آخرین اخبار

5 تريلر دلهره آور که روي صندلي ميخکوبتان مي کند! + عکس (قسمت2) سينما

5 تريلر دلهره آور که روي صندلي ميخکوبتان مي کند! + عکس (قسمت2)

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين تجربه هاي سينمايي ترسناک و مضطرب کننده

ژانر تريلر (Thriller) يک ژانر سينمايي بسيار گسترده است که خود داراي دسته هاي فرعي متنوعي است؛ براي مثال ژانر فرعي روانشناسانه، ترسناک و جنايي. تريلر دلهره آور پرتعليق يا همان تريلري که بيننده را دچار استرس و اضطراب شديد مي کند يکي از زيرمجموعه هاي ژانر تريلر است. در واقع اين تريلرها مخاطب را روي لبه صندلي ميخکوب کرده و هر لحظه امکان بلند شدن آن ها از ترس از روي صندلي وجود دارد. داستان تريلرهاي دلهره آور طوري است که بيننده نمي تواند اتفاقات بعد از يک صحنه خاص را حدس بزند اما اضطراب اتفاق بدي که در ادامه رخ خواهد داد او را آزار مي دهد.

آلفرد هيچکاک که خداوندگار ژانر تريلر دلهره آور و پرتعليق بود تعليق و دلهره در فيلم را چنين تعريف مي کند:

«مخاطب بايد از احتمال رخداد وحشتناکي مطلع باشد که بازيگر آن را نمي داند». در واقع در اين محصولات سينمايي، شخصيت هاي اصلي داستان در شرايطي خطرناک قرار داده مي شوند اما تنها مخاطب از اين تهديدات خبر دارد و همين موضوع باعث ايجاد و اضطرابي غيرقابل تحمل در مخاطب مي شود. مخاطب از احتمال وقوع اتفاقي ناگوار که مي داند در کمين است دچار اضطراب مي شود و همزمان اميدوار است عکس اتفاقي که به نظر قريب الوقوع است رخ دهد، همين موضوع باعث ايجاد حس دلهره مي شود که عدم اطمينان از پايان ماجرا در يک صحنه خاص را در پي دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با 10 تريلر دلهره آور پرتعليق برتر قرن 21 که شما را دچار ترس و اضطرابي وصف نشدني مي کنند آشنا کنيم.
براي مطالعه قسمت اول اين مطلب از اين لينک استفاده نماييد.

بيشتر بدانيد : 5 تريلر دلهره آور که روي صندلي ميخکوبتان مي کند! + عکس

زندانيان (2013) Prisoners

داستان فيلم تريلر دلهره آور «زندانيان» (Prisoners) از اين قرار است: وقتي دختر شش ساله کلي گلاور و دوستش گم مي شوند تنها سرنخ اين است که قبل از حادثه يک ماشين ون قراضه در خيابان آن ها پارک شده بود. کارآگاه لوکي که مامور رسيدگي به پرونده است، الکس جونز، راننده ون را دستگير مي کند اما به دليل نداشتن مدرک مجبور به آزاد کردن او مي شود. در حالي که هيچ مظنون ديگري وجود ندارد، گلاور به اين نتيجه مي رسد که چاره اي جز اقدام خودسرانه و تلاش براي اجراي عدالت ندارد. اما او براي نجات خانواده اش تا کجا مي تواند پيش برود و هزينه چنين کاري چيست؟ تريلر جنايي دنيس ويلنوو از عناصر مختلفي براي ساخت يک فيلم با تعليق چند لايه استفاده مي کند.

فيلم ترسناک,تريلر,تريلر دلهره آور,فيلم خارجي جذاب,بهترين تريلر ترسناک
زندانيان Prisoners

بيننده تنها به خاطر اميدش به پيدا شدن دختران گمشده و فاش شدن علت مفقود شدن آن ها در تنش و اضطراب به سر نمي برد بلکه تعليق و تنش در سراسر داستان وجود دارد و آن هم از رفتار پدر دختران گمشده نشأت مي گيرد. بيننده مدام از خود مي پرسد که آن ها تا کجا پيش خواهند رفت و نتيجه اعمال خودسرانه آن ها چيست؟ نتيجه يک فيلم بسيار پرتنش، پراسترس و تحريک کننده است که سوالات اخلاقي متعددي را ايجاد مي کند. زماني که تيتراژ پاياني فيلم بالا مي رود، مخاطب با بحث ها و کشمکش هايي در درون خود تنها گذاشته مي شود.

پير پسر (2003) Oldboy

تريلر ديدني اما بسيار ناراحت کننده «پير پسر» (Oldboy) (فيلمي که در ژانرهاي مختلف جاي گرفته و هميشه در ميان بهترين هاي فهرست هاي سينمايي روزياتو قرار دارد!) که بر اساس يک مانگاي زاپني به همين نام ساخته شده است داستان او دائه سو را روايت مي کند که يک روز به طور ناگهاني ربوده شده و به مدت 15 سال محبوس مي شود بدون اين که بداند چرا و به دست چه کساني ربوده شده است. بعد از اين که دائه سو بالاخره آزاد مي شود سعي مي کند که رباينده خود را پيدا کرده و از او انتقام بگيرد. اما خيلي زود خود را در ميان تار و پود پيچيده يک نقشه پر از فريب و خشونت مي يابد که در نتيجه روابط عاشقانه اش با يک سرآشپز جوان پيچيده تر از پيش مي شود.

فيلم ترسناک,تريلر,تريلر دلهره آور,فيلم خارجي جذاب,بهترين تريلر ترسناک
پير پسر Oldboy

«پير پسر» که فيلمي پر از خشونت، بيرحمي محض و گاهي نيز بسيار سخت براي تماشا است، با محتواي تاريک و دردناک خود مخاطب را درگير مي سازد. اين فيلم از سبک روايي هوشمندانه اي براي حفظ تعليق و تنش در تمام طول داستان استفاده مي کند. درست زماني که فکر مي کنيد ماجراي اصلي داستان را کشف کرده ايد، داستان پيچشي ديگر يافته و شما را به سر خانه اول گيجي و ابهام باز مي گرداند. آنجاست که شايد با خود فکر کنيد با ديدگاهي نادرست به تماشاي فيلم نشسته و بايد با ديدي ديگر به آن نگاه مي کرديد.
گفته مي شود که اين فيلم در جشنواره کن سال 2003 تقريباً برنده جايزه بهترين فيلم شده بود زيرا کوئنتين تارانتينو که رياست گروه داوران را بر عهده داشت به شدت شيفته فيلم شد. اما در نهايت اين فيلم به جاي دريافت جايزه نخل طلايي موفق به کسب جايزه گرند پريکس شد و «فارنهايت 9/11» (Fahrenheit 9/11) مايکل مور توانست نخل طلايي کن را به خانه ببرد. گفته مي شود که «پير پسر» تنها با اختلاف يک رأي اين جايزه را از دست داد.

راز درون چشم هايشان (2009) The Secret in Their Eyes

فيلم تريلر «راز درون چشم هايشان» (The Secret in Their Eyes) با عنوان اصلي «El secreto de sus ojos» داستان يک کارآگاه بازنشسته به نام بنجامين اسپوزيتو را روايت مي کند که مي خواهد اولين رمانش را بنويسد اما براي اين کار با مشکل مواجه شده است. پس از ملاقات با همکار سابقش آيرين مندز هستينگز که يک قاضي است، از برنامه هاي خود به او مي گويد و از او مي خواهد که پرونده حل نشده تجاوز و قتل يک زوج را با هم بررسي کنند. او اميدوار است که يادآوري اين پرونده بتواند به پايان بندي مناسبي براي رمانش منتهي شود اما بنجامين ناگهان خود را در يک مسير عاطفي گرفتار مي بيند که به افشاگري هاي شوکه کننده و دردناکي منتهي مي شود.

فيلم ترسناک,تريلر,تريلر دلهره آور,فيلم خارجي جذاب,بهترين تريلر ترسناک
راز درون چشم هايشان The Secret in Their Eyes

اين فيلم بسيار جذاب و پرکشش از خوان خوزه کامپانلاي آرژانتيني بسيار ديالوگ محور بوده و وقتي اسم تريلرهاي تعليقي و پرتنش به ميان بيايد مطمئناً اولين فيلمي نيست که به ذهن خطور مي کند. اما با فاش شدن ذره ذره معماها و رازهاي درون داستان است که رفته رفته تنش و تعليق داستان خود را نشان مي دهد و رمز و راز جنايت حل نشده داستان هر لحظه مضطرب کننده تر و حساس تر مي شود. گفته مي شود که کامپانلا از ترجمه انگليسي عنوان فيلم ناراضي بوده زيرا واژه «sus» در زبان اسپانيايي به معناي «آن ها» است اما مي تواند به معناي «او» (مونث يا مذکر) نيز باشد. در واقع کامپانلا خود عمداً خواسته بود که عنوان فيلم مبهم و گيج کننده باشد اما عنوان انگليسي به هيچ عنوان چنين ابهامي ندارد.

زندگي ديگران (2006) The Lives of Others

داستان فيلم تريلر و بسيار ديدني «زندگي ديگران» (The Lives of Others) در سال 1983 رخ مي دهد. ساکنان برلين شرقي به شدت تحت نظر سرويس امنيتي اشتازي که پليس مخفي دولت آلمان شرقي بود قرار دارند. يک افسر اشتازي به نام گرد ويسلر در وفاداري کمونيستي يک نمايشنامه نويش مشهور شک دارد و دستوراتي براي جاسوسي و تحت نظر قرار دادن اين نويسنده و بازيگر معشوقه اش دريافت مي کند اما رفته رفته و به طور ناخودآگاه او شيفته روابط اين دو شده و با آن ها همدردي مي کند. ماجرا زماني از اين پيچيده تر نيز مي شود که مافوق ويسلر نيز شيفته زن ماجرا شده و از ويسلر مي خواهد که نمايشنامه نويس را از بين ببرد.

فيلم ترسناک,تريلر,تريلر دلهره آور,فيلم خارجي جذاب,بهترين تريلر ترسناک
زندگي ديگران The Lives of Others

با ترکيب تاريخ، اخلاقيات، رفتار شناسي و طبيعت انسان، «زندگي ديگران» يک فيلم پرهيجان، تکان دهنده و جذاب است که تنش در سراسر آن موج مي زند، از اولين صحنه که با يک بازجويي آغاز مي شود تا آخرين فريم فيلم. تعليق و تنش موجود در اين فيلم تنها ابزاري موثر براي بازگويي يک داستان هيجان انگيز نيست بلکه به خودي خود بسيار جذاب و گيرا است. گفته مي شود که اولريش موهه بازيگر آلماني نقش ويسلر در اين فيلم خود در دوران حکومت کمونيست ها بر بخش شرقي آلمان تحت نظر اشتازي بوده و حتي بعدها دريافته که همسرش جاسوس و خبرچين اشتازي بوده است.
مسئول دکوراسيون فيلم نيز خود دو سال در زندان اشتازي به سر برده بود از اين رو در انتخاب وسايل و دکوراسيون موجود در فيلم نهايت دقت را داشت. تمامي وسايل مربوط به استراق سمع و ثبت صداهايي که در فيلم استفاده مي شود از ابزارها و تجهيزات واقعي ماموران اشتازي بود که از موزه ها و مجموعه داران خصوصي امانت گرفته شده بود.

جايي براي پيرمردها نيست (2007) No Country for Old Men

فيلم «جايي براي پيرمردها نيست» (No Country for Old Men) که مانند فيلم «پير پسر» در بسياري از فهرست هاي برترين فيلم هاي ما قرار دارد داستان مردي به نام لولين ماس را روايت مي کند که يک روز هنگام شکار با صحنه اي روبرو مي شود که در آن دو گروه خريدار و فروشنده مواد مخدر با هم درگير شده و همگي کشته مي شوند. او که کاملاً آشفته و گيج شده و نمي داند چکار کند در نهايت تصميم مي گيرد که پول هاي بجاي مانده در صحنه درگيري را برداشته و فرار کند. اين تصميم به يک بازي موش و گربه براي زنده ماندن تبديل مي شود زيرا يک قاتل بيرحم و خونسرد به نام چيگور رد او را پيدا کرده و سعي دارد او را پيدا کند.

فيلم ترسناک,تريلر,تريلر دلهره آور,فيلم خارجي جذاب,بهترين تريلر ترسناک
جايي براي پيرمردها نيست No Country for Old Men

در اين بين، يک کلانتر سالخورده به نام بل نيز سعي دارد ماس را پيدا کرده و از او محافظت کند و همزمان راز تاريک خود را نيز مخفي نگه دارد. فيلم تريلر «جايي براي پيرمردها نيست» عناصر تاثيرگذار و جذاب زيادي دارد اما يکي از بهترين اين عناصر بازي خيره کننده و موثر خاوير باردم در نقش شخصيت شرور داستان است. بخش زيادي از تعليق و تنش فيلم از طريق اين شخصيت ايجاد و القا مي شود. کارها و سبک رفتاري و حرکتي چيگور باعث ايجاد اضطراب، استرس و احساسي ناخوشايند در مخاطب مي شود که همواره او را روي صندلي اش نيم خيز مي کند. گفته مي شود که تنها چند روز پس از امضاي قرارداد براي بازي در اين فيلم، شانه جاش برولين در هنگام موتورسواري و در اثر برخورد با خودروي ديگر دچار شکستگي مي شود.
برولين مي گويد که هنگام برخورد با خودرو مذکور و در حالي که در هوا معلق بوده به خود چنين گفته است: «لعنتي، واقعاً دوست داشتم با کوئن ها همکاري کنم». بدين ترتيب جاش برولين به جاي کناره گيري از حضور در فيلم، تصميم گرفت که ماجراي تصادف و شکستگي شانه اش را مخفي نگه داشته و در تمام طول فيلمبرداري ها با اين موضوع کنار آمد. بعدها اما برادران کوئن اعلام کردند که آن ها فهميده بودند برولين در مورد ماهيت تصادف و شکستگي شانه اش به آن ها دروغ مي گويد اما اجازه دادند نقشش را بازي کند.

بيشتر بدانيد : بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

بيشتر بدانيد : بهترين داستان هاي ترسناک جهان با موضوع ارواح + عکس

بيشتر بدانيد : 5 فيلم ترسناک برتر سينما با موضوع مذهب + عکس


منبع: moviemag.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)