آخرین اخبار

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟ سلامت زناشويي

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - بعد از بچه دار شدن رابطه جنسي به چه شکلي در خواهد آمد؟

رابطه‎جنسي زن و شوهرها، چه زماني که به تازگي بچه‌دار مي‌شوند و چه زماني که فرزندان‌شان بزرگ شده‌اند، ديگر به سادگي قبل، يعني به سهولت آغاز زندگي مشترک نخواهد بود، اما اين بدين معنا نيست که آنها نبايد ارتباط زناشويي خود را حفظ کنند يا بايد از خير آن بگذرند! بلکه لازم است با انجام تدابيري به رابطه خود تداوم ببخشند.
متاسفانه خستگي و تاثير استرس‌هاي زندگي روزمره از يک طرف و فراهم نبودن حريم و فضايي که زوج در آن احساس امنيت و اطمينان خاطر کنند از سوي ديگر، باعث مي‌‌شود مناسبات جنسي به لحاظ کميت و کيفيت دچار تغييرات جدي شوند.
اين تغييرات معمولا ابتدا به کيفيت و رضايتمندي زوج از رابطه زناشويي آسيب مي‌زند و سپس به تدريج باعث مي‌شود تا زن و شوهر اصولا تمايل چنداني براي ورود به يک تعامل جنسي نداشته باشند.
چنانچه اين نداشتن تمايل فقط از سوي يکي از طرفين باشد، مي‌‌تواند باعث ايجاد تنش در ساير جنبه‌هاي روابط زوج شود.
اگر سرد شدن روابط زناشويي از سوي هر دو طرف باشد، اگرچه به ظاهر نارضايتي کمتري ايجاد مي‌کند ولي به تدريج صميميت و تعامل عاشقانه زوج آسيب مي‌بيند، بنابراين هيچ عاملي از جمله محدوديت فضا، زمان، استرس‌هاي معمول، بيماري هاي مختلف و غيره نبايد زندگي زناشويي زن و شوهر را متوقف کند يا کيفيت آن را در حدي پايين آورد که عملا نتواند نقش خود را در حفظ عشق و صميميت آنها ايفا کند.

يافتن زمان و شرايط مناسب

بيشتر والدين پرمشغله، بالاخره زماني براي استحمام يا مسواک زدن دندان‌ها پيدا مي‌کنند، بنابراين، پيدا کردن کمي زمان در برنامه‌ روزانه‌ براي لذت بردن از روابط صميمانه نيز برايشان امکان پذير است.
پس لازم است اولويت‌هاي‌تان را سازماندهي کنيد، به‌طوري‌که بتوانيد با همسرتان هم وقت بگذرانيد و بودن بچه‌ها در خانه نبايد مانع نزديکي شما به هم باشد.
گاهي لازم است که زن و شوهر براي يافتن زمان مناسب، در کارهاي منزل و خواباندن فرزندان با هم همکاري کنند. هيچ‌يک نبايد مسئوليت اين کار را به تنهايي به طرف مقابل بسپارد، بلکه با همراهي و همکاري مي‌توانند زمان مناسب را پيدا کنند.
برخي توصيه‌ها در يافتن شرايط و زمان مناسب عبارتند از:

شب‌ها با همديگر به رختخواب برويد. اگر ساعت‌ها قبل يا بعد از همسرتان به رختخواب بياييد، اين احتمال وجود دارد که وقتي يکي از شما براي رابطه جنسي آماده است ديگري خواب باشد.
زود به رختخواب برويد. اگر هم بچه‌ها ميلي به خوابيدن نشان نمي‌دهند اهميت ندهيد، تلويزيون را خاموش کنيد، مجبور خواهند شد که به اتاق‌شان بروند.
يک شب بچه‌ها را بيرون بفرستيد. دوستان يا خانواده خيلي وقت‌ها از نگه داشتن فرزندان‌تان خوشحال مي‌شوند. از اين سخاوت آنها استفاده کرده و زمان بيشتري را تنها در خانه کنار هم بگذرانيد.
اگر شب‌ها آنقدر خسته‌ايد که فقط دوست داريد بخوابيد، مي‌توانيد زماني از عصر را براي رابطه‎جنسي خود اختصاص دهيد. شايد سخت باشد، اما به تدريج عادت مي‌کنيد.
والدين چطور بايد برنامه رابطه جنسي‌شان را تنظيم کنند تا براي کودک مشکلي پيش نيايد؟

آنها بايد ساعاتي که قرار است رابطه داشته باشند را به وقتي موکول کنند که کودک خواب است يا در خانه نيست. حتي مي‌توان رابطه جنسي را از شب به صبح و زماني که کودک خواب است موکول کرد.
اگر سن بچه طوري باشد که بتوان آن را به کسي سپرد بهتر است در هفته براي يک ساعت اين کار را انجام داد تا والدين بدون استرس از بيدار شدن فرزند، رابطه جنسي‌شان را برقرار کنند.
تولد فرزند در زندگي مشترک چيزي است که بايد زندگي را بهتر و کامل‌تر کند، اما رفتار ناآگاهانه پدر و مادر گاهي اوقات باعث مي‌شود زندگي با مشکلات جدي روبرو شود.
به طور مثال گاهي اوقات زوجين به دليل همين هراس از ديده شدن در مقابل کودک مدام رابطه‌شان را به تعويق مي‌اندازند و همين مسئله رفته رفته باعث سردي جنسي مي‌شود در حالي که با يک برنامه‌ريزي ساده مي توان اين مشکل بزرگ را حل کرد.
از طرفي والديني که در حضور کودکان و فرزندان خود روابط زناشويي انجام مي‌دهند، نه تنها در حق آنها خيانت کرده، بلکه اغلب ايجاد بزرگ‌ترين آسيب‌ها به فرزندان را مرتکب مي‌شوند، چرا که باعث تحريک و بيدار شدن زودرس غريزه جنسي کودکان شده و در انحراف اخلاقي آنها در آينده اثرگذار مي‌شوند.
به همين دلايل رابطه جنسي پدر و مادرهايي که بچه‌هاي‌شان را کنار خودشان مي‌خوابانند معمولا دچار اختلال مي‌‌شود و آنها سردرگم هستند که چطور بايد اين مسئله را حل کنند. گاهي اوقات پدر و مادرها در اين بين ضربه مي‌خورند و بيشتر مواقع مراقبت جنسي کودک به خطر مي‌افتد.

ضرورت مديريت روابط زناشويي
نوزاد

متاسفانه در رفتار جنسي بسياري از زوج‌ها قالب‌هاي رفتاري وجود دارد که آنها را در استفاده از موقعيت‌هاي مختلف زندگي و مديريت آنها محدود مي‌کند، مثل تصور اينکه روابط جنسي شرايط زماني و مکاني يا آداب بسيار خاصي دارد.
حتي در تعاليم ديني ما نيز اگرچه مستحباتي براي اين موضوع مطرح شده است، تقريبا محدوديت‌هاي کمتري براي روابط زناشويي زوج وجود دارد، بنابراين هر دو طرف بايد برخي از اين کليشه‌ها را که فرصت‌هاي ممکن براي داشتن تعامل جنسي را از بين مي‌برند، تغيير دهند و بدانند که نه نوع رابطه (از يک معاشقه ساده تا رفتارهايي مثل انجام رابطه زناشويي) و نه زمان و مکان آن، نبايد در حدي غيرقابل انعطاف شود که عملا رابطه را غير ممکن کند.
در اين خصوص بايد برخي از باورهاي نادرست ديگر نيز اصلاح شوند.
مثلا با بزرگتر شدن فرزندان و حتي گاه در شرايطي که آنها نوجواناني کاملا بالغ يا حتي دانشجو هستند، پدر و مادر با اين پيش‌فرض که فرزندان از روابط زناشويي بين زن و مرد آگاهي دارند و نبايد رفتار آنها حاوي هيچ نشانه يا سرنخي از داشتن رابطه زناشويي باشد، مناسبات جنسي خود را به شدت محدود يا تعطيل مي‌کنند که اين کار اصلا صحيح نيست و متاسفانه موجبات آسيب‌هاي ديگري به خانواده را فراهم مي‌کند. آسيب‌هايي مانند خيانت يا ... .
بديهي است که فرزندان به‌خصوص در زمانه ما، به‌سرعت نسبت به مسائل جنسي آگاهي پيدا مي‌کنند، بنابراين لازم است که الگوي تربيتي آنها به گونه‌اي باشد که حريم خصوصي و مناسبات والدين را به رسميت بشناسند.
هيچ لزومي ندارد که والدين الگوي رفتاري خاصي در پيش بگيرند تا به فرزندان اين‌طور القا شود که آنها هيچ تعاملي با يکديگر ندارند.
اصولا چنين کاري حتي با تربيت جنسي صحيح فرزندان نيز در تعارض است، اما طبيعي است که رفتار پدر و مادر در حضور فرزندان از آنچه در خلوت آنها مي‌گذرد کاملا متمايز است و فرزندان نيز بايد اين موضوع را درک کنند و بپذيرند.
از طرفي زن و شوهري که بخواهند منتظر بمانند تا همه شرايط و ملاحظات مد نظر آنها (به‌خصوص با استانداردهاي سختگيرانه) فراهم باشد تا رابطه زناشويي مناسب داشته باشند، عملا بعد از مدتي درمي‌يابند که از لحاظ جنسي دچار فاصله‌اي قابل توجه شده‌اند؛ بنابراين روابط زناشويي نيز مانند بسياري از جنبه‌هاي زندگي امروزي بايد مديريت شود.
يعني زوج بايد به شکل فعال، شرايط را خود، به وجود بياورند. مشکلي که در اين رابطه وجود دارد اين است که اغلب، مناسبات جنسي در فهرست اولويت‌هاي زندگي آنها قرار نمي‌گيرد چون تصور مي‌کنند براي اين امور هميشه وقت خواهد بود.
همانگونه که زن و مرد بسياري از زمينه‌هاي زندگي خود را متناسب با اهميت موضوع اولويت‌بندي مي‌کنند، بايد براي روابط زناشويي نيز جايگاه ويژه‌اي قائل باشند و براي آن به لحاظ زماني و حتي مادي هزينه کنند.
افراد ممکن است براي بسياري از کارهاي ضروري از مرخصي ساعتي يا روزانه استفاده کنند، ولي در فرهنگ ما کمتر پيش مي‌آيد که زوجي که به لحاظ زماني يا شرايط حريم خصوصي در منزل محدوديت‌هايي دارند، در مورد فراهم کردن فضا و فرصت مناسب به برنامه‌ريزي بپردازند.
حتي ممکن است چنين کاري را به‌خصوص وقتي سال‌ها از ازدواج آنها سپري شده در شأن و منزلت خود ندانند و وقتي يک طرف منتظر فرصت است، او را سرزنش و متهم کنند!
در حالي که چنين رفتاري (فراهم آوردن امکان خلوت مناسب در منزل يا در يک سفر يک‌روزه) تنها نشان از يک نياز غريزي ندارد و بايد هر دو طرف آن را به عنوان نشانه‌اي از زنده بودن عشق و صميميت بدانند.

حريم شخصي

وقتي بچه‌هاي‌تان کوچک هستند، معمولا چيزي به نام حريم شخصي براي والدين باقي نمي‌ماند، اما وقتي بچه‌ها آنقدر بزرگ شدند که اتاق‌شان جدا شد، بايد شروع کنيد و به آنها آموزش دهيد که به درهاي بسته احترام بگذارند.
اين شروع آموزش‌هاي بزرگي در آنها است، اينکه به فضاي شخصي آدم‌ها احترام بگذارند و اين به شما امکان مي‌دهد در زمان خلوت خود با همسرتان اعتماد به‌ نفس بيشتري داشته باشيد و در عين حال کودک خود را براي نوجوان شدن و اهميت دادن به فضاهاي خصوصي آشنا کنيد.

از چه زماني بايد اتاق خواب کودک را جدا کرد؟

بچه از حدود يک و نيم سالگي مي‌تواند در اتاق خواب خودش بخوابد و اين نه تنها باعث مي‌شود پدر و مادر خلوت خودشان را داشته باشند، بلکه تاثيرات خوبي روي رشد کودک دارد و به او احساس استقلال مي‌دهد.
اگر بچه به اتاق خودش عادت کند، پدر و مادر مي‌توانند در ساعات استراحت‌شان بدون وجود مشکلي در کنار هم وقت بگذرانند.
بعضي‌ها فکر مي‌کنند نوزادان متوجه چيزي نمي‌‌شوند و به همين دليل رابطه جنسي‌شان را جلوي چشم نوزاد انجام مي‌دهند که متاسفانه گاهي اوقات والدين با اين تفکر که فرزندشان چيزي نمي‌فهمد و نوزاد است جلوي چشمان او با هم رابطه جنسي برقرار مي‌کنند، در حالي که نوزادان حتي وقتي نمي‌توانند صحبت کنند، تصاوير را در ذهن‌شان ضبط مي‌کنند و حتي ممکن است فکر کنند پدرشان در حال کتک زدن و ناراحت کردن مادرشان است و اين علاوه بر تاثير رابطه جنسي بر روان کودک، باعث مي‌شود او از پدر هم سرخورده و ناراحت شود.

استرس و کارکرد جنسي

وجود استرس يا هر عامل ديگري که باعث ايجاد اضطراب يا افکار منفي در فرد شود، مي‌تواند بر کارکرد جنسي تاثير بگذارد.
مهم‌ترين ارگان جنسي در بدن، مغز است. بنابراين سلامت و تعامل جنبه‌هاي زيست شناختي و روانشناختي سيستم عصبي در کنار کارکرد مناسب ساير اندام‌ها براي تحقق يک زندگي جنسي موفق بسيار مهم است.
به همين دليل زوج بايد با برنامه‌‌ريزي مناسب تا حد امکان سعي کنند تا حريم خصوصي خود را بهبود ببخشند.
علاوه بر زمان‌بندي مناسب، حتي در آپارتمان‌هاي کوچک امروزي نيز هنوز تدابيري قابل اجرا هستند که اين حريم را مستحکم‌تر مي‌کند.
مثلا اگرچه در منازل با فراواني زيادي، درهاي ساده و نسبتا بي‌کيفيتي براي اتاق‌هاي خواب تعبيه مي‌شود، ولي به لحاظ فني، راه‌هايي نيز براي آکوستيک کردن همين درها وجود دارد و با مقداري هزينه، دست يافتن به محيطي با آرامش خاطر بيشتر امکان‌پذير است.

بيشتر بدانيد : وقتي بچه دار شدن رابطه جنسي والدين را تهديد مي کند

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي بعد زايمان چقدر متفاوت مي شود؟

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي تان را بيشتر کنيد تا بچه دار شويد!!

بيشتر بدانيد : رابطه جنسي در دوران بارداري خطرناک است؟


منبع : salamatnews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است