آخرین اخبار

باران کوثري: رابطه بين من و حامد بهداد کمک زيادي به ايفاي نقشم کرد! سينما

باران کوثري: رابطه بين من و حامد بهداد کمک زيادي به ايفاي نقشم کرد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - گفت و گو با باران کوثري

باران کوثري امسال با دو فيلم در جشنواره سي و پنجم حضور داشت. او در فيلم «سد معبر» ساخته محسن قرايي با حامد بهداد هم بازي شد و در فيلم «شنل» به کارگرداني حسين کندري نيز نقش‌آفريني کرد. او چندي پيش «هفت ماهگي» ساخته هاتف عليمرداني را روي پرده سينما داشت. در گفت و گوي پيش رو که بخش از يک گفت و گوي مفصل با اين بازيگر است، کوثري از بازي در «هفت ماهگي» و حضور در سب و پنجمين جشنواره فيلم فجر گفت.

فيلم «هفت ماهگي» چندي پيش روي پرده نمايش بود. در اين فيلم بازي متفاوتي داشتيد. شخصيتي با شک، بدبيني و استرس و البته با اميد، دلبستگي و انتظار. درباره حضورتان در اين فيلم و همبازي شدن با حامدبهداد بگوييد.
حضور اقاي کلاري، عليمرداني و بسياري از دوستان ديگر باعث شد تا در «هفت ماهگي» نقش آفريني کنم، به هر حال با اقاي عليمرداني در فيلم «کوچه بي نام» نيز همکاري داشتم و تجربه مثبتي را در آن فيلم نيز کسب کرده بودم. حضور حامد بهداد ويژگي‌هاي خاص خودش را دارد. نزديک به دوازده سال است که ما با هم دوست هستيم. به دليل رفاقتي که با هم داريم مي توانيم در زمان کار درک بسيار خوبي نسبت به هم داشته باشيم. زوج خوبي براي بازي در نقش هاي مختلف هستيم و اين تجربه در فيلم «روز سوم» و « دندان طلا» به خوبي مشخص بود.

البته کاملا مشخص است که شناخت مناسبي نسبت به يکديگر داريد، آيا واقعا بازيگران نياز دارند که اين سطح از شناخت را از بازيگر مقابلشان داشته باشند؟
قطعا وظيفه هر بازيگر در هر شرايطي اين خواهد بود که بهترين بازي خود را ارائه دهد. اما معتقدم که رابطه بين دو بازيگر کمک زيادي به فهم متقابل و همکاري بين اين دو مي کند. براي مثال فيلم‌هايي که محمود کلاري در آنها حضور دارد قطعا براي شخص من تفاوت ويژه اي دارد. شايد مخاطب اين ارتباط را در طول فيلم متوجه نشود. اما در بازي يک بازيگر تاثير به‌سزايي دارد.

محمود کلاري همواره رابطه خوبي با نسل جوان سينما ايران داشته و دارد. به هر حال کساني که در يک حوزه بسيار موفق و مشهور مي‌شوند ، ديگر صبر و حوصله گذشته شان را ندارند. اما در محمود کلاري چنين چيزي را نمي‌بينيم…
به نکته مهمي اشاره کرديد. عموما افرادي که سالهاي زيادي در سينما هستند و کارنامه موفقي هم دارند ، متاسفانه صبر و حوصله کافي ندارند. اما آقاي کلاري و مادرم را استثنا مي دانم. با اينکه سال‌هاي سال است که مشغول کار هستند اما باز هم با حوصله و علاقه رفتار مي کنند. به نوعي همواره در حال تشويق کردن جوانان هستند. هميشه فکر مي کنيد با رفيقتان در حال صحبت هستيد و اين نکته مهمي است که در هر کسي نمي‌شود ديد. اما کساني هستند که سن و سالشان ربطي به نوع معاشرت و رفتاري که با انسانها دارند ندارد. متاسفانه بسياري از افرادي که امروز پيشکسوت شده اند ديگر مانند دوران جوانيشان نيستند، از نظر اخلاقي و حرفه اي ديگر شباهتي به گذشته شان ندارند و شما گاهي با خودتان مي‌گوييد اميدوار بودم فلاني ديگر فيلم نسازد! افراد کمي هستند که با بالا رفتن سنشان باز هم به جلو حرکت مي کنند.

برگرديم به فيلم «هفت ماهگي». سکانس هاي دراين فيلم وجود دارد که ناخوداگاه باعث مي شود فکر کنيم، هاتف عليمرداني کارگردان اثر قصد دارد که چهره مردها را تاحدودي معصوم جلوه دهد و بر عکس خانم‌ها را در هر شرايطي باعث جدايي و از دست رفتن خانه و خانواده معرفي کند، اين فرض درستي است؟
نه به هيچ وجه اين را قبول ندارم. ما نبايد با ديدن هر تصويري آن را تعميم دهيم. اين فيلم به هيچ وجه نمادين نيست. صرفا در اين اثر درباره يک موضوع خاص و خانواده اي که درگير مسائل مختلف هستند صحبت مي‌شود.

البته اشاره من به بازي هانيه توسلي و رابطه اي است که با پگاه آهنگراني دارد و همينطور حامد بهداد به عنوان شخصيتي که قرار است پدر شود و ….
اين موضوعات را بايد هاتف عليمرداني پاسخ دهد، نه من! البته موضوعاتي را که به من انتقال داده مي توانم با شما در ميان بگذارم. حامد بهداد نيز در اين فيلم تا حدودي به زندگي و زني که دارد، ضربه مي زند. ماجراي اصلي و دغدغه هاتف عليمرداني اين بود که ما زني را به تصوير بکشيم که در ماه هفتم بارداري با ترس هاي زيادي دست به گريبان است و اين واهمه را دارد که فرزند دوم نيز مانند بچه اول سقط شود. سعي کرديم که چنين زني را تصوير کنيم. اين موضوع در گريم، لباس و روحيات اين شخصيت ديده مي‌شود. همه اين پريشانيها از بارداري به وجود مي آيد. چنين زني در اين شرايط نياز به مردي دارد که او را درک کند و حامد بهداد در اين نقش قرار نبود به اندازه کافي شرايط همسرش را درک کند. همه زنان و مردان حاضر در فيلم به نوعي مقصر هستند زيرا شرايط يک زن باردار را به خوبي درک نمي کنند.

در جشنواره امسال با دو فيلم حضور داشتيد. «شنل» ساخته حسين کندري و «سد معبر» به کارگرداني محسن قرايي. درباره حضور در اين دو فيلم و همکاري که با عوامل آن ها داشتيد توضيح دهيد.
باعث همکاري با آقاي کندري و بازي در فيلم « شنل» رضا بهبودي بود. تجربه خوبي بود از اين منظر که توانستم مقابل رضا بهبودي در اين فيلم بازي کنم. او يکي از بازيگران مورد علاقه من است. البته با بهبودي امسال در تئاتر هم همکاري داشتم ، در فيلم «لانتوري» و «عصباني نيستم» نيز در کنار هم بوديم که تجربه قابل قبولي بود. از اين منظر حضور در فيلم «شنل» را دوست داشتم.

اين رضايت و همکاري با رضا بهبودي در تئاتر «دوشس ملفي» شکل گرفت؟
دقيقا به دليل همکاري در آن تئاتر با هم هماهنگ بوديم و در فيلم «شنل» نيز اين همکاري به اوج خود رسيد. اتفاقا در زمان اجراي «دوشس ملفي» بسياري مي گفتند که شما چگونه هر شب چهار ساعت اجرا داريد ، اما به حدي کار لذت بخش بود که به هيچ ما خسته نمي شديم.

سد معبر چطور؟
«سد معبر» براي من بسيار فيلم با ارزشي بود. محسن قرايي به حدي روي شخصيت هاي داستان تسلط داشت که شما چنين رفتاري را فقط از کارگردانان نام آشنا و مطرح سينماي ايران انتظار داريد. «سد معبر» فقط و فقط فيلم محسن قرايي است. قرايي چند سال پيش گفت که يک قصه دارد و قصد دارد از روي آن فيلمي بسازد. البته من فکر مي کردم قصه اين فيلم نيز مانند تمام قصه هايي که تا اين زمان براي هم تعريف مي کرديم باشد. اما به حدي طرح خوبي بود که تصميم گرفت اين فيلم را بسازد. من، حامد بهداد و محسن قرايي هر بار نزديک به شش ساعت با هم گفت‌وگو مي کرديم. تمرينات زيادي را براي بازي در اين فيلم انجام داديم. حامد بهداد در اين فيلم بي نظير بود يک لحظه کنترل شخصيت مورد نظر را از دست نمي‌داد. ضمن اينکه بازي متفاوتي نسبت به تمام نقش هايي که تا به امروز داشته از او مي بينيم . اما نمي دانم که چرا جشنواره بازي فوق العاده اش را نديد. نمي دانم چرا فيلم «سد معبر» به را داوران جشنواره نديدند.

بعد از نمايش «سد معبر» در جشنواره فجر بسياري از کساني که اين اثر را ديده بودند اعتقاد داشتند اين فيلم مي تواند در بخشهاي مختلفي موفق باشد، اما چنين اتفاقي نيفتاد.
براي انتخاب هيات داوران بحث سليقه وجود دارد. اما چنين موضوعي در انتخاب کانديدا نبايد وجود داشته باشد، در هيچ جاي دنيا درباره تصميم گيري و داوري در مورد کانديداها سليقه حکم نمي کند. عموما نگاه منتقدان، مردم و کساني که فيلمها را مشاهده مي کنند با نظر هيات داوران تفاوت عمده اي ندارد. اين نگاه در همه دنيا وجود دارد. قطعا سليقه باعث مي شود که چنين تفاوت هايي به وجود بيايد. زماني که اسامي کانديدا اعلام شد شوکه شدم . به هيچ وجه فکر نمي کردم که اسم محسن قرايي و حامد بهداد در اين ليست باشد.

گروه فرهنگ و هنر

منبع: cinemacinema.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)