آخرین اخبار

ستاره هايي با رگ و ريشه سرخ پوستي/ از مگان فاکس تا کال دراگوي سينما

ستاره هايي با رگ و ريشه سرخ پوستي/ از مگان فاکس تا کال دراگوي

  بزرگنمايي:

چه خبر - بازيگران سرخپوست هاليوود

در اين شکي نيست که حق سرخپوست‌ها خورده شده است و اين امر را مي‌توان در هاليوود نيز مشاهده کنيد. اثبات اين ماجرا را مي‌توان به قضيه انصراف از دريافت جايزه اسکار توسط مارلون برانو رجوع داد. اين اسطوره سينما براي فيلم پدرخوانده برنده جايزه اسکار شد اما به دليل تصوير ناشايستي که هاليوود در سينِما از سرخپوستان به نمايش مي‌گذارد از دريافت جايزه اسکار سر باز زد. انصافاً هم بايد گفت اگر نگاهي به فيلم‌هاي هاليوودي داشته باشيد هميشه شاهد نقش‌هاي کليشه‌اي از جانب سرخپوستان هستيد.
در اين بين سرخپوست‌هاي زيادي را سراغ داريم که هنرنمايي آن‌ها در فيلم‌هاي هاليوودي، منتقدين را انگشت به دهان گذاشته است. بازيگر شخصيت The Chief در فيلم ديوانه از قفس پريد يا شخصيت Chkngachook در فيلم آخرين موهيکان را تنها قسمتي از هنرنمايي سرخپوستان مي‌توان نام برد که هرگز از نگاه علاقه‌مندان دنياي سينما پاک نخواهد شد. بازيگران سرخپوستي مانند Will Sampson و Wes Studi، نقش‌هاي فراموش‌نشدني بازي کرده‌اند اما سينماي آمريکا هرگز براي استعداد اين هنرمندان ارزش قائل نشده است. البته در اين بين بازيگران سرشناسي نيز وجود دارند که به‌رغم داشتن رگ و ريشه‌اي سرخپوست توانسته‌اند به ستاره‌هاي هاليوود تبديل شوند. به همين منظور در ادامه با هم به نگاهي به ستاره‌هايي خواهيم داشت که رگ سرخپوستي دارند.

مگان فاکس

به احتمال زياد از مشاهده نام مگان فاکس در فهرست هنرپيشه‌هاي سرخپوست متعجب شده‌اند اما جالب است بدانيد اين بازيگر دلبراي هاليوود دورگه است و ريشه‌اي سرخپوست دارد. مگان فاکس هنرپيشه قهاري است و شخصيتي کاريزماتيک و بانفوذ دارد.

مگان فاکس
مگان فاکس

زيبايي فاکس به اندازه‌اي است که در بيشتر مواقع هنر بازيگري او تحت شعاع چهره زيبايش قرار مي‌گيرد اما چيزي که مهم است اين نکته است که هنرنمايي‌هاي بعدي مگان فاکس را با در نظر داشتن اين نکته که يک بازيگر دورگه و سرخپوست است تماشا کنيد.

جوليا جونز

اين هنرپيشه خوش‌نام و آينده‌دار نيز يکي ديگر از ستاره‌هاي هاليوودي است که هويت اصلي‌اش را بيشتر علاقه‌مندان نمي‌دانند. جونز متولد ماساچوست است و ريشه‌اي آفريقايي آمريکايي دارد و نياکان او سرخپوست بودند.

جوليا جونز
جوليا جونز

اگر از طرفداران مجموعه فيلم‌هاي Twilight باشيد به احتمال زياد بازي زيباي جوليا جونز را در اين فيلم‌ها به خاطر داريد. بازي در اين فيلم شهرت زيادي براي جوليا به دنبال داشت و پس از آن شاهد ايفاي نقش کوچکي در سريال Longmire بوديم. در نهايت نيز جوليا جونز در فيلم The Ridiculous 6 حضور پيدا کرد و توانست استعداد بازيگري‌اش را به رخ منتقدين بکشاند. جوليا جونز شخصيتي ساده و باورپذير دارد که اين امر بدون شک از رفتار ساده و انسان‌دوستانه سرخپوستان حکايت مي‌کند.

کارينا لومبارد

کارينا شايد از آن دسته هنرپيشه‌هايي باشد که به لحاظ زيبايي حرف‌هاي زيادي در برابر زيبارويان هاليوودي نداشته باشد اما استعداد کارينا لومبارد در بازيگري را نمي‌توان ناديده گرفت. لومبارد در سال‌هاي دهه 80 ميلادي وارد دنياي مدلينگ شد و مدتي بعد در سال 1993 راه خود را به هاليوود پيدا کرد.

کارينا لومبارد
کارينا لومبارد

در همان زمان کارينا نقش اصلي را در فيلم Wide Sargasso ايفا کرد و توانست نظر منتقيدن و علاقه‌مندان سينما را به خود جلب کند. موفقيت کارينا بي‌دليل نبود چرا که وي از سن 18 سالگي در موسسه‌هاي آموزش بازيگري مشغول به يادگيري اين حرفه بود و همين امر باعث شده است بسياري از کارشناسان سينما وي را به عنوان يکي از با استعدادترين هنرپيشه‌هاي سرخپوست قلمداد کنند.

ادي اسپيرز

يکي ديگر از هنرپيشه‌هاي سرخپوست آينده‌داري که انتظار داريم بازي‌هاي بيشتري از او ببينيم ادي اسپيرز است. وي در فيلم Black Cloud محصول سال 2004 نقش ماندگاري را بازي کرد. جالب است بدانيد ادي اسپيرز براي اجراي عالي صحنه‌هاي مشت‌زني در اين فيلم مدت‌ها زير نظر بهترين مربي‌هاي بوکس تمرين مي‌کرد.

 ادي اسپيرز
ادي اسپيرز

خوشبختانه تلاش ادي اسپيرز بي‌نتيجه نماند و توانست جايزه بهترين بازيگر را از فستيوال فيلم فونيکس از آن خود کند. اگر نگاهي به کارنامه ادي اسپيرز داشته باشيد متوجه خواهيد شد که وي بازيگر سختکوش و پرتلاشي است اما هميشه هنر او در ميان زرق و برق هاليوود پنهان مانده است. از آنجايي که اين روزها ادي اسپيرز در اوج آمادگي به سر مي‌برد اميدواريم در آينده شاهد درخشش بيشتر اين بازيگر سرخپوست باشيم.

فلويد وسترمن

از هر انگشت فلويد يک هنر مي‌بارد و در کنار هنرپيشگي موسيقيدان و فعال اجتماعي شناخته شده‌اي در جامعه سرخپوستان است. وسترمن در سن 54 سالگي با فيلم Renegades بر روي پرده نقره‌اي ظاهر شد و نقش Red Crow را در اين فيلم بازي کرد. فلويد وسترمن در فيلم زيباي رقصنده با گرگ و همچنين The Doors نيز حضور داشته و در مجموعه‌هاي تلويزيوني مختلفي ايفاي نقش کرده است که در اين زمينه مي‌توان به سريال‌هاي Dharam & Greg, Texas Ranger و مجموعه رمزآلود و محبوب ايکس‌فايل اشاره کرد. اين موارد باعث شد تا در يک بازه زماني فلويد وسترمن به شخصيت مهمي از جامعه سرخپوستان آمريکا در سينماي اين کشور مطرح شود و هنوز هم کسي نتوانسته است جاي فلويد را در اين زمينه پر کند.

جيسون موموآ

کال دراگوي سريال بازي‌هاي تاج و تخت نقش زيادي در اين مجموعه نداشت و همان فصل اول حذف شد اما به اندازه‌اي اين نقش را زيبا ايفا کرد که هر بار چهره موموآ را مي‌بينيم ياد کال دراگو مي‌افتيم.

جيسون موموآ
جيسون موموآ

اندام تنومند و ظاهر خشن و قدرتمند جيسون موموآ او را به گزينه خوب براي ايفاي نقش‌هاي پرابهت تبديل کرده است، به همين دليل نيز اجراي نقش Conan در فيلم Conan and The Barbarian را به موموآ واگذار کردند و انصافاً هم بايد گفت به خوبي از عهده اين نقش برآمد. افرادي که تجربه همکاري با جيسون موموآ داشته‌اند مدعي‌اند وي تمام انرژي خود را صرف هنرپيشگي مي‌کند و در شخصيتي که ايفاي نقش او را قبول کرده است کاملاً غرق مي‌شود. با اين حساب مي‌توان آينده درخشاني را براي اين هنرپيشه سرخپوست پيش‌بيني کرد.

زان مک‌کلارنون

اگر سريال جذاب Fargo را مشاهده کرده باشيد بدون شک بازي زان مک‌کلارنون در نقش Hanzee Dent در اين سريال حتماً نظر شما را جلب کرده است. مک‌کلارنون شخصيتي مرموز و پيچيده دارد و بازي زيرپوستي انجام مي‌دهد و همين امر باعث شده تا بسياري از هواداران دنياي سينما وي را به عنوان يکي از فراموش‌نشدني‌ترين شخصيت‌هاي خلافکار در فيلم‌ها خطاب کنند.

زان مک‌کلارنون
زان مک‌کلارنون

استعداد زان مک‌کلارنون در بازيگري باعث شد تا وي نقش‌هاي مختلفي در سريال‌هاي تلويزيوني ايفا کند و يکي از اين نقش‌ها را مي‌توان به حضور اخير وي در نقش Akecheta در سريال تحسين‌شده Westworld دانست. با اين حساب مي‌توان انتظار داشت از آنجايي که زان مک‌کلارنون به عنوان يک سرخپوست در سريال‌هاي آمريکايي خوش درخشيده است شاهد محبوبيت و حضور بيشتر وي در فيلم‌هاي تزار اول هاليوودي نيز باشيم.

راسل مينز

راسل مينز خودش را با فيلم آخرين موهيکان جاودانه کرد و حضور وي در فيلم قاتلين بالفطره را هرگز فراموش نمي‌کنيم. جالب است بدانيد مينز قبل از حضور در هاليوود به عنوان يکي از پرکارترين فعالان اجتماعي در ميان سرخپوست‌ها شناخته مي‌شد و به همين دليل در بين بزرگان هاليوود و همچنين جامعه سرخپوستان آمريکا به عنوان فردي بانفوذ و صاحب‌نظر شناخته مي‌شود.

 راسل مينز
راسل مينز

راسل مينز کاريزماي بالاي دارد و به لطف لحن صداي جذاب خود به راحتي توانسته است در فيلم‌ها، مخاطب را به خود جذب کند. اگر سينماي هاليوود را دنبال مي‌کنيد حتماً به خوبي مي‌دانيد که مدتي است خبري از رال مينز نمي‌شنويم و با اين حساب اميدواريم در آينده فيلم‌هاي بيشتري را با ايفاي نقش رانسل مينز شاهد باشيم.

ويل سامپسون

در فيلم تحسين‌شده ديوانه از قفس پريد چندين سرخپوست حضور داشتند که يکي از معروف‌ترين آن‌ها ويل سامپسون بود. داستان حضور اين سرخپوست که قد بلند و رعنايي دارد در فيلم ديوانه از قفس پريد بسيار جالب است.

 ويل سامپسون
ويل سامپسون

از قرار معلوم ويل سامپسون قبل از حضور در اين فيلم تجربه چنداني براي بازيگري نداشته است اما در حين انتخاب بازيگر به اندازه‌اي خوب عمل کرده که توانسته نظر مثبت عوامل ساخت فيلم را بدست آورد. حضور ويل در اين فيلم راه را براي بازيگري او در فيلم‌هاي ديگر هاليوود نيز باز کرد که در بين تمامي نقش‌هاي سامپسون مي‌توان به حضور او در فيلم Poltergiest II اشاره داشت. ويل سامپسون در فيلم The Out law Josey Wales نيز حضور درخشاني داشت و اين چهره‌سرشناس جامعه سرخپوست‌ها در کنار هنرپيشگي يد طولايي در نقاشي دارد و آثار او در نمايشگاه‌هاي معتبري در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

وس استودي

اين هنرپيشه سرشناس هاليوود که هفتمين دهه زندگي خود را پشت سر مي‌گذارد در بزرگترين فيلم‌هايي که به سرخپوستان پرداخته شده حضور داشته است. در اين زمينه مي‌توان به فيلم‌هاي رقصنده با گرگ، آخرين موهيکان، Street Fighter و The New World اشاره کرد.

 وس استودي
وس استودي

وس استودي مانند يک روح خودش را در قالب شخصيتي که قرار است بازي کند ظاهر مي‌شود و به دليل زحمات زياد و همچنين بازي خوب در مراسم اسکار 2017 از استودي قدرداني شد. تمامي اين موارد دست به دست هم داده‌اند تا در حال حاضر وس استودي از ديد بسياري از منتقدان به عنوان بهترين هنرپيشه سرخپوست شناخته شود.

بيشتر بدانيد : شمال 60: روايتي از زندگي پرماجراي سرخپوستان كانادايي

بيشتر بدانيد : ماندگارترين نقش هاي سينماي جهان را کدام بازيگران ايفا کردند؟+تصاوير

بيشتر بدانيد : بهترين بازيگران فيلم‌هاي وسترن!


منبع: زندگي ايده آل



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)