آخرین اخبار

با نفوذترين ستارگان زن سينما/از ديرپاترين ستاره تا ملکه اينستاگرام سينما

با نفوذترين ستارگان زن سينما/از ديرپاترين ستاره تا ملکه اينستاگرام

  بزرگنمايي:

چه خبر - طولاني ترين دوران مطرح بودن از آن نيکي کريمي است!

در اينجا با نفوذترين بازيگران زن سينماي ايران را به شما معرفي مي کنيم. اين بازيگران از آن دسته اي هستند که يا با استعداد درخشان خود توانسته اند جاي خود را در بين علاقه مندان به سينما به دست باورند و يا اينکه با حضور مستمر در شبکه هاي اجتماعي و فعاليت هاي مختلف محبوبيت به دست آورده اند.

1- ليلا حاتمي

بازيگر 45 ساله ايراني هنوز متنفذترين زن سينماي ايران است. در چند سال گذشته تجربه هاي مختلف سينمايي را پشت سر گذاشته و نشان داده که مي خواهد از شخصيت تيپيک الصاق شده به نامش فرار کند.

2- ترانه عليدوستي

با درخشش در سريال شهرزاد و بازي در فروشنده به يک ستاره محبوب بدل شده است. فن پيج هاي مختلفي فعاليت هاي او را پوشش مي دهند. او در عرصه اجتماع و سياست چهره محترم و صادقي است و نشان داده که از شجاعت مناسبي برخوردار است. آيا او بازيگر بزرگي است؟ نمي دانيم. بازي هاي او در برخي فيلم ها مثل پذيرايي ساده و يا زندگي مشترک آقاي محمودي و بانو حيرت انگيز هستند اما در بيشتر فيلم ها او کاراکتر هميشگي خود را تکرار مي کند. او يک بازيگر حرفه اي است با يک دختر کوچک به اسم حنا. همسرش نقش کوچکي را در فيلم من بازي کرد.

3- پريناز ايزديار

قرار گرفتن نام اين بازيگر 31 ساله بابلي شايد در اين مکان حيرتزده تان کند اما ستاره اقبال او به شدت رو به صعود است. ابد و يک روز و سريال شهرزاد او را محبوب کردند و در ذائقه خاصش در پوشش هم به شدت مورد توجه کاربران فضاي مجازي قرار دارد. او به زودي فيلم ويلايي ها را روي پرده خواهد داشت.

4- نيکي کريمي

ديرپاترين ستاره زني است که سينماي ايران به خود ديده. او 45 ساله است و از 18 سالگي وارد سينماي ايران شده است و بعد از 28 سال حضور همچنان نامش به عنوان يک برند ارزش دارد. او 4 فيلم نيز ساخته است و در يکي دو سال اخير با چهارشنبه 19 ارديبهشت، مرگ ماهي و ربوده شده به عنوان بازي در نقش هاي متفاوتي را انتخاب کرده است. البته هنوز او را با بازي در فيلم سارا/ دو زن و نيمه پنهان به ياد مي آوريم.

5- طناز طباطبايي

بازيگر با استعداد که هنوز به آنچه حقش بوده نرسيده است. بازي زيباي او در خشم و هياهو ناديده گرفته شد و امسال هم ويلايي ها را دارد اما او همچنان در انتظار شاه نقش ويژه خود است. او 34 ساله است. در يکي دو سال گذشته در تئاتر هم تجربيات فراواني داشته است. فيلم ارادتمند نازنين بهاره و تينا را همراه با مهناز افشار در پشت خط قرمز دارد.

6- مهناز افشار

اتهامات همسر سرشناسش خيلي به شهرت او لطمه نزد. او همچنان مورد علاقه تماشاگران است و بازي در نهنگ عنبر يک و حالا نهنگ عنبر 2 جايگاه او را به عنوان بازيگر زن پرفروش ترين فيلم هاي تاريخ سينماي ايران تثبيت خواهد کرد. کفايت حرفه اي اش موجب شده که در هر دو حوزه سينماي تجاري و سينماي روشنفکرانه مورد توجه قرار گيرد. او 40 ساله است و يک دختر کوچک دارد.

7- سحر دولتشاهي

سال 94 و 95 را پر از موفقيت از سر گذراند هر چند که همزمان بود با جدايي اش از رامبد جوان. او بازيگري انرژيک است که حس طنز فوق العاده خوبي هم دارد اما در نقش هاي درام نيز خوب مي درخشد.

8- مريلا زارعي

او از آن دسته بازيگراني است که هميشه درخشان بازي مي کند. در اواخر دهه 70 و اوايل دهه 80 با فيلم هايي مثل دو زن، سربازهاي جمعه و زن زيادي در فضاي سينماي ايران درخشيد اما بازي فوق العاده اش در شيار 143 دوره حرفه اي او را چندين پله ارتقا داد. او با دو فيلم چ و باديگارد همکاري نزديکي با ابراهيم حاتمي کيا را تجربه کرده است.

9- هديه تهراني

يک دهه قبل اگر قرار بود اين فهرست را بنويسيم او در صدر جدول بود اما سال ها کم کاري اش در حوزه سينما و سرگرم شدنش به پروژه هاي شخصي، جايگاه او را متزلزل ساخته است. او پارسال آاادت نمي کنيم را داشت. او امسال با دو فيلم بدون تاريخ بدون امضا و همچنين اسرافيل روند بازگشت خود به سطح اول بازيگران زن سينماي ايران را تشديد کرده است. هر چه باشد هنوز او را با فيلم هاي پرفروشي مثل قرمز، غريبانه، دست هاي آلوده و ... به ياد مي آوريم. او 45 ساله است و فعلا مجرد.

10- ويشکا آسايش

او پاي ثابت همه فيلم هاي کمدي است؛ فيلم هايي مثل ورود آقايان ممنوع، 50 کيلو آلبالو و امسال هم خوب بد جلف. بازيگر ورزشکاري که در کوهنوردي و ورزش هاي رزمي تجربه هاي فراواني دارد. بخشي از زندگي اش را وقف پسر نوجوانش گيو ساخته است. او بازيگري هميشه مطمئن است و سال پيش نيز چند تجربه تئاتري داشت که مهم ترين آن نمايش مي سي سي پي نشسته مي ميرد بود. او 43 ساله است.

11- باران کوثري

دختر رخشان بني اعتماد و جهانگير کوثري متخصص بازي در درام هاي اجتماعي است. در سال هاي اخير با فيلم هايي مثل سد معبر، هفت ماهگي، لانتوري، خانه دختر و کوچه بي نام و جامه دران يک ژانر سينمايي خاص خود را دنبال کرده است؛ ژانري که خيلي شبيه دغدغه هاي اجتماعي مادرش رخشان بني اعتماد بوده است. او کوله باري از جوايز سينمايي دارد و گه گدار در عرصه سياست و اجتماع نيز حرف هايي براي گفتن دارد.

12- نگار جواهريان

ازدواج او با رامبد جوان نامش را سر زبان ها انداخت و خيلي ها منتظر اکران فيلم نگار هستند که توسط همسرش کارگرداني شده است. نگار جواهريان را با فيلم هايي مثل طلا و مس، حوض نقاشي، يه حبه قند، بي خود و بي جهت و هيچ به ياد مي آوريم و به نظر مي رسد تنها کاهاني متخصص گرفتن بازي هاي متفاوت از اين بازيگر جوان ايراني است و در بقيه فيلم ها او تن به ارائه پرتره هاي بيش از حد مثبت و خنثي از خود مي دهد.

13- مهتاب کرامتي

اين بازيگر با چهره خاصش هنوز در صف اول انتخاب هاي کارگردان ها براي بازي در نقش هاي اول قرار دارد. او 47 ساله است ولي همچنان مي تواند بازيگر رمانس هاي پر آب و تاب باشد. ماجان، مرداد، مزار شريف و عصر يخبندان شماري از فيلم هاي چند سال گذشته او بوده اند. به نظر مي رسد کرامتي به تدريج در حال شيفت دادن فعاليت سينمايي خود به شاخه هاي ديگر از جمله تهيه کنندگي است.

14- هانيه توسلي

اين بازيگر 38 ساله در فضاي مجازي فعاليت آشکاري دارد اما در سينما به اندازه سابق حضور ندارد. در دو سه سال گذشته مهم ترين فيلم هايش شکاف، دهليز، خط ويژه و سيانور بودند اما به نظر مي رسد با عنوان بازيگر محبوب چندان راحت نيست. او از انتخاب هاي هميشگي فيلمسازان معتبر است.

15- فاطمه معتمد آريا

او مهم ترين بازيگر سينماي ايران در اواخر دهه 60 و اوايل دهه 70 بود با (هنرپيشه، ريحانه، مسافران) و سريال هايي مثل گل پامچال و آرايشگاه زيبا. در سال هاي بعد نيز شاه نقش هاي خاص خود را ايفا مي کرد مثل بازي در گيلانه و همين طور اينجا بدون من. او 55 ساله است.

16- پگاه آهنگراني

از اولين حضور او در سينما نزديک به 17 سال گذشته و او تازه 32 ساله است. دختر منيژه حکمت اين سال ها ناگهان پرکار شده است با فيلم هايي مثل هفت ماهگي، لابي، سارا و آيدا، قاتل اهلي، تيک آف، خشکسالي و دروغ، جامه دران، خانه دختر و ... که در برخي از آنها با باران کوثري همبازي بوده است. تعلق خاطر او به سينماي اجتماعي واضح است. او به راحتي مي تواند جايگاه خود را در اين رده بندي ارتقا بدهد.

17- ساره بيات

او با جدايي نادر از سيمين چهره شد اما بعد از آن در مجموعه اي از نقش هاي مشابه گير افتاد. 31 روز بعد، لابي، عادت نمي کنيم، ناهيد و خداحافظي طولاني آثار اين بازيگر 37 ساله در سال هاي اخير بوده اند.

18- الناز شاکردوست

او مهم ترين چهره سينماي تجاري در يک دهه گذشته بوده است و در اواخر دهه 80 ثروت قابل توجهي از بازي در فيلم هاي درجه دو به دست آورد. در حالي که مثلا بازي اش در فيلم چه کسي امير را کشت نشان مي داد که او بازيگر با استعدادي است. اين بازيگر 32 ساله چند سالي است که با دقت بيشتري نقش هايش را ايفا مي کند. حضورش در فيلم خفگي ساخته فريدون جيراني مويد اين نکته است. او در شبکه هاي مجازي بسيار مورد توجه است.

19- آنا نعمتي

اين بازيگر کم حاشيه 39 ساله هيچ وقت در بطن حرکت سينماي ايران قرار نگرفته است و خودش اعتقاد دارد که شايستگي هايش ناديده گرفته شده اند. فيلم هاي ماحي، عصر يخبندان، انارهاي نارس و يکي مي خواد باهات حرف بزنه فيلم هاي مهم او در اين سال ها بوده اند.

20- بهنوش بختياري

ملکه اينستاگرام و حاشيه هاي دنياي سينما و سرگرمي 41 ساله است. بازي او در فيلمي مثل من نشان داد که او از چه استعدادي در عرصه بازيگري برخوردار است. استعدادي که معمولا به نمايش در نمي آيند.



منبع: روزنامه هفت صبح



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)