آخرین اخبار

40 فيلم احتمالي جشنواره فيلم فجر 97 سينما

40 فيلم احتمالي جشنواره فيلم فجر 97

  بزرگنمايي:

چه خبر - در انتظار شگفتي‌هاي تازه جشنواره فيلم فجر

پاييز که مي‌شود، ترافيک فيلمسازي در ايران به شدت بالا مي‌رود؛ چون خيلي‌ها تلاش مي‌کنند تا در نزديک‌ترين زمان به جشنواره، آثارشان را توليد کنند و حتما در اين رويداد حاضر باشند. چشم علاقه‌مندان سينما هم به اخبار است تا بفهمند امسال چه فيلم‌هايي امکان دارد به جشنواره بيايند و از اين طريق، کيفيت سال سينمايي پيش‌رو را حدس بزنند. فهرستي که در ذيل آمده، در برگيرنده مجموعه تمام فيلم‌هايي است که تا اين لحظه مي‌شود امکان حضور آنها در فجر را محتمل دانست و قطعا بعضي از بخش‌هاي اين جدول را بايد چند ماه بعد در جدول اکران جشنواره ديد.

تختي

اوايل ارديبهشت امسال بود که خبري عجيب در خروجي خبرگزاري‌ها، توجه سينمادوستان را به خود جلب کرد. «بهرام توکلي» که «تنگه ابوقريب» او در جشنواره فجر سال گذشته، با اقبال بالايي از سوي مردم، منتقدان و داوران مواجه شده بود، قصد داشت براي پروژه بعدي خود، زندگي «غلامرضا تختي» را روايت کند، آن هم با تهيه‌کننده فيلم موفق «تنگه ابوقريب» يعني «سعيد ملکان». يک ماه بعد، «امير جديدي» به‌عنوان بازيگر نقش تختي معرفي شد و از همان زمان زير نظر «منصور برزگر» و «حميد سوريان» به آموزش کشتي مشغول شد. فاز نخست فيلم، اوايل مهر جلوي دوربين رفت اما به دليل تاخير در ساخت دکور فازهاي دوم و سوم و زمان‌بندي امير جديدي براي حضور در پروژه‌هاي ديگر، او و عوامل سازنده نتوانستند با يکديگر همکاري کنند تا اين روزها گروه در جست‌وجوي بازيگري ديگر باشد. البته با توجه به آماده شدن دکورها، مي‌توان اميدوار بود فيلم به جشنواره امسال برسد. در اين فيلم که به‌نوعي تجربه‌اي جديد در سينماي توکلي محسوب مي‌شود، ماهور الوند، حميدرضا آذرنگ، پريوش نظريه و ستاره پسياني بازي مي‌کنند.

بيشتر بدانيد : راز عجيب ناتمام ماندن پروژه‌هاي «تختي» چست؟

ما همه با هم هستيم

قرار است فيلم به همان اندازه که در پيش‌توليد و فيلمبرداري، شلوغ‌کاري کرد در گيشه هم اتفاق‌هاي بي‌نظيري رقم بزند. فيلمي که 38 بازيگر حرفه‌اي دارد و بودجه آن طبق اعلام ميرکريمي، نزديک به هفت ميليارد اما طبق اعلام محافل غيررسمي، 20 ميليارد تومان است؛ آن هم در روزگار ارزاني دلار و ارز. سازندگان، فيلم را براي اکران نوروز کنار گذاشته‌اند و هنوز راجع‌به نمايش جشنواره‌اي آن سخن نگفته‌اند اما با توجه به رابطه خوبي که «کمال تبريزي» با جشنواره فجر دارد، کفه حضور فيلم در جشنواره، از عدم‌حضور آن سنگين‌تر است. در اين فيلم، مهران مديري، محمدرضا گلزار، ليلا حاتمي، ماني حقيقي، هانيه توسلي و جواد عزتي بازي مي‌کنند.

قانون مورفي

«‌قانون مورفي» کمدي-‌اکشني است که «رامبد جوان» در گيلان و تهران جلوي دوربين برده و برخلاف «نگار» که کارگردان آن جلوي دوربين نيامد، او اين‌بار ترجيح داده که خودش با گريمي شبيه ‌داعشي‌ها در آن حضور داشته باشد. «امير جعفري» و «امير جديدي»، ديگر بازيگران اين فيلم هستند. هم‌اکنون چند ماه است که مراحل فني فيلم به پايان رسيده و آماده نمايش است؛ صاحبان اثر بارها اعلام کرده‌اند فيلم را پيش از جشنواره نمايش مي‌دهند اما با توجه به موفقيت بالاي «نگار» در جشنواره دو سال قبل، چندان بعيد نيست که صاحبان «قانون مورفي»، فرم حضور در جشنواره را پر کنند.

قسم

دومين ساخته «محسن تنابنده» چند روزي در گرگان و شاهرود جلوي دوربين رفته است. فيلمي که مهناز افشار، سعيد آقاخاني و سعيد پورشيرازي بازيگران آن هستند و «سيروس مقدم» هم مشاور کارگردان آن است. هر چند هيچ اطلاعاتي راجع‌به داستان فيلم به بيرون درز نکرده اما خيلي بعيد به نظر مي‌رسد که مثل فيلم اول تنابنده (گينس) با فيلمي کمدي مواجه باشيم.

تيغ و ترمه

فيلمنامه بيستمين ساخته «کيومرث پوراحمد»، دو‌بار در شوراي پروانه ساخت رد شد. فيلمي اجتماعي‌-‌حادثه‌اي که اواخر مهر جلوي دوربين رفت و طبق زمان‌بندي قطعا به جشنواره خواهد رسيد. در اين فيلم، هومن برق‌نورد، پژمان بازغي، مهران رجبي و لاله اسکندري بازي مي‌کنند.

مجبوريم

پنجمين ساخته «رضا درميشيان» اين روزها در مرحله پيش‌توليد قرار دارد. فيلمي که گرچه هيچ اطلاعاتي از آن منتشر نشده اما با توجه به نام فيلم و سبک کاري کارگردانش در اين سال‌ها، مي‌توان وجود رگه‌هاي انتقادي را در آن حدس زد. «فاطمه معتمدآريا» و «پارسا پيروزفر» از جمله بازيگراني هستند که تاکنون با اين پروژه قرارداد بسته‌اند.

دو طبقه روي پيلوت

جديدترين ساخته «ابراهيم ابراهيميان» که فيلم قبلي او «آدت نمي‌کنيم» بود. دوستداران سينما شايد نام «دوطبقه روي پيلوت» را در خاطر نداشته باشند اما قطعا ماجراي مصدوميت «الناز شاکردوست» را در پشت‌صحنه اين فيلم شنيده‌اند. اتفاقي که سبب شد «کيومرث پوراحمد» پروانه تهيه‌کنندگي‌اش را واگذارکرده و گروه پس از 40 درصد فيلمبرداري، با بازيگري ديگر (بهدخت وليان) کار را مجددا استارت بزنند. «جواد عزتي» و «هادي حجازي‌فر»، ديگر بازيگران اين فيلم هستند.

23 نفر

اين روزها، حواشي پيرامون اين فيلم «مهدي جعفري» بسيار است. از ادعاي «عليرضا رئيسيان» که حق امتياز تصويري اثر را از‌آن خود مي‌داند تا حضور «سردار سليماني» در روز کليد خوردن اين پروژه. با اين حال، فيلمبرداري اين اثر که «اوج» تهيه‌کننده آن است، چند روزي است که آغاز شده. فيلم، اقتباسي از خاطرات گروهي از رزمندگان نوجوان 13 تا 17 ساله ايراني است که در جريان جنگ ايران و عراق در سال 1361 به اسارت درآمدند.

قصر شيرين

رضا ميرکريمي، سه سال پس از «دختر»، به سراغ «قصر شيرين» آمد. مشغله‌هاي اين سه سال او به‌عنوان دبير جشنواره جهاني فجر سبب شد تا به‌جز تهيه‌کنندگي فيلم «ما همه با هم هستيم»، فعاليت سينمايي ديگري در حوزه اجرايي نداشته باشد. تنها بازيگر حرفه‌اي «قصر شيرين» که اين روزها در ياسوج مشغول فيلمبرداري است، «حامد بهداد» است. بايد ديد جشنواره فجر چه عکس‌العملي در برابر فيلم کارگردان مورد وثوق خود خواهد داشت.

فردي

پروانه ساخت فيلم جديد «پيمان معادي» به‌تازگي صادر شده و معادي درصدد است تا به‌زودي آن را جلوي دوربين ببرد. هنوز از موضوع داستان و بازيگران آن اطلاعاتي منتشر نشده است.

آهوي پيشوني‌سفيد 3

«سيدجواد هاشمي» بهار امسال اين فيلم را در سکوت کامل خبري جلوي دوربين برد. فيلمي که گفته مي‌شود حجم ويژوال افکت آن به مراتب سنگين‌تر و حرفه‌اي‌تر از دو قسمت قبلي اين اثر است. در اين فيلم که براي مخاطبان کودک و نوجوان ساخته شده، پژمان بازغي، ليلا اوتادي، ترلان پروانه، امين زندگاني، محمدرضا شريفي‌نيا، هومن حاجي‌عبداللهي، نادر سليماني و سيدجواد هاشمي بازي کرده‌اند.

زير نظر

نخستين فيلم سينمايي «مجيد صالحي» در مقام کارگردان است. شنيده شده صاحبان اين فيلم کمدي، فرم حضور در جشنواره را پر مي‌کنند. در اين فيلم، رضا عطاران، امير جعفري، آزاده صمدي و مهران احمدي بازي مي‌کنند.

متري «شش‌و‌نيم»

دومين ساخته «سعيد روستايي» که فيلمبرداري آن از اواخر مردادماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در اين فيلم مثل فيلم اول روستايي (ابد و يک روز) پيمان معادي، نويد محمدزاده و پريناز ايزديار، عهده‌دار ايفاي نقش‌هاي اصلي هستند. اين فيلم هم به مقوله اعتياد مي‌پردازد. پيش از اين قرار بود معادي، تهيه‌کننده اين فيلم باشد که با مخالفت شوراي صنفي نمايش، اين پروانه به نام «سيدجمال ساداتيان» صادر شد. يکي از حاشيه‌هاي پيش از توليد اين فيلم سينمايي اين بود که ابتدا قرار بود «شهاب حسيني» عهده‌دار يکي از نقش‌هاي اصلي فيلم باشد که اين موضوع منتفي شد.

زنداني‌ها

فيلم جديد مسعود ده‌نمکي که با پايان مراحل فني، آماده نمايش است، برخلاف انتظارات، فيلمي سياسي نيست و داستان دانشجوي جواني را روايت مي‌کند که قصد دارد براي پايان‌نامه‌اش، روي زنداني‌هاي زندان قصر تحقيق کند تا به تاثير معنويات بر آنها پي ببرد. «اوج»، فيلم را به جشنواره خواهد فرستاد. هدايت هاشمي، هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، برزو ارجمند و بهاره افشاري، بازيگران اين فيلم هستند.

مسخره‌باز

اگرچه اين روزها نام «همايون غني‌زاده» با نمايش لاکچري «مي‌سي‌سي‌پي نشسته مي‌ميرد» گره خورده اما اين چهره فعال تئاتر، پيش از آغاز اين نمايش، نخستين فيلم خود را تحت عنوان «مسخره‌باز» با بازيگراني چهره جلوي دوربين برد: از علي نصيريان و هديه تهراني تا فرهاد اصلاني، صابر ابر و بابک حميديان. «علي مصفا» هم تهيه‌کننده اين فيلم است.

قاتل و وحشي

ششمين ساخته حميد نعمت‌الله از هم‌اکنون يکي از وسوسه‌کننده‌ترين فيلم‌هاي جشنواره سي‌و‌هفتم فجر است. با آنکه فيلم از نيمه‌هاي آبان کليد مي‌خورد اما عطش تماشاي يک اکشن، آن هم از جنس سينماي ناب نعمت‌الله، از هم‌اکنون مخاطبان بسياري را تشنه نگه‌ مي‌دارد. در اين فيلم، «ليلا حاتمي» براي سومين‌بار با نعمت‌الله به همکاري مي‌پردازد.

جان‌دار

«حسين اميري‌دوماري» و «پدرام پوراميري» در نخستين تجربه سينمايي خود، «جان‌دار» را جلوي دوربين بردند. اين فيلم هم‌اکنون آماده نمايش و نخستين رونمايي آن در جشنواره سي‌و‌هفتم است. در اين فيلم که «کامران مجيدي» (برادر مجيد مجيدي) تهيه آن را برعهده داشته، فاطمه معتمدآريا، حامد بهداد، باران کوثري و جواد عزتي به ايفاي نقش پرداختند.

لابيرنت

نخستين ساخته «اميرحسين ترابي» با مشاوره «مازيار ميري»، اواخر خرداد امسال جلوي دوربين رفت. شهاب حسيني، ساره بيات و پژمان جمشيدي بازيگران اين فيلم هستند. فيلمي که به‌واسطه تيمي حرفه‌اي و بازيگراني سرشناس، قطعا مورد توجه رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

چارلي در تهران

فيلمي که «عليرضا خمسه» در آن «چارلي چاپلين» مي‌شود. در فيلم «مهدي آقابابايي» که فرم جشنواره را پر خواهد کرد، عليرضا خمسه، امير غفارمنش، مهشيد جوادي و افسانه چهره‌آزاد بازي کرده‌اند. «رحمان رضايي» تهيه‌کننده اين فيلم است.

آشفته‌گي

«فريدون جيراني» اسفند 96 و فروردين 97 را مشغول ضبط «آشفته‌گي» بود؛ فيلمي که به گفته خودش، راجع‌به عشق و جنايت است. اين تعريف بيش از ديگر آثار جيراني، يادآور «پارک‌وي» است. در اين فيلم، بهرام رادان، مهناز افشار و مهران احمدي به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

ماجراي نيمروز 2: رد خون

«محمدحسين مهدويان» جديدترين ساخته خود را در ادامه اثر موفق قبلي‌اش يعني «ماجراي نيمروز» مي‌سازد که روايتگر عمليات مرصاد است. در اين فيلم بيش از 100 خودروي زرهي سبک و سنگين و چندصد هنرور مشغول به فعاليت هستند. فيلمبرداري اين کار 40 روز است آغاز شده و تا 50 روز ديگر نيز ادامه دارد؛ با اين حال صاحبان فيلم از همان روزهاي آغاز فيلمبرداري عنوان کردند که نخستين نمايش فيلم در جشنواره امسال فجر خواهد بود. بهنوش طباطبايي، جواد عزتي، هادي حجازي‌فر، هستي مهدوي و محسن کيايي، بازيگران نقش‌هاي اصلي فيلم هستند.

روسي

«اميرحسين ثقفي» که پيش از اين با فيلم‌هايي چون «مردي که اسب شد» و «همه چيز براي فروش»، علاقه‌مندي خود را به سينماي هنري نشان داده است، در «روسي»، تجربه متفاوتي را پشت سر گذاشته است. فيلمبرداري اين فيلم اجتماعي که مطمئنا به جشنواره خواهد رسيد، 70 روز به طول انجاميد. در اين فيلم که جلوه‌هاي ويژه ميداني چشم‌گيري دارد، امير آقايي، طناز طباطبايي، صابر ابر، کامران تفتي و ميلاد کي‌مرام بازي مي‌کنند.

سرخپوست‌

«نيما جاويدي» در دومين تجربه خود پس از «ملبورن»، هم‌اکنون «سرخپوست» را آماده نمايش دارد. در اين فيلم، نويد محمدزاده و پريناز ايزديار به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

تورنادو

اگر با شنيدن اين نام، ذهن‌تان به سمت بازسازي شاهکار وسترن «جان فورد» رفت، سخت در اشتباه هستيد چراکه با فيلمي فانتزي و تخيلي در حوزه کودک و به کارگرداني «سيدجواد هاشمي» طرف هستيد. داستان آن مربوط به چهار نوجوان است که با سفينه به فضا سفر کرده و با موجودات فضايي مواجه مي‌شوند. اکبر عبدي، کامران تفتي، بهنوش بختياري، ارسلان قاسمي و الناز حبيبي بازيگران اين فيلم هستند.

پري‌سا

چهارمين ساخته «محمدرضا رحماني»، در ابتدا «شب‌لرزه» نام داشت که خيلي تلاش کرد به جشنواره سال گذشته برسد اما پروسه فني آن طولاني شد. «سعيد سعدي»؛ تهيه‌کننده اثر، تلاش بسياري داشت فيلم را امسال اکران کند که موفق نشد. حالا با توجه به عدم‌نمايش عمومي اين فيلم، امکان حضور آن در جشنواره سي‌وهفتم وجود دارد. در اين فيلم، حميد گودرزي، عباس غزالي، بهاره افشاري، ترلان پروانه، شقايق فراهاني و مونا فرجاد بازي کرده‌اند.

مصائب /شيرين 2

20 سال پس از ساخت فيلم «مصائب شيرين»، حالا «عليرضا داوودنژاد» در سري دوم اين اثر، به سرنوشت امروزي آن نوجوان‌ها پرداخته است. بخش انگلستان اين فيلم، زمستان سال گذشته در منچستر و لندن فيلمبرداري شد و بخش ايران شامل لوکيشن‌هاي تهران و متل‌قو، پاييز امسال جلوي دوربين مي‌رود. داوودنژاد از حضور فيلمش در جشنواره امسال سخن گفته است. در اين فيلم، رضا داوودنژاد، مونا داوودنژاد و ترلان پروانه بازي مي‌کنند.

درخونگاه

«سياوش اسعدي»، 6 سال پس از «جيب‌بر خيابان جنوبي»، سومين ساخته‌اش را جلوي دوربين برد. در اثر اجتماعي «درخونگاه»، امين حيايي، ژاله صامتي، مهراوه شريفي‌نيا و جمشيد هاشم‌پور بازي مي‌کنند. «درخونگاه» سال گذشته هم داوطلب حضور در جشنواره بود اما توسط هيات انتخاب پذيرفته نشد؛ حالا بايد ديد آيا امسال هم عوامل آن متقاضي چنين حضوري هستند و در آن صورت آيا متصديان فجر با حضور فيلم اسدي در جشنواره موافقت خواهند کرد يا خير؟

کلمبوس

«هاتف عليمرداني» براي هشتمين فيلم سينمايي خود، اواخر سال گذشته، «کلمبوس» را در ايران و آمريکا جلوي دوربين برد. فيلمي که پروانه نمايش هم دريافت کرده اما احتمالا اين کمدي اجتماعي، فرم حضور در جشنواره را پر خواهد کرد. در اين پروژه که ابتدا «مارس» نام داشت، فرهاد اصلاني، سعيد پورصميمي، شبنم مقدمي، مجيد صالحي و هانيه توسلي بازي کرده‌اند.

سرکوب

«رضا گوران»، از چهره‌هاي سرشناس حوزه تئاتر، نخستين فيلم بلند سينمايي خود را جلوي دوربين برده که اين روزها آخرين مراحل فيلمبرداري‌اش را پشت‌سر مي‌گذارد. در اين فيلم زنانه که به مشکلات پنج زن در سنين مختلف اشاره دارد، باران کوثرى، سارا بهرامى، الهام کردا، پرديس احمديه و رويا افشار بازي مي‌کنند. محمدصادق رنجکشان، سرمايه‌گذار جنجالي تئاتر «بينوايان» در اين فيلم هم به‌عنوان سرمايه‌گذار حضور دارد.

مشت آخر

«مهدي فخيم‌زاده»، 14 سال پس از کارگرداني «هم‌نفس»، دوباره به عرصه فيلمسازي سينمايي بازگشت. «مشت آخر» کمدي اکشني است که فخيم‌زاده در يک سکانس آن، تصادف وحشتناکي کرد و تا مرز بيهوشي کامل و پايين آمدن ضريب هوشياري‌اش پيش رفت. اين فيلم که خود فخيم‌زاده به همراه گوهر خيرانديش، احمد نجفي و رامين راستاد در آن بازي کرده‌اند، مترصد حضور در جشنواره سي‌وهفتم است.

کلوب همسران

«مهدي صباغ‌زاده» که در ساليان اخير با چند درام و فيلم تاريخي، توفيق چنداني در اقبال مخاطب کسب نکرده بود، در تازه‌ترين فعاليت خود که در سکوت خبري صورت پذيرفت، پس از 12 سال به کمدي بازگشت و «کلوب همسران» را ساخت. فيلمي که «علي سرتيپي» سرمايه‌گذار آن است و در کمال تعجب، «کاوه صباغ‌زاده» که تنها يک فيلم در کارنامه دارد، به‌عنوان مشاور پدرش در کارگرداني معرفي شده است. در اين فيلم که به سه مرد پولدار زن‌ذليل مي‌پردازد، محمدرضا شريفي‌نيا، ميترا حجار، شقايق فراهاني، محمدرضا هدايتي، علي انصاريان و بيژن بنفشه‌خواه بازي مي‌کنند.

يواشکي

«رضا درميشيان» اين فيلم را دو سال پيش جلوي دوربين برد. فيلمي که محصول مشترک ايران و نيوزيلند محسوب شده و زبان آن انگليسي است. در رسانه‌ها جزئيات چنداني از اين فيلم منتشر نشده اما با توجه به حضور آن در جشنواره «ملاقات با جنون» که مخصوص آثار فرماليستي است، مي‌توان نتيجه گرفت درميشيان در اين فيلم هم علاقه‌مندي خود به سينماي تجربي و فرمال را نشان داده است.
البته فيلم در روزهاي منتهي به جشنواره سال گذشته، مشغول ميکس نهايي بود که به همين علت، درميشيان از ارائه آن به جشنواره خودداري کرد و احتمالا اين حضور، در جشنواره امسال خواهد بود. فيلم درميشيان تاکنون در چند جشنواره جهاني به نمايش گذاشته شده است. حالا بايد ديد در صورت پر‌ کردن فرم درخواست حضور در جشنواره توسط درميشيان، آيا متصديان فجر هم اين فيلم را به دليل حضور آن در جشنواره‌هاي خارجي ديگر در رقابت سي‌و‌هفتم خواهند پذيرفت يا نه؟

مردي بدون سايه

هفتمين فيلم «عليرضا رئيسيان» در ايران و اسپانيا فيلمبرداري شد. فيلمي که تکميل پازل سه‌گانه عاشقانه رئيسيان پس از «چهل سالگي» و «دوران عاشقي» محسوب مي‌شود. در «مردي بدون سايه» که روي کاغذ، يکي از مهم‌ترين فيلم‌هاي اين دوره جشنواره محسوب مي‌شود، ليلا حاتمي، علي مصفا، فرهاد اصلاني، امير آقايي، گوهر خيرانديش و نادر فلاح‌ به ايفاي نقش مي‌پردازند.

سامورايي در برلين

نام قبلي فيلم «دبيت» بود که «محمد نادري»، کارگردان «بدرود بغداد» اين روزها در آلمان مشغول فيلمبرداري آن است. فيلمي کمدي که گريم‌هاي آن جالب توجه است. در اين کار، حميد فرخ‌نژاد، اميرمهدي ژوله، ميرطاهر مظلومي، هومن حاجي‌عبداللهي و ميترا حجار بازي مي‌کنند.

بيشتر بدانيد : پژمان بازغي با بازيگر سريال «لطيفه» در ترکيه همبازي مي شود + عکس

سونامي

نخستين فيلم «ميلاد صدرعاملي» که «برانکو ايوانکوويچ» آن را کليد زد. فيلم با محوريت تکواندو ساخته شده و «بهرام رادان» نقش «مرتضي نژادي»، عضو تيم‌ملي تکواندوي ايران در المپيک لندن را بازي مي‌کند. در اين فيلم «بهرام رادان»، «مهرداد صديقيان» و «محمدرضا غفاري» تمرين‌هاي فشرده تکواندو را پشت‌سر گذاشتند. علاوه‌بر اين بازيگران، عليرضا شجاع‌نوري، رعنا آزادي‌ور و اميرمهدي ژوله نيز در کار حضور دارند. «پرويز شهبازي»، مشاور کارگردان اين فيلم است. اين فيلم سينمايي به چالش‌هاي رقابتي ورزشکاران مي‌پردازد و محصول موسسه فرهنگي هنري سبز ميلاد فيلم است.

خرها آدم نمي‌شوند

فيلم جديد «اکبر منصورفلاح» با نام موقت «خرها آدم نمي‌شوند» هم‌اکنون در شهر ساري جلوي دوربين رفته است. اين يک فيلم کودکانه فانتزي است که گريم‌هاي جالب توجهي دارد. در اين فيلم ليلا اوتادي، ارژنگ اميرفضلي، يوسف تيموري و اصغر حيدري به ايفاي نقش پرداخته‌اند.

طلا

جديدترين ساخته «پرويز شهبازي» هم‌اکنون آماده نمايش است. فيلمي که «رامبد جوان» و «محمد شايسته»، تهيه‌کنندگان آن هستند و جالب اينکه اين دو تهيه‌کننده مثل دو فيلم ديگرشان که آماده اکرانند (زيرنظر و قانون مورفي)، براي اين فيلم هم عنوان کرده‌اند که آن را پيش از جشنواره، اکران مي‌کنند. اما خيلي بعيد به نظر مي‌رسد آنها در اين فشردگي و ازدحام صف اکران، بتوانند هر سه اين فيلم‌ها را پيش از جشنواره نمايش دهند. در «طلا»، نگار جواهريان، هومن سيدي، طناز طباطبايي، هدي زين‌العابدين، احترام برومند و مهرداد صديقيان بازي کرده‌اند.

ايده اصلي

«آزيتا موگويي» پس از «تراژدي»، دومين فيلم خود را اواخر شهريور، با نام موقت «ايده اصلي» در کيش کليد زد. فيلمي که علاوه‌بر ايران، در اسپانيا، کانادا و قبرس جلوي دوربين خواهد رفت. اين فيلم در سکوت خبري درحال فيلمبرداري است. ساره بيات، مريلا زارعي، بهرام رادان، پژمان جمشيدي، حسن معجوني و مهرداد صديقيان بازيگران اين فيلم هستند.

سال دوم دانشکده من

«رسول صدرعاملي»، 9 سال پس از «در انتظار معجزه»، اين فيلم را کارگرداني کرد. سال گذشته صدرعاملي اعلام کرد تمايلي ندارد در سي‌و‌ششمين جشنواره فيلم فجر حضور داشته باشد. فيلمي که اگرچه از ابتداي تابستان آماده نمايش بود اما صدرعاملي، آبان‌ماه را موعد اکران آن اعلام کرد که با توجه به عدم خبررساني در اين مورد، احتمال اينکه فيلم، فرم جشنواره را پر کند، وجود دارد. در اين فيلم دانشجويي که چهره‌هاي جديد بسياري را معرفي کرده، بابک حميديان، علي مصفا و شقايق فراهاني در نقش‌هاي اصلي بازي کرده‌اند.

رحمان 1400

فيلم پر سر و صداي «منوچهر هادي» که خيز بلندي براي جابه‌جايي ريالي رقم پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي ايران برداشته است. «علي سرتيپي»، تهيه‌کننده فيلم است. اين اثر براي اکران نوروزي به سرگروهي کوروش آماده مي‌شود و اين فرصتي است که احتمال مي‌رود صاحبان اثر، خواهان حضور در جشنواره باشند. در اين فيلم کمدي، مهران مديري، محمدرضا گلزار، ساره بيات، سعيد آقاخاني، بهرام افشاري و يکتا ناصر بازي کرده‌اند.

بيشتر بدانيد : گريم جالب مهران مديري و محمدرضا گلزار در يک فيلم + عکس

شبي که ماه کامل شد

نرگس آبيار سه سال پس از «نفس»، امسال با «شبي که ماه کامل شد» در جشنواره سي‌وهفتم حضور دارد؛ فيلمي که نخستين حضور «الناز شاکردوست» پس از مصدوميت جدي پيش آمده براي اوست. آبيار اين فيلم را در چابهار جلوي دوربين برده است. هرچند که به خط داستاني «شبي که ماه کامل شد» اشاره واضحي نشده اما گفته مي‌شود اين فيلم اشاراتي به «عبدالمالک ريگي» دارد که اين خبر از سوي عوامل فيلم، نه تاييد شد و نه تکذيب. علاوه‌بر شاکردوست، هوتن شکيبا به همراه چندين هنرمند بومي منطقه چابهار، بازيگران اين فيلم هستند.

بيشتر بدانيد : اسامي فيلم‌هاي بخش سوداي سيمرغ جشنواره فجر

بيشتر بدانيد : فيلم‌هاي کوتاه راه‌يافته به جشنواره فجر

بيشتر بدانيد : فيلم هاي خوبي که قرار است پاييز اکران شوند + عکس

بيشتر بدانيد : فيلم هاي ايراني راه يافته به جشنواره جهاني فجر

بيشتر بدانيد : 40 فيلم احتمالي جشنواره فيلم فجر 97

بيشتر بدانيد : الناز شاکردوست خشمگين در يک فيلم عاشقانه!! + عکس


منبع: روزنامه فرهيختگان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)