آخرین اخبار

زگيل تناسلي براي خانم ها خطرناک تر است يا آقايان؟ سلامت زناشويي

زگيل تناسلي براي خانم ها خطرناک تر است يا آقايان؟

  بزرگنمايي:

زخم هاي ناحيه تناسلي را جدي بگيريد

بيماري هاي پوستي از جمله بيماري هايي هستند که افراد بسياري از آنها رنج مي برند؛ از انواع جوش هاي صورت گرفته تا تبخال و زگيل. اما بعضي از بيماري هاي پوستي نهفته اند و براي همين کمتر کسي به فکر درمان آنها مي افتد؛ مانند بيماري هاي پوستي ناحيه تناسلي. بسياري از خانم ها و آقاياني که زندگي زناشويي دارند، چندان با اين نوع بيماري ها و درمان آنها آشنا نيستند و به همين دليل ممکن است در درازمدت به مشکلاتي برخورد کنند. به نقل از سيمرغ, در اين مطلب با دکتر مجتبي اميري، متخصص بيماري هاي پوست در اين مورد گفت و گو کرده ايم.

دليل بروز برخي بيماري هاي پوستي در ناحيه تناسلي چيست؟

بيماري هاي پوستي در ناحيه تناسلي به دليل ويژگي هاي آناتوميک بدن به وجود مي آيند و معمولا هم به دليل رابطه زناشويي در زن ها و مردها ايجاد مي شوند. بيشتر آنها هم قابل انتقال و عفوني هستند.

مثلا کدام بيماري هاي پوستي ناحيه تناسلي؟

مثلا زگيل تناسلي که منشاء آن يک ويروس است که از طريق رابطه زناشويي منتقل مي شود و به صورت برجستگي ناحيه تناسلي خود را نشان مي دهد. ممکن است در ابتدا اين زگيل ها کوچک باشند و براي همين هم فرد در پي درمان آنها نباشد اما به مرور زمان بزرگ تر خواهندشد.

درمان زگيل تناسلي به چه صورت است؟

اين نوع زگيل ها معمولا درمان دارويي ندارند اما مي توان آنها را تخريب کرد يا با ترکيب هاي موضعي آنها را از بين برد. البته واکسن هايي نيز وارد بازار شده است که مي توان براي پيشگيري از اين بيماري از آنها استفاده کرد.

زگيل تناسلي براي خانم ها خطرناک تر است يا آقايان؟

معمولا خطرش براي خانم ها بيشتر است چون ممکن است باعث ابتلا به سرطان دهانه رحم شود اما هر دو جنس به هر حال بايد از رفتارهاي پرخطر جنسي و حفاظت نشده خودداري کنند.

آيا تبخال تناسلي هم جزو بيماري هاي تناسلي در خانم ها و آقايان است؟

بله، تبخال تناسلي هم يک عفونت ويروسي است و خيلي راحت منتقل مي شود. اين بيماري معمولا به صورت زخم اوليه موضعي با تمايل به بهبود و عود مجدد موضعي تظاهر مي کند. در خانم ها محل ابتدايي ظاهرشدن ضايعات، واژن و دهانه رحم است و پس از عود، زخم ها در واژن، پوست اطرافمقعد، پاها و باسن ايجاد مي شود.

در مردان آلت تناسلي يا ناحيه شرمگاهي محل برزو زخم هاي تبخال تناسلي است. تبخال تناسلي ممکن است در ساير نقاط دستگاه تناسلي، اطراف مقعد و دهان زن و مرد، با توجه به رفتار جنسي آنها ايجاد شود.

از بيماري هاي غيرآميزشي تناسلي چه نوع بيماري هاي ديگري را مي توانيد مثال بزنيد؟

انواع بيماري هاي قارچي. معولا بيماري هاي قارچي در نواحي اي از بدن که رطوبت بالايي دارند رشد مي کنند؛ مثلا در افرادي که خيلي چاق هستند، اين بيماري شيوع بسيار بالايي دارد و خانم هايي که در سن باروري هستند، بيشتر در معرض ابتلا به اين بيماري پوستي قرار دارند.

براي درمان بيماري هاي غيرآميزشي تناسلي چه بايد کرد؟

بايد حتما بهداشت را رعايت و از لباس زيرهاي تميز و نخي استفاده شود. اگر مطمئن شديد که در ناحيه تناسلي و اطراف آن مشکلي وجود دارد، حتما بايد به پزشک مراجعه کنيد تا تحت درمان قرار بگيريد.

معمولا چه نوع بيماري هاي قارچي اي آقايان را تهديد مي کند؟

تينه آکروريس، يکي از شايع ترين عفونت هاي قارچي پوست است و به صورت عفونت سطحي و خارش ناحيه کشاله ران و پوست خود را نشان مي دهد. اين بيماري بيشتر از طريق استفاده از حوله هاي آلوده و مشترک و ملحفه ها اي از ساير مناطق آلوده بدن مانند ناخن دست و پا به کشاله ران منتقل مي شود. چاقي و پوشيدن لباس هاي زير تنگ يا خيس از عوامل مستعدکننده اين نوع عفونت هستند و معمولا هم شيوع اين بيماري در آقايان 3 برابرخانم هاست.

آيا تينه آکروريس علامت خاصي دارد؟

معمولا عفونت قارچي کشاله ران به صورت ضايعات قرمز و متقارن، درد اطراف کشاله ران و التهاب در اين قسمت از بدن خودنمايي مي کند. اين درد مي تواند به سمت پايين شکم و بخش داخلي ران گسترش پيدا کند. در موارد حاد اين ضايعات خيس و همراه با ترشح هستند و در موارد مزمن خشک و تيره تر و با پوسته هاي کمترند.

بيماري هاي پوستي تناسلي با تغذيه و روش هاي غذايي مناسب تا چه حد قابل درمان هستند؟

متاسفانه خيلي با روش هاي غذايي نمي توان اين نوع بيماري ها را درمان کرد. درست است که کارکرد سيستم ايمني بدن با تغذيه خوب ارتباط دارد اما تغذيه در بهبود بعضي از بيماري هاي پوستي خيلي موثر نيست. فقط مي توانم پيشنهاد کنم که براي پيشگيري و حتي درمان اين نوع بيماري هاي پوستي، تا جايي که مي توانيد از رفتارهاي پرخطر جنسي خودداري کنيد.

آيا سرطان بيضه را نيز مي توان جزو اين بيماري ها طبقه بندي کرد؟

نه، سرطان بيضه منشا عفوني ندارد و شيوع زيادي هم ندارد ولي بيماري مهمي است که يک راه تشخيص ساده دارد. همان گونه که براي تشخيص زودرس سرطان پستان به خانم ها توصيه مي کنند که پستان ها را خودشان مرتب معاينه کنند، به آقايان هم توصيه مي شود اگر هر تغيير و نامنظمي دربيضه شان ديدند، فورا به پزشک مراجعه کنند تا اگر مشکلي بود، سريع تحت درمان قرار بگيرند.

براي اينکه آقايان کمتر دچار بيماري هاي پوستي در ناحيه تناسلي شوند، چه راهکاري را پيشنهاد مي کنيد؟

بايد نکات بهداشتي را رعايت و حتما از کاندوم استفاده کنند. سعي کنند از نظر جسمي فعال باشند چون فعاليت جسمي مناسب مانند ورزش تا حد زيادي خطر ابتلا به اختلالات نعوظ را کاهش مي دهد و از کشيدن و مصرف سيگار و الکل خودداري کنند و مواظب سلامت روان خود نيز باشند.

زخم هاي ناحيه تناسلي را جدي بگيريد

معمولا زخم و التهاب پوست در ناحيه تناسلي جزو بيماري هاي مقاربتي است و بين زن ها و مردها مشترک است. بيماري هاي مقاربتي که مي توانند علائم التهاب و زخم در پوست ناحيه تناسلي دهند، متعدد هستند ولي بيماري هاي سوزاک و تبخال ناحيه تناسلي و سيفيليس شايع ترند.

سيفيليس از يک زخم در ناحيه تناسلي شروع مي شود که به صورت برجسته روي سطح پوست خودنمايي مي کند و قابل لمس است. اگر اين زخم درمان نشد، سيستم عصبي را دربر مي گيرد. اين بيماري بين زن و مرد مشترک است و اگر درمان نشد به همسر هم منتقل مي شود.

از ديگر بيماري هاي پوستي تناسلي مي توان به تبخال هاي تناسلي اشاره کرد که به صورت اول ايجاد و منتشر مي شوند و بسيار هم دردناک هستند. عامل آن، ويروس است. اين بيماري معمولا زود به زود عود مي کند و بسياري از افراد ممکن است دچار آن باشند.

به همين دليل توصيه مي شود خانم هايي که در 3 ماه آخر بارداري به سر مي برند، اگر همسرشان دچار اين بيماري است، از برقراري رابطه زناشويي با او خودداري کنند چون ممکن است اين بيماري به جنين نيز منتقل شود.براي درمان تبخال تناسلي داروهاي خاصي وجود دارد اما چون يک بيماري ويروسي است، درمان قطعي اي ندارد. بهترين راه براي پيشگيري از اين نوع بيماري ها استفاده از کاندوم است که آن هم پيشگيري قطعي محسوب نمي شود.




منبع:salamat.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است