آخرین اخبار

بررسي تاثيرات مختلف فيلم هاي مستهجن سلامت زناشويي

بررسي تاثيرات مختلف فيلم هاي مستهجن

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاثير فيلم هاي پورنو بر روان و جسم افراد

فيلم هاي پورنو از يک سال بعد از اختراع سينما در سال 1891، تهيه و بعنوان يک صنعت پر سود وارد بازار سينما گرديد، بدون توجه به اثرات بسيار بد و مخربي که فيلم‌هاي پورنو در نگرش و رفتار جنسي نوجوانان و جوانان ايجاد مي کند

فيلم‌هاي پورنو تصوير نادرستي از روابط زن و مرد ارائه مي‌دهند. علت اين امر عدم دسترسي جوانان، به بزرگسالان قابل اعتمادي است که بتوانند آنان را راهنمايي کنند. جواناني هستند که هيچ چيز در مورد روابط جنسي نمي‌دانند چرا که هيچکس در مورد مسائل جنسي با آنان گفتگو نمي کند. فيلم‌هاي پورنو براي اين جوانان مي‌تواند نقش الگو را ايفا کند و همين مساله باعث نگراني است.

چرا فيلم‌هاي پورنو بر روابط جنسي و شخصيت انساني تاثيرات منفي دارند

براي اغلب جوانان، تماشاي فيلم پورنو نخستين قدم‌ها به‌ سوي ارضاي ميل جنسي است. چنين بازنمايي روابط جنسي، چه تاثيري بر جوانان مي‌گذارد؟

به گفته خانم ميشلا مارزانو، فيلسوف و جامعه‌شناس، تا سال 2002 سن متوسط اولين تماشاي فيلم پورنو در ميان نوجوانان، حدود 13 سالگي بود. امروزه امکان دسترسي به تصاوير پورنوگرافي از طريق اينترنت، اين سن را در ميان نوجوانان باز هم پايين‌تر آورده است.يک جوان 26 ساله مي‌گويد در ميان اطرافيانش هيچکس را نمي‌شناسد که دوران نوجواني و قبل از داشتن اولين تجربه جنسي، فيلم پورنو تماشا نکرده باشد.

به اعتقاد سرژ تيسرون (Serge Tisseron )، روانپزشک و روانکاو فرانسوي، تماشاي فيلمهاي پورنو، امروزه روش جديدي براي عبور از دوران نوجواني به بزرگسالي است.

در حال حاضر حمايت بيش از حد والدين از فرزندان نوجوانشان، موجب طولاني شدن دوران نوجواني در آنان شده است. جوانان امروزي براي اينکه بتوانند مرز مشخصي بين گذشته و آينده بکشند رفتاري از خود بروز مي‌دهند که بيش از هر چيز بر محور خشونت و سکس مي‌چرخد و پورنوگرافي مرز بين خشونت و سکس است. تماشاي فيلم‌هاي پورنو به نوجوانان اين احساس را مي‌دهد که بگويند ديگر بزرگ شده‌اند، به اين دليل ساده که تماشاي اين نوع تصاوير براي آنها ممنوع است و محتوايشان خاص بزرگسالان است.

تاثير فيلم هاي پورنو بر نوجوانان و جوانان

تماشاي فيلم‌هاي پورنو، که براي نوجوانان امروزي همچون مناسکي است که بايد آنرا به جا آورد، شامل دو مرحله است :

مرحله اول وقتي است که نوجوان فيلم پورنو را تماشا کرده و مرحله دوم زماني است که نوجوان در موقعيتي قرار مي‌گيرد که مي‌تواند آنچه را ديده عيناً اجرا کند.خطر واقعي فيلم‌هاي پورنو، مي‌تواند بروز اين تصور غلط در نوجوان باشد که آنچه ديده، الگوهاي درست روابط جنسي در زندگي واقعي هستند.

جوان 27 ساله‌اي مي‌گويد اولين تجربه جنسي‌اش او را با تفاوت فاحشي بين آنچه در فيلم پورنو ديده و آنچه تجربه کرده بود مواجه کرده است. او مي‌افزايد، احساس سردرگمي مي‌کردم چرا که کارهايم، تاثيري که در فيلم‌ها ديده بودم را بر همسرم نمي‌گذاشت. برخلاف آنچه در فيلم‌هاي پورنو ديده بودم، همسرم که با او همبستر مي‌شدم به راحتي هنرپيشه‌هاي فيلم، ارضا نمي‌شد و اين موجب مي‌شد تصور کنم حتماً ناتواني و ايراد از من است.

به اعتقاد خانم ميشلا مارزانو، عواقب ناشي از دستورالعمل‌هايي که اينگونه فيلم‌ها براي ارضاي جنسي ارائه مي‌دهند، ناديده گرفتن ويژگي‌هاي شخصي افراد است. در فيلمهاي پورنو احساسات و مشخصه‌هاي فردي مد نظر قرار نمي‌گيرند.

خانم کلود روزيه، پزشک و متخصص مسائل جنسي مي‌گويد، مشکل اساسي فيلم‌هاي پورنو، مکانيکي بودن روابط جنسي در آنهاست. فيلم‌هاي پورنو همچنين به نظر او تصوير نادرستي از روابط زن و مرد نيز ارائه مي‌دهند: مردها همواره بر رابطه بين دو نفر مسلط هستند و آنها هستند که قادر به ارضاي زنان ميباشند، زناني که هميشه آماده و موافقند.

در واقع نوجوانان با تماشاي فيلم‌هاي پورنو، بيش از اينکه در مورد چگونگي برقراري رابطه بياموزند، مجموعه تخيلات جنسي را که براي خودارضايي دارند غني تر ميکند.

هدف اصلي پورنوگرافي اين است که با بازنمايي روابط جنسي، به افراد لذت آني بدهد. فيلم پورنو، همچون راه ميانبري است که به بيننده امکان مي‌دهد تا با دستچين تصاوير تحريک‌آميزتر، بيشترين لذت جنسي را، بدون نياز به ايجاد رابطه، کسب کند. چنين فيلم‌هاي، عاري از احساسات و مقدمه‌ چيني‌هايي است که براي جذب طرف مقابل لازم و ضروري است. در اين فيلم‌ها رابطه جنسي بدون هيچ پيش‌درآمد، گفتگو و به ويژه بدون هيچ عشقي برقرار مي‌شود.

به اعتقاد سرژ تيسرون، فيلم‌هاي پورنو، توانايي تخيل را از بيننده سلب مي‌کنند، در حالي که خيال‌پردازي و تصورات، جاي مهمي را در روابط جنسي اشغال مي‌کنند. او مي‌گويد پورنوگرافي روابط جنسي را به حد قالب‌هاي پيش‌ساخته و صرفا جنسي پايين مي‌آورد، قالب‌هايي که مدعي‌اند همه واقعيت روابط عاشقانه انسان‌ها را بازسازي مي‌کنند.

در مقابل، خانم کلود روزيه معتقد است، دختران و پسران نوجوان ممکن است در ابتدا چنين قالب‌هايي را پذيرا شوند، اما به سرعت و با همفکري اطرافيانشان به واقعيت پي مي‌برند. پذيرش يا رد آنچه در فيلم‌هاي پورنو مي‌گذرد، کاملاً به اين نکته بستگي دارد که نوجوان بتواند يافته‌هايش را با ديگران درميان بگذارد و تنها روبرو شدن با ايده هاي مخالف است که مي‌تواند او را از برداشت اوليه‌اش دور کند.

دختر هفده‌ساله‌اي که تاکنون رابطه جنسي را تجربه نکرده و همچون اکثر نوجوانان، فيلمهاي پورنو را تماشا کرده، مي‌گويد براي او همه چيزکاملاً روشن است، در اين فيلم‌ها هنرپيشه‌ها بازي مي کنند و همه چيز بر مبناي سکس است‌. در حالي که لازمه يک رابطه جنسي، احساسات عاشقانه است. براي سرژ تيسرون، نظر اين دختر نشان‌دهنده چيزي است که او به آن يقين دارد: با آگاهي از، ساختگي بودن فيلم هاي پورنو، خطر اصلي پورنوگرافي که قبول و پذيرفتن روابط جنسي نشان داده شده در اين فيلم هاست، از بين مي رود.

به نظر او، بچه ‌هاي امروزي خود تهيه‌کنندگاني هستند که به طرق مختلف از تصاويري که با استفاده از تلفن همراه يا دوربين‌هاي ديجيتال و فيلمبرداري مي‌گيرند استفاده مي‌کنند. آنها مي‌دانند که مي‌توان اين تصاوير را دستکاري کرد. اين روانکاو معتقد است که جوانان کمتر آنچه را مي‌بينند باور مي‌کنند و به نظر او، به مرور از اينگونه فيلم‌ها فاصله مي‌گيرند.

يک مدد‌کار اجتماعي که با جوانان حومه شهري کار مي‌کند، چندان با آقاي تيسرون موافق نيست و معتقد است که نظريه‌اش را نمي‌شود به همه جوانان تعميم داد.

به گفته او نوجواناني که وي با آنان سر و کار دارد، فيلمهاي پورنو را اغلب جدي مي‌گيرند. او علت اين امر را عدم دسترسي جوانان به بزرگسالان قابل اعتمادي مي‌داند که مي توانند آنان را راهنمايي کنند. به گمان او جواناني هستند که هيچ چيز در مورد روابط جنسي نمي‌دانند، چرا که هيچکس در مورد اين مسايل با آنان گفتگو نمي کند. فيلم‌هاي پورنو براي اين جوانان مي‌تواند نقش الگو را ايفا کند و همين مساله باعث نگراني است. لازمه آموزش جنسي نيز مانند ديگر مقوله‌هاي آموزشي، گفتگو است. آموزش جنسي به نوجوانان و گفتگو بين جوانان و بزرگسالان، تنها راه برخورد صحيح با کجروي‌ها و برداشت‌هاي نادرست است.

گرايش به اين‌گونه سايت‌ها، باعث مي‌شود فرد با روابط معمولي ارضا نشود و قطعا به روابط انحرافي و محرک‌هاي جنسي قوي‌تر نياز دارد که همين مساله خود باعث اختلاف، قطع رابطه، جدايي و طلاق خواهد شد.

يکي ديگر از تبعات اين گرايش را ازبين رفتن حساسيت فرد نسبت به مسائل جنسي است و محتويات اين فيلم‌ها باعث مي‌شود که قبح مسائلي مانند تجاوز و کودک‌آزاري و آزارگري و آزارخواهي جنسي در نظر فرد از بين برود و او را نسبت به اخلاقيات بي‌تفاوت کند. مردان مراجعه‌کننده به فيلم‌ها وسايت‌هاي مستهجن به زنان به چشم ابزار اطفاي شهوت نگاه مي‌کنند و نگرش تحريف شده‌اي به روابط جنسي دارند که اين براي جامعه و براي فرد و خانواده او خطرناک است.

هميشه، در اکثر فيلم هاي پورنو دو نفر به سرعت به هم آغوشي عجولانه و صرفا مکانيکي، بدون توجه به جنبه هاي احساسي و عشق بين انسان ها، مبادرت مي ورزند. اين ماجراي نشان دادن سکس بدوي، مکانيکي و معمولا تحقيرآميز، وقتي مهم مي شود که بدانيم بخش بزرگي از نسل هاي جديد مردان و زنان جوان، تقليد از پورنوها، تنها راه اصلي يادگيري رفتارهاي جنسي شان محسوب مي شود.

به دليل گسترش روز افزون رسانه هاي تصويري، صنعت پورنوگرافي از پربيننده ترين و پر درآمدترين فعاليت هاي اقتصادي در اکثر نقاط جهان شده است. انسانها ديگر حتي لازم نمي بينند داستان هاي عشقي 200 صفحه اي را بخوانند تا شايد يک صحنه کمابيش متعادل تر يک رابطه جنسي را در آن تجسم کنند. آدمها به راحتي نوشتن سه حرف و درخواست جسنجو از گوگل با يک کليک ساده به منبع عظيمي از رفتار و سليقه هاي سکسي دست مي يابند.

روزنامه نگار امريکايي مايکل کاسلمن در مجله اينترنتي « روانشناسي معاصر» مقاله تحقيقي را تدارک ديده است با عنوان « مشکل اصلي فيلم سکسي ديدن و تاثير بد آن است». نويسنده فوق اعتقادي به کنترل و سانسور اينترنت ندارد ولي اميدوار است از گسترش روزافزون فيلم هاي سکسي در بين کودکان و نوجوانان جلوگيري شود.

روزنامه نگار امريکايي نيت خود را معطوف کرده است به تشريح دروغ ها و کلک هاي صنعت پورن. به اعتقاد او، فيلم هاي پورنو، شبيه فيلم هاي تعقيب و گريز هاليوودي هستند ولي همه مي دانند که رانندگي به شکلي که در سينما شاهد هستيم با رانندگي در خيابان هاي واقعي فرق دارد.

او مي گويد، بينندگان فيلم پورنو به خاطر تماشاي راحت و بسيار زياد صحنه هاي سکسي، به موقعيت بازيگران غبطه مي خورند و اين توقع در آنها ايجاد مي شود که از قافله پر ازدحام فعاليت جنسي عقب مانده اند. فيلم پورنو با انتخاب بازيگران خوش هيکل و درشت اندام با جاذبه هاي سکسي به مردان بيننده پورنو احساس عدم اعتماد منتقل مي کنند. احساس ناخوشايندي که حتما به زندگي جنسي شان و احساس خودشان به بدنش لطمه خواهد زد.

زنان دردنياي واقعي براي هماغوشي احتياج به زمان دارند. احساس اعتماد، نگاه لطيف، نوازش هاي ظريف، گپ و گفتگو، و حتي در کنار هم بودن هاي سرشار از محبت، به زنان کمک مي کند که براي يک معاشقه کامل آماده گردند. تماس مداوم، خنديدن، يادآوري خاطرات و در ميان گذاشتن احساسات و علائق مشترک زنان را در يک فضاي رمانتيک و آرام، آماده يک رابطه جنسي پر اشتياق مي سازد . اما آنچه که فيلم هاي معمول پورنو ارائه مي دهند شتاب بي رويه در داشتن رابطه جنسي در اسرع وقت است.

مطالب و فيلم‌هاي هرزه با واقعيت تطابق ندارد

در اين فيلمها، اکثر زنان و مردان شرکت کننده ، شاد و خوشحال و راضي به نظر ميرسند. لازم به ذکر است، اکثر هنرپيشه هاي شرکت کننده در اين فيلمها، از کودکي در دام مافياهاي مواد مخدر و فحشا بوده اند و اکثر به مواد مخدر آلوده هستند و زندگي بسيار سختي دارند و تنها علت شرکت در اين فيلم ها، پول يا اجبار ميباشد. آنها هيچ لذتي از اين رابطه ها نبرده و اگر کسي پشت پرده صدا گذاري هاي اينگونه فيلم ها را ديده باشد براحتي ميفهمد که براي تحريک بيشتر، صداها با اغراق و مصنوعي توليد ميشوند تا واقعيت طبيعي رابطه جنسي، تحريف شود. در ضمن حتي بعضي از مردان از طريق تکنيک هاي فيلم برداري و مصرف بعضي از مواد براي بزرگي آلت تناسلي بطور موقت، اين تلقين را در ذهن ديگران ايجاد ميکنند که اندازه الت مردانه به اين صورت است تا بتوانند بخصوص مردان را وادار به خريدن داروها و دستگاههاي افزايش طول و قطر آلت تناسلي کنند که ارزش علمي ثابت شده ندارند و منافع هنگفتي از اين تجارت سياه به دست مي آورند.

دو بدآموزي مهم که اينگونه فيلم ها بر جامعه تحميل ميکند عبارتند از

– تلقين رابطه مرد و زن بر پايه سکس( در حاليکه اين رابطه بايد بر اساس تعهد و علاقه و اطمينان باشد)

– تحقير زن و معرفي زن بعنوان وسيله خوشگذراني ( در حاليکه نقش معنوي و مهم زنان در زندگي چنان بارز است که نياز به توضيح ديگر ندارد)

تاثيرات فيلم هاي پورنو را مي توان به شرح زير خلاصه کرد

فيلم پورنو را در ادبيات نوين سياسي نظامي و فرهنگي، حمله خاموش مينامند. در حال حاضر بيش از 500 ميليون سايت پورنو و نيز دهها هزار فيلم و تصوير پورنو ، تجارت سياه چندميليارد دلاري براي گردانندگان اين داستان ايجاد کرده است.

پورنوگرافي از دو کلمه پورنو ( واژه لاتين به معناي فرد معامله گر جنسي) و گرافي ( مطالب تصويري و شنيداري و نوشتاري) تشکيل شده است.

در صورت وجود دو شرط زير فيلم پورنو محسوب ميشود

1- فاقد ارزش علمي يا هنري باشد

2- با استانداردهاي عرفي و فرهنگ جنسي جامعه منطبق نبوده و تلقي شهواني شدن از آن گردد.

فيلم پورنو هم مضرات زياد دارد و هم منافع اندک و در اين بحث به آن اشاره ميکنم

مضرات فيلم پورنو

1- حساسيت زدايي تدريجي فرد نسبت به اعمال جنسي، مثل سکس گروهي يا سکس نامتعارف يا سکس با کودکان و نوجوانان و حيوانات يا سکس با محارم يا متاهلين و از بين رفتن قبح اخلاقي و عقلي و عرفي آن

2- تلقين رابطه زن و مرد بر پايه سکس به جاي تعهد و علاقه و اطمينان

3- تحقير زن و معرفي زن به عنوان وسيله خوشگذراني و نيز تصوير انحرافي از مرد نشان دادن در خصوص اينکه مرد زن را فقط براي سکس ميخواهد نه آرامش معنوي و انساني

4- حضور مردان با اندامهاي تناسلي نامتعارف که اکثرا با روش هاي مصنوعي و استفاده از داروها ايجاد شده است جهت تلقين کوچکي آلت تناسلي در مردان و زنان مشاهده گر، جهت فروش وسايل بزرگ کننده آلت تناسلي فاقد ارزش علمي و تجارت هنگفت ميلياردي با استفاده از سادگي و نا آگاهي افراد، چرا که حتي آلت تناسلي با طول نعوظ 10 سانتي متر هم، براحتي براي لذت جويي زن و مرد کافي است و مهم مهارت رابطه زناشويي است نه اندازه آلت!

5- صداگذاري خاص بر روي فيلم براي اغراق چندين برابر لذت جنسي و گمراهي ذهني در بيننده و شنونده و بخصوص ايجاد عدم اعتماد به نفس و سردي روابط زوجين يا جوانان داراي پارتنر يا خرده گيري و انتقاد زوجين از همديگر با روابط معمول و نرمال زناشويي که فاصله بسيار زياد با آن فيلم ها دارد.

6- استفاده از زنان يا مردان داراي اندام متناسب و با چهره راضي و خرسند از اين داستان، براي از بين بردن قبح اخلاقي و نيز ايجاد دلسردي جاذبه جنسي فيزيکي در اکثر زوجين يا پارتنرها که اندامهاي معمولي دارند. جالب اينکه در اکثر مردان و بخصوص زنان شرکت کننده در اين نوع فيلمها، اختلالات مصرف مواد، اعوجاجات رواني يا انزجار خود فرد از اين فيلمها و فقط انجام آن بدليل تمتع مالي ديده ميشود.

7- زمان معمول يک رابطه جنسي از 2 دقيقه تا 10 دقيقه کاملا نرمال است. ولي با توجه به فيلمبرداري هاي چندباره از هنرپيشه هاي فيلم بعد هر انزال فردي و وصل تکه هاي فيلم گاها عمل جنسي خيلي طولاني تر جلوه ميکند تا بتوانند داروهاي تاخيري يا کاندومهاي تاخيري خود را به افراد ناآگاه به فروش برسانند.

8- آموزش نادرست سکس به افراد به دليل شروع خيلي سريع و مکانيکي سکس بدون مراحل پيش نوازي و پس نوازي در عمل جنسي.

9- اعتياد به ديدن اين نوع فيلمها و سايتها ميتواند زمان زيادي از فرد گرفته و باعث عقب افتادگي رشد شخصيتي اجتماعي تحصيلي فرد و حتي ازهم پاشي کانون خانواده گردد.

منافع فيلم پورنو

1- در مردان و زناني که در خانواده هاي خشک يا سنتي يا مذهبي بزرگ شده و بخصوص زناني که هيچ نوع اطلاع مهارتهاي جنسي ندارند، تا حدودي ميتواند باعث آموزش و يادگيري پوزيشنهاي مختلف سکس و بعضي اعمال جنسي ديگر گردد که البته خود ممکن است فرد را درگير روابط پرخطر در آينده هم بکند.

2- به عنوان مرحله پيش نوازي جنسي در بعضي زوج ها ميتواند موثر باشد.

3- در ايجاد فانتزي هاي جنسي هم کمک کننده است.

4- در افراد با کاهش ميل جنسي يا اختلالات نعوظ تا حدي ميتواند کمک کننده باشد.

در کل عوارض و خطرات اين فيلمها و سايتها بخصوص براي جوانان بسيار بسيار بيشتر از منافع آن است و بررسي ها نشان داده است که اکثر جوانان بدليل عدم دسترسي به آموزش درست در خصوص مسايل جنسي، از روي کنجکاوي در ابتدا، وارد اين نوع مضامين ميشوند و اکثر متاهلين به دليل خروج از يکنواختي جنسي و بدليل نا آشنايي با روشهاي حفظ طراوت رابطه زناشويي به اين نوع فيلمها علاقه نشان ميدهند.

البته تمايل به تماشاي فيلم هاي پورنو، نگران کننده نبوده و نشان دهنده اختلال جنسي در يک فرد نيست، زيرا هم افراد در طيف سلامت نرمال و هم افراد در طيف اختلال شخصيت و داراي اختلالات روانپزشکي از اين سايتها و فيلمها استفاده ميکنند که البته در افراد با شخصيت مرزي و ضداجتماعي و خودشيفته و نمايشي، بيشتر ديده ميشود.

جالب اينکه در مطالعات متعدد نشان داده شده است که انگيختگي جنسي مردان بيشتر در صحنه هاي مرد با زن ديده ميشود ولي انگيختگي جنسي زنان در تمامي صحنه ها چه مرد با زن ، چه زن با زن، چه انسان با حيوان هم ديده ميشود و اين داستان قديمي يعني کمرنگ بودن بعد شهواني در مقابل بعد عاطفي در زنان هم، کم کم نياز به تغيير نگرش علمي و اجتماعي فرهنگي دارد.



منبع: drshamshiri.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است