آخرین اخبار

5 تريلر دلهره آور که روي صندلي ميخکوبتان مي کند! + عکس سينما

5 تريلر دلهره آور که روي صندلي ميخکوبتان مي کند! + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهترين تجربه هاي سينمايي ترسناک و مضطرب کننده

ژانر تريلر (Thriller) يک ژانر سينمايي بسيار گسترده است که خود داراي دسته هاي فرعي متنوعي است؛ براي مثال ژانر فرعي روانشناسانه، ترسناک و جنايي. تريلر دلهره آور و پرتعليق يا همان تريلري که بيننده را دچار استرس و اضطراب شديد مي کند يکي از زيرمجموعه هاي ژانر تريلر است. در واقع اين تريلرها مخاطب را روي لبه صندلي ميخکوب کرده و هر لحظه امکان بلند شدن آن ها از ترس از روي صندلي وجود دارد. داستان تريلرهاي دلهره آور و پرتعليق طوري است که بيننده نمي تواند اتفاقات بعد از يک صحنه خاص را حدس بزند اما اضطراب اتفاق بدي که در ادامه رخ خواهد داد او را آزار مي دهد.

آلفرد هيچکاک که خداوندگار ژانر تريلر دلهره آور و پرتعليق بود تعليق و دلهره در فيلم را چنين تعريف مي کند:

«مخاطب بايد از احتمال رخداد وحشتناکي مطلع باشد که بازيگر آن را نمي داند».
در واقع در اين محصولات سينمايي، شخصيت هاي اصلي داستان در شرايطي خطرناک قرار داده مي شوند اما تنها مخاطب از اين تهديدات خبر دارد و همين موضوع باعث ايجاد و اضطرابي غيرقابل تحمل در مخاطب مي شود. مخاطب از احتمال وقوع اتفاقي ناگوار که مي داند در کمين است دچار اضطراب مي شود و همزمان اميدوار است عکس اتفاقي که به نظر قريب الوقوع است رخ دهد، همين موضوع باعث ايجاد حس دلهره مي شود که عدم اطمينان از پايان ماجرا در يک صحنه خاص را در پي دارد. در ادامه اين مطلب قصد داريم شما را با 5 تريلر دلهره آور و پرتعليق برتر قرن 21 که شما را دچار ترس و اضطرابي وصف نشدني مي کنند آشنا کنيم.

چشم هاي جوليا (2010) Julia’s Eyes

در فيلم «چشم هاي جوليا» (Julia’s Eyes) که نام اصلي آن «Los ojos de Julia» است، بعد از مرگ خواهر شخصيت اصلي داستان، کالبدشکافي علت مرگ او را خودکشي اعلام مي کند. جوليا که از خودکشي خواهر و خودکشي خوانده شدن آن دچار وحشت شده، به اين نتيجه مي رسد که اتفاقي شيطاني و بسيار ترسناک منجر به مرگ خواهرش شده است. اين تريلر پرتعليق و ترسناک از ريشه هاي خود در ژانر وحشت سود مي برد که آن را به يک تجربه سينمايي ترسناک و مضطرب کننده تبديل مي کند.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
چشم هاي جوليا Julia’s Eyes

يک عنصر رازآلود در اين فيلم وجد دارد که باعث مي شود تعليق موجود در داستان به نتيجه اي منجر شود که مخاطب وقوع آن را پيش بيني کرده يا نکرده باشد اما در هر دو صورت نتيجه اي رضايت بخش در پي داشته باشد. اين فيلم از عناصر تکنيکي هوشمندانه اي مانند فيلم برداري خيره کننده سود برده و به طور کلي مي توان آن را يک تريلر پرتعليق دانست که شما را از ترس و اضطراب روي لبه صندلي هايتان نيم خير نگه مي دارد.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
چشم هاي جوليا Julia’s Eyes

فيلم «چشم هاي جوليا» ابتدا قرار بود به عنوان يک فيلم انگليسي زبان ساخته شود اما وقتي که گيرمو دل تورو تهيه کنندگي فيلم را عهده دار شد، استوديو يونيورسال فرصت را براي ساخت فيلم به زبان اصلي اسپانيايي مناسب ديد.

ربودن (2012) A Hijacking

فيلم تريلر «ربودن» (A Hijacking) يک فيلم دانمارکي با عنوان اصلي «Kapringen» است. داستان فيلم از اين قرار است که يک کشتي باربري دانمارکي توسط دزدان دريايي سومالي مورد حمله قرار گرفته و خدمه آن به گروگان گرفته مي شوند. دزدان دريايي براي آزادسازي خدمه کشتي با مقامات دولت دانمارک وارد مذاکره مي شوند اما اين گفتگوها خيلي زود با تنش همراه مي شود. اگر از کسي بخواهيد اسم فيلمي با موضوغ حمله دزدان دريايي سومالي به يک کشتي باربري را نام ببرد بدون شکل همه اسم فيلم «کاپيتان فيليپس» (Captain Phillips) با بازي تام هنکس در سال 2013 را خواهند گفت.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
ربودن A Hijacking


با اين وجود فيلم «ربودن» فيلم بسيار باکيفيت تري بوده و از هر لحاظ از فيلم هنکس برتر به نظر مي رسد. اگر چه در هر دو فيلم تعليق محض موج مي زند، اما «ربودن» سطح جديدي از تعليق را در صحنه هاي گفتگو و مذاکره بين مدير عامل کمپاني مالک کشتي و گروگانگيران به نمايش مي گذارد. حس آشکار ترس در کل فيلم و عناصر روانشناسي موجود در آن، باعث مي شود که اين فيلم به يکي از بهترين تريلرهاي پرتعليق عصر حاضر سينما تبديل شود. توبياس ليندهولم مي خواست که صحنه هاي تماس تلفني بين ميکل و پيتر تا حد ممکن واقعي باشد به همين دليل اين صحنه ها را به شکل تماس هاي کنفرانسي واقعي فيلم برداري کرد.

جستجو (2018) Searching

داستان فيلم «جستجو» (Searching) داستان دختري 16 ساله به نام مارگو را روايت مي کند که ناگهان غيب مي شود و تلاش پليس براي يافتن ردي از او ناکام مي ماند. ديويد کيم، پدر اين دختر، که هيچ سرنخي در دست ندارد شروع به جستجو و وارسي لپ تاپ مارگو مي کند که افراد پليس آن را مورد بررسي قرار نداده اند. او با بررسي ردپاهاي دخترش در فضاي ديجيتال، با دوستان مارگو تماس گرفته و در تلاش براي پيدا کردن سرنخي از دخترش به بررسي ويديوها و تصاوير موجود در لپ تاپ و اکانت هاي اجتماعي او مي پردازد.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
جستجو Searching

تريلرهاي سينمايي با موضوع گم شدن افراد يک ژانر فرعي تکرار شده و رايج است اما «جستجو» با طرز منحصربفرد روايت داستان خود بسيار بهتر از ديگر فيلم هاي مشابه عمل مي کند. تمامي داستان از دريچه صفحه لپ تاپ مارگو روايت مي شود و به همين دليل سبکي خلاقانه و بسيار جديد را دنبال مي کند. اگر چه اين سبک روايي نيز قبلاً مورد استفاده قرار گرفته اما داستان «جستجو» به خوبي با اين سبک روايي متناسب بوده و حس تعليق و اضطراب بيشتر و محسوس تري را در بيننده ايجاد مي کند.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
جستجو Searching

بيننده همگام و همراه با ديويد سرنخ ها را بدست مي آورد و در حالي که روي لبه صندلي خود نيم خيز شده و در استرس و اضطرابي فراتر از حد تصور به سر مي بريم منتظر مي مانيم که ببينيم اين سرنخ هاي ديجيتالي ما را به کجا مي رسانند. قبل از اين فيلم، در سال 2014 نيز در فيلم «بي دوست» (Unfriended) از سبک روايت تمام داستان از صفحه کامپيوتر استفاده شده بود. در فيلم «جستجو» نيز در يکي از صحنه هاي اوليه فيلم به اين اداي احترام شده؛ جايي که در اولين صحنه از باز شدن صفحه فيسبوک، نام «لارا بارنز» به عنوان يک موضوع ترند نمايان مي شود. لارا بارنز يکي از شخصيت هاي اصلي فيلم «بي دوست» بود.

ويند ريور (2017) Wind River

داستان فيلم «ويند ريور» (Wind River) از اين قرار است: کوري لمبرت از سرويس رديابي ماهي و حيات وحش ايالات متحده جنازه يخ زده يک دختر 18 ساله به نام ناتالي هانسون را در يک اقامتگاه محافظت شده متعلق به سرخپوستان بومي در طبيعت وحشي و برقي وايومينگ پيدا مي کند. وقتي که مشخص مي شود ناتالي مورد تجاوز نيز قرار گرفته، يک مامور اف بي آي به نام جين بانر براي بررسي ماجرا به منطقه اعزام مي شود. او خيلي زود لمبرت را با خود همراه مي سازد تا پرونده را حل کنند و بدين ترتيب تلاش هاي اين دو براي رمزگشايي از معماي مرگ دختر جوان آغاز مي شود.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
ويند ريور Wind River

لوکيشن مي تواند نقشي بسزا و مهم در تاثيرگذاري يک فيلم داشته باشد و تعليق «ويند ريور» نيز از دورافتادگي و برفگير بودن منطقه حفاظت شده وايومينگ نشأت مي گيرد. برداشت هايي که خالي بودن مطلق فضا را نشان مي دهد اين حس را در بيننده ايجاد مي کند که تنها بودن يا به دردسر افتادن در اين طبيعت سرد و وحشي تا چه اندازه مي تواند وحشتناک باشد (همان تجربه اي که مقتول داستان در تلاش براي فرار از دست قاتلان خود داشته است). تعليق و تنش موجود در فيلم رفته رفته و آرام شکل مي گيرد اما با عميق تر شدن تحقيقات لمبرت و بانر و ورود آن ها به زندگي شخصي ناتالي و اتفاق دردناکي که در نهايت براي وي رخ داد اين تنش به نهايت حد ممکن خود مي رسد.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
ويند ريور Wind River

«ويند ريور» آخرين اثر تيلور شريدان، نويسنده و کارگردان سرشناس آمريکايي، در سه گانه «American Frontier» است. دو قسمت قبلي اين فيلم را مي توان «سيکاريو» (Sicario) در سال 2015 و «حتي اگر سنگ از آسمان ببارد» (Hell or High Water) در سال 2016 دانست که نويسندگي آن ها را شريدان بر عهده داشت. «ويند ريور» قسمت سوم اين سه گانه بود که شريدان علاوه بر نويسندگي، کارگرداني آن را نيز خود بر عهده گرفت.

کشتن گوزن مقدس (2017) The Killing of a Sacred Deer

فيلم «کشتن گوزن مقدس» (The Killing of a Sacred Deer) داستان يک جراح قلب و عروق مشهور به نام دکتر استيون مورفي را روايت مي کند که به صورت پنهاني با يک نوجوان يتيم شده که با گذشته او ارتباط دارد دوست مي شود. در شرايطي که مارتين وقت بيشتري از استيون مي گيرد و رفته رفته خود را به درون فضاي خانوادگي او وارد مي کند، هدف و نيت واقعي او به شکلي دردناک مشخص مي شود. اکنون که استيون با گناهي که در گذشته کرده مواجه شده بايد با بدترين ترس هاي زندگي اش روبرو شده و انتخابي دردناک و غير قابل بخشش انجام دهد.

فيلم ترسناک,فيلم دلهره آور,فيلم استرس زا,فيلم هيجاني,فيلم تريلر
کشتن گوزن مقدس The Killing of a Sacred Deer

برخي از تريلرها، تعليق و تنش موجود در خود را از طريق صحنه هاي اکشن متعدد ايجاد مي کنند؛ استفاده از خشونت، تعقيب و گريز با خودرو و تيراندازي هاي مرگبار تا بدين ترتيب مخاطب خود را روي صندلي نيم خيز کنند. «کشتن گوزن مقدس»رويکردي کاملاً متفاوت را براي القاي چنين حسي انتخاب کرده و از روشي آهسته و مضطرب کننده استفاده مي کند که تعليق و تنش را به يک نقطه ويران کننده مي رساند و مخاطب را در استرس و اضطرابي بي سابقه فرو مي برد. گفته مي شود که صحنه هاي جراحي قلب فيلم کاملاً واقعي هستند. کالين فارل در جراحي واقعي يک بيمار که تحت جراحي قلب قرار گرفته بود حضور يافته بود.

بيشتر بدانيد : بهترين فيلم دلهره‌آور تاريخ سينما!

بيشتر بدانيد : دلهره آورترين فيلمهاي تاريخ سينما

بيشتر بدانيد : فيلم هاي ترسناک و استرس زايي که نفس ها را در سينه حبس مي کند + تصاوير

بيشتر بدانيد : ترسناکترين فيلمهاي تاريخ سينما در اين لوکيشن ها ساخته شدند + عکس


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)