آخرین اخبار

بهترين فيلم هاي تاريخ با موضوع «کريسمس» + عکس سينما

بهترين فيلم هاي تاريخ با موضوع «کريسمس» + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - سال نو ميلادي در قاب سينما

در روزهاي پاياني سال و در حالي که به کريسمس نزديک مي شويم، بسياري از فيلم هاي جديد و قديمي با بن مايه کريسمس توسط ميليون ها بيننده در سراسر جهان ديده مي شوند. در حالي که فيلم هاي زيادي با اين موضوع خاص وجو دارند که به کلاسيک هاي پرتکرار دوران تعطيلات سال نو تبديل شده اند و هر ساله تکرار مي شوند؛ فيلم هايي مانند «چه زندگي شگفت انگيزي» (It’s a Wonderful Life) و «سرود کريسمس» (A Christmas Carol)، اما فيلم هاي بسيار ديگري ساخته شده اند که از تماشاي آن ها در ايالام تعطيلات سال نو نهايت لذت را خواهيد برد.

بيشتر بدانيد : برترين فيلمهاي تاريخ سينما با موضوع کريسمس

امروزه سرويس هاي استريمينگ مانند آمازون، هولو و نتفليکس فيلم هاي مخصوص خود با موضوع کريسمس را دارند که برخي از آن ها نيز فيلم هاي خوبي از آب درآمده اند. با اين وجود مي توان برخي فيلم ها را بهترين فيلم هاي تاريخ سينما با اين موضوع خاص دانست که برخي فيلم هايي کلاسيک بوده و برخي ديگر در سال هاي اخير ساخته شده اند. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با بهترين فيلم هاي تاريخ سينما با بن مايه کريسمس و جشن هاي سال نو ميلادي آشنا کنيم.

کرامپوس (2015) Krampus

فيلم «کرامپوس» (Krampus) ساخته مايکل دوهرتي از يک روايت کليشه اي استفاده مي کند: کودکي در يک خانواده پرتنش و مشکل دار رفته رفته باور خود به بابا نوئل را از دست مي دهد و براي شعله ور شدن دوباره آتش ايمان او به سانتاي دوست داشتني، اتفاقي خاص رخ مي دهد. اما اين بار خبري از ديدار با بابا نوئل مهربان نيست و پسربچه داستان با کرامپوس روبرو مي شود، شخصيتي ضد بابا نوئل در داستان هاي فولکلور اروپا که افراد خطاکار و به بيراهه رفته را سخت تنبيه مي کرده است.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
کرامپوس (2015) Krampus

فيلم کمدي-ترسناک دوهرتي برداشتي تلخ از جشن کريسمس است. با بازيگراني مانند آدام اسکات، توني کولت و ديويد کوشنر، فيلم «کرامپوس» خنده هايي معمول و ترس هاي در بهترين زمان ممکن را براي شما رقم زده و مي توان آن را بهترين فيلم با بن مايه کريسمس در سال هاي اخير دانست.

تنها در خانه (1990) Home Alone

فيلم «تنها در خانه» (Home Alone) بدترين کابوس هاي والدين در دوران تعطيلات سال نو را به تصوير مي کشد. چيزي که در ابتدا براي کوين مک آليستر مطرود به يک رويا شبيه است، با جا ماندن از ماشين خانوادگي که قرار است به تعطيلات سال نو برود به يک مبارزه خوفناک براي زنده ماندن عليه دو سارق نگون بخت تبديل مي شود.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
تنها در خانه (1990) Home Alone

اين فيلم که در زمان اکران خود در سال 1990 به يک فيلم محبوب و پرفروش تبديل شد و تا به امروز نيز از محبوبيت آن کاسته نشده، از آن دسته فيلم هاي مربوط به دوران جشن کريسمس است که نمي توان آن را ناديده گرفت زيرا هر ساله به صورت روتين از شبکه ها و سرويس هاي مختلفي به نمايش در مي آيد. ديدن اينکه شخصيت هاي جو پشي و دانيل استرن به روش هاي مختلف و با تله هايي شکنجه مي شوند که کوين از وسايل بازي و هر چيزي که در دسترسش باشد مي سازد براي همگان جذاب است اگر چه گاهي بعضي از سکانس هاي آن شبيه پيش درآمدي بر فرانچايز «اره» (Saw) است.

جان سخت (1988) Die Hard

بدون شک «جان سخت» (Die Hard) بهترين فيلم اکشن تمام دوران است که داستان آن در دوران عيد کريسمس رخ مي دهد. اين موضوع آن را ذاتاً به يک فيلم کريسمسي تبديل نمي کند اما اين موضوع نيز باعث نشده که مردم از تماشاي اين فيلم در دوران تعطيلات سال نو ميلادي دست بکشند. براي بسياري کريسمس اتفاق نمي افتد مگر اين که مرگ هانس گروبر در اثر سقوط از برج ناکاتومي پلازا را ببينند. در کيفيت شاهکار جان مک تيرنان در ژانر اکشن هيچ شکي وجود ندارد.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
جان سخت (1988) Die Hard

اين فيلم داستان هوشمندانه، پرتنش، خونين و پر از انفجار يک نفر در مقابل يک لشکر است در شرايطي که جان مک کلين (بروس ويليس) يک تنه در مقابل گروهي از تروريست هاي آلماني که قصد خرابکاري در ايام کريسمس را دارند مي ايستد و نقشه آن ها را ناکام مي گذارد. هر خط از ديالوگ اين فيلم قابل بازگويي مداوم و هر صحنه اکشن آن هيجان انگيز است.

اسکروج (1988) Scrooged

نمونه واقعي يک فيلم عجيب و غريب که انتظار ديدن بيل مري در دوران اوج شهرتش به عنوان شخصيت اصلي آن را نداريد، فيلم «اسکروج» (Scrooged) به کارگرداني ريچارد دانر را بايد تاريک ترين برداشتي دانست که از رمان کوتاه «سرود کريسمس» چارلز ديکنز صورت گرفته است. اين فيلم يک برداشت متفاوت اما جذاب و گاهي ساديستيک از اين اثر کلاسيک مشهور است. فرانک کراس (بيل مري) نقش شخصيت اسکروچ را بازي مي کند، يک مدير بيرحم تلويزيوني که به خاطر کار کشيدن بيش از حد از کارکنان خود براي توليد يک برنامه جذاب بر اساس «سرود کريسمس» در ايام تعطيلات تنبيه مي شود.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
اسکروج (1988) Scrooged

در طي 3 سفر روحي خود، کراس با ميراثي تاريکي که از خود به جاي گذاشته روبرو مي شود؛ مرد بي خانماني که در اثر کارهاي او در سرما يخ مي زند و مي ميرد و فرزند يکي از کارمندانش که در بيمارستان بستري مي شود. اين فيلم از آن دسته فيلم هاي کالت با موضوع کريسمس است که روايتي بزرگسالانه و داراي پيامي تلخ از سال نو ميلادي ارائه مي دهد. جلوه هاي ويژه فيلم نيز در زمان خود بسيار جالب توجه و پرهزينه بود و هنوز هم در ميان فيلم هاي با موضوع کريسمس مورد توجه خاص قرار مي گيرد.

اِلف (2003) Elf

قبل از آن که ويل فرل در نقش ران برگندي در مجموعه فيلم هاي «گوينده» (Anchorman) بازي کند او نقش بادي اِلف را بازي مي کرد، انساني که در ميان اِلف هاي بابا نوئل بزرگ شده بود. در فيلم «اِلف» (Elf) ويل فرل که علاقه زيادي به جشن و خوشگذراني دارد نمي تواند ببيند که پدر واقعي اش در ليست مغضوبان بابا نوئل قرار داشته باشد.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
اِلف (2003) Elf

به همين دليل تصميم مي گيرد پدرش را ترغيب کند که دست از سبک رفتاري خود برداشته تا از اين فهرست بدنام خارج شود. سخت است فيلمي را به اندازه «الف» کريمسي تصور کرد و همه اين موضوع را مديون ويل فرل هستيم. اين فيلم را بايد فيلمي براي تمام افرادي دانست که از روزها قبل براي جشن کريسمس برنامه ريزي کرده و همان هفته اول دسامبر هداياي خود براي ايام کريسمس را خريداري کرده اند.

بتمن باز مي گردد (1992) Batman Returns

فيلم «بتمن باز مي گردد» (Batman Returns) ظاهراً هيچ شباهتي به يک فيلم با بن مايه کريسمس ندارد اما سيرکي از فلاکت براي کساني است که مي خواهند خيلي زود از عيد سال نو بگذرند طوري که انگار هيچ اتفاقي رخ نداده است. در فيلم «بتمن باز مي گردد» ساخته تيم برتون، هيچ کسي حال و روز خوشي ندارد. غرق در خشم، فريب و نااميدي، بتمن مجبور مي شود که در طول ايام تعطيلات سال نو ميلادي بار ديگر به وظيفه خطير خود بازگشته و مانع از کشته شدن پسران گاتام توسط پنگوئن شود، مکس شرک را از بدست گرفتن منبع تامين انرژي الکتريسيته شهر باز دارد و مانع از انتقام زن گربه اي از شرک به خاطر تلاش براي کشتن او شود.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
بتمن باز مي گردد (1992) Batman Returns

دومين فيلم برتون در فرانچايز بتمن يکي از بهترين فيلم هاي ابرقهرماني است که تاکنون ساخته شده و اگر کمي با دقت به آن نگاه کنيد متوجه پيام هاي مخفي درون داستان آن براي کساني که در ايام کريسمس حال و روز خوشي ندارند خواهيد شد.

داستان کريسمس (1983) A Christmas Story

«داستان کريسمس» (A Christmas Story) يک فيلم تلويزيوني است که همواره در ايام کريسمس از شبکه هاي مختلف پخش مي شود که فيلمي بسيار جذاب و سرگرم کننده براي ايام تعطيلات سال نو به شمار مي آيد. رالف پارکر مرد ميانسالي است که داستان هايي از ايام کودکي خود در يکي از عيدهاي سال نو را روايت مي کند.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
داستان کريسمس (1983) A Christmas Story

وي در آن زمان تنها 9 سال سن داشته و پدرش با يک هديه بسيار دوست داشتني او را شگفت زده مي کند.اگر چه داستان فيلم با مورد اذيت و آزار قرار گرفتن رالف در مدرسه آغاز مي شود و به هديه مورد علاقه او در روز عيد کريسمس کشيده مي شود اما نماي کلي خانواده رالف که در فيلم به تصوير کشيده مي شود آن چيزي است که باعث جذابيت و محبوبيت اين فيلم شده است. خانواده رالف ثروتمند نبوده و زندگي و روابط بي نقصي نيز ندارند اما در کنار هم هستند و همين اتحاد و رابطه گرم بين آنهاست که به جادوي فيلم تبيدل مي شود.

معجزه در خيابان سي و چهارم (1947) A Christmas Story

داستان فيلم «معجزه در خيابان سي و چهارم» (A Miracle On 34th Street) در مورد شخصي است که به خاطر بابا نوئل بودن محاکمه مي شود که فيلمي متمايز از تمام ديگر فيلم هايي است که با موضوع کريسمس ساخته شده است زيرا داستان و روايتي بسيار منحصربفرد را ارائه مي دهد.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
معجزه در خيابان سي و چهارم (1947) A Christmas Story

صحنه هاي مربوط به دادگاه بسيار نيشدار و گفتمان خانواده والکر براي پشتيباني از مردي که ادعا مي کند بابانوئل است بسيار منطقي به نظر مي رسد. اگر مي خواهيد کسي را به عيد کريسمس و جشن گرفتن در اين ايام ترغيب کنيد بدون شک ديدن اين فيلم برگ برنده شما خواهد بود.

چه زندگي شگفت انگيزي (1946)

اين فيلم افسانه اي با موضوع کريسمس داستاني را روايت مي کند که هر از چند گاهي همه ما بايد با چشمان خود ديده تا تحت تاثير قرار بگيريم. با ديدن فيلم «چه زندگي شگفت انگيزي» به اين نتيجه خواهيد رسيد که دنيا بدون شما چيزي کم داشت و اگر شما نبوديد اطرافيان شما شرايط بهتري نداشتند. اين فيلم داستان طولاني و پيچيده زندگي موفق جرج بيلي و سپس شکست او را روايت مي کند که تماشاي آن چندان هم ساده نيست اما اين که فيلم نشان مي دهد خوب و بد براي همه ما اتفاق افتاده باعث شده که فيلم «چه زندگي شگفت انگيزي» همواره در ميان بهترين و تاثيرگذارترين فيلم هاي تاريخ سينما قرار داشته باشد.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
چه زندگي شگفت انگيزي (1946)

هر چقدر که باهوش، بااستعداد و توانمند باشيد، در برهه هايي از زندگي همه چيز بر سر شما آوار مي شود و دست به هر کاري که مي زنيد با در بسته مواجه مي شويد. زندگي همين است و متاسفانه فرشته اي وجود ندارد که بتواند مسير زندگي و تصميمات اشتباه شما را تغيير دهد. اما اين فيلم را داريم که به ما مي آموزد هميشه اميدي هست.

سرود کريسمس ماپت (1992) The Muppet Christmas Carol

همه چيز با ماپت ها بهتر مي شود و يک فيلم با موضوع کريسمس بر اساس يک رمان کلاسيک نيز از اين قاعده مستثني نيست. فيلم «سرود کريسمس ماپت» (The Muppet Christmas Carol) يک فيلم ساده اما مفرح است که تنها جيم هنسون و تيم او توانايي خلق چنين اثري را دارند.

فيلم درباره کريسمس,بهترين فيلم با موضوع کريسمس,کريسمس,سال نو ميلادي
سرود کريسمس ماپت (1992) The Muppet Christmas Carol

داستان اين فيلم عروسکي نيز از رمان «سرود کريسمس» چارلز ديکنز گرفته شده است که داستاني در مورد رفاقت، خوش قلب بودن، کمک به ديگران و مراقبت دوستان و اطرافيان بودن را روايت مي کند. اين فيلم از هر لحاظ بي نقص و کامل است و در هر سطحي بهترين فيلم تاريخ سينما با مضمون کريسمس خواهد بود.

بيشتر بدانيد : 10 فيلم عالي که کريسمس 2012 اکران مي‌شوند +عکس

بيشتر بدانيد : بهترين کتاب‌هايي که درباره کريسمس نوشته شده‌اند و تبديل به فيلم شده اند

بيشتر بدانيد : «سرود کريسمس» روايت ديگري از اسکروچ خودمان!

بيشتر بدانيد : موفق‌ترين فيلم اكران كريسمس


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)