آخرین اخبار

مکمل هاي جنسي مردانه و زنانه و چند گياه دارويي سلامت زناشويي

مکمل هاي جنسي مردانه و زنانه و چند گياه دارويي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مکمل هاي جنسي

مکمل‌ها در برخي از اين موارد مي‌توانند موثر باشند، اما لازم است تصوير کلي را هم در نظر داشته باشيد و از در ميان گذاشتن مشکلتان با پزشکتان احساس شرمندگي نکنيد. پيش از اينکه يک گياه دارويي يا مکمل را امتحان کنيد، اين موضوع را در نظر بگيريد که افزودن يا کاستن چه موادي در زندگي‌تان مي‌تواند به شما کمک کند؛ورزش، کاهش وزن، درمان يک عارضه يا تغيير دادن يک دارو. بيشترين توجه در مکمل‌هاي تقويت جنسي بر مردان متمرکز است، اما مکملي که در مردان موثر است، لزوما براي زنان تاثيربخش نيست.

3 مکمل‌ جنسي زنانه1) آهن

اگر ميزان آهن بدنتان کم باشد، زندگي زناشويي شما شامل ميل جنسي، برانگيختگي جنسي، لغزنده‌سازي و توانايي رسيدن به ارگاسم يا اوج لذت جنسي تحت‌تاثير قرار مي‌گيرد. در يک بررسي زنان پس‌از اينکه براي رفع کمبود آهن مکمل دريافت کردند، متوجه بهبود در ميل جنسي خود شدند. از طرف ديگر مصرف بيش‌ازحد آهن براي شما زيانبار است. مصرف بيش از 20 ميلي‌گرم آهن در روز باعث يبوست و ساير انواع آشفتگي‌هاي گوارشي مي‌شود.مصرف بيش از 60 ميلي‌گرم آهن در روز خطر جاني در پي دارد.

2) خارخاسک

گياه خارخاسک با نام علمي Tribulus terrestris يک گياه ميوه‌دار منطقه مديترانه است که با خار پوشيده شده است. برگ‌ها، ميوه و ريشه اين گياه استفاده دارويي دارد. برخي فرمولاسيون‌ها شامل اجزاي ديگر هم هست. يک بررسي کوچک در زنان داراي ميل جنسي کم نشان داد مصرف 5/7 ميلي‌گرم از فرمولاسيون اين گياه هر روز در طول 4 هفته باعث بهبود ميل جنسي، برانگيختگي جنسي، لغزنده‌سازي تناسلي، ارگاسم و ارضا مي‌شود و درد حين آميزش را کاهش مي‌دهد.

3) ماکا

گياه ماکا که به آن جينسينگ پرويي هم مي‌گويند يک گياه ريشه‌اي آمريکاي جنوبي است. يک بررسي کوچک نشان داد زنان با کاهش ميل جنسي به علت مصرف داروهاي ضدافسردگي پس از مصرف ماکا بهبود را گزارش مي‌کنند. ازآنجايي‌که ريشه اين گياه خوراکي است، امتحان کردن آن بي‌خطر است، اما اگر دچار يک عارضه يا سرطان حساس به هورمون استروژن باشيد، با توجه به اين گياه ممکن است ميزان‌ استروژن را بالا ببرد، بهتر است از آن پرهيز کنيد. اگر به علت مصرف داروهاي ضدافسردگي يا هر داروي ديگري دچار آثار جانبي جنسي شده‌ايد، پيش از رو آوردن به مکمل‌ها از پزشکتان بپرسيد آيا مي‌تواند دارويتان را تغيير دهد؟

5 مکمل جنسي مردانه

مکمل جنسي مردانه و زنانه و چند گياه دارويي

مکمل‌ها براي مردان اغلب مشکلات نعوظ که به دلايل پزشکي متعدد ازجمله مصرف داروهاي ضدفشارخون و ضدافسردگي ممکن است رخ دهد، هدف قرار مي‌دهند. راه‌حل در چنين مواردي بحث با پزشکتان دراين‌باره است که آيا داروي جايگزيني براي دارويي که فعلا مصرف مي‌کنيد، وجود دارد که عوارض جنسي نداشته باشد؟ پزشک شما همچنين ممکن است توصيه‌هايي ازلحاظ رژيم غذايي، ورزش و وزن به شما بکند. اگر مي‌خواهيد مکملي را امتحان کنيد، موضوع را با پزشکتان در ميان بگذاريد تا مصرف آن براي شما اشکالي نداشته باشد.

1) آل- آرژينين

آل- آرژينين يک اسيدآمينه، واحد ساختماني پروتئين‌هاست.اين ترکيب در بدن شما به نيتريک اکسايد oxid nitric تبديل مي‌شود. در يک بررسي حدود يک‌سوم مرداني که روزانه براي 6 هفته 5 گرم آل- آرژينين دريافت کرده بودند، بهبود نعوظ را گزارش کردند. اختلال نعوظ تا حدي ناشي از اشکال گردش خون در آلت تناسلي است. نيتريک اکسايد رگ‌هاي خوني را گشاد مي‌کند، بنابراين معقول جلوه مي‌کند که آل- آرژينين آثار مفيدي در اين مورد داشته باشد. مصرف اين مکمل ممکن است باعث درد شکم، آروغ زدن و نفخ، اسهال و آثار جانبي ديگر شود. همچنين در مواردي ممکن است باعث واکنش حساسيت‌زاي شديد شود يا علائم افراد دچار آسم را بدتر کند.

2) پروپينيل آل- کارنيتين

بدن شما اسيدآمينه را که براي سوخت‌وساز ضروري است، مي‌سازد. مصرف اين ترکيب به‌صورت مکمل ممکن است در مردان مبتلا به ديابت دچار اختلال نعوظ به تاثيربخشي بيشتر داروي سيلدنافيل Sildenafil يا وياگرا (که براي اين عارضه جنسي تجويز مي‌شود) کمک کند. يک بررسي در مرداني که دست‌کم 8 بار سيلدنافيل را امتحان کرده بودند و مشکل جنسي‌شان برطرف نشده بود، نشان داد اضافه کردن 2 گرم پروپينيل آل- کارنيتين در روز به درمان دارويي باعث حل مشکل ‌مي‌شود.
کارنيتين جريان خون را بهبود مي‌بخشد. اين ترکيب همچنين در مردان دچار بيماري پيروني، کج شدن آلت هنگام نعوظ، امتحان شده است. آل - کارنيتين درد را در اين بيماران کاهش داد و ظاهرا پيشرفت بيماري را کندتر کرد. عوارض جنسي اين مکمل شامل درد قفسه سينه، تهوع، استفراغ و دل‌آشوبه است. اين دارو همچنين ممکن است باعث بدبو شدن ادرار و عرق شود.

3) نياسين niacin

نياسين يک ويتامين گروه ‌B است که ميزان کلسترول خوب يا HDL را بالا مي‌برد. در يک بررسي در مردان ميزان بالاي کلسترول کل و اختلال نعوظي متوسط تا شديد، مصرف 1500 ميلي‌گرم نياسين براي 12 هفته باعث بهبود مشکل جنسي آنها شد. توجه داشته باشيد دوزهاي خيلي بالاي اين مکمل ممکن است به کبد آسيب بزند و باعث مشکلات فشارخوني، قلبي و ادراري شود.

4) SAM-e

افسردگي زندگي جنسي شما را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. درمان افسردگي با ورزش، روان‌درماني و در برخي افراد دارو مي‌تواند به شما کمک کند، اما برخي داروهاي ضدافسردگي نيز ممکن است مشکلات جنسي ايجاد کنند. SAM-e (اس- آدنوزيل متيونين) ماده شيميايي است که بدن شما آن را مي‌سازد. برخي بررسي‌ها نشان مي‌دهند مصرف اين ماده به‌صورت مکمل ممکن است به درمان افسردگي خفيف تا متوسط کمک کند، بدون اينکه آثار جانبي جنسي داشته باشد. همچنين مصرف اين مکمل ممکن است آثار درماني داروهاي ضدافسردگي را تقويت کند. توجه داشته باشيد بدون نظارت پزشک اين مکمل را همراه داروي ضدافسردگي‌تان مصرف نکنيد زيرا ممکن است باعث عوارض جانبي وخيمي شود. دوزهاي بالاي اين مکمل ممکن است باعث دل‌آشوبه، بي‌خوابي، سرگيجه و سردرد شود.

5) يوهيمبين

اين مکمل گياه دارويي از برگ‌هاي درختي که بومي آفريقاي مرکزي است، گرفته مي‌شود. اين ترکيب مي‌تواند اختلال نعوظي را بهبود بخشد، اما عوارض جانبي زيادي دارد. يوهيمبين ممکن است باعث فشارخون بالا، تپش قلب، سردرد، اضطراب و سرگيجه شود. اين عوارض در افراد دچار مشکلات روان‌پزشکي مشکل‌آفرين است. از طرف ديگر اين مکمل با بسياري از داروها تداخل دارد.

1 مکمل جنسي مشترک1) پاناکس جينسينگ (جينسينگ آسيايي)

اين مکمل گياهي مي‌تواند ميل جنسي زناني را که در دوره يائسگي قرار دارند، بهبود بخشد. در يک بررسي کوچک، زناني که روزانه3 کپسول يک گرمي از اين مکمل را براي 2 هفته مصرف کرده بودند، ازلحاظ جنسي بهبود يافتند. اين مکمل همچنين ممکن است به کارکرد نعوظي در مردان هم کمک کند. بررسي‌‌ها نشان داده‌اند مصرف 900 تا 1000 ميلي‌گرم از اين مکمل براي 2 تا 3 بار در روز تاثيربخش است. اين مکمل ممکن است باعث بي‌خوابي شود. بنابراين اگر مشکل خواب داريد، جينسينگ مصرف نکنيد.آثار جانبي کمتر شايع شامل عادت‌ماهانه‌هاي دردناک در زنان و اسهال است.
اگر انرژي جنسي‌تان پايين است، مشکلاتتان را با پزشکتان در ميان بگذاريد. مشکل شما ممکن است علل متفاوت بسياري داشته باشد که هرکدام از آنها نياز به درمان خاصي دارند. مکمل‌هاي تقويت‌کننده جنسي آثار جانبي هم دارند. وضعيت خاص خودتان را اول به پزشکتان بگوييد. با توجه به اينکه نظارت بر مکمل‌ها به شدت داروهاي نسخه‌اي نيست.
به مجوز يا اجزاي مکمل روي بسته دقت کنيد. همچنين دستورات در مورد ميزان مصرف را به دقت رعايت کنيد. اين فراورده‌ها را بايد با احتياط مصرف کرد و هشدارهاي روي برچسب را جدي گرفت. هميشه به پزشکتان اطلاع دهيد که قصد مصرف چه مکملي را داريد چراکه اين مکمل ممکن است بر سلامت شما يا کارکرد ساير داروهايتان اثر بگذارد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : رابطه جنسي تان را با اين روش ها گرم تر کنيد!!

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : بهبود اختلالات جنسي با ورزش درماني

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : مراحل درمان اختلالات جنسي مردان

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : روشي براي بهبود زندگي جنسي خانم‌هاي يائسه


منبع: bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است