاي لعنتي
نام بازيگر : Christoph Waltz
هانس لاندا شخصيت برجسته فيلم حروم زاده هاي لعنتي که توسط نابغه سينما کوئنتين تارانتينو خلق شده است و وقتي اين مسئله جالب ميشود که به انتخاب همين کارگردان به عنوان بهترين شخصيت انتخاب ميشود که تا به حال آن ها را خلق کرده است. شخصيت هانس لاندا فردي نظامي زير نظر نازي هاست و بسيار خوش برخورد، فهميده و تحصيلکرد به حساب ميايد ولي بي رحم و خبيث ، متخصص حرفه‌اي در کشتار يهوديان و هولوکاست در جنگ جهاني دوم است، آنچنان که دوستانش به او لقب «شکارچي يهود» داده‌اند. همچنين به زبان‌هاي ايتاليايي،فرانسوي، آلماني و انگليسي مسلط است و ميتواند آن ها را مانند زبان مادري صحبت کند.

هانس لاندا Hans Landa در فيلم حروم زاده هاي لعنتي
هانس لاندا Hans Landa در فيلم حروم زاده هاي لعنتي

والتس براي ايفاي اين نقش در بخش بهترين بازيگر مکمل مرد اسکار، و چندين جايزه ديگر را دريافت کرد که انتخاب آن به عنوان يکي از محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ را تاييد ميکند.جالب است بانيد که لئونارو ديکاپريو اول براي ايفاي نقش هانس لاندا انتخاب شده است.

ديالوگ هاي برتر شخصيت هانس لاندا :


هانس لاندا : من عاشق شايعاتم، حقايق ممکنه گمراه کننده باشن، در حالي که شايعات درست يا غلط هميشه آشکار کننده هستن!!

جاناتان دوو – John Doe


فيلم مربوط : Seven – هفت
نام بازيگر : Kevin Spacey
قهرماني که قتل هايش دلايل محکم دارد يا رواني که به دنبال توجيه قتل هاي خود به وسيله فلسفه و بعد هاي مذهبي است، اين سوالي است که در مورد شخصيت جانتان دوو مطرح ميشود و جواب آن را بايد بيننده بدهد، گناهاني که کبيره خوانده ميشود ولي در جامعه هاي امروزي امري عادي و حتي تجاري به حساب ميايد و نه تنها به دنبال حل آن نيستن بلکه در زنگي هر فري به عنوان يک انتخاب پيار ميشود و بايد خودش تصميم بگيرد که آن ها را انجام دهد يا نه ، وقتي بازي زيبا مهم نيست و فيلنامه تعيين کننده است.

کوين اسپيسي در نقش جاناتان دوو John Doe
کوين اسپيسي در نقش جاناتان دوو John Doe

نميخواهم بگويم کوين اسپيسي بد يا خوب نقش خود را بازي کرده است چون فيلنامه در هر صورت آن را پوشش ميدهد و پايان فيلم هر کسي را شوکه ميکند. که يک فرد واقعا چند سال را براي قتل هاي خود برنامه ريزي ميکند و آن روند را به آهستگي انجام ميدهد که اصلا قابل باور براي بيننده فيلم نيست.

ديالوگ هاي برتر شخصيت جاناتان دوو :


اگه بخواي توجه مردم رو جلب کني نميتوني فقط بزني رو شونشون، گاهي وقت ها بايد با يک پتک بزني تو سرشون!!
ما مرگبارترين گناهان را هر روز در گوشه هاي خيابان و خانه خود به چشم ميبينيم و آن ها را تحمل مي کنيم ؛ زيرا شايع است، بي اهميت است. صبح، ظهر و شب اين گناهان را تحمل مي کنيم. خوب، نه ديگه. من يک مثال و به وجود اوردم و کارهايي که انجام دادم همه را متعجب ميکنه و براي هميشه منجر به مطالعه و پيگيري ميشه.

مگنيتو – Magneto


فيلم مربوط : X-men – ايکس من
نام بازيگر : Michael Fassbender – Ian McKellen
استاد مغناطيس يا مگنيتو که در کتاب هاي کميک جز محبوب ترين شخصيت هاي منفي به حساب مياد و طرفداران سري فيلم ها و کتاب هاي کميک مردان ايکس تعصب خاصي نسبت به او دارند بايد در اين ليست قرار بگيرد.

استاد مغناطيس يا مگنيتو Magneto
استاد مغناطيس يا مگنيتو Magneto

شخصيتي که به دنبال فروانروايي جهاش يافته ها بر انسان هاست و دائما به زندگي در کنار آنها روي خوشي نشان نميدهد، شخصيت عجيبي که گاهي شرورترين به حساب ميايد گاهي ضد قهرمان و گاهي ابرقهرمان که در محبوبيت او تاثير بسياري داشته است و در فيلم هاي مردان ايکس هم اين امر کاملا ديده ميشود و نشان ميدهد که خالق اين شخصيت ميخواهد مگنيتو را فردي زخم خورده نشان دهد که حاضر نيست به هر دليلي دست به جاه طلبي بزند. شايد شخصيت مگنتو را بايدر در صدر شخصيت هاي منفي مارول قرار داد فردي که رهبري گروهانجمن جهش‌يافتگان شرور را بر عهده دارد.

ديالوگ هاي برتر شخصيت مگنيتو :


صلح هيچ وقت يک گزينه نبود، چيزي که هيچ کدام از شما هرگز درک نمي کند اين است که هيچ طرفي وجود ندارد!!
انسان ها هميشه از آنچه که نمي فهنمد مي ترسند!!

آنتون شيگور – Anton Chigurh


فيلم مربوط : No Country for Old Men – جايي براي پيرمردها نيست
نام بازيگر : Javier Bardem
خاوير باردام يک آدمکش خونسرد و رواني که به راحتي هر چه فکر کني دست به قتل ميزند و موانع را در حوزه ديد خود نمي بيند و فقط به راه خود ادامه ميدهد و اين کارکتر را در بين محبوب ترين شخصيت هاي منفي يک فرد شکست‌ناپذير و تسخيرناپذير به بيننده نمايش ميدهد که گاهي دلايلي براي قتل هاي خود ندارد و آن ها را فقط براي نشان دادن بدشناسي طرف مقابل براي روبه روي با خود انجام ميدهد.

خاوير باردام در نقش آنتون شيگور Anton Chigurh
خاوير باردام در نقش آنتون شيگور Anton Chigurh

خاوير باردام براي ايفاي نقس در اين فيلم جايزه اسکار بهترين بازيگر مکمل مرد را دريافت کرد شايد اسکار تنها معياري براي بهترين بودن نباشد ولي باردام اين نقش را فوق العاده به نمايش ميگذارد و آنتون شيگور را يک شرور واقعي به بيننده معرفي ميکند.اين فيلم جايزه اسکار بهترين فيلم را نيز توانست در هشتادمين مراسم اسکار دريافت کند.

ديالوگ هاي برتر شخصيت آنتون شيگور :


اگه قانوني که تو ازش پيروي ميکني تو رو به اينجا کشونده پس اون قانون به چه دردي ممکنه بخوره؟؟

دارت ويدر – Darth Vader


فيلم مربوط : Star Wars – جنگ ستارگان
نام بازيگر : James Earl Jones – David Prowse – Sebastian Shaw
دارت ويدر، شخصيتي داستاني در مجموعه تخيلي جنگ ستارگان جز محبوب ترين شخصيت هاي منفي مجموعه پرطرفدار جورج لوکاس است. او از مشهورترين شخصيت‌هاي پليد در تاريخ سينما است و طبق نظرسنجي انستيتو فيلم آمريکا، ويدر در جايگاه سوم پليدترين شخصيت‌هاي سينمايي تمام زمان‌ها قرار گرفته است.

دارت ويدر Darth Vader
دارت ويدر Darth Vader

ويدر در سه‌گانه اصلي جنگ ستارگان، فرمانده شيطان‌صفتي است که قوانين امپراتوري کهکشان را با جديت در کهکشان به اجرا در مي‌آورد و مريد امپراتور پالپاتين، لرد خبيث سيت است و از جنبه تاريک نيرو بهره مي‌برد تا بيرحمانه اعضاي جداي و اتحاديه شورشيان را تعقيب و نابود کند.

ديالوگ هاي برتر شخصيت آنتون شيگور :


ترجيح ميدم به خاطر چيزي که هستم ازم متنفر باشن تا به خاطر چيزي که نيستم عاشقم بشن !!
هيچوقت قدرت طرف تاريک رو دستم کم نگيريد!!

گالوم (اسميگل) – (Gollum (Smeagol


فيلم مربوط : The Lord of the Rings – ارباب حلقه ها
نام بازيگر : Andy Serkis
شخصيت پليد درون اسميگل گالوم نام دارد که توسط جي.آر.آر. تالکين به وجود آمده است و در سري ارباب حلقه ها شاهد حضور جذاب اين موجود هستيم که از نسل هابيت هاي کنار رودخانه بوده که به طور ناگهاني حلقه را پيدا ميکند و به خاطر شيفتگي زياد به آن پسر عمويش را به قتل ميرساند و در غارها زندگيش را ادامه ميدهد، گالوم نماد انسان هاي است که اصل زندگي را فراموش کرده اند و براي کارهاي مادي خود حاضر هستند هر بهايي را بپردازند.

 ارباب حلقه ها و شخصيت گالوم (اسميگل) (Gollum (Smeagol
ارباب حلقه ها و شخصيت گالوم (اسميگل) (Gollum (Smeagol

حلقه به مدت 600 سال به عمر اسميگل اضافه کرد ولي چه عمر رقت انگيزي که فقط با خوردن ماهي هاي زنده و زندگي در غارها سپري ميشود. همراه شدن با فوردو و کمک به او در حالي که شخصيت اسميگل و گالوم همواره با هم درگير بودند اين کاراکتر را جز محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما قرار داده است. اسميگل را ميتوان در ليست ‫ترسناک ترين شخصيت هاي سينما نيز قرار دارد.‬‎

بيشتر بدانيد : شرورترين و خوفناک ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما که هرگز فراموش نمي شوند + تصاوير

بيشتر بدانيد : 10 کاراکتر به يادماندني 10 سال اخير سينما!! (+عکس)

ديالوگ هاي برتر شخصيت گولوم (اسميگل) :


گولوم : اگر بيگينز حلقه رو از دست بده. چيکار کنيم؟؟؟
اسميگل : خوب، اگر حلقه رو از دست داد اونو ميخوريم! اگربيگينز اون حلقه رو از دست بده، ما تمام اعضاي بدنش و مي خوريم.”
ما قسم مي خوريم که به ارباب گرانبها خدمت کنيم. ما قسم مي خوريم به …به گرانبها!!

رأس‌الغول – ra’s al ghul


فيلم مربوط : Batman Begins – بتمن آغاز مي‌کند
نام بازيگر : Liam Neeson
يکي از نزديکترين شخصيت ها به بتمن رأس‌الغول ميباشد که ر ليگ قاتلان(League of Assassins) که رياست آن را برعهده دارد وبه گونه اي رهبر اين ليگ به حساب ميايد بتمن هم عضو اين گروه بوده وحتي در فيلم Batman Begins شاهد آموزش ديدن بتمن توسط رأس‌الغول هستيم و هم نظزي آنها در بسياري از مسائل ولي راه از جايي جدا ميشود که بتمن حاضر نيست به هر قيمتي اهداف ليگ قاتلان را دنبال کند و به دنبال پيدا کردن راه هاي ديگر براي کم کردن تلفات ميباشد.

رأس‌الغول در فيلم بتمن آغاز مي‌کند
رأس‌الغول در فيلم بتمن آغاز مي‌کند

رأس‌الغول و جوکر جز شخصيت هايي بودند که بتمن را دچار مشکلات فراواني کردند و دست و پنجه فرم کردن با آنها کار راحتي به حساب نميايد و مهارت آنها باعث شد در ليسا محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ قرار بگيرند.

ديالوگ هاي برتر شخصيت رأس‌الغول :


يک روز ميرسه که آرزو مي کني اي کاش اوني که دوستش داشتي هرگز وجود نداشت تا از درد و غصه رهايي پيدا کني!!
رحمِ تو نقطه ضعفيه که دشمنانت نخواهند داشت.

کومودوس – Commodus


فيلم مربوط : Gladiator – گلادياتور
نام بازيگر :Joaquin Phoenix
فيلم گلادياتور به تنهايي شاهکاري تکرارا نشدني در سينماي جهان است و فيلمبرداري و بازي فوق الغعاده بازيگران توانست اين فيلم صاحب جوايز متعدد از جمله اسکار بهترين فيلم کند که در شهرت اين فيلم نقش به سزايي را ايفا کرده بود ولي اينجا ديگر صحبت از راسل کرو براي بازي فوق العاده در نقس ماکسيموس نيست بلکه صحبت از شخصيت منفي داستان يعني کومودوس است که در تاريخ فرمانروان روم هم جاودانده است شخصيتي که پس از به قتل رساندن پدرش اختيار روم را در دست گرفت و دوباه استاديوم هاي گلاياتورها را رونق داد تا براي خودش شهرت و محبوبيت دست و پا کند.

کومودوس Commodus در گلادياتور
کومودوس Commodus در گلادياتور

کومودوس هر چه که داشت باز هم به ماکسيموس گلادياتور حسادت ميکرد و اين ريشه تمام نفرت او از اين فرمانده اسپانياي سابق ارتش روم بود و حتي با کشتن زن وبچه او باز هم درفکر راهي براي کشتن ماکسيموس بود و اين نقش را واکين فينيکس به بهترين شکل ممکن به نمايش ميگذارد.

ديالوگ هاي برتر شخصيت کومودوس :

کومودوس : زنرالي که برده شد.برده اي که گلادياتور شد.گلادياتوري که با يه امپراطوري دشمن شد.چه سرگذشت هيجان انگيزي! اما حالا مردم مي خواهند آخر قصه تو رابدانند. بهترين پايان ممکن براي اين ماجرا، يک مرگ باشکوه است.
مارکوس اورليوس : فرزندم مرا ببخش که در حق تو کوتاهي کردم و تو را ناديده گرفتم!
کومودوس: دنيا را به هم ميريختم پدر اگر فقط دوستم ميداشتي…

کالوين کاندي – Calvin Candie


فيلم مربوط : Django Unchained – جنگوي زنجيرگسسته
نام بازيگر : Leonardo DiCaprio
لئوناردو ديکاپريو بازيگري که سطح و لول فيلم را به تنهايي قادر است جا به جا کند و به گونه اي در نقش فرو برو که باعث شوکه در بيننده شود و اينه نر بازيگر است که به نمايش در ميايد ديکاپريو بارها خودش را به منتقدان ثابت کرده و در فيلم جنگوي زنجيرگسسته اوج يک شخصيت ب با اهداف پليد را ميبينيم که با زيرکي زير نقاب خود را مخفي کرده ولي براي رسيدن به هدف خود از مذاکره دل نميکند و با وجود تنفري که از برده ها دارد باز هم به گونه با يک سياه پوست برخورد ميکند که انگار اتفاق خاصي نيفتاده.

لئوناردو ديکاپريو در نقش کالوين کاندي Calvin Candie
لئوناردو ديکاپريو در نقش کالوين کاندي Calvin Candie

حال چهره ، نحوه ديالوگ گويي و بازي طبيعي حالت يک فرد عصبي ديکاپريو را از باقي بازيگران جدا ميکند و زماني اين فيلم به شاهکار ميرسد که ديکاپريو دستش را به روي ليوان شيشه ميکوب و شروع به خونرويزي ميکند ولي صحنه قطع نميشود و ادامه پيدا ميکند و اين بازيگران هستن که بازي را به سلامت خود ترجيح ميدهند و شاهکارهاي تاريخ سينما را ميسازند. کالوين کندي به خاطر فيلمنامه در ليست محبوب ترين شخصيت هاي منفي قرار نگرفت بلکه به خاطر بازي بازيگرش اين اتفاق افتاد.

ديالوگ هاي برتر شخصيت کالوين کاندي :


زماني که اين اتفاق بخواد بيفته وقتي خواهد بود که من دوباره شما را ببينم و در واقع من هرگز مايل نيستم دوباره شما را ببينم!!
آقايان، تا به اينجا کنجکاوي من داشتيد … اما اکنون توجه من را به خودتون جلب کرديد!!

ويتو کورلئونه – Vito Corleone


فيلم مربوط : The Godfather – پدرخوانده
نام بازيگر : Marlon Brando
شخصيت ويتو کورلئونه معروف به دون کرلئونه که در دنياي سينما نياز به معرفي ندارد و واژه پدرخوانده به جاي يک نسبت بيستر با مارلون برندو شناخته ميشود و اين تاثير يک فيلم در دنياي واقعي را به نمايش ميگذارد. پدر خوانده از بهترين و محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينماست که نسبت دادن شخصيت منفي مطلق به او کاري درستي به حساب نميايد شايد اين شخصيت سرکده گروه مافيا باشد ولي تعهد او به خانواده و ارزش دادن به جايگاه اعضاي آن مثال زدني است و او را يک مرد واقعي به نمايش ميگذارد که هر خانواده اي به آن نياز دارد يک بزرگتر که راه درست را نشان دهد و ارزش هاي خود را حتي با بهترين شرايط مالي زير پا نگذارد و براي هر چيزي قيمتي تعيين نکند. اين خصوصيات با بازي افسانه سينما مارلون برندو کامل ميشود و شخصيتي دست نيافتي را براي تاريخ سينما روايت ميکند.

مارلون برندو در نقش ويتو کورلئونه Vito Corleone
مارلون برندو در نقش ويتو کورلئونه Vito Corleone

البته شاهد بازي رابرت دنيرو براي سنين جواني شخصيت ويتو کرلئونه هم در قسمت دوم فيلم پدرخوانده بوديم که کاملا تحسين شده است ولي مقايسه اين دو کاملا کار اشتباهي است که براي نشان دادن اين مسئله بايد صفحه ها نوشت که متاسفانه دراين مقال نميگنجد.

بيشتر بدانيد : گزارش تصويري: 12 سکانس برتر فيلم پدرخوانده 2

ديالوگ هاي برتر شخصيت ويتو کورلئونه :


به من نگو اونا پشت سرمن چي گفتن،
بگو چرا پيش تو اينقدر راحت بودن تا درباره من حرف بزنن؟!
دون کورلئونه : وقت صرف خانواده ات ميکني؟
جانى فونتين : البته که ميکنم
دون کورلئونه : خوبه چون مردي که وقت صرف خانواده اش نميکنه، هيچ وقت نميتونه به مرد واقعي بشه!!

لي وو جين – Lee Woo jin


فيلم مربوط : Old Boy – پسر پير
نام بازيگر : Yoo Ji-tae
پيشرفت سينماي کره در فيلم Old Boy در سال 2003 اين امر را کاملا واضح بود و با داستاني جذاب اين فيلم همه را شوکه کرد.شخصيت لي وو جين در اين فيلم فوق العاده ميباشد و جز محبوب ترين شخصيت هاي منفي است که براي کار خود دليل دارد ولي چه دلايلي ميتواند 15 سال زنداني کردن يک فرد را توجيه کند و اين مسئله اي است که با ديدن فيلم به آن پي ميبريد. شايد سينماي شرق آسيا در برابر هاليوود زياد جدي گرفته نميشد واين روند را همه عادي جلوه ميدادن ولي خلاقيت در داستان هاي غير اقتباسي کشورهايي همچون ژاپن و کره حرف اول را ميزند اين کشورها با فيلنامه ها و داستان هاي جذاب و نو شناخته ميشود.

لي وو جين Lee Woo jin
لي وو جين Lee Woo jin

صنعت مانگا و انيمه ژاپن که نيازي به تعريف ندارد و با آثاري متنوع همه را شوکه کرده است و هر روز به طرفداران و حتي ميانگين سن بيننده هاي آن اضافه ميشود و با جا افتادن حتي در کشورهاي ديگر دارد راه را براي رو آوردن به آن توسط کشورهاي ديگر باز ميکند. همين که بدانيد فيلم Inception کريستوفر نولان را از روي يک انيمه ساخته شده است فکر کنم که به قدرت داستان سرايي ژاپني ها ميتوان پي برد.

ديالوگ هاي برتر شخصيت لي وو جين :


فرقي نميکه که يک دونه شن باشي يا يک تخت سنگ بزرگ در هردو حالت در آب غرق خواهي شد!!
اگه سوال رو اشتباه بپرسي به پاسخ درست نميرسي.
سؤال اين نيست که چرا “لن وو جين” منو15 سال زنداني کرد؟
سؤال اصلي اينه که چرا منو آزاد کرد؟ ‘

بيشتر بدانيد : جذاب ترين نقش هاي منفي سينما/ از نورمن بيتس تا گري اولدمن + تصاوير

بيشتر بدانيد : هاپکينز و يک نقش منفي ديگر

بيشتر بدانيد : بهترين شخصيت هاي منفي برنده جايزه اسکار + عکس ( قسمت 2)

بيشتر بدانيد : بهترين شخصيت هاي منفي برنده جايزه اسکار + عکس


منبع: timecity.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)