آخرین اخبار

15 لوکيشن واقعي که فيلم‌هاي ترسناک مشهور در آنجا ساخته شدند!! (+عکس) سينما

15 لوکيشن واقعي که فيلم‌هاي ترسناک مشهور در آنجا ساخته شدند!! (+عکس)

  بزرگنمايي:

چه خبر - فيلم هاي ترسناک مشهور کجا ساخته شدند؟

بزرگ ترين و قابل شناسايي‌ترين مکان‌هاي روي زمين که فيلم‌هاي ترسناک محبوبي چون «درخشش» و «هالووين» در آنجا ساخته شدند کجا هستند؟ اين محل‌ها واقعا جن زده نيستند يا شايد قابل سکونت هم نباشند. اما همه ما را تا نهايت ممکن ترسانده اند، خصوصا در زمان جشن ‌هالووين. پس قبل از اينکه به تماشاي فيلم‌ها بنشينيد، ببينيد که اين فيلم‌هاي ترسناک کجا‌ها ساخته شده اند.
15.‌هالووين
اين فيلم اول قرار بود هرجايي در «ميدوست» آمريکا ساخته شود. با اين حال درواقع در «پاسادنا»، CA، خيابان بيشه پرتقالي، بولوار غروب فيلمبرداري شد. پرچين مشهوري که «مايکل مايرز» در آنجا مخفي شده بود هنوز هم پابرجاست. باوجود اين اين خانه حالا تبديل به «مرکز طب مفصلي الجزاير» شده است و به رنگ آبي درآمده است.

بيشتر بدانيد : تصاوير لوکيشن بزرگترين فيلم هاي دنيا

14- كابوس خيابان الم
اين فيلم معروف سال 1984 موفقيت درخشاني کسب کرد. اين فيلم ترسناک با نقش آفريني «جاني دپ» الگوي فيلم‌هاي ترسناک زيادي مثل «جمعه سيزدهم» قرار گرفت. سندروم Brugada يک بيماري کشنده و غيرقابل توضيح منبع الهام اين فيلم ترسناک بود. يک خانواده که اکنون در اين خانه مشهور زندگي مي‌کند اسم Thompsonها را گذاشتند.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,کابوس خيابان الم
لوکيشن فيلم کابوس خيابان الم

13- سرگيجه
اسم مکاني که تريلر «سرگيجه» آلفرد هيچکاک در آن ساخته شد «سان خوآن باتيستا مبلغ مذهبي» بود. اين فيلم کارآگاهي را به نمايش مي‌گذارد که از سرگيجه رنج مي‌برد، او همسر دوستش که تعمدا رفتارهاي عجيبي نشان مي‌دهد را زير نظر دارد. اين زن در پايان فيلم با پريدن از روي «برج زنگ» به آغوش مرگ مي‌رود. «برج زنگ» اين ساختمان خطرناک فيلم سرگيجه، در يک آتش سوزي تراژيک خراب شد.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,سرگيجه
لوکيشن فيلم ترسناک سرگيجه

12- درخشش
خيلي سخت است تصور کنيم که يکي از ترسناک‌ترين فيلم‌هاي جهان که توسط معتبرترين نويسنده‌ها نوشته شده در اين محل دوست داشتني و آرام که در عکس مي‌بينيد ساخته شده باشد. اين محل در 60 مايلي شرق اورگان، پورتلند واقع شده خانه اي در ارتفاعات جنگلي که فيلمي‌ براساس رمان «استفان کينگ» در آن ساخته شد. نويسنده فيلنمامه آن «استنلي کوبريک» بود و سال 1980 در اکثر سينماهاي جهان به اکران درآمد. هرگز از داخل اين خانه فيلم گرفته نشد، «درخشش» جذابيت خود را مديون معماري زيباي خارجي اين محل است. خانه درحقيقت جن زده نيست، اما از 20 سال پيش يعني زمان ساخت فيلم معروف شده است.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,درخشش
لوکيشن فيلم ترسناک درخشش

عکس زير محل اصلي‌اي است كه کوبريک براي ساخت «درخشش» در نظر گرفت. هتل استتلي که او يک شب را در 30 اکتبر 1974 در آنجا گذراند. شاهکار شگفت انگيزي که همان يک شب قلم زده شد و مورد الهام نويسنده‌ها و هنرمندان سراسر جهان قرار گرفت و آنها هم به تقليد از کوبريک در جاهاي عجيب مي‌ماندند به اميد اينکه آنها هم شاهکارهايي اين چنين خلق کنند.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,درخشش
هتل استتلي مکان ساخت فيلم درخشش

11- جادوگر پروژه بلير
اين نويسنده طرفدار پروپاقرص فيلم نبود، اما ميليونها نفر در سال 1999 که باعث محبوبيت فيلم در باکس آفيس شدند طور ديگري فکر مي‌کردند. البته تنها جميعت 171 نفري مردم شهر «ماريلند» که نقطه کوچکي روي نقشه جهانند هميشه از «ادواردو سانچر» سازنده فيلم تشکر مي‌کنند. اين فيلم به دنبال موفقيت‌هاي عظيمش سبکي را ايجاد کرد.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,جادوگر پروژه بلير
لوکيشن فيلم جادوگر پروژه بلير

10- ترس آميتي ويل
اينجا تنها مكان واقعا جن زده ليست ماست که فيلمبرداري نيز در همين مکان انجام شد. فيلم براساس يك داستان واقعي ساخته شد، که براساس اين واقعه تمام اعضاي يک خانواده به دست بزرگترين پسر آن «رونالد دفواو» کشته شدند. پدر و مادرش و 4 خواهر و برادرش همگي در خواب بودند وقتي که او يک شب در نوامبر 1974 به آنها شليک کرد.
بعد از ساخت فيلم و نوشته شدن کتاب، اين محل جن زده‌ترين محل در آمريکا ناميده شد. جيمز و باربارا کرومارتي که از سال 1976 در اينجا زندگي مي‌کنند جن زده بودن خانه را قبول ندارند و مي‌گويند تابحال به مشکلي مثل رويارويي با ارواح يا چيزهايي شبيه به آن برنخورده اند.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,ترس آميتي ويل
خانه جن زده که فيلم ترس آميتي ويل در آن ساخته شد

9- جن گير

يکي از ترسناک ترين فيلم‌هاي تمام دوران، «جن گير» هميشه در صدر فيلم‌هاي ترسناک بوده است. فيلم با يک صحنه که از «هاترا» حدود 180 مايلي شمال بغداد در عراق گرفته شده است آغاز مي‌شود. (احتمالا اين مکان 20 سال بعد زمان اکران فيلم در آمريکا يعني سال 1973 درگير جنگ بود). فيلم نامزد 12 جايزه اسکار شد اما تنها دو جايزه را به خانه برد. «جن گير» از روي رمان «ويليام پيتر بلاتي» ساخته شد.

بيشتر بدانيد : 23 حقيقت جذاب ناگفته در مورد فيلم ترسناک «جن‌گير»!


8- جمعه سيزدهم
سال 1980 فيلم ديگري به نام «جمعه سيزدهم» به اميد رسيدن به موفقيت‌هاي فيلم «کابوس خيابان الم» ساخته شد، نتيجه آن توليد 12 فيلم دنباله دار موفق بود. فيلم داستان پسري به نام جيسون را روايت مي‌کند که در اثر غفلت سرپرستان اردو در درياچه غرق مي‌شود. علي رغم اينکه فيلم در بين منتقدات شهرتي نداشت، اما در گيشه موفق بود.
حتي امروزه بعد گذشت 20 سال ماسک‌ هاکي جيسون يکي از آشناترين تصاوير در فرهنگ پاپ مدرن است. بااين حال درياچه، درياچه Camp Crystal، نزديک «نيوتن» در نيوجرسي زياد مورد علاقه سازندگان فيلم‌هاي ترسناک نيست. درحقيت آنها بازديدکننده‌هايي را که هنوز دنبال لوکيشن اين فيلم مي‌گردند از اين محل برمي‌گردانند. يک نکته جالب ديگر در مورد فيلم اين است که: از اول براي پسر اسم جيسون درنظر گرفته نشده بود، بلکه قرار بود اسم او جاش باشد. منتها جاش اسمي زيباتر و دلنشين است و بنابراين کارگردان تصميم گرفت اسم را به جيسون تغيير دهد.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,جمعه سيزدهم
لوکيشن فيلم ترسناک جمعه سيزدهم

7- شب مردگان زنده
تريلر سياه و سفيد سال 1968 در بخش روستايي پنيسلوانيا دقيقا خارج از شهر «اوانس» در 30 مايلي شمال پيتسبورگ ساخته شد. اين شهر فقير با 200 نفر جمعيت در طول اين 42 سال از زمان اکران فيلم شکل واقعي و طبيعي يک شهر را به خود گرفته است. باوجود اين اکثر مردم حتي آنهايي که بعد از اکران فيلم بر روي پرده نقره اي به دنيا آمدند، هنوز هم غول‌هاي ترسناکي که از همه جا به خانه روستايي حمله مي‌کردند را دوست دارند.
به خاطر اينکه در آن زمان جنگ ويتنام اتفاق افتاد، منتقدان به شدت اين فيلم را کوبيدند؛ آنها صحنه‌هاي فيلم را به طرز ترسناکي شبيه صحنه‌هاي اين جنگ مي‌دانستند.. به هرحال با 30 ميليون فروشي که بعد آن حاصل شد هيچ کس نمي‌تواند موفقيت فيلم را انکار کند.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,شب مردگان زنده
لوکيشن فيلم شب مردگان زنده

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,شب مردگان زنده
لوکيشن فيلم شب مردگان زنده

بالا شهر «اوانس». پايين قبرستاني در شهري شبيه به اوانس که صحنه‌هاي اول فيلم در آنجا فيلمبرداري شد.

6- Carrie
اين فيلم نه چندان مشهور استفان کينگ در لوکيشن‌هاي زيادي فيلمبرداري شد- دبيرستان «بيتس» و دبيرستان Palisades Charter در لس آنجلس و دبيرستان Pier Avenue Junior در Pacific Palisades در کاليفرنيا (که در عکس زير مي‌بينيد).
اين تريلر ترسناک ماورا طبيعي دوباره داستان يک نوجوان رانده شده از جامعه با قدرت‌هاي خارق العاده را بازگو مي‌کند. او وقتي از سوي دوستان، معلمان و مادر بددهنش تحقير مي‌شود تبديل به آدم عجيب‌الخلقه طبيعت مي‌شود.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,فيلم کري
دبيرستان Palisades Charter

بيشتر بدانيد : سازندگان فيلم هاي ترسناک چگونه ما را مي ترسانند؟! + عکس (قسمت2)

5- کشتار با اره برقي در تگزاس
اين فيلم اولين بار سال 1974 ساخته و دوباره در سال 2003 نيز ساخته شد. نمايش فيلم در کشورهاي زيادي ممنوع شد با اين حال نزديک 31 ميليون دلار سود و درآمد در پي داشت. در اين فيلم ما مبلماني ساخته شده از استخوان مي‌بينيم، قاتلي با ماسک چرمي، و فريزرهايي پر از نوجوانان به قتل رسيده. علي رغم اينکه بودجه فيلم پايين بود، براي سازنده‌هاي آن مثل بانکي پر از پول بود!

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,کشتار با اره برقي در تگزاس
لوکيشن فيلم کشتار با اره برقي در تگزاس

4- - سكوت بره‌ها
دكتر ‌هانيبال لكتور (با بازي آنتوني ‌هاپکينز) موجود عجيب و مريض تغيير و تحول يافته اي است با روش‌هاي دستکاري شده براي تسخير ديگران. او جذاب و فريبنده است و چنان موفقيت عظيمي ‌کسب کرد که باوجود ساخته شدن در سال 1991 هنوز هم مردم را مي‌ترساند. اگرچه اکثر لوکيشن‌ها و صحنه‌هاي فيلم به مرور بر اثر عوامل طبيعي و عوامل ديگر خراب شده اند، اما هنوز يک کارخانه قديمي ‌در پيتسبروگ که قسمتي ار فيلم در آنجا ساخته شد پابرجاست. (عکس زير).

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,سکوت بره ها
لوکيشن فيلم سكوت بره‌ها

3. بچه رزماري
بچه رزماري فيلم محبوب ترسناک واقع گرا که تمام وجود آدم را دربرمي‌گيرد. فيلم سال 1968 در آپارتمان بلند هيپنوتيزم کنننده اي به نام Bramford ساخته شد. اسم اين آپارتمان در اصل «داکوتا» است و از 65 آپارتمان تشکيل شده است که از 4 تا 20 اتاقه هستند و هيچ دو آپارتماني شبيه به هم نيست. اين ساختمان که ساخت آن از اوايل دهه 80 آغاز شد هنوز هم تا به امروز شکوه و عظمت خود را حفظ کرده است.
رزماري (با بازي ميا فاروو) اعتقاد دارد که توسط شيطان دزديده و آبستن شده است. منتها عده اي که از يک پزشک شياد، شوهر زن، و گروهي از حاميان بي روح تشکيل شده اند در تلاشند ترس او را کم کنند. بازيگر زن فيلم يعني ميا فاروو بدون اطلاع نويسنده در آغاز فيلمبرداري با فرانک سياترا ازدواج کرد. اما آنها در اواسط فيلم از هم جدا شدند. با نگاه دقيق به عکس زير که از آپارتمان مذکور گرفته شده است، دري را خواهيد ديد که به آشپزخانه راه دارد و درون ديوار پشتي کمد ساخته شده است.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,بچه رزماري
لوکيشن فيلم بچه رزماري

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,بچه رزماري
داخل خانه لوکيشن فيلم بچه رزماري

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,بچه رزماري
داخل خانه لوکيشن فيلم بچه رزماري

2. جن مزاحم
چه کسي مي‌تواند «کري آن» را فراموش کند؟ "آنها اينجا هستند!" خيابان «راکسبري» 4267 در خيابان «سيمي»، CA براثر زمين لرزه به شدت آسيب ديد، اما از سال 1982 يعني زمان ساخت فيلم هنوز پابرجاست. در زير عکسي را که تازه گرفته شده است مي‌بينيد که هيچ تفاوتي با زماني که فيلم ساخته مي‌شد (عکس دوم) ندارد.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,جن مزاحم
لوکيشن فيلم ترسناک جن مزاحم

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,جن مزاحم
لوکيشن فيلم ترسناک جن مزاحم

1. طالع نحس ( The Omen)
فيلمي ديگر در مورد «فرزند شيطان» تريلر ترسناکي که سال 1976 ساخته شد. مکان اين فيلم کاملا بي شباهت به فيلم‌هاي بالا خارج از ايالت‌هاي لندن فيلمبرداري شد، تا کاملا دقيق و کامل ساخته شود. (عکس زير جايي را نشان مي‌دهد که بيشتر قسمت‌هاي فيلم در آنجا ساخته شد- کيسياي مسيحي در لندن). عوض شدن يک نوزاد که موقع تولد مي‌ميرد اصلا ايده خوبي نيست، اما همين ايده يکي از بزرگترين فيلم‌هاي ترسناک را شکل داد. بچه يتيمي ‌که جايگزين فرزند مرده زوج فيلم مي‌شود ظاهرا چيزهاي بد زيادي دارد که دور و بر او به وقوع مي‌پيوندد.

فيلم ترسناک,لوکيشن فيلم ترسناک,خانه جن زده,لوکيشن ترسناک,فيلم طالع نحس
لوکيشن فيلم ترسناک طالع نحس

بيشتر بدانيد : 10 لوکيشن برتر فيلمهاي علمي‌- تخيلي که مي‌توانيد از نزديک ببينيد! (+عکس)

بيشتر بدانيد : ترسناکترين فيلمهاي تاريخ سينما در اين لوکيشن ها ساخته شدند + عکس

بيشتر بدانيد : 10 لوكيشن‌ سينمايي كه گردشگري را رونق دادند! (+عکس)

بيشتر بدانيد : 10 فيلم پيشنهادي ترسناک که مي‌توانيد شب هالووين تماشا کنيد! (+عکس)


/ مريم محبعلي نژآد
منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)