آخرین اخبار

بازيگراني در قامت يک خبرنگار: از نيکي کريمي تا امير جعفري سينما

بازيگراني در قامت يک خبرنگار: از نيکي کريمي تا امير جعفري

  بزرگنمايي:

چه خبر - بازيگراني که خبرنگار شدند!

بسياري معتقدند جاي خبرنگار در سينما و تلويزيون ايران خالي است. اين در حالي است که شخصيت اصلي برخي از آثار مهم هاليوودي خبرنگار است و داستان حول محور اين شخصيت مي‌چرخد. شخصيت خبرنگار را مي‌توان در قصه‌ها در موقعيت‌هاي متفاوت و پر چالشي قرار داد و بازيگر اين نقش به دليل پيچيدگي‌هاي چنين شخصيت جاي بازي زيادي دارد.

شايد در سينما و تلويزيون ما چندان توجهي به اين شخصيت‌ها نشده باشد ولي بازهم مي‌توان در بين فيلم و سريال‌هايي که در اين سال‌ها ساخته شده، ردپايي نه چندان پررنگ از شخصيت خبرنگاران پيدا کرد. در جستجويي گذرا در ميان آثار تصويري سينما و تلويزيون، بيشتر کساني که در نقش خبرنگار بازي کرده‌اند، خانم بودند. در آستانه 17 مرداد که مصادف با روز خبرنگار است، نگاهي داشتيم به بازيگراني که نقش خبرنگار را در فيلم‌ها و سريال‌ها بازي کردند.


امير جعفري / «بدون شرح»

يکي از آن اولي‌‌‌هاست. سريال «بدون شرح» را مي‌گوييم. سريالي که درباره مطبوعاتي‌ها بودو امير جعفري اولين نقش خود را در تلويزيون با اين کار شروع کرد. جعفري اولين کسي بود که در تلويزيون نقش يک روزنامه‌نگار را ايفا کرد. البته نقش فريد در اين سريال کاملا طنز بود که گهگداري هم مورد انتقاد قرار مي‌گرفت. جالب است که بعد از اين سريال که مهدي مظلومي کارگرداني کرده بود هيچ کار طنز ديگري درباره اين موضوع ساخته نشد و روزنامه‌نگاري مانند فريد به دنياي تصوير بازنگشت.


مريلا زارعي/ «پليس جوان»

مريلا زارعي هنوز پايش به سينما باز نشده بود و مي‌توان گفت به واسطه همين نقش براي مخاطبان به چهره‌اي آشنا بدل شد. او در سريال «پليس جوان» سيروس مقدم نقش خبرنگار اجتماعي را داشت که به همراه پليس‌هاي داستان به دنبال کشف حقيقت مي‌گشت. البته اين نقش تا اندازه‌اي اغراق‌آميز بود ولي توانست نقطه عطفي در بازيگري مريلا زارعي باشد. چرا که نقش يک خبرنگار سرويس اجتماعي جاي کار زيادي براي بازيگر دارد. انصافا مريلا زارعي هم توانست به خوبي از پس اين نقش بربيايد.


يکتا ناصر / «با من بمان»

سال 79 بود که سريال «با من بمان» حميده لبخنده از شبکه سه سيما پخش شد. سريال داستان دختري به نام نرگس مينايي بود که يکتا ناصر نقش آن را بازي مي‌کرد. نرگس مينايي خبرنگاري بود که در سرويس هنري يک مجله فعاليت مي‌کرد و در همين راستا با نقاشي گفت‌وگو کرد. آشنايي اين دو با هم به ازدواج انجاميد و خبرنگار زندگي جديدي را آغاز کرد. مي‌توان گفت مخاطبان تلويزيون يکتا ناصر را هم به واسطه اين نقش شناختند. بازيگري که سيمرغ بلورين بهترين نقش دوم زن را نيز در دست دارد.


مونا فرجاد / «سلام»

سريال «سلام» را به ياد داريد؟ سريالي که چند سال پيش از شبکه تهران پخش مي‌شد. داستان يک کلانتري بود که هر روز اتفاقات جالبي در آن مي‌افتاد. درست مانند کلانتري‌هاي واقعي. رييس کلانتري سرهنگي جدي بود که محمود پاک‌نيت نقش آن را بازي مي‌کرد و مونا فرجاد دختر اين سرهنگ بود. فرجاد نقش دختري به نام هانيه را بازي کرد که خبرنگار بود. هانيه دختري جسور، شاد و شنگول بود و خبرنگار بودن او بر جذابيت‌هاي اين شخصيت مي‌افزود.


سحر دولتشاهي / «ميم مثل مادر»

کمتر کسي است که فيلم سينمايي« ميم مثل مادر» را فراموش کرده باشد. فيلمي سرشار از موقعيت‌هاي درام و تراژدي که اشک مخاطب را در آورد ولي توانست به خوبي با مخاطب ارتباط برقرار کند. ولي در بين شخصيت‌هاي اصلي اين فيلم، شخصيتي به نام فرزانه که «سحر د‌ولتشاهي» بازي اش مي کرد شخصيتي بد که خبرنگار قصه بود. فرزانه، دوست سپيد‌ه(گلشيفته فراهاني) بود که در کار خبري انجام مي داد و تلاش مي‌کرد به واسطه شغلش مشکلات دوستش را حل کند و با عمومي کردن ماجراي سپيده قصد داشت راهي براي نجات او و پسرش پيدا کند.


ليلا بلوکات / «اخراجي‌هاي 2»

يکي ديگر از کساني که نقش خبرنگار را بازي کرده‌اند،ليلا بلوکات است که در«اخراجي‌هاي2» حضور داشت. بلوکات در «اخراجي‌هاي 2 » نقش خبرنگار منافقي را داشت که براي تهيه خبر به اردوگاه اسرا رفته تا گزارشي از ورود اسراي جديد تهيه کند که از شانس او اخراجي‌ها هم در بين اسراي تازه وارد بودند. اين خبرنگار که قصد داشت گزارش را به نفع خود و بر ضد ايران تمام کند با تمسخر اخراجي‌ها روبرو شد.


هدي زين‌العابدين / «آشپزباشي»

هدي زين‌العابدين را با سريال «سقوط يک فرشته» و نقش فاطمه مي‌شناسيد. اما او پيش از اين در نقش خبرنگار با سريال «آشپزباشي» به تلويزيون آمد. زين‌العابدين در سريال «آشپزباشي»نقش خبرنگاري را داشت که سعي مي‌کرد از آب گل‌آلود ماهي بگيرد. او از اختلاف پيش آمده بين مينو و اکبر استفاده کرد. البته او در اين سريال دو سکانس بازي کرد ولي ظاهرا همين حضور کوتاه براي او تجربه خوبي بود.


ستاره اسکندري / «شوق پرواز»

سريال «شوق پرواز» از آن‌دسته سريال‌هايي بود که به واسطه موضوعي که داشت سريال پربيننده‌‌اي شد. داستان زندگي شهيد باباي با بازي شهاب حسيني مخاطبان زيادي را پاي تلويزيون نشاند. سريالي که از وجود شخصيت خبرنگار بهره‌مند بود. ستاره اسکندري در اين سريال نقش ليلي را داشت. دختري که حرفه‌ اصلي اش خبرنگاري بود و قصد داشت کتابي درباره زندگي شهيد بابايي بنويسد. موضوع تحقيق او را با آدم‌هاي متفاوتي از جنس ديگر آشنا مي‌کند و همين آدم‌ها زندگي و دنياي جديدي را به روي ليلي به ارمغان مي‌آورند. به گفته خود اسکندري با اين نقش توانست با دنياي خبرنگاري تا اندازه‌اي آشنا شود. به نظر او اين حرفه جذابيت‌هاي زيادي دارد.


امين حيايي / «قلب يخي»

امين حيايي تا به امروز نقش‌هاي زيادي را تجربه کرده است اما مخاطبان در سريال«قلب يخي» او را در نقش کاملا متفاوتي ديدند. اگر مخاطب سريال پربيننده «قلب يخي» بوديد حتما با شخصيت امين در اين سريال آشنا شديد. امين خبرنگاري بود که در دام باند فراماسيون‌ها افتاده و در همکاري با آنها کارهاي خلافي انجام مي‌دهد. شايد به ويژگي خبرنگار بودن اين نقش چندان پرداخته نشده ولي امين حيايي توانست با بازي خوبش رنگ و بويي به اين نقش بدهد.


طناز طباطبايي و حامد بهداد / «نارنجي‌پوش»

نقش خبرنگار فيلم«نارنجي‌پوش» تا اندازه‌اي پررنگ‌تر از آثار ديگر سينمايي است. حامد بهداد در نقش عکاس خبري و طناز طباطبايي در نقش خبرنگار در اين فيلم حضور داشتند. حامد بهداد در نقش عکاس خبري خوب ظاهر شد، البته مانند ديگر آثار چندان به خبرنگار بودن اين شخصيت بها داده نشده. طناز طباطبايي همکاري حامد بهداد در روزنامه است که سعي مي‌کند از تصميم جديد همکارش را خبري کند و اوست که نارنجي‌پوش شدن حامد را عمومي مي‌کند.


بابك حميديان / «سرزمين كهن»

اطلاع چنداني درباره جديدترين نقش بابک حميديان نيست اما نقشي که حميديان در سريال«سرزمين كهن» كمال تبريزي بازي مي‌کند، يک خبرنگار است. او شخصيت خبرنگاري به اسم يوسف را در «سرزمين كهن» به دارد که در بخش سياسي فعاليت مي‌کند. يوسف خبرنگاري است كه با اديب السلطنه در دوران مبارزات مصدق و كاشاني همكاري مي‌كند. ظاهرا بايد منتظر نقش متفاوتي از خبرنگار در يک اثر هنري باشيم.


نيکي کريمي / «خيابان‌هاي نا‌آرام»

نيکي کريمي در فيلم توقيفي کمال تبريزي با عنوان«خيابان‌هاي نا‌آرام» نقش يک خبرنگار را دارد. البته شنيده‌ها حاکي از آن است که قرار بود هديه تهراني به جاي نيکي کريمي در اين نقش ظاهر شود که اين اتفاق نيفتاد. بعد از گذشت دو سال از ساخت اين فيلم هنوز خبري از رفع توقيف اين فيلم نشده تا ببينم نيکي کريمي در نقش خبرنگار چگونه ظاهر شده است.


ميلاد کي‌مرام / «امکان مينا»

ميلاد کي مرام در فيلم سينمايي «امکان مينا» به کارگرداني کمال تبريزي نقش خبرنگار جواني را بازي کرد که به همسرش دچار سوءظن و شک مي شود. همسر او روابط پنهاني با گروهک منافقين دارد و او بعد از تعقيب هايي که مي کند متوجه اين ماجرا مي شود و زندگي عاشقانه اي که اين زوج داشتند پر از چالش مي شود. کي مرام که از بازيگران جوان سينما و تلويزيون است در اين فيلم تجربه بازي در نقشي پر چالش را پشت سر گذاشت و خودش نيز از آن راضي بود. اولين نمايش «امکان مينا» در جشنواره دو سال پيش فيلم فجر بود و در روز نمايش کي مرام از همه خبرنگاران حاضر در کاخ جشنواره به دليل حضور خودش در نقش خبرنگار با يک شاخه گل استقبال کرد. او تجربه بازي در نقش خبرنگار را جذاب بيان کرده بود.


مصطفي زماني/ «شهرزاد»و «يک روز بخصوص»

يکي از معدود بازيگراني که تا به حال دو بار در نقش خبرنگار ظاهر شده است، مصطفي زماني است. او هم با فرهاد سريال «شهرزاد» نقش خبرنگار را تجربه کرده است و هم با فيلم سينمايي «يک روز بخصوص» به کارگرداني همايون اسعديان که چندي پيش در سينماها اکران شد. جالب اينکه برعکس بسياري از شخصيت هاي خبرنگار که در فيلم و سريال هاي مختلف به آنها پرداخته شده دو نقشي که زماني بازي شان کرده از ويژگي هاي متفاوت تري برخوردار بودند. هر دو نقش خبرنگاري که اين بازيگر جلوي دوربين برد پر از چالش هايي بود که هم براي بازيگر و هم براي مخاطب جذاب به نظر مي رسيد.


اميرحسين رستمي / «شهرزاد»

بازيگر برخي نقش‌هاي طنز تلويزيون در سريال «شهرزاد» نقش بابک را داشت که پسري نسبتا جدي بود، اميرحسين رستمي در سريال حسن فتحي نقش بابک را بازي مي کرد که او نيز مانند فرهاد روزنامه نگار بود. البته با توجه به حضور کمرنگ تر بابک در قصه، پرداختن به حرفه او نيز چندان پررنگ نبود.

 



منبع: khabaronline.ir

 

 



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)