آخرین اخبار

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است سلامت زناشويي

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

  بزرگنمايي:

چه خبر - وقتي باردار هستيد مي‌توانيد رابطه جنسي داشته باشيد؟

به جز چند مورد استثنا، به طور کلي توصيه شده است که درست مانند پيش از بارداري‌تان به فعاليت‌هاي جنسي خود ادامه دهيد. يعني از همان شروع بارداري تا ماههاي آخر مي‌توانيد به رابطه جنسي خود ادامه دهيد. اما شکم در حال بزرگ شدن‌تان مطمئنا باعث مي‌شود در بعضي از پوزيشن‌ها راحت نباشيد، بنابراين لازم است پوزيشن‌هاي مربوط به اين دوره را امتحان کنيد تا ببينيد با کدام‌شان راحت‌تريد.

رابطه جنسي حين بارداري مشکلي ايجاد نمي‌کند؟

شما تنها کسي نيستيد که اين سوال را مي پرسيد؛ اين سوال در ليست بيشترين سوالات مطرح شده در مورد بارداري قرار دارد. رابطه جنسي در دوران بارداري هيچ مشکلي ايجاد نمي‌کند مگر اينکه پزشک‌تان توصيه ديگري کرده باشد.
به ندرت پيش مي‌آيد که پزشک‌، رابطه جنسي حين بارداري را منع کند اما تحت شرايط خاصي ممکن است رابطه جنسي عوارضي داشته باشد که شامل جفت سرراهي (وقتي که جفت تا حدودي يا کاملا دهانه رحم را پوشانده)، سابقه‌ي زايمان زودرس يا نارسايي و ضعف دهانه رحم (وقتي که دهانه رحم نمي‌تواند طي بارداري بسته بماند) مي‌شود.
به طور کلي، هيچ پوزيشني در رابطه جنسي خطرناک نيست، مخصوصا در ماههاي اول بارداري، اما پزشکان توصيه مي‌کنند از هفته‌ي بيستم به بعد، بايد از پوزيشن‌هايي که صاف به پشت دراز مي‌کشيد خودداري کنيد، زيرا جنين‌تان بزرگ‌تر و سنگين‌تر شده و وقتي به پشت دراز مي‌کشيد به آئورت‌تان (سرخرگ اصلي) فشار وارد مي‌شود که مي‌تواند جريان خون به سمت جفت را مختل کند. در عوض مي‌توانيد پوزيشن قاشقي را امتحان کنيد.

بيشتر بدانيد : آيا مقاربت جنسي سبب انقباض رحمي و سقط جنين مي شود؟

آيا رابطه جنسي حين بارداري فوايدي هم دارد؟

بارداري

درست مانند زماني که باردار نبوديد، رابطه جنسي در دوران بارداري نيز فوايدي براي‌‌تان دارد. اوکسي توسين که هورمون عشق نام دارد، وقتي که به ارگاسم مي‌رسيد ترشح مي‌شود و اين اتفاق، اثرات مثبتي روي شما و جنين‌تان دارد. حس خوشايند امنيت و عشقي که حين رابطه جنسي با همسرتان به شما دست مي‌دهد مي‌تواند تاثيرغير مستقيم خوشايندي از آرامش روي جنيني که در رحم داريد بگذارد. رسيدن به ارگاسم، عضلات کف لگن‌تان را نيز تقويت مي‌کند و اين اتفاق نيز براي بازيابي بدن‌تان بعد از زايمان مفيد است.
اگر در پايان دوره‌ي بارداري‌تان هستيد و مي‌خواهيد زايمان را شروع کنيد، ارگاسم (همراه با پروستاگلاندين موجود در اسپرم) مي‌تواند انقباضات رحمي را افزايش دهد (اگر نزديک به زمان زايمان باشد). وقتي زن باردار در آستانه‌ي زايمان است، دهانه‌ي رحمش شروع به نرم شدن و باز شدن مي‌کند و پروستاگلاندين موجود در اسپرم مي‌تواند به جلو بردن اين پروسه کمک کند. اما در بارداري‌هاي سالم و بدون مشکل، پروستاگلاندين باعث شروع زودهنگام پروسه‌ي زايمان نمي‌شود.
ضمنا رابطه جنسي در دوران بارداري فرصتي است براي ارتباط عميق‌تر با همسرتان. شما مجبور نيستيد طي بارداري رابطه جنسي برقرار کنيد، مگر اينکه خودتان هم بخواهيد، اما اگر در رابطه‌اي هستيد که دوست داريد صميميت و نزديکي‌تان را نيز خفظ کنيد پس حتما مي‌دانيد که رابطه جنسي بخش بسيار مهمي از زندگي نرمال يک زوج است.

ميل جنسي شما طي بارداري

واضح است که هر زني با زن ديگر فرق مي‌کند بنابراين هر بارداري نيز با بارداري ديگر متفاوت است. بعضي از خانمها ممکن است متوجه تغييراتي در ميل جنسي‌شان طي بارداري شوند. اگر در سه ماهه اول بارداري‌تان ويار صبحگاهي داريد، پس ممکن است مثل زمان پيش از بارداري تمايل به رابطه جنسي نداشته باشيد. اما با ورود به سه ماهه دوم بارداري و فروکش کردن علائم ويارتان، ميل جنسي‌تان نيز تا حدود زيادي برخواهد گشت.
حجم خون نيز طي بارداري در بدن‌تان بالاست که باعث مي‌شود جريان خون به سمت اندامهاي تناسلي‌تان درست مانند ساير قسمتها، بيشتر شود. اين اتفاق‌ها همراه با تغييرات هورموني مي‌توانند ميل جنسي‌ و توانايي‌تان براي رسيدن به ارگاسم را در دوره‌ي بارداري افزايش دهند. اما باز هم يادآوري مي‌کنيم که هر زني متفاوت است. برخي از خانمها به گفته‌ي خودشان، احساس جنسي خود را متفاوت با قبل از بارداري تجربه مي‌کنند و براي عده‌اي از زنان، رابطه جنسي در دوران بارداري، لذتبخش‌تر مي‌شود.

خونريزي بعد از رابطه جنسي در دوران بارداري

لکه بيني يا خونريزي بعد از رابطه جنسي در دوره بارداري مي‌تواند روي بدهد. قابل درک است که اين اتفاق مي‌تواند شما را بترساند اما لزوما زنگ خطر نيست. دهانه رحم شما طي اين دوره بسيار حساس است و به هر حال در صورت مشاهده هر گونه خونريزي يا لکه بيني بايد به پزشک‌تان اطلاع دهيد. اگر خونريزي کم بود (يعني نيازي به استفاده از پد بهداشتي نداشتيد) و بعد از يکي دو ساعت متوقف شد، احتمالا پزشک‌تان نيز خيال‌تان را راحت خواهد کرد که موردي براي نگراني وجود ندارد.
اما اگر نياز به استفاده از پد بهداشتي پيدا کرديد و لازم شد هر ساعت يا زودتر تعويضش کنيد، و يا لخته‌هاي خون بزرگتر از گيلاس دفع کرديد، نياز به بررسي اورژانسي داريد. فرقي نمي‌کند چقدر خونريزي داشته‌ايد، نبايد تا زماني که پزشک شما را نديده مجددا رابطه جنسي برقرار کنيد. فقط در اين مورد است که خونريزي مي‌تواند ناشي از مشکلي جدي باشد.

رابطه جنسي دردناک در دوره بارداري

تا حدودي احساس درد و ناراحتي طبيعي است، اما اغلب مي‌توانيد از آن پيشگيري کنيد. بارداري مي‌تواند شيب استخوان لگن را تغيير بدهد و عضلات‌تان ممکن است حساس‌تر شوند. بنابراين سعي کنيد پوزيشن خود را تغيير دهيد و پوزيشني را انتخاب کنيد که بتوانيد عمق ورود آلت را کنترل کنيد. اگر دردتان ادامه پيدا کرد يا مکررا آن را طي رابطه جنسي تجربه کرديد، از مطرح کردن آن با پزشک‌تان خجالت نکشيد.
چند نکته
خيلي مهم است که در مورد رابطه جنسي، مخصوصا طي بارداري، روراست و راحت باشيد. نکات گفته شده را به خاطر بسپاريد تا بيشترين لذت را از تجربيات‌تان در اين دوران ببريد. اگر به هر دليلي نمي‌توانيد رابطه جنسي راحتي داشته باشيد، لزومي ندارد حتما دخول صورت بگيرد. راههاي لذتبخش ديگري با کمک همسرتان پيدا کنيد.
ممکن است احساس‌تان طي دوران بارداري تغيير کند، بنابراين از همسرتان بخواهيد صبور و محتاط باشد و به احساس‌تان چه خوب و چه بد اهميت بدهد. از مطرح کردن چيزي که دل‌تان مي‌خواهد نترسيد و خجالت را کنار بگذاريد.
باور کنيد که هنوز هم جذاب و زيبا هستيد و تغييرات بدن‌تان را دوست داشته باشيد. تغييرات زيبايي طي بارداري در بدن‌تان روي مي‌دهد که بايد آنها را کشف کنيد و لذت ببريد.

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي در دوران بارداري خطرناک است؟ + نکاتي مهم و حياتي

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي در دوران بارداري، درست يا غلط؟


منبع : bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است