آخرین اخبار

از بهرام رادان تا بهنوش طباطبايي، ستاره هاي پرکار جشنواره فجر 97 سينما

از بهرام رادان تا بهنوش طباطبايي، ستاره هاي پرکار جشنواره فجر 97

  بزرگنمايي:

چه خبر - کاراکتر خاص بهنوش طباطبايي در نقش يکي از اعضاي گروهک منافقين

نشانه‌ها خبر از يک جشنواره جذاب مي‌دهد؛ امسال هم کارگردان‌هاي مطرح فيلم دارند، هم تعداد ستاره‌ها زياد است و هم چند فيلم در قامت «شگفتي‌ساز» ظاهر خواهند شد. چند موردش را در گزارش امروز برايتان نقل مي‌کنيم. منتها تصميم گرفتيم از زاويه‌اي متفاوت به مصاف سوژه برويم و آن چيزي نيست جز رونمايي از شغل کاراکترها. براي اين منظور سراغ کاراکتر‌هاي بازيگران پرکار رفتيم که از قضا با آثار مهمي در جشنواره سي‌وهفتم حضور دارند. در خلال توضيح درباره شغل‌هاي هر شخصيت نقبي به فيلم‌ها هم زده‌ايم.

بيشتر بدانيد : کدام بازيگر شانس بردن سيمرغ را دارد؟ از ليلا حاتمي تا بهرام رادان

بهرام رادان

پرکارترين بازيگر جشنواره سي‌وهفتم است که با سه فيلم در اين رويداد حضور دارد. البته يکي دو بازيگر هستند که از او بيشتر فيلم دارند، اما رادان تنها بازيگري است که در هر سه فيلم نقش اصلي فيلم‌هايش را بازي مي‌کند. دو فيلم او به نام «آشفتگي» و «ايده اصلي» در بخش مسابقه حاضر هستند که مي‌گويند براي اولي شانس زيادي دارد تا براي سومين بار برنده سيمرغ بلورين شود. ديگر فيلم او «سونامي» هم در بخش مسابقه فيلم‌هاي اول حضور دارد.

بهرام رادان
بهرام رادان

بهرام رادان در آشفتگي / نويسنده

بهرام رادان در فيلم فريدون جيراني، نقش يک نويسنده را بازي مي‌کند که به هيچ جايي نرسيده و اوضاع چندان خوبي ندارد. از او چند عکس منتشر شده که دو گريم متفاوت دارد. با توجه به اين‌که اطلاعاتي از داستان فيلم و شخصيت‌ها رسانه‌اي نشده، اينطور استنباط مي‌شود که مخاطب اين نويسنده را در دو موقعيت متفاوت مي‌بيند. فضا و اتمسفر عکس‌هايي که او را با گريم سبيل و ريش تراشيده مي‌بينيم به گونه‌اي است که انگار اين نويسنده به لحاظ موقعيت اجتماعي و تمکن مالي يا به شرايط خوبي رسيده، يا اين‌که اين شرايط را از دست داده و وضع چندان مناسبي ندارد.

بهرام رادان در آشفتگي
بهرام رادان در آشفتگي

بيشتر بدانيد : مهران احمدي و بهرام رادان در نمايي خاص از آشفتگي + تصوير

بهرام رادان در سونامي /عضو تيم‌ملي تکواندو

يکي از نقش‌هاي سخت کارنامه کاري بهرام رادان در همين فيلم «سونامي» رقم خورده است. او نقش يک تکواندوکار حرفه‌اي را بازي مي‌کند که به عضويت تيم‌ملي ايران درآمده است و درواقع از اين راه امرار معاش مي‌کند. درام فيلم هم برمبناي زندگي حرفه‌اي اين کاراکتر بنا شده است. طبق اطلاعات منتشرشده از فيلم نام کاراکتر بهرام در اين فيلم مرتضي نژادي است که در المپيک لندن درحالي‌که در يک قدمي مدال قرار دارد، با چالشي ناخواسته مواجه مي‌شود و کل زندگي حرفه‌اي‌اش تحت‌تاثير اين اتفاق قرار مي‌گيرد.

بيشتر بدانيد : بهرام رادان با گريم زخمي و کتک خورده در فيلم سونامي + تصوير

بهرام رادان در ايده اصلي / مهندس

ايده اصلي دومين همکاري بهرام رادان با آزيتا موگويي است؛ در فيلم اول موگويي يعني «تراژدي»، رادان نقش يک جوان آسمان‌جل را بازي کرده بود؛ با تيپ آدم‌هاي خرده خلافکار. اما در «ايده اصلي» نقش يک مهندس را بازي مي‌کند که مديريت يک شرکت معروف و متمول را برعهده دارد. به لحاظ تيپ و ظاهر هم کاراکتر سعيد پارسا خيلي نزديک به تيپ و ظاهر خود رادان است. درام قصه دقيقا حول شغل اين کاراکتر بنا شده، شرکت او وارد يک مناقصه مي‌شود، مناقصه‌اي که ديگر شرکت‌ها براي برنده‌شدن در آن از هيچ کوششي دريغ نمي‌کنند. يکي از رقباي پارسا، زن سابقش است.

شبنم مقدمي

تاکنون دو سيمرغ گرفته است و گفته مي‌شود در جشنواره امسال شانس هتريک دارد. سهم شبنم مقدمي از جشنواره دو فيلم «شبي که ماه کامل شد» و «زهر مار» است که اولي در بخش سوداي سيمرغ پذيرفته شده و دومي در بخش نگاه نو. «شبي که ماه کامل شد» دومين همکاري شبنم مقدمي با نرگس آبيار بعد از «نفس» است که اتفاقا منجر به سيمرغ براي اين بازيگر شد. او در فيلم «زهرمار» جواد رضويان يک بار ديگر فيلم کمدي را تجربه کرده است.

شبنم مقدمي
شبنم مقدمي

شبنم مقدمي در شبي که ماه کامل شد / چترباز

مقدمي در فيلم نرگس آبيار، نقش حساسي دارد، شبنم مقدمي نقش مادر الناز شاکر دوست را بازي مي‌کند که عاشق عبدالحميد ريگي برادر عبدالمالک ريگي معروف مي‌شود. او زني است پنجاه و چند ساله و خانه‌دار که البته براي خود يک کار وکاسبي خانگي راه انداخته. کارش اين است که از چابهار و آن حوالي اجناسي مثل پارچه و لوازم آرايش مي‌آورد و به اهالي محله و در و همسايه‌ها مي‌فروشد. شغل او از اين جهت بار دراماتيک در فيلم دارد که در جريان يکي از همين سفر‌ها که دخترش همراه اوست، با عبدالحميد روبه‌رو مي‌شوند. او با اين ازدواج مخالف است و دخترش به‌رغم ميل باطني او به عقد عبدالحميد در مي‌آيد. اگر آبيار مطابق با شخصيت‌هاي واقعي اين کاراکتر را طراحي کرده باشد، مادر زن عبدالحميد، اهل قم است و لهجه غليظي هم دارد.

شبنم مقدمي در زهر مار / ساقي مواد مخدر

يکي از دو کمدي جشنواره سي‌وهفتم که مقدمي در آن نقش زني هم سن وسال واقعي خودش يا حتي يکي دو‌سال کوچکتر را بازي کرد. يک زن خرده خلافکار که کارش خرده فروشي «شيشه» است و براثر يک نقشه از پيش تعيين شده در مسير يک آدم مذهبي که قرار است در انتخابات شرکت کند، قرار مي‌گيرد.

شبنم مقدمي در زهر مار
شبنم مقدمي در زهر مار

از کاراکتر او دو عکس با دو تيپ متفاوت منتشر شده، يکي با پوشش چادر و ديگري با پوشش مانتو وروسري. رونمايي از کاراکتر شبنم مقدمي با دو پوشش متفاوت اين ذهنيت را ايجاد مي‌کند که او دو نقش جداگانه بازي کرده، اما حالت چهره او در عکسي که با پوشش چادر منتشر شده نشان مي‌دهد او همان کاراکتري است که پوشش مانتو و روسري دارد، اما به خاطر قرار گرفتن در يک موقعيت مجبور به استفاده از پوشش چادر شده است. عکس‌هاي منتشر شده از اين کاراکتر با پوشش مانتو وروسري هم نشان مي‌دهد که با شخصيتي شر و دردسرساز مواجهيم.

بيشتر بدانيد : تاب بازي شبنم مقدمي در کنار شقايق فراهاني با پوشش چادر + عکس

نويد محمدزاده

نويد محمدزاده يکي از شانس‌هاي اصلي جشنواره سي‌وهفتم فيلم فجر است. او در بخش مسابقه با دو فيلم «متري شش‌ونيم» و «سرخپوست» حاضر است. فيلم اول دومين همکاري‌اش با سعيد روستايي است و دومي، نخستين همکاري‌اش با نيما جاويدي محسوب مي‌شود. نقش‌هاي نويد در هر دو فيلم کاملا به لحاظ تيپ، شغل و طبقه اجتماعي متفاوت است و هر کدام در يک سو قرار دارند.

نويد محمدزاده
نويد محمدزاده

نويد محمدزاده در متري شش‌ونيم / کارتل موادمخدر

«متري شش‌ونيم» تقريبا در سکوت خبري توليد شد و از ابتداي فيلمبرداري تا الان فقط سه فريم عکس از آن رونمايي شده است. طبق اطلاعات لو رفته از فيلم، نويد در اين فيلم نقش يک کارتل موادمخدر را بازي مي‌کند. او از خرده‌فروشي شيشه و ساقي‌گري به اين‌جا رسيده است. براساس عکس‌هاي منتشرشده از او در اين فيلم، اين کاراکتر گريم ويژه‌اي ندارد، آرايش موهايش، نزديک به آرايش مو‌هاي خودش است. ته‌ريش بسيار کوتاهي دارد. نويد با اين فيلم يکي از شانس‌هاي جشنواره امسال است.

نويد محمدزاده در سرخپوست/ سرهنگ شهرباني

سرخپوست هم در سکوت خبري توليد شد. داستان فيلم در دهه٤٠ مي‌گذرد و نويد محمدزاده در آن نقش سرهنگ شهرباني را بازي مي‌کند. هيچ عکسي از فيلم منتشر نشد و فقط اين اواخر، با انتشار موشني از گريم نويد در اين فيلم رونمايي شد. مو‌هاي جوگندمي دارد که البته کناره‌ها کاملا به سفيدي مي‌زند، مثل مرد‌هاي چهل، چهل و پنج ساله آن سال‌ها موهايش را به بالا آب و شانه و طبق اصول شهرباني‌چي‌ها ريش‌هايش را هم چپ‌تراش کرده است. سبيل آنکارد، اما تقريبا پرپشتي دارد که انتهاي سبيل‌ها هم کاملا به سفيدي مي‌زند. زير چشم‌ها رد چند چروک ريز که نشان از بالا بودن سن اين کارکتر دارد، طراحي شده است.

پيمان معادي

پيمان معادي در جشنواره امسال با دو فيلم حاضر است، يکي «ناگهان درخت» ساخته صفي يزدانيان. در اين فيلم پيمان علاوه بر بازي کار تهيه را هم انجام داده. فيلم فضاي عاشقانه‌اي دارد مثل فيلم قبلي کارگردانش «در دنياي تو ساعت چند است». مناسبات و روابط فيلم به گونه‌اي است که مشخص نمي‌شود شغل کاراکتر که پيمان بازي مي‌کند چيست. از عکس‌هاي منتشر شده و گريم‌هاي متفاوت او مشخص است اين کاراکتر را در سه مقطع سني و با سه گريم متفاوت مي‌بينيم. اما فيلم «متري شش و نيم» کاري متفاوت در کارنامه معادي است.

پيمان معادي
پيمان معادي

پيمان معادي در متري شش و نيم / پليس آگاهي

برخلاف فيلم قبلي سعيد روستايي که پيمان در آن نقش يک خرده خلافکار را بازي مي‌کرد، در اين‌جا نقش پليس ماجرا را دارد. يک کارآگاه کارکشته آگاهي که چند صباحي به پايان دوران خدمتش بيشتر نمانده است. او در روز‌هاي آخر درگير پرونده يک کارتل شيشه مي‌شود که نقش آن را همان طوري‌که اشاره شد نويد محمد زاده بازي مي‌کند. اخيرا عکسي از معادي در اين فيلم منتشر شده که او را درحال تعويض لباس‌هايش در رختکن آگاهي مي‌بينيم. چهره‌اي مصمم با ظاهري خشن که محاسن بلندي هم دارد.

بهنوش طباطبايي

بهنوش طباطبايي بعد از بازي در فيلم «زير سقف دودي» دو سالي کار نکرد و بيشتر تمرکز خود را معطوف به تئاتر کرد و حالا بعد از دو‌سال غيبت امسال با دو فيلم «ماجراي نيمروز ٢-رد خون» و «غلامرضا تختي» حاضر است. از فيلم دومي و مختصات نقش او چيزي رسانه‌اي نشده، نه عکسي منتشر شده و نه اطلاعاتي به بيرون درز کرده، اما در فيلم محمد حسين مهدويان، از نقشش با انتشار پوستري از فيلم رونمايي شده است.

بهنوش طباطبايي
بهنوش طباطبايي

بهنوش طباطبايي در ماجراي نيمروز٢- رد خون / عضو گروهک منافقين

بهنوش طباطبايي در فيلم رد خون نقش يکي از اعضاي گروهک منافقين در عمليات مرصاد را بازي مي‌کند. او البته پيش از اين يکبار ديگر در فيلم «سيانور» ساخته بهروز شعيبي نقش يکي از اعضاي منافقين را بازي کرده بود که صد البته مختصات اين دو نقش به لحاظ شخصيتي و کارکردي که در درام دارند باهم فرق مي‌کنند.
در فيلم شعيبي، او نقش زن شهيد مجيد شريف واقفي را بازي مي‌کرد که به جز درگيري پاياني فيلم که او را اسلحه به دست مي‌بينيم در مابقي سکانس‌ها و کاراکتر‌ها او را بيشتر درگير مباحث تئوريک اين سازمان مي‌ديديم. برخلاف «سيانور» در «رد خون»، طباطبايي يک کاراکتر کاملا عملياتي دارد؛ نقش يکي از زن‌هاي گروهک منافقين در عمليات مرصاد که کلي صحنه اکشن و درگيري دارد. يکي از فاکتور‌هاي مهدويان براي انتخاب بازيگر براي اين نقش آمادگي بالاي جسماني بود تا بتواند از پس سکانس‌هاي اکشن فيلم برآيد، از همين رو طباطبايي انتخاب شد. گفته مي‌شود بازي طباطبايي اعضاي هيأت انتخاب را حسابي شگفت زده کرده است.

بيشتر بدانيد : ستاره هاي زن جشنواره فجر/ از هديه تهراني تا الناز شاکردوست


منبع: روزنامه شهروند



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)