آخرین اخبار

سريال هاي تلويزيوني که بسيار پر هزينه بودند + تصاوير سينما

سريال هاي تلويزيوني که بسيار پر هزينه بودند + تصاوير

  بزرگنمايي:

چه خبر - هر اپيزود از سريال بازي تاج و تخت تا 15 ميليون دلار هزينه شد

شايد بسياري فکر کنند که گمانه زني در مورد پرهزينه ترين سريال هاي تاريخ تلويزيون کار ساده اي است. منطق حکم مي کند که سريال هاي فانتزي حماسه اي بيشترين هزينه ساخت را در پي دارند و سريال هايي که با دنياي واقعي سروکار دارند هزينه ساخت بسيار کمتري در پي خواهند داشت. اگر چه اين نوع از تفکر در مورد سريال هاي پرهزينه منطقي به نظر مي رسد اما هميشه نيز با واقعيت توافق ندارد. البته که برخي از پرهزينه ترين سريال هاي تاريخ تلويزيون را بسياري مي توانند براحتي حدس بزنند اما برخي از سريال هايي که در فهرست ادامه مطلب آمده و جزو پرهزينه ترين سريال هاي بوده اند شما را شگفت زده خواهند کرد. در ادامه اين مطلب مي خواهيم شما را با چند سريال تلويزيوني آشنا کنيم که پرهزينه ترين سريال هاي تاريخ تلويزيون لقب گرفته اند.

بازي تاج و تخت Game Of Thrones

با مناظر خيره کننده، دنياها و لوکيشن هاي متنوع و متفاوت و جمعي از بهترين بازيگران زن و مرد در سريال، جاي تعجب ندارد که سريال «بازي تاج و تخت» (Game Of Thrones) بخش قابل توجهي از بودجه سريال سازي شبکه HBO را به خود اختصاص داده باشد.

بازي تاج و تخت Game Of Thrones
بازي تاج و تخت Game Of Thrones

از اين رو براي هر اپيزود از اين سريال تا 15 ميليون دلار نيز هزينه شد اما کمپاني HBO توان پرداخت چنين هزينه هايي را داشت و نتيجه کار نيز بسيار رضايت بخش بوده است. بدون شک فصل هشتم و نهايي اين سريال که بهار سال آينده منتشر خواهد شد داراي اپيزودهايي بسيار پرهزينه تر و ديدني تر خواهد بود.

دوستان Friends

شايد اين سريال يکي از شگفتي هاي اين فهرست باشد زيرا با لوکيشن هاي ساده و ارزان قيمت که فاصله زيادي با لوکيشن هاي مجلل ديگر سريال ها داشت، کسي دليلي براي پرهزينه بودن سريال «دوستان» (Friends) نمي بيند اما بايد اعتراف کرد که اين سريال يکي از پرهزينه ترين سريال هاي تاريخ تلويزيون بوده است.

دوستان Friends
دوستان Friends

اما همانطور که مشخص است هزينه اصلي ساخت اين سريال در بخش لوکيشن و جلوه هاي ويژه نبوده است. با رونق و محبوبيت سريال، بر محبوبيت 6 بازيگر اصلي آن نيز افزوده شده و اين موضوع با افزايش سرسام آور دستمزد اين بازيگران همراه بود. بخش زيادي از هزينه 10 ميليون دلاري هر اپيزود به جيب بازيگران سريال مي رفت.

گمشدگان Lost

شايد سريال «گمشدگان» (Lost) سريالي گيج کننده بوده باشد اما مخاطبانش را در خود غرق کرده بود. اين سريال از بازيگران متعددي برخوردار بود که بسياري از آنان در زمان خود بازيگران شناخته شده اي به شمار مي رفت و برخي ديگر نيز بعد از بازي در فصول ابتدايي سريال به شهرتي غيرقابل وصف دست يافتند. اما صحنه ها و سکانس هاي سريال معمولاً با دنياي واقعي سروکار نداشت و همين موضوع باعث شد به جلوه هاي ويژه فراوان نياز باشد زيرا نجات يافتگان در برخي موارد با موجودات عجيب و غريب مواجه شده و در نهايت حتي شاهد سکانس هايي مربوط به سفر در زمان بوديم.

گمشدگان Lost
گمشدگان Lost

بر اساس گزارش ها، اپيزود پايلوت اين سريال بيش از 14 ميليون دلار هزينه در بر داشت که ريسکي بسيار بزرگ بوده و در مقايسه با بودجه ديگر سريال هاي هم عصر خود قابل توجه به نظر مي رسيد.

خانه پوشالي House of Cards

سريال «خانه پوشالي» (House Of Cards) از همان ابتدا يک سريال پرهزينه بود و وقتي که نتفليکس به خاطر رسوايي هاي جنسي کوين اسپيسي تصميم به قطع همکاري با اين بازيگر سرشناس گرفت، بر هزينه توليد سريال نيز افزوده شد. قبل از اين تصميم، دو اپيزود از فصل ششم اين سريال فيلم برداري شده و با کنار گذاشته شدن کوين اسپيسي بايد اين دو اپيزود ناديده گرفته مي شد، سناريو بايد بازنويسي شده و همه چيز از نو انجام شود. اما نتفلکيس پاي تصميم خود ايستاده و عليرغم اين هزينه ها اضافي بر تصميم خود تاکيد داشت.

خانه پوشالي House of Cards
خانه پوشالي House of Cards

اما آن ها مجبور شدند تعداد اپيزودهاي فصل ششم که در ابتدا قرار بود 13 اپيزود باشد را به تنها 6 اپيزود کاهش دادند و بدين ترتيب مقداري از هزينه هاي اضافي تحميل شده به فصل ششم را جبران کنند.

کملوت Camelot

«کملوت» (Camelot) سريالي تاريخي از شبکه Starz بود که تنها يک فصل از آن ساخته شد. اين سريال با حضور بازيگران مطرحي چون رالف فاينس، ايوا گرين و جيمي کمپبل باور، قرار بود يک سريال موفق و پرطرفدار از آب دربيايد اما به دليل ناهماهنگي ها و تداخل برنامه هاي بازيگران، چاره اي جز کنسل شدن در پايان فصل اول وجود نداشت.

 کملوت Camelot
کملوت Camelot

شبکه Starz روي موفقيت اين سريال حساب ويژه اي باز کرده و براي هر اپيزود از تنها فصل آن بيش از 7 ميليون دلار هزينه کرده بود. اين مبلغ دستکم براي شبکه Starz بسيار قابل توجه بوده و اگر اين تداخل برنامه هاي بازيگران وجود نداشت شايد سريال «کملوت» به يکي از پربيننده ترين سريال هاي تلويزيون تبديل مي شد.

دسته برادران BAND OF BROTHERS

ميني سريال «دسته برادران» (Band Of Brothers) يک درام جنگي بود که از پرهزينه ترين سريال هاي تاريخ تلويزيون به شمار مي آيد. اين سريال نيز توسط شبکه HBO ساخته شد که در زمينه توليد سريال هاي بزرگ و پرهزينه يد طولايي دارد. با توجه به خيل بازيگران مطرح و سکانس ها و صحنه هاي مربوط به ميدان نبرد جنگ جهاني دوم، جاي تعجب نداشت که مبالغ هنگفتي براي ساخت اين سريال هزينه شود.

 دسته برادران BAND OF BROTHERS
دسته برادران BAND OF BROTHERS

اين سريال جوايز تلويزيوني متعددي دريافت کرد و به نظر مي رسد که ارزش اين همه هزينه را داشته است. حتي گفته مي شود که نوشتن و توسعه سناريو سريال ماه ها به طول انجاميده و بدين ترتيب مي توان گفت که پول نقش مهمي در توليد اين ميني سريال بي نقص داشته است.

حس هشتم Sense8

سريال علمي تخيلي «حس هشتم» (Sense8) چنان پرهزينه بود که سرويس نتفليکس چاره اي جز کنسل کردن آن نداشت زيرا به ادعاي مسئولين نتفليکس محبوبيت سريال و تعداد تماشاگران آن با هزينه سرسام آوري که براي ساخت آن صورت مي گرفت همخواني نداشت.

 حس هشتم Sense8
حس هشتم Sense8

اما اين ادعاي مسئولين نتفليکس با واقعيت چندان ارتباطي نداشت زيرا سريال «حس هشتم» از پايگاه طرفداري بسيار قوي برخوردار بود هر چند اين تعداد تماشاگر از ديدگاه مسئولان نتفليکس قابل قبول و کافي به نظر نمي رسيد. البته بعد از کنسل شدن سريال، پايان داستان به خوبي جمع شده و عليرغم عدم رضايت مخاطبان از کنسل شدن سريال، پايان بندي آن راضي کننده بود.

تاج The Crown

ساخت سريال «تاج» (The Crown) تاکنون بيش از 157 ميليون دلار هزينه در پي داشته است که آن را به پرهزينه ترين سريال تاريخ تلويزيون تبديل مي کند. اين سريال موفق که داستان زندگي خانواده سلطنتي بريتانيا را روايت مي کند چنان در سطح بين المللي مورد توجه قرار گرفته که هزينه سرسام آور توليد را تحت الشعاع قرار داده است.

 تاج The Crown
تاج The Crown

مسئولان نتفليکس نيز با درک اين موضوع در ريخت و پاش مالي براي سريال «تاج» درنگ نکرده و ظاهراً از محل پخش اين سريال سود قابل توجهي نصيب آن ها شده است. اگر چه مبلغ هزينه شده براي اين سريال بسيار زياد به نظر مي رسد اما با نگاه کردن به بازيگران مطرح و همچنين لوکيشن ها و لباس هاي فاخر سريال مي توان علت اين هزينه هاي گزاف را متوجه شد.

مارکو پولو Marco Polo

سريال تاريخي «مارکو پولو» (Marco Polo) يکي از ديگر سريال هاي پرهزينه نتفليکس بود که خيلي زود به خاطر هزينه توليد بالايش کنسل شد. اين سريال اولين عنوان سريالي سرويس نتفليکس بود که تنها پس از 2 فصل کنسل مي شد و البته گفته مي شود که با ضرري 200 ميليون دلاري براي اين سرويس اينترنتي همراه بوده است.

مارکو پولو Marco Polo
مارکو پولو Marco Polo

يکي ديگر از عوامل موفق نبودن سريال «مارکو پولو» تبليغات ناکافي و ضعيف براي فصل دوم بود که در صورت بهتر بودن مي توانست سهم زيادي در موفقيت سريال داشته باشد. در اين سريال هزينه لوکيشن و جلوه هاي ويژه بسيار بيشتر از هزينه دستمزد بازيگران بود که باعث تفاوت سريال مذکور با ديگر سريال هاي اين فهرست مي شود. «مارکو پولو» يکي از سريال هاي جذاب و قوي سرويس نتفلکيس بود که متاسفانه خيلي زود به پايان راه رسيد.

اي آر ER

سريال «اي آر» (ER) يکي از سريال هاي قديمي اين فهرست است که زمان پخش آن بسياري از ما کودک و نوجوان بوديم. اين سريال از پرطرفدارترين سريال هاي عصر خود بود اما کمتر کسي باور مي کند که «ER» يکي از پرهزينه ترين سريال هاي تاريخ تلويزيون بوده باشد.

سريال اي آر ER
سريال اي آر ER


همانند سريال «دوستان»، اين سريال نيز در ابتدا سريال پرهزينه اي نبود اما بعد از محبوبيت بالا بر دستمزد بازيگران افزوده شد که همين موضوع سهم زيادي در بالا رفتن بودجه ساخت سريال داشت.

بيشتر بدانيد : هزينه پرخرج ترين سريال هاي تلويزيون ايران چقدر است؟!

بيشتر بدانيد : هزينه ساخت سريال تاج بيشتر است يا خرج ملکه واقعي؟

بيشتر بدانيد : پرهزينه ترين فيلمها‌ي تاريخ سينما (3)

بيشتر بدانيد : گزارش تصويري: جلوه هاي ويژه گران ترين فيلم هاي هاليوود و هزينه ساختشان


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)