آخرین اخبار

الناز شاکردوست پذيرفت که زيبا نباشد! سينما

الناز شاکردوست پذيرفت که زيبا نباشد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - گفت و گو بافريدون جيراني درباره فيلم خفه گي

الناز شاکردوست تا سه يا چهار سال پيش سوپراستار گيشه‌ها بود. خيلي‌ها اعتقاد داشتند بهترين انتخاب براي بازي در فيلم هاي گيشه اي است. او اما يکباره از اين دايره بيرون افتاد. ستاره اي که حاشيه‌هاي زندگي شخصي‌اش، مدتي رسانه‌اي شده بود، بعد از بازي در اخراجي ها و چند فيلم اين شکلي سينماي بدنه، يکباره ول کرد و دو سالي به انگلستان رفت. شاکردوست که يکي از گرانقيمت ترين ستاره هاي نقش اول زن بود، با اين کناره گيري اجباري، در بازه زماني دو ساله از چرخه روي بورس ها خارج شد. با اينکه هنوز در اينستاگرامش، يکي از پرطرفدارترين ها بود. شاکردوست به قدري در حاشيه قرار گرفت که درباره اش گفته شد جلساتي را با مشاوران رسانه اي اش برگزار کرده تا بداند چرا ديگر روي بورس نيست.
بازيگر فيلم هايي مثل رسوايي اما حالا با زاويه نگاه فريدون جيراني به جشنواره فيلم فجر مي آيد. جيراني خود را در تغيير سبک بازيگري چهره هاي سرشناسي مثل هديه تهراني در قرمز و مهناز افشار در سالاد فصل بي تاثير نمي داند. او حتي يکبار در فيلم شام آخر، تلاش داشت تا سبک بازي رضا گلزار هم عوض شود اما گلزار علاقه زيادي به سبک بازي هميشگي اش داشت و بعد از تجربه همکاري با جيراني، در همکاري با خيلي ها از بيضايي تا حاتمي‌کيا تاب نياورد و کارهاي جدي تر را رها کرد!
فريدون جيراني به اين بهانه پاسخگوي پرسش‌هاي ما شده است. البته او اصرار داشت که ابتدا بگذاريم فيلم ديده شود چون مي خواهد بازي شاکردوست در فيلم سورپرايزمان کند اما سرانجام تصميم گرفت توضيحاتي درباره بازيگر فيلم جديدش بدهد. جيراني بي کار ماندن شاکردوست را رد مي کند و مي گويد اين هنرپيشه در بازگشت از انگلستان هم کلي پيشنهاد داشته اما مي خواسته سبک بازي اش را عوض کند. اين کارگردان مي گويد شاکردوست «خفگي» قبل از هر چيز پذيرفته که براي زيبايي صورتش جلوي دوربين نرود و قرار است که زشت باشد.

کارگردان فيلم «خفه‌گي» البته به سراغ ماهايا پطورسيان هم رفته است. سوپراستار سينماي دهه 60 ايران. کسي که از کارهاي مخملباف تا فيلم هاي مرحوم ملاقلي‌پور سوپراستار بودن را تجربه کرد و رسيدن به ميان سالي، دوره فروغش را از بين برد. حرف‌هاي کارگردان «خفه‌گي» درباره او هم خواندني است.

شما براي فيلم جديدتان به سراغ هنرپيشه‌هايي رفتيد که مدتي است بازي نمي‌کنند. آيا به خاطر صرفه اقتصادي از خانم شاکردوست و ماهايا پطروسيان استفاده کرديد؟ در حقيقت هم سوپراستار داريد و هم دستمزد بالايي نداديد.
داستان ماهايا با الناز شاکردوست فرق داره. ماهايا مدتي است که يا خودش پيشنهادها را قبول نمي کند يا کمتر سراغش مي روند. مدت‌ها بود که من مي‌خواستم با ايشان کار کنم دو بار هم تا پاي کار رفتيم که هر دو بار هم نشد. ولي داستان خانم شاکردوست فرق مي کند. او خودش فيلم‌ها را انتخاب نمي‌کرد. به هر حال يک مدتي به او همه فيلم‌ها را دادند و کار کرده و مدتي هم هست که خودش ديگر نمي‌خواسته کار کند.

جايگاه گيشه‌اش را از دست داد؟
نه اينطور نيست همان زماني که من با او صحبت کردم سه چهار فيلم را رد کرده بود. بعد از اين که از لندن برگشته بود چند پيشنهاد داشت که آن ها را رد کرده بود. يک فيلم هم قرار بود براي خانم ميلاني بازي کند که به دلايلي که خودش بايد بگويد از آن کار هم بيرون آمده بود. به هر حال ما با او مذاکره کرديم و مايل بوديم با او کار کنيم، به اين دليل که مدت‌ها بود کار نکرده بود و دلمان مي‌خواست يک فرم تازه و يک شکل تازه‌اي از الناز شاکردوست داشته باشيم که وقتي سناريو را خواند و موافقتش را گرفتيم خودش هم خيلي راغب بود که اين نقش را بازي کند. خواهيد ديد که نقش کاملا متفاوتي است و هيچ ربطي به الناز شاکردوستي که تا به حال در فيلم ها ديديد از نظر تيپ، چهره، فيزيک و... ندارد. اصلا آن الناز شاکردوستي که انتظار داريد باشد نيست. در حقيقت الناز شاکردوست خوشگل زيبا نيست.

چهره‌اش براي شما مهم نبود.

فقط براي ما بازي اش مهم بود.

اتفاقي که يک روز براي مهناز افشار افتاده اينجا قرار است براي الناز شاکردوست بيفتد؟
اميدوارم اين اتفاق بيفتد. من معتقدم مهناز افشار در سالاد فصل نقش دوم بود و ليلا حاتمي نقش اول بود، ولي الان نقش اول را خانم شاکردوست بازي مي کند و کاملا متفاوت. بايد ببينيد من نمي‌توانم درباره اش چيزي جز اين بگويم که کاملا متفاوت است.

اين تحولي که شما ايجاد مي کنيد خواست خود هنرپيشه است يا شما مي‌خواهيد؟
هنرپيشه هم بايد دلش بخواهد تغيير کند تا ما بتوانيم تغييرش بدهيم. يعني هنرپيشه بايد دلش بخواهد در يک کاري بازي کند که کاراکترش با کارهاي ديگرش متفاوت است و هيچ ربطي به کارهاي قبلي اش ندارد و موافق باشد با گريمي که حتي او را از زيبايي بيندازد.

خانم پطروسيان هم براي فيلم‌تان آورديد. ايشان سال‌هاست که کمتر جلوي دوربين رفتند.
داستان ماهايا پطروسيان فرق مي کند. ايشان نقش دو فيلم را بازي مي کند . گفتم که هميشه دوست داشتم با ماهايا در فيلم هايم کار کنم اما هر بار قسمت نمي شد . او واقعا هم بازيگر خوبي است اما مدتي بود که کمتر بازي مي کرد. خب اين بازي نکردنش هم دلايل مختلفي داشته. مي توانسته خواست خودش باشد، سناريوهايي که به دستش رسيده يا بالاخره تغيير سنش و به تبع آن نقش هايي که بايد بازي کند. اين اتفاق همه جاي دنيا براي همه سوپراستارها بعد از سن جواني مي افتد. خيلي هاي ديگر هم در سينماي خودمان بعد از سنين جواني ، يک مدتي پيشنهادهاي شان کم شده. در حقيقت نقش هايي که مي توانند بازي کنند ، کم مي شود.

ماهايا پطروسيان هنوز آن شمه بازيگري که در هنرپيشه داشته را دارد؟
به هر حال همه آن جنبه ها را دارد، بازيگر خوب و فهيمي است. او بازيگري در خونش است ولي وقتي سن بالا مي رود آدم يک مقدار با سال هاي پيشش فرق مي کند. آن زمان که ماهايا روي بورس بود براي يک سري نقش هاي جوانانه به بازي گرفته مي شد. نقش سوپراستار جوان ديگر به اين بازيگر نمي خورد. اين اتفاق نه فقط براي پطروسيان که براي خيلي از هنرمندان ديگر مثل او هم افتاده است اما به هر حال توان بازي اش که فرقي نکرده. فقط ديگر بازي براي نقش هاي سن جوان به آنها پيشنهاد نمي شود يا خودش ديگر بازي نمي کند. به هر حال يک زماني دوره يک هنرپيشه است، يک زمان ديگري دوره يک هنرپيشه ديگر است ولي واقعا از بازي کوتاه او در فيلمم خوشحالم.

فرق نويد محمدزاده با بقيه!

هنرپيشه نقش اول مرد فيلم جيراني هم نويد محمدزاده است. يکي از ستاره هاي اين سال هاي سينما. او البته يک بازيگر خاص براي نقش هاي پرتنش و عصبي است. از عصباني نيستم تا لانتوري و خشم و هياهو يا ابد و يک روز. هرجا بوده، استرس خاصي در بازي هايش دارد. آيا نويد، اين بار و در «خفگي» هم براي عصبانيت ذاتي اش جلوي دوربين به بازي گرفته شده و قرار است خودش را تکرار کند؟ اين سئوال ما از کارگردان فيلم است. چيزي که جيراني درباره آن مي گويد:
«شما بايد فيلم را ببينيد. ببينيد وضعيت نويد با اين دو بازيگر نقش زن که گفتيد، تفاوت دارد. او الان يک ستاره روي بورس است که سال پرترافيکي داشته و همه دوست دارند در فيلم هاي شان بازي کند. بالاخره يک قالب خاص هم در سبک بازي اش داشته که باعث شناخته شدنش شده است اما در «خفگي»،نويد محمدزاده يک مقدار نسبت به فيلم هايي که بازي کرده، متفاوت است. باز هم مي گويم نويد محمدزاده آدم مطرحي است و الان همه به سراغش مي روند، داستانش با بقيه متفاوت است.»

گروه فرهنگ و هنر

منبع: تماشاگران امروز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)