آخرین اخبار

فيلم هايي که اسکار 2019 برنده مي شوند! فيلم هايي که بايد برنده شوند! سينما

فيلم هايي که اسکار 2019 برنده مي شوند! فيلم هايي که بايد برنده شوند!

  بزرگنمايي:

چه خبر - برندگان احتمالي جوايز اسکار 2019

علاوه بر نداشتن مجري، نبود اجماع بي سابقه در ميان اظهارنظرها در مورد برندگان احتمالي جوايز اسکار 2019 باعث شده که اسکار امسال از متفاوت ترين اسکارهاي تاريخ سينما باشد. مراسم اسکار 2019 در روز يکشنبه 24 فوريه مصادف با 5 اسفند برگزار خواهد شد. اگر چه با توجه به شيوه رأي گيري در ميان داوران اسکار براي انتخاب برنده ها و همچنين اتفاقات غيرمنتظره اي که در اسکارهاي سال هاي گذشت رخ داده، گمانه زني با قاطعيت بالا در مورد اين که چه فيلم هاي يا شخصيت هايي در بزرگ ترين شب سينماي جهان با دست پر به خانه بر مي گردند دشوار شده است.

بيشتر بدانيد : فهرست کامل نامزدهاي اسکار 2019

با اين وجود، در حالي که تنها چند روز با اهداي جوايز اسکار سال فاصله داريم، فيلم ها و شخصيت هايي که بيشترين شانس براي بردن جايزه را دارند مشخص هستند اما رقابت سخت و تنگاتنگي ميان آن ها وجود دارد که بي سابقه بوده و اظهار نظر در مورد برندگان نهايي را دشوار کرده است. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را برندگان احتمالي جوايز اسکار 2019 و آن هايي که ممکن است ناديده گرفته شوند در هر بخش آشنا کنيم.

بيشتر بدانيد : نخستين پيش بيني ها از برندگان احتمالي اسکار 2019 + عکس

بيشتر بدانيد : تاريخ و زمان برگزاري اسکار 2019 اعلام شد

اسکار بهترين فيلم سال 2019
برنده احتمالي: کتاب سبز (Green Book)
لايق برنده شدن: «روما» (Roma)

عليرغم انتقادهاي قابل توجهي که متوجه فيلم «کتاب سبز» شده و همچنين جنجال هاي پشت پرده در مورد اين فيلم، اين فيلم که بر اساس واقعيتي تاريخي ساخته شده شباهت زيادي به بسياري به فيلم هاي ديگري دارد که در سال هاي گذشته برنده اسکار شده اند و از قبل برنده بهترين جوايز گلدن گلوب و گيلد شده است. چيزي که شانس فيلم «روما» را، عليرغم شايستگي محض اش، براي دريافت جايزه اين بخش کم مي کند غيرانگليسي بودن زبان فيلم است هر چند تبليغات نتفليکس و فروش خوب فيلم مي تواند تا حدودي اين موضوع را جبران نمايد. «پلنگ سياه» (Black Panther) نيز که از همه لحاظ مورد مقبوليت قرار گرفته در اين دسته شانسي براي برنده شدن دارد.

بيشتر بدانيد : چرا اين تصاوير از فيلم «رما» (Roma) تماشاگران را غمگين کرد؟

فيلم «روما» Roma
فيلم «روما» Roma


اگر چه فيلم هاي «کتاب سبز»، «سوگلي» (The Favourite)، «پلنگ سياه» و «ستاره اي متولد شده است» (A Star Is Born) هر يک به نحوي شايستگي برنده شدن در اين بخش را دارند اما «روما» تاثيري بسيار عميق تر از ديگر فيلم ها بر روي مخاطبين و منتقدين داشته است. در مورد «پلنگ سياه» بايد گفت که در طول سال ها، فيلم هاي ابرقهرماني همواره مورد بي توجهي داوران قرار گرفته اند و به نظر مي رسد که اين فيلم نيز تنها بايد به افتخار قرار گرفتن در ميان نامزدهاي نهايي اکتفا کند. با اين وجود مي توان گفت که احتمال برنده شدن «کتاب سبز» با توجه به تجربيات گذشته و سبک رأي گيري اسکار بيشتر از ديگر فيلم هاست.

بيشتر بدانيد : بررسي فيلم Roma؛ بهترين فيلم خارجي زبان گلدن گلوب

بهترين بازيگر مرد نقش اول در اسکار 2019
برنده احتمالي: رامي مالک
لايق برنده شدن: رامي مالک


فيلم زندگينامه اي «راپسودي بوهميايي» (Bohemian Rhapsody) فيلم بي نقص و کاملي نبود اما ميزان خوب بودن فيلم به مقدار بسيار زيادي به بازي تاثيرگذار و روان رامي مالک وابسته است.

 رامي مالک در «راپسودي بوهميايي» Bohemian Rhapsody
رامي مالک در «راپسودي بوهميايي» Bohemian Rhapsody

کريستين بيل در اين بخش سرسخت ترين رقيب رامي مالک است اما به نظر مي رسد که فيلم «معاون» (Vice) بايد در بخش گريم به دنبال اسکار باشد.

بيشتر بدانيد : برندگان جوايز بفتا 2019

اسکار بهترين بازيگر زن نقش اول در سال 2019
برنده احتمالي: گلن کلوز
لايق برنده شدن: گلن کلوز


گلن کلوز براي بازي در فيلم «همسر» (The Wife) جوايز سينمايي ماه هاي اخير را درو کرده است و به نظر مي رسد که او در هفتمين بار نامزدي خود در بخش بهترين بازيگر زن بالاخره اين جايزه را بدست خواهد آورد. اگر چه ليدي گاگا نيز در اولين حضور سينمايي خود بازي فوق العاده اي ارائه کرده اما وقتي به سابقه او در بازيگري و نامزدي اسکار در مقايسه با کلوز نگاه مي کنيم مي بينيم که شانسي در مقابل او ندارد.

گلن کلوز در فيلم «همسر» The Wife
گلن کلوز در فيلم «همسر» The Wife

اليويا کلمن نيز اگر چه در فيلم «سوگلي» بازي تحسين برانگيزي داشته اما قرار گرفتن او در ميان نامزدهاي بهترين بازيگر زن نقش اول و منتقل کردن راشل ويز و اما استون به بخش بازيگران بخش مکمل با حرف و حديث هايي همراه بوده است. با همه اين تفاسير بايد گفت که گلن کلوز بيشتر از ديگران شايستگي دريافت جايزه اسکار اين بخش را داشته و به احتمال فراوان اسم او به عنوان برنده نهايي اعلام خواهد شد.

بيشتر بدانيد : فيلم «همسر» wife: عشق باشکوه دوران سالخوردگي

برنده اسکار بهترين بازيگر نقش مکمل مرد
برنده احتمالي: ماهرشالا علي
لايق برنده شدن: ماهرشالا علي


دو سال بعد از «مهتاب» (Moonlight)، ماهرشالا علي بار ديگر براي در بخش بهترين بازيگر مرد نقش مکمل نامزد شده اما براحتي مي توانست در کنار همبازي اش در فيلم، ويگو مورتنسن، در بخش نامزدهاي بهترين بازيگر مرد نقش اصلي قرار بگيرد.

ماهرشالا علي در «کتاب سبز»
ماهرشالا علي در «کتاب سبز»

اگر چه رقابت در اين بخش نيز به اندازه مورد ديگر شديد است و عليرغم انتقاداتي که به «کتاب سبز» شده اما شنيدن اسمي غير از ماهرشالا علي به عنوان برنده بهترين بازيگر مرد نقش مکمل نااميد کننده خواهد بود.

بهترين بازيگر زن نقش مکمل در اسکار 2019
برنده احتمالي: رجينا کينگ
لايق برنده شدن: رجينا کينگ


رجينا کينگ براي نقش آفريني مسحور کننده اش در نقش يک مادر نگران در فيلم «اگر خيابان بيل مي توانست حرف بزند» (If Beale Street Could Talk) برنده جايزه گلدن گلوب شد، هر چند در اين فيلم بازيگران شناخته شده تري با بازي هايي قوي در کنار او حضور داشتند.

رجينا کينگ
رجينا کينگ

ايمي آدامز نيز در فيلم «معاون» به همين اندازه بي نقص بازي کرده است اما به نظر مي رسد که در مقايسه با کينگ، داوران تمايل کمتري به اعلام اسم او به عنوان برنده اسکار اين بخش داشته باشند.

بهترين کارگرداني اسکار 2019
برنده احتمالي: آلفونسو کوارون
لايق برنده شدن آلفونسو کوارون


آلفونسو کوارون، کارگردان سرشناس مکزيکي فيلمي بسيار شخصي در مورد زناني ساخته که او را بزرگ کرده اند که وي احساس عشق خود را در ساخت آن دخيل کرده است، هر چند ساخته شدن فيلم توسط سرويس نتفليکس برايش دردسرساز بوده است.

فيلم «رم» آلفونسو کوارون
فيلم «رم» آلفونسو کوارون

با اين وجود بايد گفت که کوارون براي شکست دادن اسپايک لي، کارگردان فيلم «بلککلنزمن» (BlacKkKlansman) کار سختي نداشته باشد. علاوه بر اين، به نظر مي رسد که کوارون بايد دو متن سخنراني آماده کند زيرا انتظار مي رود که در اسکار 2019 او جايزه ديگري در بخش فيلم برداري براي همين فيلم نيز به خانه ببرد.

بهترين فيلمنامه اورجينال اسکار
برنده احتمالي: سوگلي
لايق برنده شدن: سوگلي


هوشمندي نيشدار و شرايط پرتنش فيلم «سوگلي» مي تواند شب خوبي را در مراسم اسکار 2019 براي نويسندگان فيلمنامه اين فيلم، دبورا ديويس و توني مک نامارا، رقم بزند، اگر چه بايد اذعان کرد که فيلم «کلاس هشتم» (Eighth Grade)، بهترين فيلم مستقل سال 2018، در اين بخش ناديده گرفته شده است.

فيلم «سوگلي» the favourite
فيلم «سوگلي» the favourite

بهترين فيلمنامه اقتباسي
برنده احتمالي: بلککلنزمن
لايق برنده شدن: اگر خيابان بيل مي توانست حرف بزند


اگر چه داوران اسکار با قرار دادن نام «هرگز مي تواني مرا ببخشي؟» (Can You Ever Forgive Me?) در اين بخش رقابت را جنجالي کردند اما به نظر مي رسد که اسپايک لي با همکارانش، چارلي واچتل، ديويد روبينوويتز و کوين ويلموت بيشترين شانس را براي بردن جايزه بهترين فيلمنامه اقتباسي دارند.

«BlacKkKlansman» ساخته اسپايک لي
«BlacKkKlansman» ساخته اسپايک لي

با اين وجود، اقتباس شاعرانه بري جنکينز از رمان جيمز بالدوين با ترکيب بي عدالتي نژادي و يک داستان عاشقانه تلخ از هر لحاظ شايستگي بردن جايزه اسکار اين بخش را دارد.

بهترين موسيقي متن
برنده احتمالي: نيکلاس بريتل (اگر خيابان بيل مي توانست حرف بزند)
لايق برنده شدن: نيکلاس بريتل (اگر خيابان بيل مي توانست حرف بزند)


موسيقي متن ماليخوليايي بريتال شانس و شايستگي زيادي براي بردن جايزه اسکار اين بخش دارد هر چند «پلنگ سياه»، «بلککلنزمن» و البته «ستاره اي متولد شده است» نيز شايستگي دريافت اين جايزه را دارند. با اين وجود بعيد به نظر برسد کسي غير از نيکلاس بريتل اين جايزه را به خانه ببرد.

بهترين آهنگ
برنده احتمالي: Shallow (ستاره اي متولد شده است)
لايق برنده شدن: Shallow (ستاره اي متولد شده است)


هم خواني ليدي گاگا و بردلي کوپر شايستگي بالايي براي کسب جايزه اسکار بهترين آهنگ دارد اما اگر اينطور نبود نيز سخت بود تصور کرد که داوران اسکار از دادن فرصتي ديگر به گاگا براي سخنراني پس از کسب جايزه اجتناب کنند.

فيلم «ستاره اي متولد شده است» A Star Is Born
فيلم «ستاره اي متولد شده است» A Star Is Born

بهترين فيلم انيميشن
برنده احتمالي: مرد عنکبوتي: به درون دنياي عنکبوتي
لايق برنده شدن: مرد عنکبوتي: به درون دنياي عنکبوتي


کمپاني ديزني در سال گذشته دو دنباله بي نقص «شگفت انگيزان 2» و «رالف اينترنت را خراب مي کند» (Ralph Breaks the Internet) را عرضه کرد اما نبوغي که کمپاني سوني در ساخت انيميشن «مرد عنکبوتي: به درون دنياي عنکبوتي» (Spider-Man Into the Spider-Verse) به کار برده و تازگي آن شاانس زيادي براي اين دو دنباله نگذاشته و به نظر مي رسد که از همين الان رقابت در اين بخش پايان يافته است.

بهترين فيلم مستند
برنده احتمالي: آر بي جي
لايق برنده شدن: سولوي آزاد


رقابت در اين بخش تنگاتنگ است و انتخاب برنده نهايي کمي دشوار اما به نظر مي رسد که مقاومت داوران اسکار براي ارج نهادن به تلاش هاي يک ابرقهرمان ليبرال به نام روث بيدر گينزبرگ، از قضات ديوان عالي ايالات متحده، بسيار سخت است و احتمالاً مستند «آر بي جي» (RBG) برنده نهايي اين بخش اعلام خواهد شد. با اين وجود مستند کوهنوردي «سولوي آزاد» (Free Solo) و تصاوير خيره کننده اين فيلم بسيار منحصربفرد جلوه مي کند، هر چند بايد اعتراف کرد که فيلم هاي مستند «همسايه من نمي شي؟» (Won’t You Be My Neighbor?) و «سه غريبه يک شکل» (Three Identical Strangers) که در ميان نامزدها جايي ندارند از اين دو فيلم بهتر هستند.

بهترين فيلم خارجي اسکار 2019
برنده احتمالي: روما
لايق برنده شدن: جنگ سرد


اگر چه کمتر کسي مي تواند مخالف اين ايده باشد که «روما» شايستگي بالايي براي بدست آوردن جايزه بهترين فيلم سال را دارد اما فيلم لهستاني «جنگ سرد» (Cold War) در بخش فيلم هاي خارجي يا غيرانگليسي فيلمي متفاوت و تاثيرگذارتر است. فيلم شخصي، ويرانگر و سياه و سفيد پاول پاوليکوفسکي در اين بخش توجهات بسياري را به خود جلب کرده هرچند ممکن است نامش به عنوان بهترين فيلم اين بخش اعلام نشود.

بهترين جلوه هاي ويژه
برنده احتمالي: انتقام جويان: نبرد ابديت
لايق برنده شدن: سولو: داستان نبرد ستارگان


دنباله «انتقام جويان» با عنوان «انتقام جويان: نبرد ابديت» (Avengers: Infinity War) بسيار موفق و پرزرق و برق بود اما کيفيت جلوه هاي ويژه «سولو: داستان نبرد ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) و ترکيب رنگ هاي زيباي آن قرباني نقدهاي منفي آن و شکست خوردنش در گيشه شدند.

بهترين طراحي توليد
برنده احتمالي: سوگلي
لايق برنده شدن: پلنگ سياه


اگر چه آکادمي اسکار همواره علاقه خاصي به درام هاي قديمي و تاريخي داشته اما ظاهر حيرت انگيز قلمرو داستاني واکاندا در فيلم «پلنگ سياه» را مي توان يکي از دستاوردهاي مهم سال و از عوامل اصلي موفقيت اين فيلم دانست.

فيلم «پلنگ سياه»
فيلم «پلنگ سياه»

با اين وجود به نظر مي رسد که اين فيلم در بخش جوايز تکنيکي مانند طراحي لباس و صداگذاري شانس بيشتري براي کسب جايزه اسکار داشته باشد.

بيشتر بدانيد : اتفاقي بي سابقه در اسکار 2019

بيشتر بدانيد : اولين فيلم هاي ناکام اسکار 2019

بيشتر بدانيد : اسکار 2019 و شگفتي ها و سوپرايزهاي آن


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)