آخرین اخبار

ناکامي و تنهايي ستاره پرآوازه بعد از دوران رسوايي سينما

ناکامي و تنهايي ستاره پرآوازه بعد از دوران رسوايي

  بزرگنمايي:

چه خبر - کوين اسپيسي اين روزها چه مي‌کند

چيزي نزديک به 4 دهه است که هنرنمايي بي‌نظير کوين اسپيسي را روي پرده نقره‌اي شاهد هستيم ، اين هنرپيشه افسانه‌اي که بازي جاوادانه او در نقش کايزر شوزه در فيلم مظنونين هميشگي را هرگز فراموش نمي‌کنيم دو جايزه اسکار را در کارنامه خودش دارد و در کنار سينما نيم‌نگاهي به دنياي موسيقي داشته و دهه گذشته شاهد انتشار يک آلبوم موسيقي و تک‌آهنگ از او بوديم.
کوين اسپيسي يکي از پرکارترين هنرپيشه‌هاي مرد هاليوود شناخته مي‌شود و بيشتر از 50 فيلم بلند سينمايي را در کارنامه‌اش دارد، او در حدود 15 مجموعه تلويزيوني حضور يافته و ايفاي نقش شخصيت‌هاي مختلفي را در 22 تئاتر به‌عهده گرفته است. کوين اسپيسي حتي براي اهالي دنياي بازي‌هاي رايانه‌اي نيز شخصيت‌ شناخته‌ شده‌اي است و در سال 2014 در نقش جاناتان آيرنز در بازي بسيار معروف نداي وظيفه: جنگاوري پيشرفته حضور داشت. داستان موفقيت کوين اسپيسي تا سال 2017 ادامه پيدا کرد اما در اين سال قلمرو پادشاهي اسپيسي به يکباره فرو ريخت و با رويارويي با اتهام‌هاي آزار جنسي، اين هنرپيشه افسانه‌اي سينما از عرش به فرش فرو افتاد.

بيشتر بدانيد : چگونه کوين اسپيسي در مدتي کوتاه از عرش به فرش افتاد

اگر اخبار مربوط به زندگي کوين اسپيسي را دنبال کرده باشيد حتماً مي‌دانيد که اکتبر سال 2017 آنتوني رپ (Anthony Rapp)، مدعي شد زماني که او تنها 14 سال بيشتر نداشته است توسط کوين اسپيسي مورد تعرض جنسي قرار گرفته و از آن زمان تاکنون لب‌ به سخن باز نکرده بود. کوين اسپيسي در اين خصوص مدعي شد چيزي به‌خاطر نمي‌آورد و اگر چنين خطايي از او سر زده قلباً عذرخواهي مي‌کند.

کوين اسپيسي,بازيگر هاليوود,اتهام جنسي کوين اسپيسي,آزار جنسي کوين اسپيسي,فيلم هاي کوين اسپيسي
کوين اسپيسي هنرپيشه افسانه‌اي

پس از آنتوني رپ، افراد ديگري نيز مدعي شدند که کوين اسپيسي قصد بدي نيست به آن‌ها داشته و جنبشي گسترده در شبکه‌هاي اجتماعي براي محکوم کردن اسپيسي به‌راه افتاد. اين وضعيت باعث شد تا شبکه نت‌فليکس سريال بسيار معروف خانه پوشالي که کوين اسپيسي در آن حضور داشت را متوقف کند و آخرين فصل اين سريال را بدون حضور کوين اسپيسي به پيش ببرد.در پي اين ماجراها اسپيسي که هميشه او را در صحنه‌هاي هاليوود حاضر و فعال مي‌ديديم به‌ناگاه از نظرها پنهان شد و در يک سال گذشته کمتر به‌چشم خورده است، بعضي‌ها مي‌گويند اسپيسي با لباس و ظاهر مبدل در مراسم‌هاي مختلف ظاهر مي‌شود و بعضي‌ها نيز مدعي هستند کوين اسپيسي را دوباره روي صحنه نخواهيم ديد.
کوين اسپيسي آوازه‌اي بلند بالا در هاليوود دارد که به اين راحتي‌ها افسانه‌اش از ياد فراموش نمي‌شود، به همين منظور قصد داريم با هم در ادامه ببينيم کوين اسپيسي اين روزها چگونه روزگار خود را مي‌گذراند.

کوين‌ اسپيسي با اتهام‌هاي بيشتري روبرو شده است

همان‌گونه که اشاره کرديم آنتوي رپ اولين کسي بود که نفت روي کاخ اسپيسي ريخت و رفتار ناشايست وي را فاش کرد. اما تنها پس از گذشت 2 هفته از اتهام آنتوي رپ، چيزي حدود 15 نفر ديگر نيز رازهاي مگوي خود را برملا کردند و مدعي شدند کوين اسپيسي نظر بدي نسبت به آن‌ها داشته است. جالب است بدانيد ظاهراً حتي دست‌اندرکاران سريال خانه پوشالي هم از بدرفتاري‌هاي کوين اسپيسي در امان نبوده‌اند و هشت‌نفر از عوامل توليد اين سريال، اسپيسي را به سوء‌رفتار متهم کردند.

کوين اسپيسي,بازيگر هاليوود,اتهام جنسي کوين اسپيسي,آزار جنسي کوين اسپيسي,فيلم هاي کوين اسپيسي
کوين اسپيسي

اين‌گونه که پيداست کوين اسپيسي بيشتر چشم بد به جوان‌ها داشته و در فهرست افرادي که مدعي سوءرفتار کوين اسپيسي هستند هنرپيشه‌ها، گارسون‌ها، هنرمندان، فيلمسازان، روزنامه‌نگاران و عوامل فيلم به چشم مي‌خورند که همگي جوان هستند. بسياري از آن‌ها منجمله هري دروفوس (Harry Drefuss)، فرزند ريچارد دروفوس هنرپيشه، در زمان تعرض کوين اسپيسي يک نوجوان دبيرستاني بوده است. مقامات رسمي تحقيقاتي را در سالن تئاتر The Old Vic، جايي که کوين اسپيسي سال‌ها در آن کار مي‌کرده، به راه انداختند. در اين تحقيقات حدود 20 نفر عليه کوين اسپيسي شهادت دادند و مدعي شدند وي زماني که در اين سالن تئاتر کارگردان هنري بوده است سوءرفتارهاي ناشايستي را نسبت به عوامل تئاتر انجام مي‌داد.
در حال حاضر پليس اتهام‌‌هاي بيشتري را دنبال مي‌کند و کوين اسپيسي در کنار تعداد بسيار زياد شاکي‌هاي داخل آمريکا، شکايت‌هايي نيز از اهالي کشورهاي ديگر دارد.

کوين اسپيسي‌ دوستان و همکارانش را ترک گفته است

پس از اينکه کوين اسپيسي با اتهام‌هاي سنگين روبرو شد انتظار مي‌رفت گوشه عزلت بجويد و در معرض ديد رسانه‌ها قرار نگيرد، همين اتفاق هم افتاد، اما اسپيسي نه‌تنها از چشم تيزبين رسانه‌‌ها دوري گرفت بلکه حتي از دوستان و آشنايانش نيز کناره‌گيري کرد و بنا به گزارش‌هايي که منتشر شده اين روزها اسپيسي حتي با دوستان نزديکش نيز قطع ارتباط کرده است.

کوين اسپيسي,بازيگر هاليوود,اتهام جنسي کوين اسپيسي,آزار جنسي کوين اسپيسي,فيلم هاي کوين اسپيسي
کوين اسپيسي بازيگر هاليوود

ريدلي اسکات قرار بود ايفاي نقش شخصيت اول فيلم All the money in the world را به کوين اسپيسي واگذار کند اما پس از برملا شدن اين اتهام‌ها و سکوتي که کوين‌ اسپيسي در اختيار گرفت، ريدلي اسکات بر آن شد تا نقش اول اين فيلم را به اسپيسي ندهد. وي مدعي شد سکوت کوين اسپيسي در اين شرايط واقعاً کار ناراحت‌ کننده‌اي است و ايکاش کوين اسپيسي در مقابل اين همه اتهام‌ها يک عذرخواهي خشک و خالي انجام مي‌داد.

کوين اسپيسي به‌دنبال درمان است

کوين اسپيسي در نامه نصفه‌ و نيمه‌اي که در خصوص پاسخ به اين اتهام‌ها منتشر کرده بود مدعي شد به يک مرکز روان‌درماني براي اصلاح رفتار خود مراجعه خواهد کرد. اين مرکز درماني که در آريزونا واقع شده است تخصص ويژه‌اي در درمان افرادي با سوء‌رفتار جنسي دارد و گفته مي‌شود در کنار کوين اسپيسي، سلبريتي‌هاي سرشناس ديگري مانند تايگر وودز نيز به اين مرکز براي درمان مراجعه کرده‌اند. اين مرکز بيماران را به مدت 45 روز در يک فضاي کمپ‌مانند نگه‌داري مي‌کند و درمان‌هاي خاصي را در اختيار آنها قرار مي‌‌دهد. البته اين درمان‌ها براي بيماران ارزان تمام نمي‌شود و چيزي حدود 58 هزار دلار روي دست آنها خرج مي‌گذارد. در اين مرکز بيماران به لحاظ ذهني و جسمي کاملاً سم‌زدايي مي‌شوند و پس از گذشت 3 هفته با بازيابي سلامت رواني خود به اجتماع باز مي‌گردند.
عکس‌هايي از حضور کوين اسپيسي در اين مرکز ديده شده است اما از قرار معلوم اسپيسي مدت لازم را در اين مرکز سپري نکرد و تنها پس از گذشت 3 هفته، اين مرکز را ترک گفته است.

کوين اسپيسي روز‌به‌روز منزوي‌تر مي‌شود

پس از اينکه کوين اسپيسي مرکز درمان را پيش از موعد ترک گفت، پيدا کردن مکان زندگي او دشوارتر شد و روزنامه ديلي ميل مدعي است اسپيسي روز‌به‌روز منزوي‌تر شده است. اين‌گونه که پيداست اسپيسي‌در حال حاضر به‌ عنوان يک زاهد در جزاير کوک زندگي مي‌کند. او سرش به کار خودش است و سعي مي‌کند تا مي‌تواند از رسانه‌ها دور باشد. در اين بين يکي از همکاران اسپيسي در سريال خانه‌پوشالي نيز مدعي است کوين اسپيسي در فرانسه زندگي مي‌کند و خانه‌اي بزرگ در جنوب فرانسه براي خودش خريده و حسابي به ورزش و نقاشي رنگ‌روغن رو آورده است.

کوين اسپيسي,بازيگر هاليوود,اتهام جنسي کوين اسپيسي,آزار جنسي کوين اسپيسي,فيلم هاي کوين اسپيسي
انزواي کوين اسپيسي

حتي شايعاتي نيز وجود دارد که بر اساس آن‌ها کوين اسپيسي در منزل يکي از دوستانش زندگي مي‌کند. او در اين خانه بسط نشسته است و هرگز بيرون نمي‌آيد. شايد هم با لباس مبدل بيرون مي‌آيد تا کسي متوجه وي نشود. به اين ترتيب شايد بتوان گفت کوين اسپيسي با پيش‌رو گرفتن اين سبک زندگي مي‌خواهد فرد ديگري شود و زندگي جديدي را شروع کند.

کسي حاضر نيست کوين اسپيسي را ببخشد

سلبريتي‌هاي هاليوود همانند ساير انسان‌ها جايز الخطا هستند اما از آنجايي که اين چهره‌هاي سرشناس بيشتر در معرض ديد رسانه‌ها قرار دارند خطاها و اشتباه‌‌هاي آن‌ها به‌سرعت حاشيه‌هاي زيادي را ايجاد مي‌کند. در اين بين تجربه نشان داده که هواداران دل‌رحمي خاصي براي سلبريتي‌ها دارند و پس از گذشت مدتي از خطاهاي آن‌ها چشم‌پوشي مي‌کنند.
اما داستان کوين اسپيسي به همين راحتي‌ها ختم به‌خير نمي‌شود و بسياري از افراد هنوز حاضر به بخشيدن او نشده‌اند. يکي از کارگردان‌هاي معروف هاليوود که خواسته است نام وي فاش نشود در جاي گفت که اسپيسي بايد به‌خاطر تمامي کارهاي ناشايستي که انجام داده، تنبيه شود. به اين ترتيب شايد کوين اسپيسي با حواشي که ايجاد کرده به يک از نابخشوده‌‌ترين‌هاي هاليوود تبديل شود.

تمام موفقيت‌هاي اسپيسي در گذشته زير سؤال رفته‌اند

اتهام‌هايي که به اسپيسي وارد شد زندگي حرفه‌اي وي را متوقف کرد، به اين ترتيب تا زماني که اسپيسي زنده است اين اتهام‌ها وي را دنبال خواهند کرد و روي زندگي حرفه‌اي او تأثير مي‌گذارند، در اين بين سوءرفتار اسپيسي تأثير مستقيمي روي کارهاي گذشته‌اش نيز داشته و بسياري از هنرمندان و همکاران کوين اسپيسي که در طول سال‌هاي دراز با او همکاري داشته‌اند کارهاي ناشايست اسپيسي در گذشته را زير سؤال برده‌اند و با خطاب دادن اسپيسي با القاب زشت و ناپسند مدعي هستند کارها و دستاوردهاي اسپيسي در گذشته بايد دوباره بازبيني شود.
اين موارد باعث شده تا تمامي جنبه‌‌هاي زندگي حرفه‌اي اسپيسي دوباره با ديد ديگري از جانب هواداران بررسي شود و ديد منفي و ناخوشايندي نسبت به اين هنرمند داشته باشند.

آينده حرفه‌اي اسپيسي در هاله‌اي از ابهام فرو رفته است

تمامي پروژه‌‌هايي که کوين اسپيسي در آنها مشغول بود در عرض يک چشم‌به‌هم زدن به هوا رفتن و با معلق شدن وضعيت اسپيسي، کارهاي زيادي را شاهد بوديم که به لحاظ داستان، تغيير مسير دادند. حتي فيلم All the Money in the world نيز که کوين اسپيسي صحنه‌هاي زيادي را در آن ايفا کرده بود دوباره با يک هنرپيشه جديد فيلم‌برداري شد.

کوين اسپيسي,بازيگر هاليوود,اتهام جنسي کوين اسپيسي,آزار جنسي کوين اسپيسي,فيلم هاي کوين اسپيسي
کوين اسپيسي ستاره هاليوود

حذف کوين اسپيسي از فيلم All the Money in the world انتقادهاي زيادي را به دنبال داشت و جودي دنچ، بازيگر زن قديمي و کهنه‌کار سينما در مصاحبه‌اي در همين زمينه به مجله ورايتي گفت حذف اسپيسي از اين فيلم به هيچ دليلي قابل قبول نيست و مدعي شد کارهاي خطاي اسپيسي به هر اندازه هم که زشت باشد نبايد نقش وي در اين فيلم جايگزين مي‌شد.

آخرين فيلم کوين اسپيسي

در تابستان سال 2018 شاهد فيلم Billionaire Boys Club بوديم، اين فيلم مدت زيادي بود که مراحل ساخت را پشت‌سر گذاشته بود و در مرحله پس از توليد به‌سر مي‌برد، کارگردان اين فيلم تصميم گرفت صحنه‌هايي از کوين اسپيسي که در اين فيلم بازي کرده بود را حذف نکند بلکه اين فيلم را به‌صورت محدود به‌نمايش بگذارد.
همان‌گونه که انتظار مي‌رفت فيلم Billionaire Boys Club اکران بسيار افتضاح و شرم‌آورانه‌اي داشت و فروش کم آن مايه خجالت سازندگان شد، اين فيلم در شب اول اکران تنها 126 هزار دلار فروش کرد و نقدهاي بسيار منفي منتقدان باعث شد تا اين فيلم آخرين ميخي باشد که به تابوت کوين اسپيسي کوبيده شد.

ناکامي‌هاي بيشتر کوين اسپيسي

پس از اينکه خبر ناگهاي اخراج کوين اسپيسي از سريال خانه پوشالي منتشر شد، موجي از خبرهاي عدم همکاري با کوين اسپيسي را در رسانه‌ها شاهد بوديم. فيلم Gore پروژه‌ بعدي کوين اسپيسي بود که سريعاً ساخت آن متوقف شد. اين امر باعث شد تا کوين اسپيسي که سالي نبود چهره‌اش را روي پرده سينماها شاهد نباشيم، به يکباره از روي پرده پايين کشيده شود و يکي پس از ديگري ناکامي‌هاي بيشتري را در هاليوود تجربه کند.

بازتاب سوء‌‌رفتار اسپيسي

کوين اسپيسي‌ سابقه طولاني در سينما، تئاتر و تلويزيون داشت و همين امر باعث شد تا تغييرات گسترده‌اي را در اين عرصه‌ها شاهد باشيم. شبکه معتبر نت‌فليکس تحقيقات گسترده‌اي را با همکاران و عوامل سريال خانه پوشالي که کوين اسپيسي در آن حضور داشت ترتيب داد. اين شبکه به‌سرعت توانست قائله کوين اسپيسي را پشت‌سر بگذارد و فضاي امني ايجاد کند تا چنين مشکلاتي را در آينده شاهد نباشيم.

کوين اسپيسي,بازيگر هاليوود,اتهام جنسي کوين اسپيسي,آزار جنسي کوين اسپيسي,فيلم هاي کوين اسپيسي
کوين اسپيسي هنرمند هاليوود

تئاتر Old Vic در لندن نيز که کوين اسپيسي به مدت 11 سال از سال 2004 تا 2015 در آن سمت کارگردان هنري را بر عهده داشت تحقيقات گسترده‌اي را براي بررسي گذشته کوين اسپيسي ترتيب داد و متوجه شد بسياري از اتهام‌هاي وارد به کوين اسپيسي پايه و اساسي نداشته است. پس از آن هم اين تئاتر معروف قوانين مهمي را براي حفاظت بازيگران و عواملي که در نمايشنامه‌ها بازي مي‌کنند وضع نمود.
در پايان بايد به اين نکته اشاره کنيم که تمامي اين موارد باعث نمي‌شود بازي بي‌نظير و هنرمندانه کوين اسپيسي را فراموش کنيم، خدا را چه ديده‌ايد شايد اين هنرپيشه افسانه‌اي که اين روزها مورد غضب هاليوود است در آينده روزگار بهتري را شاهد باشد و دوباره چهره کوين اسپيسي را روي پرده نقره‌اي سينما شاهد باشيم.

بيشتر بدانيد : مروري بر بازيگري كوين اسپيسي

بيشتر بدانيد : باز هم يک اتهام جنسي ديگر عليه کوين اسپيسي

بيشتر بدانيد : افشاي رسوايي جنسي کوين اسپيسي ستاره همجنسگراي هاليوود پس از 32 سال


منبع: زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)