آخرین اخبار

بازيگراني که به خاطر ساختن يک فيلم شکنجه شدند! (قسمت2) + عکس سينما

بازيگراني که به خاطر ساختن يک فيلم شکنجه شدند! (قسمت2) + عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - سختي بازيگري در هاليوود

بسياري از ما بازيگري در هاليوود را رويايي ترين شغل جهان مي دانيم. آن طور که ما مي بينيم، بازيگران هاليوود براي جا زدن خود به جاي شخصيت هاي فيلم مبالغ هنگفتي دستمزد دريافت مي کنند، هزاران طرفدار در سراسر دنيا براي آن ها هورا مي کشند و دريافتي آن ها به حدي است که مي توانند چندين سال استراحت کرده و ولخرجي کنند. اما در کنار اين موضوعات ظاهراً خوشايند، حالت هاي ناخوشايندي نيز وجود دارد. براي مثال اين که دائماً تحت نظر پاپاراتزي ها باشيد، در مورد رنگ لباس تان يا نوشته روي آن مجبور به پاسخگويي به رسانه ها شويد و اين که خصوصي ترين مسايل زندگي تان و بويژه روابط عاشقانه شما هميشه نقل محافل رسانه اي باشد بسيار ناخوشايند است.
اين شرايط چنان آزار دهنده است که اگر جلب توجه کردن و در کانون حرف و حديث رسانه اي بودن را نمي پسنديد به هيچ عنوان نبايد به سراغ بازيگري برويد. اما واقعيت اين است که هنر بي نقص تنها از طريق رنج کشيدن ميسر مي شود و بسياري از بازيگراني که در ادامه به آن ها اشاره شده از طريق همين رنج کشيدن سهمي بزرگ در توليد برخي از بهترين فيلم هاي تاريخ سينما داشته اند. همه مي دانند که کار کردن روي فيلم مبتني بر ساعت ها کار خسته کننده در طول روز و برداشت هاي تکراري فراوان است اما برخي از بازيگران شرايطي را در حين فيلم برداري تجربه کرده اند که نه تنها به کاري خوشايند و دوست داشتني نمي ماند بلکه به يک شکنجه طولاني و بسيار دردناک شبيه است.
اين بازيگران شرايطي را تحمل کرده اند که يک فرد عادي با ديدن آن ها خيلي زود ترجيح مي داد اين حرفه را رها کند. مي توانيد آن ها را ديوانه بخوانيد اما تعهد بازيگري و هنري چيزي است که باعث شده اين بازيگران در حين فيلمبرداري يک فيلم خاص شرايطي مانند يک شکنجه واقعي را تحمل کرده و البته در نهايت پاداش آن را نيز دريافت کنند. قسمت اول اين مطلب را مي توانيد از طريق اين لينک مطالعه نماييد.

بيشتر بدانيد : بازيگراني که به خاطر ساختن يک فيلم شکنجه شدند! (قسمت1) + عکس

جاش برولين و جيک جيلنهال در «اورست» Everest

داستان فيلم «اورست» (Everest) که در سال 2015 ساخته شد بر مبناي يک اتفاق واقعي و هولناک است که البته بر اتفاقي که براي يک گروه کوهنوردي در سال 1996 رخ داد کمي جنبه هاي دراماتيک اضافه شده است. بيش از دو سوم صحنه هاي فيلم در اورست فيلم برداري شده و فيلم برداري آن به همان اندازه که در فيلم مي بينيد خطرناک بوده است. اورست کوهي است که بسياري از کساني که تلاش مي کنند آن را فتح کنند را با مرگ تنبيه مي کند. تنها در سال 2017 و در عرض يک هفته، 4 کوهنورد هنگام تلاش براي قتح قله اورست جانشان را از دست دادند. براي بازيگراني مانند جاش برولين و جيک جيلنهال نيز که نقش هاي اصلي فيلم بالتازار کورماکور را بازي مي کردند، بازي در «اورست» تجربه اي زجرآور و هولناک بود.

کار سخت بازيگران,سختي کار بازيگري,شکنجه بازيگران,نقش هاي سخت,بازيگران,سينماي جهان
جاش برولين و جيک جيلنهال در «اورست»

دماي هوا در طول روز 30 درجه زير صفر بود و بازيگران همواره با سطح پايين اکسيژن در ارتفاع دست و پنجه نرم مي کردند و در طول شب نيز در چادرهايي کوچکشان از سرما بلرزند. جاش برولين در مورد تجارب هولناک خود هنگام فيلم برداري اين فيلم چنين مي گويد:«با خود مي گفتم، خب دارم يخ مي زنم و براي سه روز پاهايم را حس نمي کردم و ديگر مغزم کار نمي کرد. اما اين همان چيزي بود که کورماکور به دنبال آن بود». کورماکور نيز در مورد صحبت هاي برولين چنين مي گويد:«کاملاً درست مي گويد هيچ چيز براي کارگردان بهتر از يک بازيگر عصباني نيست. در واقع از اين شرايط مي توانيم بهترين نقش آفريني ها را بيرون بکشيم. بازيگران بهترين بازي هايشان را ارائه مي دهند زيرا مي خواهند از اين مخمصه خلاص شوند».

تيپي هدرن در «پرندگان» The Birds

هميشه گفته شده که آلفرد هيچکاک در مورد بازيگران زن فيلم هايش بسيار سختگير و بيرحم بوده است. در اين ميان کمتر بازيگر زني در فيلم هاي او، آنچه که بر سر تيپي هدرن در فيلم «پرندگان» (The Birds) در سال 1963 آمد را به خود ديده است. تيپي هدرن در کتاب زندگينامه خود ادعا مي کند که دردسرهاي او در اين فيلم زماني آغاز شد که آلفرد هيچکاک در مسير رفتن به محل فيلمبرداري و در ليموزين خود سعي داشت به او تجاوز کند. به ادعاي هدرن، وقتي که او درخواست برقراري رابطه جنسي از جانب هيچکاک را رد کرد، کارگردان مشهور تاريخ سينما نسبت به او سرد شد، به طوري که در صورت مشاهده هدرن در حال صحبت کردن با مردي ديگر در محل فيلمبرداري بسيار بداخلاق و سختگير مي شد.

کار سخت بازيگران,سختي کار بازيگري,شکنجه بازيگران,نقش هاي سخت,بازيگران,سينماي جهان
تيپي هدرن در «پرندگان»

هدرن مي گويد که درخواست هاي نامشروع و رفتارهاي تحريک آميز هيچکاک ادامه داشته و او همچنان به مخالفت هاي خود ادامه مي داد تا اين که اوضاع بسيار ترسناک شد. در صحنه مشهور فيلم که در آن پرندگان به هدرن حمله مي کنند، قرار بود از پرندگان مکانيکي استفاده شود اما هيچکاک تصميم گرفت که از پرندگان واقعي استفاده کند. هدرن در کتاب زندگينامه خود اين سکانس را چنين تشريح مي کند:«جعبه هايي پر از کلاغ، مرغ دريايي و کبوتر بود که آموزش دهندگان پرندگان در حالي که دستکش هايي تا شانه پوشيده بودند آن ها را به سمت من پرت مي کردند، يکي بعد از ديگري به مدت يک هفته».
سختي اين سکانس باعث شد که هدرن دچار ناراحتي عصبي شده و پزشک به او دستور داد که مدتي استراحت کند اما هيچکاک مخالفت کرد. «هيچکاک گفت، او نمي تواند به مدت يک هفته استراحت کند، ما کسي ديگر براي فيلم برداري نداريم. و دکتر گفت: مي خواهي چيکار کني؟ او را بکشي؟». هدرن ادعا مي کند که هيچکاک زندگي حرفه اي او را با اين سکانس نابود کرده است اما مي گويد که خيلي وقت پيش او را بخشيده زيرا نمي خواسته که زندگي اش را بخاطر اين کارگردان نابود کند.

تمامي بازيگران «تايتانيک» Titanic

بيلي زين در مصاحبه اي کوتاه شرايط بازيگران در فيلم «تايتانيک» (Titanic) را بسيار سخت و بغرنج توصيف مي کند. سبک سختگيرانه کارگرداني جيمز کامرون در ترکيب با شرايط بسيار چالش برانگيز فيلم باعث شده بود که وي بخواهد فاجعه غرق شدن اين کشتي را به شيوه اي بسيار واقع گرايانه و ملموس بسازد و همين امر باعث شده بود که بسياري از بازيگران فيلم از لحاظ روحي و جسمي به آخر خط رسيده بودند. راسل کارپنتر، مدير فيلم برداري در اين باره چنين مي گويد:«با خودم گفتم، خب، من خودم را خواهم کشت. نمي توانستم به مکزيک فرار کنم زيرا از قبل آنجا بودم». وسواس و توجه ديوانه وار کامرون به جزييات و تحمل نکردن رفتارها و شرايطي که با خواسته هاي او مطابق نيست باعث شده بود که شرايط براي بازيگران و ديگر اعضاي تيم توليد غيرقابل تحمل شود.

کار سخت بازيگران,سختي کار بازيگري,شکنجه بازيگران,نقش هاي سخت,بازيگران,سينماي جهان
فيلم «تايتانيک» (Titanic)

وقتي که بازيگران مجبور شدند نيمي از سکانس هاي فيلم را در هواي بسيار سرد و با لباس هاي خيس بازي کنند، شرايط براي آن ها بسيار بدتر و غيرقابل تحمل تر نيز شد. زخمي شدن بازيگران ديگر به يک امر عادي تبديل شده بود و کيت وينسلت نيز دچار سرمازدگي شديد شد. اما بدترين اپيزود رنج آور براي شب آخر فيلم برداري نگه داشته شده بود. در طي جشني که به افتخار بازيگران و اعضاي تيم توليد فيلم در شب آخر ترتيب داده شده بود، يکي از اعضاي ناراضي و عصباني گروه توليد در سوپي که براي جشن آماده شده بود مقدار زيادي مواد توهم زا ريخت که 80 نفر را به بيمارستان فرستاد و مقصر ماجرا نيز هيچگاه شناسايي نشد.

آرنولد شوارتزنگر در «غارتگر» Predator

فيلم ترسناک علمي- تخيلي کلاسيک «غارتگر» (Predator) يکي از بهترين و بي نقص ترين فيلم ها در ژانر خود است اما ساخت اين فيلم به خصوص بعد از اخراج ژان کلود ون دام که قرار بود نقش اول فيلم را بازي کند و در ادامه طراحي مجدد و کامل اين هيولا را در پي داشت بدون دردسر نبود. اين تاخيرها باعث شد که تا پايان مهلت تعيين شده براي اتمام فيلم تنها نيمي از صحنه ها فيلم برداري شود و همين موضوع باعث گرديد که استوديو سازنده، کارگردان را تهديد به لغو کامل پروژه نمايد. در اين ميان، تصميم جان مک تيرنان، کارگردان فيلم براي فيلم برداري در گرما و شرجي تابستان در آمريکاي مرکزي بر پيچيدگي ماجرا افزود.

کار سخت بازيگران,سختي کار بازيگري,شکنجه بازيگران,نقش هاي سخت,بازيگران,سينماي جهان
آرنولد شوارتزنگر در «غارتگر»

لازم به گفتن نيست که طولاني تر شدن زمان فيلمبرداري شرايط را از قبل براي بازيگران و ديگر عوامل توليد فيلم سخت و غيرقابل تحمل کرده بود. اما شرايط براي آرنولد شوارتزنگر بيش از ديگران دشوار بود و البته هيچ ارتباطي با گرما نيز نداشت. صحنه هاي مربوط به شب که وي در آن ها بدن خود را با گل و لاي فراوان مي پوشاند باعث شده بود که دماي بدن او به شدت کاهش يافته و دچار سرمازدگي شود. اين شرايط به مدت 3 هفته ادامه داشت و چنان فشار روحي و جسمي به شوارتزنگر تازه کار وارد شده بود که وي به مشروبات الکلي پناه برد. کوين پيتر هال نيز مشکل بزرگي با لباس مخصوص غارتگر داشت که باعث شده بود در طي صحنه هاي درگيري، ضرباتي را ناخواسته به صورت شوارتزنگر وارد کند و از آن بدتر اين که فرماندار آينده کاليفرنيا با مسموميت غذايي نيز روبرو شد.

بيشتر بدانيد : نقش هاي شرورانه اي که به جسم و روح بازيگران آسيب رساند + تصوير

بيشتر بدانيد : 7 شخصيت خبيث سريال بازي تاج و تخت که از شکنجه شدن آنها لذت مي بريم!

بيشتر بدانيد : ترفندها، تله ها و دستگاه هاي شکنجه در فيلم هاي هاليوود!! + تصاوير


منبع: rooziato.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)