آخرین اخبار

درخشش فوق العاده رامي مالک، بهترين بازيگر مرد اسکار 2019 + عکس سينما

درخشش فوق العاده رامي مالک، بهترين بازيگر مرد اسکار 2019 + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - بيوگرافي و کرارنامه درخشان هنري رامي مالک Rami Malek

در بازي‌ مالک اغراق زيادي وجود دارد. اگر اجراهاي فردي مرکوري واقعي را ببينيد از شکل دندان‌هايش گرفته تا اکت‌هايش طبيعي‌تر است اما در واکنش‌هاي کاراکتري، در نشان دادن آن تفاوت و تنهايي رامي مالک بازي خوبي از خودش نشان داده است. شايد چون خودش هم مثل مرکوري از خانواده‌اي مي‌آمد که ريشه‌هاي غربي نداشتند و براي ثابت کردن خودش درست مثل فردي زحمت زيادي کشيد.

رامي ملک برنده بهترين بازيگر مرد اسکار 2019 براي فيلم راپسودي بوهمي
رامي ملک برنده بهترين بازيگر مرد اسکار 2019 براي فيلم راپسودي بوهمي

بازي در نقش‌هاي بيوگرافيک هميشه براي بازيگران خوش‌شانسي مي‌‌آورد. داوران مشتاق‌اند تا چالش بازيگران را براي بازي در نقش آدم‌هاي واقعي ببينند. امسال کريستين بيل مثلا نقش ديک چني را در فيلم «معاون رييس‌جمهور» آدام مک‌کي ايفا کرد و نامزد اسکار شد. ماهرشالا علي و ويگو مورتنسن براي بازي در نقش دکتر دان شرلي و توني واللونگا نامزد اسکار شده‌اند و رامي مالک هم که مهم‌ترين نامزد امسال شد.
پذيرفتن بازي در نقش فردي مرکوري ريسک بزرگي است. به هر حال خواننده گروه کويين هنوز هم طرفداران پر و پا قرصي دارد. با آن صداي حيرت‌انگيز جادويي که داشت و شخصيت خاص‌اش. هر چند همين خاص بودن منجر به اين شد که يکي از اولين قربانيان بيماري ايدز باشد. به هر حال رامي مالک در ايفاي نقش فردي مرکوري سنگ تمام گذاشت. بازيگري که تا پيش از اين کسي او را نمي‌شناخت تبديل به ستاره‌اي شد که منتقدان متفق‌القول در تحسين بازي‌اش هم‌نظر بودند.

رامي مالک در فيلم «راپسودي بوهمي» در نقش فردي مرکوري
رامي مالک در فيلم «راپسودي بوهمي» در نقش فردي مرکوري

رامي سعيد مالک 12 مي 1981 در لس‌آنجلس متولد شد. اصليتش مصري است. پدر و مادرش سال 1978 قاهره را ترک کردند بعد از اينکه پدرش که تور ليدر بود توسط گردشگران غربي مسحور آمريکا شد. آنها به لس‌آنجلس سفر کردند اما کمتر به هاليوود سر مي‌زدند. پدر مالک در آمريکا به کار فروختن بيمه مشغول شد و مادرش حسابدار بود. رامي مالک با اعتقادات مسيحي و زبان عربي مصري بزرگ شد.
خانواده مالک هميشه اصرار داشتند که فرزندان‌شان رگ و ريشه مصري‌شان را حفظ کنند و به ياد داشته باشند. شايد به همين دليل مالک توانسته آن سکانس‌هايي از فيلم «حماسه کولي» را که تقابل فردي مرکوري (فرخ بولسارا) با خانواده هندي-پارسي‌اش را نشان مي‌دهد، باورپذير از کار دربياورد.

رامي مالک در فيلم The Twilight Saga:Breaking Down_part 2
رامي مالک در فيلم The Twilight Saga:Breaking Down_part 2

رامي مالک درواقع اولين نسل از خانواده مالک بود که در آمريکا متولد شد درنتيجه تفاوت‌هاي فرهنگي باعث شده بود نتواند کاملا با بچه‌هاي ديگر ارتباط بگيرد. تقريبا نيمي از عمرش نامش را هم اشتباه تلفظ مي‌کردند. به گفته خودش تازه در دبيرستان بود که اين اعتماد به نفس را پيدا کرد وقتي نامش را ديگران مي‌گويند آنها را تصحيح کند.
يکي از معلمانش در دبيرستان استعداد فوق‌العاده او را در درام و نمايش کشف کرد و به او پيشنهاد داد در يک مسابقه نمايشنامه تک نفره‌اي را اجرا کند. وقتي پدر و مادرش عليرغم اينکه دوست داشتند او وکيل بشود نسبت به نمايش‌اش واکنش مثبتي نشان دادند رامي حس کرد که بايد بازيگري را به عنوان حرفه‌ و آينده‌اش انتخاب کند.

 رامي مالک در فيلم Night at the Musem
رامي مالک در فيلم Night at the Musem

در دانشگاه ايوانسويل تئاتر خواند و از دانشگاه يک نشان افتخاري هم گرفت که به دانشجوياني داده مي‌شد که به موفقيت شخصي برسند و به جامعه‌شان و دانشگاه خدمتي کرده باشند.
از سال 2004 کارنامه بازيگري‌اش آغاز مي‌شود. بعد از دانشگاه حلقه دوستانش بيشتر نويسندگان و کارگردانان بودند. آنها با هم نمايش‌هاي ارزان‌قيمت در نيويورک اجرا مي‌کردند. وقتي مالک براي ديدن خانواده‌اش به لس‌آنجلس رفت، مالي فين که بازيگردان بود او را قانع کرد که همان جا بماند و دنبال کار بگردد. مالک به آپارتمان خانواده‌اش برگشت و به عنوان پيک پيتزا کار مي‌کرد و گاهي هم فلافل و شاورما درست مي‌کرد و مي‌فروخت.
بعد از يک سال و نيم دوندگي و فرستادن رزومه‌اش به دفاتر تهيه‌کنندگان بالاخره يک نفر به نام مارا کيسي که مسئول انتخاب بازيگر يک پروژه بود با او تماس گرفت و خواست که با مدير برنامه‌هايش صحبت کند و وقتي مالک به او اعتراف کرد که مدير برنامه ندارد اولين توصيه‌ را دريافت کرد: اول يک مدير برنامه استخدام کند. درنهايت آنها ملاقات کردند و مالک براي بازي در سيت‌کام «دختران گيلمور» استخدام شد. سال بعد در دو اپيزود از يک درام جنگي بازي کرد و توانست کارت اتحاديه بازيگران را بگيرد.

رامي ملک برنده اسکار 2019
رامي ملک برنده اسکار 2019

سال 2006 اولين حضورش در سينما با يک نقش فرعي کوتاه در فيلم «شبي در موزه» شان لوي رقم خورد. اما همچنان حضورش در سريال‌ها و تلويزيون پررنگ‌تر بود. از سال 2010 تا 2015 در نقش‌هاي فرعي نه چندان مهم حضور پيدا کرد. مثلا نقش يک بمب‌گذار مراکشي در سريال محبوب «24» از شبکه فاکس. تعداد اين مدل نقش‌هايي که به او پيشنهاد مي‌شد روز به روز افزايش پيدا کرد و در نتيجه لقب «تروريست باورپذير» را به او دادند. او به مدير برنامه‌هايش دستور داد نقش‌هايي که اعراب يا افراد خاورميانه را منفي نشان مي‌دهد نپذيرد.
سال 2011 براي اولين‌بار با بازي در سريال «The Pacific» ديده شد. سريالي که برنده جايزه امي شد و منتقدان بازي مالک را تحسين کردند. بعد از فيلمبرداري پرفشار اين سريال تصميم گرفت مدتي به آرژانتين برود و آنجا زندگي کند. بعد از پخش سريال «The Pacific» تام هنکس، بازيگر بزرگ به رامي مالک نامه نوشت و بازي او را تحسين کرد. هنکس بعدتر از او دعوت کرد تا در فيلم «لري کراون» نقش يک دانشجوي کالج را بازي کند.
آقاي روبات

رامي مالک Rami Malek در سريال آقاي روبات در نقش يک هکر
رامي مالک Rami Malek در سريال آقاي روبات در نقش يک هکر

اما اتفاق خوب زندگي مالک سال 2015 افتاد. سام اسماعيل خالق سريال «آقاي روبات» با بيش از صد بازيگر براي بازي در نقش اصلي مذاکره کرده بود. اليوت کاراکتر اصلي سريال هکري بود که ذهن غيرمتعادلي داشت. بعد از اينکه اسماعيل بازي مالک را ديدکل نقش را بازنويسي کرد. او مي‌گويد: «مالک ذهن مرا باز کرد که اليوت واقعا بايد چطور باشد.»
درام روانشناسانه «آقاي روبات» با بازي مالک در نقش اصلي پخش شد و تحسين منتقدان را برانگيخت و اولين جوايز را نصيب او کرد. اينترتينمنت ويکلي بازي او را «به کلي خارق‌العاده» خواند و دليل محکمي براي اينکه سريال را بايد ديد. مالک براي اينکه بتواند اين نقش را درست از کار دربياورد با روانشناسان و تراپيست‌هاي متعددي ملاقات کرد.

رامي مالک در سريال آقاي ربات Mr. Robot
رامي مالک در سريال آقاي ربات Mr. Robot

جايزه اتحاديه بازيگران، گلدن گلوب، امي و اتحاديه منتقدان همه با سريال «آقاي روبات» نصيب رامي مالک شد. فصل چهارم و آخر سريال قرار است امسال پخش شود.
سال 2017 در بازسازي فيلم «پاپيون» نقش لويي دگا را بازي کرد. نقشي که در فيلم دوست‌داشتني شافنر داستين هافمن به خوبي ايفا کرده بود. فيلم آنقدر ضعيف بود که نه بازي مالک ديده شد و نه اصلا درباره فيلم سر و صدايي به پا شد.
نتيجه بازي درخشانش در «آقاي روبات» بود که نقش چالش برانگيز فردي مرکوري را در «حماسه کولي» برايش به ارمغان آورد. نقشي که قرار است برايش اسکار ببرد. نقشي که به خاطر بازي در آن گلدن گلوب و جوايز مهم سينمايي سال را نصيب خودش کرد. اگر «آقاي روبات» شروع مسير موفقيتش در تلويزيون بود حالا با «حماسه کولي» فاتح سينماها شده است.
حماسه کولي

رامي مالک در فيلم بوهمين راپسودي در نقش فردي مرکوري
رامي مالک در فيلم بوهمين راپسودي در نقش فردي مرکوري

البته که در بازي‌اش اغراق زيادي وجود دارد. اگر اجراهاي فردي مرکوري واقعي را ببينيد از شکل دندان‌هايش گرفته تا اکت‌هايش طبيعي‌تر است اما در واکنش‌هاي کاراکتري، در نشان دادن آن تفاوت و تنهايي رامي مالک بازي خوبي از خودش نشان داده است. شايد چون خودش هم مثل مرکوري از خانواده‌اي مي‌آمد که ريشه‌هاي غربي نداشتند و براي ثابت کردن خودش درست مثل فردي زحمت زيادي کشيد.

بيشتر بدانيد : اسامي برندگان اسکار 2019 اعلام شد

بيشتر بدانيد : عکس هاي برندگان اسکار 2019 با جوايزشا

بيشتر بدانيد : 10 فيلم پرطرفدار و مطرح درباره زندگي خواننده هاي معروف

بيشتر بدانيد : برندگان جوايز بفتا


منبع: digikala.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)