بزرگنمايي:
چه خبر - صحبت هاي جنجالي قاسم جعفري
قاسم جعفري، کارگردان سريالهايي چون «مسافري از هند» و «خط قرمز» در گفتوگو با شماره جديد ماهنامه «نزديک» گفت:
«گرگ و ميش» را ساخته بودم. يک شب منزل يکي از دوستان که جزو آدمهاي تاثيرگذار آن فيلم بود نمايش خصوصي داشتيم، مرحوم کيارستمي و خانم پخشکننده بينالمللي فعال آن دوران و چند نفر ديگر هم آنجا بودند. به من گفتند امسال اين فيلم را بفرستيم براي جشنواره کن. فقط دو پلان به آن اضافه کن تا ديده شود و جايزه بگيرد. گفتند در يک اتاق چند پلان با حضور دو شخصيت زن اصلي فيلم در فضاي تاريک و روشن ميگيريم که انگار دو شخصيت اصلي فيلم در انتها به همجنسبازي ميرسند. قبول نکردم، چون دوست ندارم مثل پازل و معادله حرکت کنم.
وي در بخش ديگري از اين مصاحبه تصريح کرد:
براي فرهادي احترام قايلم، اما سينماي ما فيلمسازان بهتر از فرهادي زياد دارد. فرهادي از نظر من فقط فيلمسازي است که قواعد بازي را خوب بلد است و ميداند چه چيزي را کجا و چطور بسازد.
جعفري همچنين درباره سريالهاي شبکه نمايش خانگي اظهار کرد:
شنيدم که شهرزاد يک سريال خوبي بود، اما ديديد که شهرزاد دو چه فاجعهاي شد. مسلما در ادامه وضع بدتر هم ميشود. سازندگان عاشقانه به خاطر جذب مخاطب مجبور شدند حريمهايي را بشکنند که با توجه به شناختي که از برخي آنها دارم ميدانم که خودشان هم اعتقادي به آن نوع بيبند و باري در روابط ندارند. حسين فرحبخش آن طور که شنيدهام آدم بدي نيست، اما نوع تفکر نداشتهاش نماد ابتذال در سينماي ايران است و دومين نفر به فاصله خيلي خيلي زياد از او قرار دارد. به نظرم بعدها که خيلي هم دير نيست بعنوان نماد ابتذال(يا داراي مبتذلترين نگاه) بعد از انقلاب در سينماي ايران از محمدحسين فرحبخش نام خواهند برد. تنها افتخارش اين است که فيلمهاي قبل از انقلاب را نعل به نعل کپي ميکند.
منبع: روزنامه کيهان