آخرین اخبار

نگاهي به زندگي و کارنامه هنري بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب 2019 سينما

نگاهي به زندگي و کارنامه هنري بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب 2019

  بزرگنمايي:

چه خبر - فعاليت هنري و سبک بازيگري «کريستين بيل»

مراسم گلدن گلوب 2019 برگزار شد و با اتفاقات و نتايج جالبي همراه شد. يکي از مهم ترين جوايز اين مراسم سينمايي، جايزه بهترين بازيگر مرد نقش اصلي در فيلم هاي موزيکال و کمدي بود که همانطور که بسياري انتظار داشتند به کريستين بيل براي بازي فوق العاده اش در نقش ديک چيني، معاون سابق رييس جمهور ايالات متحده در فيلم «معاون» (Vice) رسيد. اين فيلم برنده جايزه بهترين فيلم موزيکال يا کمدي مراسم امسال نيز شد. کريستين بيل از آن دسته بازيگراني است که بسيار گزيده کار است و نقش هايش هيچ وقت تکراري و کليشه اي نيستند.

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهرين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

او يکي از بازيگراني است که مي توان او را به سبک بازيگري متد اکتينگ نزديک دانست. بيل همواره تعهدي مثال زدني به نقش هايش دارد و براي ايفاي بهترين بازي ها دست به کارهاي ديوانه واري مي زند. اين بازيگر سرشناس هاليوودي به خاطر تغيير چهره و اضافه و کم کردن خارق العاده وزن براي ايفاي نقش هايش شناخته مي شود که فيلم اخير نيز شامل اين موضوع مي شود. کريستين بيل براي بازي در نقش ديک چيني، بار ديگر وزن خود را به مقدار قابل توجهي افزايش داد و البته مزد آن را نيز در گلدن گلوب دريافت کرد. فيلم او در مراسم اسکار 2019 نيز شانس زيادي خواهد داشت. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با واقعياتي کوتاه در مورد کريستين بيل دوست داشتني آشنا کنيم.

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

بيل در 30 ژانويه 1974 در پمبروکشاير، ولز از والديني انگليسي به نام هاي جنيفر جني و ديويد چارلز هاوارد بيل به دنيا آمد. مادر او بازيگر سيرک و پدرش نيز کارآفرين، مجري آگهي هاي تبليغاتي و مدير استعداد يابي بود. او سه خواهر دارد: ارين بيل موزيسين است، شارون بيل که در علم کامپيوتر تخصص دارد و لوييز بيل که کارگردان و بازيگر است. در طول دوران کودکي بيل، خانواده او در کشورهاي مختلفي اقامت مي کردند، از جمله ولز، انگليس، پرتغال و ايالات متحده. او تاييد کرده که تغييرات مداوم مکان اقامت تاثير زيادي بر انتخاب او براي ورود به دنياي بازيگري داشته است.
اولين تجربه بازيگري بيل در يک آگهي تبليغاتي در سال 1982 براي يک ماده نرم کننده پارچه از کمپاني Lenor بود. بيل در سال 1984، اولين حضور خود در تئاتر را در نمايش «The Nerd» همراه با رووان اتکينسون (مستر بين) در تئاتر وست اند لندن تجربه کرد.
نقش کريستين بيل در ميني سريال «آناستازيا: راز آنا» (Anastasia: The Mystery of Anna) در سال 1986 باعث جلب نظر استيون اسپيلبرگ شد و بدين ترتيب بود که او نقش اصلي فيلم معروف و موفق «امپراطوري آفتاب» (Empire of the Sun) را در سال بعد بدست آورد. بازي فوق العاده بيل در اين فيلم جنگي جوايز متعددي را براي وي در پي داشت. ستاره شدن يک شبه و انتظارات رو به افزايش از بيل باعث شد که وي با مشکلاتي مواجه شود. اما او خيلي زود توانست بر رفتار و ذهنيت خود مسلط شده و براي بازي در اقتباس کنت براناگ از نمايشنامه اي از شکسپير با عنوان «هنري پنجم» (Henry V) در سال 1989 آماده شود. سال بعد بيل در نسخه تلويزيوني «جزيره گنج» (Treasure Island) در نقش جيم هاوکينز ظاهر شد.

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

کريستين بيل در نيمه اول دهه 1990در فيلم هاي مشهور نوجوان محوري مانند «Newsies»، «Swing Kids» و «Little Women» بازي کرد که در فيلم اخير، وينونا رايدر خود او را براي ايفاي نقش لوري انتخاب کرده بود. او در سال 1995 صداپيشگي شخصيت توماس، همدم کاپيتان جان اسميت در انيميشن «پوکاهونتاس» (Pocahontas) را بر عهده گرفت. در سال 1999، بيل در فيلم «روياي شب نيمه تابستان» (A Midsummer Night’s Dream) نقش شخصيت ديميتريوس را در کنار ستارگاني مانند کوين کلاين، ميشل فايفر، استنلي توچي و روپرت ايوانز بر عهده گرفت.
کريستين بيل با يک نقش پر سروصداي ديگر وارد قرن بيست و يکم شده و در سال 2000 نقش فراموش نشدني و اصلي فيلم «رواني آمريکايي» (American Psycho) به کارگرداني ماري هارون را با زيبايي تمام بازي کرد. او با مطالعه رماني که داستان فيلم از آن اقتباس شده بود در مورد شخصيت خود تحقيقات زيادي انجام داد و با چندين ماه تمرينات ورزشي سخت خود را از لحاظ فيزيکي نيز براي ايفاي نقش شخصيتي که در رمان اصلي داراي يک «فيزيک بدني المپيکي» بود آماده کرد. موفقيت هاي متوالي او در باکس آفيس در سال 2002 متوقف شده و سه فيلمي که وي در اين سال بازي کرده بود با شکست در گيشه مواجه شدند؛ فيلم هاي «Laurel Canyon»، «Reign of Fire» و «Equilibrium».

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

بعد از يکسال بازي نکردن، کريستين بيل در سال 2004 با بازي خيره کننده ديگري بازگشت. او در تريلر روانشناسانه ماندگار «ماشينيست» (The Machinist) نقش شخصيت ترور رزنيک را با آن فيزيک ترسناک اجرا کرد. بيل به خاطر تعهدش به نقش و کارهاي ديوانه واري که براي واقعي جلوه دادن شخصيت رزنيک انجام داد مورد ستايش همه قرار گرفت. بيل براي رسيدن به آن فيزيکي اسکلتي ترسناک باري مدت ها فقط سالاد و سيب مي خورد، دائماً آدامس مي جويد، سيگار مي کشيد و قهوه تلخ مي نوشيد. او در عرض تنها چند ماه وزنش را 28٫5 کيلوگرم کاهش داد. بيل خيلي زود و در سال 2005 براي ايفاي نقش دوگانه بروس وين و بتمن در فيلم «بتمن آغاز مي کند» (Batman Begins) وزنش را به ميزان سابق بازگرداند. بازي او در نقش اين ابرقهرمان افسانه اي با استقبال منتقدان و موفقيت در گيشه همراه شد.
کريستين دوست داشتني همچنان به بازي در نقش هاي متفاوت ادامه مي داد و در سال 2006 در فيلم تريلر انتقامي «حيثيت» (Prestige) نقش شعبده باز ماهر و وسواسي را بازي کرد. سال بعد، بيل وارد ژانر وسترن شد و در فيلم «3:10 به يوما» (3:10 to Yuma) نقش يک مزرعه دار بي پول را بازي کرد. سال 2007 نوبت به بازي در نقش باب ديلان در فيلم «من اينجا نيستم» (I’m Not There) رسيد. در سال 2008، بيل بازي خود در نقش بتمن را در دنباله «شواليه سياه» (The Dark Knight) تکرار کرد. او براي اين نقش مبارزات رزمي سبک کيسي (Keysi) را آموخته و بسياري از بدلکاري هاي فيلم را خود بازي کرد. اين فيلم در سراسر جهان به فروشي بيش از يک ميليارد دلار دست يافت.

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

انتخاب بعدي بيل که باعث تعجب همگان شد، بازي در نقش جان کانر در فيلم «رستگاري ترميناتور» (Terminator Salvation) در سال 2009 بود که آرنولد شوارتزنگر در آن نقشي نداشت. بعد از آن نوبت به بازي در نقش ملوين پرويس، يک مامور پليس فدرال، در تريلر مايکل مان با عنوان «دشمنان ملت» (Public Enemies) رسيد. سال 2010، براي بيل، با بازي در فيلم درام «مبارز» (The Fighter) به کارگرداني ديويد اُ راسل و در کنار مارک والبرگ اغاز شد. بيل در اين فيلم نقش برادر معتاد بوکسور آينده دار فيلم را بازي کرد که براي اين فيلم نيز بيش از 14 کيلوگرم از وزن خود را از دست داد. اين فيلم نيز در سراسر جهان با استقبال مواجه شده و بيل جوايز بهترين بازيگر نقش مکمل مرد مراسم گلدن گلوب، جايزه اسکار بهترين بازيگر مرد نقش مکمل و 30 جايزه ديگر در سال 2011 شد.
در «گل هاي جنگ» (The Flowers of War) به کارگرداني ژانگ يي مو، کارگردان چيني، بيل نقش يک متصدي کفن و دفن آمريکايي را بازي کرد که در طول کشتار نانجينگ به گروهي از زنان جوان چيني پناه مي دهد. بيل در سال 2012 آخرين نقش آفريني خود در لباس بتمن را در فيلم «شواليه تاريکي برمي خيزد» (The Dark Knight Rises) انجام داد. سال بعد نوبت به بازي در نقش راسل بيز در تريلر «از کوره در رفته» (Out of the Furnace) ساخته اسکات کوپر رسيد.

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

کريستين بيل بلافاصله بازي در نقش يک خلافکار ماهر چاق و مغرور در فيلم «کلاهبرداري آمريکايي» (American Hustle) ساخته ديويد اُ راسل را پذيرفت که نامزدي جايزه اسکار را براي وي در پي داشت. وي براي اين فيلم 20 کيلوگرم بر وزن خود افزوده و موهايش را از ته تراشيد تا ظاهري واقعي به سر طاس خود ببخشد. همچنين وي ظاهري خميده را براي اين فيلم از خود به نمايش گذاشت که بيرون زدگي ديسک کمر را براي وي در پي داشت. در سال 2015، بيل در کمدي سياه «رکود بزرگ» (The Big Short) که بر اساس بحران اقتصادي سال 2008 ساخته شده بود نقش يک مدير مالي نامتعارف را بازي کرد. بازي در اين فيلم نامزدي گلدن گلوب و اسکار و چندين جشنواره سينمايي ديگر را براي وي در پي داشت. همان سال کريستين بيل در فيلم «شواليه جام ها» (Knight of Cups) به کارگرداني ترنس ماليک بازي کرد.
وي در سال 2016 نقش يک روزنامه نگار را در فيلم «قول» (The Promise) بازي کرد، فيلمي با داستاني عاشقانه که در دوران کشتار ارامنه توسط دولت عثماني رخ مي داد. در سال 2017 نوبت به بازي در فيلم وسترن «متخاصمان» (Hostiles) رسيد که عليرغم بازي فوق العاده درونگرا و قوي کريستين بيل، فيلم آن چنان که شايسته بود مورد توجه قرار نگرفت. آخرين هنرنمايي کريستين بيل تا به امروز نيز بازي در نقش ديک چيني در فيلم «معاون» است که وي براي آن موفق به دريافت جايزه بهترين بازيگر نقش اول مرد در مراسم گلدن گلوب 2019 شد و شانس زيادي براي تکرار اين جايزه در مراسم اسکار 2019 دارد.

کريستين بيل,بيوگرافي کريستين بيل,کارنامه هنري کريستين بيل,زندگينامه کريستين بيل,بهترين بازيگر مرد گلدن گلوب
کريستين بيل

در زمينه زندگي شخصي، کريستين بيل در سال 2000 با ساندرا «سيبي» بلاژيچ که يک مدل سابق و دستيار شخصي است ازدواج کرده و تاکنون صاحب دو فرزند شده اند: دختري به نام امالين (2005) و پسري به نام جوزف (2014). بيل از سال 1992 در لس آنجلس ساکن شده است. وي در رسانه هاي سينمايي به عنوان يکي از گزيده کارترين و تنوع دارترين بازيگران هاليوود و البته استعدادهاي بازيگري عصر شناخته مي شود. عليرغم شهرت و طرفداران بسياري که در رسانه هاي اجتماعي دارد، کريستين بيل زندگي خصوصي اش را براي خود نگه داشته و به ندرت اطلاعاتي در اين مورد بروز مي دهد. بيل در زمينه فعاليت هاي خيريه، بشردوستانه و محافظت از محيط زيست نيز بسيار فعال است. او اولين بازيگر غيرآمريکايي است که نقش بتمن/ بروس وين را بازي مي کند.
عليرغم اينکه با لئوناردو دي کاپريو قرارداد بسته شده بود اما بيل مي خواست نقش جيسون بيتمن را در فيلم «رواني آمريکايي» بازي کند و پس از کناره گيري دي کاپريو اين نقش را بدست آورد. بيل براي بازي در نقش جيم گراهام در فيلم «امپراطوري خورشيد» توانست از ميان 4٫000 بازيگر نوجوان ديگري که تست بازيگري داده بودند انتخاب شود. بيل عاشق موتور سواري است اما بعد از تصادفات بسيار که جراحات بسياري براي او در پي داشت ديگر در مسابقات موتورسواري شرکت نمي کند. وي در نتيجه اين تصادفات مجبور به استفاده از پلاتين در مچ شکسته اش شد. از ديگر آسيب هاي شديد ناشي از اين تصادفات مي توان به کاشت صفحه تيتانيومي در استخوان ترقوه، 25 ميخ براي ثابت نگه داشت استخوان شکسته دست و البته قطع شدن انگشت اشاره کرد که در نهايت با پيوند حل شد. بيل يک سوار کار ماهر است و به کتاب خواندن نيز علاقه فراواني دارد. او عاشق بازي هاي ويديويي است و بازي سوپر ماريو را يکي از محبوب ترين بازي هاي دوران کودکي خود اعلام کرده است. طرفداران بيل نام خود را «Baleheads» مي نامند.

بيشتر بدانيد : کريستين بيل:براي پذيرش نقش حضرت موسي، قرآن و تورات را مطالعه کردم

بيشتر بدانيد : مذاکره با «کريستين بيل» براي بازي در نقش حضرت موسي (ع)

بيشتر بدانيد : نخستين عکس از کريستين بيل در نقش موسي (ع) در کنار تنديس فرعون

بيشتر بدانيد : کريستين بل با تغييرات ظاهري حيرت انگيزش همه رو شوکه کرد!! + عکس


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)