آخرین اخبار

محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97 + عکس سينما

محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97 + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - از آشفتگي جيراني تا متري شش و نيم: اولين فهرست فيلم‌هاي محبوب جشنواره فجر

بعد از چندين حاشيه و ماجرا، دست آخر جشنواره فيلم فجر به اکران فيلم‌ها رسيد و در دو روز اول، ميزبان بسياري از سينما دوستان بود. در اين مدت بيشتر فيلم‌هاي بخش رقابتي روي پرده رفتند و کم وبيش نظر عمومي مردم و منتقدان درباره فيلم‌ها به خود شکل گرفت.بر همين اساس سعي کرديم تا اولين بازخورد‌ها از فيلم‌ها را بررسي کنيم و فيلم‌هايي را که بيشتر از بقيه با تحسين تماشاگران روبه‌رو شدند، معرفي کنيم. اين بررسي، قدم اول براي ارائه يک پيش‌بيني از نامزد‌ها و برندگان جشنواره فيلم فجر خواهد بود. افزون بر اين، اگر شما اين فيلم‌ها را نديده‌ايد، مي‌توانيد فهرستي از فيلم‌ها را تهيه کنيد که نظر مثبت ديگران را جلب کرده‌اند و در طول روز‌هاي باقيمانده از جشنواره آن‌ها را ببينيد.
در اين گزارش هشت فيلمي را که بيش از باقي فيلم‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند، بررسي و مرور خواهيم کرد. با اين حال اولويتي در معرفي فيلم‌ها وجود ندارد. نکته مهم اين است که هنوز همه مردم و منتقدان همه فيلم‌ها را نديده‌اند. همان‌طور که گفته شد اين فهرست، يک فهرست اوليه است و البته جاي بسياري از فيلم‌هايي که به نظر مي‌رسد از نامزد‌هاي جدي سيمرغ‌هاي امسال هستند، خالي است. دليلش اين است که اين فيلم‌ها هنوز اکران نشده‌اند يا تنها يک بار روي پرده رفته‌اند. اين فهرست البته در روز‌هاي آينده با ديگر فيلم‌هاي جشنواره کامل‌تر مي‌شود. بايد منتظر بمانيم و ببينيم که مردم و منتقدان درباره فيلم‌هايي نظر ماجراي نيمروز (رد خون)، زهرمار، جمشيديه، قصرشيرين و... چه مي‌گويند.

سرخپوست

‌مي‌گويند اولين فيلمي است که مسعود فراستي تمام قد از آن دفاع کرده و گفته که فيلم «درآمده است». اين فيلم را نيما جاويدي ساخته و به نظر مي‌رسد که نظر تعداد قابل توجهي از تماشاگرانش را هم جلب کرده است. نيما جاويدي همان کسي است که پيشتر فيلم ملبورن را ساخته بود و متهم شده بود که فيلم را يکسره بر اساس فيلم‌هاي اصغر فرهادي نوشته و کارگرداني کرده است.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
فيلم سرخپوست

نويد محمد زاده، پريناز ايزديار و ستاره پسياني چندتن از اين بازيگران هستند که با گريم‌هاي متفاوت و خاص جلوي دوربين جاويدي قرار گرفته‌اند. فيلم سرخپوست يک فيلم داستان محور درام اجتماعي است که زمان فيلمبرداري‌اش نزديک به سه ماه طول کشيده و آن‌طور که از عکس‌هاي منتشر شده از آن برمي‌آيد از حيث طراحي لباس و چهره‌پردازي بسيار دقيق و موشکافانه عمل کرده است.

بيشتر بدانيد : نويد محمدزاده با لباس نظامي در «سرخ‌پوست»

تختي

بهرام توکلي فيلم تختي را در ژانربيوگرافي ورزشي درباره جهان پهلوان تختي ساخته است؛ فيلمي که به‌صورت سياه و سفيد فيلمبرداري شده است. کمک گرفتن از جلوه‌هاي ويژه بصري، گريم تحسين برانگيز و سکانس‌هايي اثرگذار و قابل توجه از ويژگي‌هاي بارز اين فيلم است. فيلم تختي در ميانه يک فيلم داستاني و يک فيلم مستند سرگردان است. با اين حال بازسازي مسابقات بين المللي کشتي در سال‌هاي دور، بازسازي تهران در سال‌هاي نخستين قرن چهاردهم شمسي و... از مهم‌ترين نکات قوت فيلم است.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
فيلم تختي

فيلم تختي به کارگرداني بهرام توکلي با بازي بازيگراني مانند بهنوش طباطبايي، آتيلا پسياني، حميد رضا آذرنگ، پريوش نظريه، ستاره پسياني، بانيپال شومون، مجتبي پيرزاده، عليرضا گودرزي و معصومه قاسمي‌پور ساخته شده است. تهيه‌کننده اين فيلم سعيد ملکان است.

بيشتر بدانيد : راز عجيب ناتمام ماندن پروژه‌هاي «تختي» چست؟

متري شش و نيم

سعيد روستايي بعد از ساخت فيلم ابد و يک روز که موفقيت‌هاي بسياري برايش رقم زد، دوباره فيلمي در همان حال و هوا ساخته است. سيدجمال ساداتيان تهيه‌کننده فيلم دوم روستايي است و البته گويا فيلم دوم او بيش از 6 ميليارد تومان هزينه داشته است. اين فيلم به مواد مخدر و عواقبي مي‌پردازد که اين مساله براي جامعه و خانواده‌ها به وجود مي‌آورد.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
متري شش و نيم

پيمان معادي، پريناز ايزديار، نويد محمدزاده، فرهاد اصلاني و... از بازيگران فيلم به شمار مي‌آيند. امير جديدي نيز قرار بود در اين فيلم بازي کند که بنا به دلايلي نتوانست در آن حضور بيابد. هنوز به دقت نمي‌توان درباره اين فيلم نظر داد، اما واکنش‌هاي اوليه سينمادوستان در همين ابتداي کار چندان که انتظار مي‌رفت مثبت نبوده است. با اين حال همچنان بازي نويد محمدزاده در اين فيلم قابل توجه است.

بيشتر بدانيد : پريناز ايزديار، پيمان معادي و نويد محمدزاده در يک پوستر جديد + عکس

درخونگاه

در خونگاه آخرين ساخته سياوش اسعدي است و قصه‌اش در حال و هواي دهه شصت مي‌گذرد. کل فيلم به مسعود کيميايي پيشکش شده و در تمام سکانس‌ها و نما‌ها نشاني از کيميايي در اين فيلم وجود دارد. فيلم قهرمان محور است و سعي شده تا در ديالوگ‌نويسي‌هايش هم شگرد مسجع کيميايي حفظ شود. اين فيلم به ويژه در نيمه اول با قوت و دقت بسيار بالايي ساخته شده است.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
درخونگاه

کارگرداني، تدوين و به ويژه بازي‌هاي خوب بازيگران آن بيش از هر چيز توجه مخاطب را به خود جلب مي‌کند. از همين حالا مي‌توان گفت که امين حيايي، ژاله صامتي، پانته‌آ پناهي‌ها و مهراوه شريفي‌نيا براي بازي در اين فيلم حتما نامزد دريافت جوايز سيمرغ بخش بازيگري خواهند شد. درخونگاه شبيه به فيلم‌فارسي‌هاي کلاسيک سينماي ايران، اما با فرمي مدرن و داستاني غني‌تر است.

بيشتر بدانيد : گريم هاي عجيب و جالب بازيگران فيلم درخونگاه: از مهراوه شريفي نيا تا امين حيايي

آشفتگي

بعد از خفه‌گي که يک فيلم نوآر بود، فريدون جيراني فيلم «آشفتگي» را جلو دوربين برده است. جيراني کارگرداني است که تقريبا به تمام ژانر‌هاي سينما سرک کشيده و اين بار هم به ژانري سر زده که در سينماي ايران کمتر به چشم مي‌خورد. او فيلمش را درباره عشق و جنايت ساخته است. موضوعي که به نظر مي‌رسد در سال‌هاي اخير بسيار مورد توجه جيراني بوده.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
فيلم آشفتگي

مهناز افشار و بهرام رادان، دوبازيگر اصلي فيلم جديد جيراني هم زوج سينمايي هستند. اين زوج هم مانند زوج شاکردوست و محمدزاده در خفه‌گي هيجان خاصي را در تماشاگر ايجاد مي‌کنند. فيلم آشفتگي با يک فضاي وهم آلود، قاب‌هاي تصويري زيبايي را به مخاطب ارائه مي‌کند. فيلم همچنان استايل خاص جيراني در آثارش را حفظ کرده و شايد اين بار بتواند بهتر از اثر قبلي کارگردان خودي نشان دهد.

بيشتر بدانيد : ورود مهناز افشار و بهرام رادان به آشفتگي فريدون جيراني

مسخره باز

در فيلم مسخره‌باز بازيگران بزرگي نقش‌آفريني مي‌کنند و تيم قابل توجه بازيگري فيلم مي‌تواند به تنهايي برگ برنده فيلم باشد. افراد مشهوري، چون علي نصيريان، هديه تهراني، صابر ابر و... از اين بازيگران هستند و در کنار هم قرار گرفتن آن‌ها مي‌تواند هر تماشاگري را کنجکاو به ديدن فيلم کند. گويا قرار بوده به جاي صابر ابر، نويد محمدزاده اين نقش را ايفا کند که بنا به دلايلي از پروژه انصراف داد و جاي خود را به صابر ابر داد.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
فيلم مسخره باز

علي مصفا در مقام تهيه‌کننده فيلم حضور دارد و همايون غني‌زاده که او را بيشتر از صحنه تئاتر مي‌شناسيم، تصميم گرفته تا اولين فيلمش را در کنار او کارگرداني کند. او پيش‌تر نمايش‌هاي معروف و محبوبي، چون «آگاممنون»، «در انتظار گودو»، «ملکه زيبايي لي‌نين» و «کاليگولا» را روي صحنه برده است.

زهرمار

جواد رضويان براي اولين بار پشت دوربين رفته و کارگرداني کرده است. فيلم او چنان که پيداست، فيلم قدرتمندي نيست؛ اما با اين حال مخاطب را مي‌خنداند. به سياق فيلم‌هاي کمدي چند سال گذشته، اين فيلم هم بازيگر محور است و در متن و کارگرداني اتفاق تازه‌اي را تجربه نکرده است. سيامک انصاري، شبنم مقدمي، شقايق فراهاني، عليرضا استادي، رضا رويگري، برزو ارجمند، مرحوم حسين محب اهري و سيامک صفري در اين فيلم جلوي دوربين رفته‌اند.

zahremar.jpg
فيلم زهرمار

اين فيلم درباره رضا دفتردار ميانسالي است که به تازگي به تهران نقل مکان کرده است. رهي، همکلاسي سال‌هاي دور خود را مي‌بيند که هنوز کينه‌اي قديمي از او دارد. در شرايطي که رضا تلاش مي‌کند از او دلجويي کند، رهي دسيسه‌اي طراحي مي‌کند و رضا را در گرفتاري بزرگي اسير مي‌کند.

بيشتر بدانيد : تجربه متفاوت جواد رضويان در زهرمار!

ماجراي نيمروز (رد خون)

اين فيلم از آن دسته فيلم‌هاست که پيش از ساختنش هم، مخاطبان پر و پاقرص خودش را داشت. شب اکران ماجراي نيمروز (رد خون) تعداد قابل‌توجهي از دوستداران اين شيوه فيلمسازي در مقابل در ورودي سينماي نمايش‌دهنده صف بستند. محمدحسين مهدويان کارگردان فيلم نشان داده که بلد است چگونه فيلم‌هاي تاريخي را به شيوه جذابي روايت کند. حالا پس از ساخت «ماجراي نيمروز 2 رد خون» اغراق نيست اگر او را موفق‌ترين کارگردان ايراني در ساخت فيلم‌هاي سياسي بناميم.

فيلم هاي جشنواره فجر,سي و هفتمين جشنواره فيلم فجر,فيلم هاي موفق جشنواره فجر 97,محبوب ترين فيلم هاي جشنواره فجر 97
ماجراي نيمروز (رد خون)

اين فيلم احتمالا دوباره در بخش کارگرداني، تدوين و بازيگري نامزد‌هايي جدي براي سيمرغ‌هاي جشنواره خواهد داشت. «ماجراي نيمروز 2» نيز مانند سري اول آن يک تريلر سياسي نفس‌گير و جذاب است که اگر حواستان را جمع نکنيد يک نکته کليدي و مهم را از دست مي‌دهيد.

بيشتر بدانيد : گريم متفاوت بهنوش طباطبايي در «ماجراي نيمروز؛ رد خون» + عکس


منبع: روزنامه دنياي اقتصاد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)