آخرین اخبار

ميل جنسي شما با اين 15 عادت روزمره افزايش مي يابد سلامت زناشويي

ميل جنسي شما با اين 15 عادت روزمره افزايش مي يابد

  بزرگنمايي:

چه خبر - چطور مي توانم ميل جنسي ام را افزايش دهم؟

اگر احساس مي کنيد که شادابي گذشته را نداريد، بايد بدانيد که تنها نيستيد. تحقيقات نشان مي دهد که نزديک به يک سوم زنان و 15 درصد مردان به طور منظم احساس تمايل به رابطه جنسي ندارند. ولي کارهاي زيادي هست که مي توانيد براي برگشتن روابط جنسي خود به روال عادي انجام دهيد. ميل جنسي خود را با اين تغييرات در شيوه زندگي که مورد تاييد متخصصان است، افزايش دهيد.

براي قرارهاي شبانه بيشتري برنامه ريزي کنيد

براي قرارهاي شبانه بيشتري برنامه ريزي کنيدبراي قرارهاي شبانه بيشتري برنامه ريزي کنيد

اگر شبي سرگرم کننده داشته باشيد و کنار همسرتان با شلوار ورزشي به تماشاي فيلم مورد علاقه تان در تلويزيون بنشينيد، ممکن است ميل جنسيتان را از بين ببرد. عشق خود را با بيرون رفتن از خانه و قرارهاي عاشقانه از مد افتاده برگردانيد. قرارتان لازم نيست يک شب فوق العاده عاشقانه باشد، فقط کافيست به سينما يا رستوران برويد، اين کار مي تواند جرقه هايي از احساسي که اولين بار همديگر را ملاقات کرديد، زنده کند.

لي ميلهيزر ( Leah Millheiser) مدير برنامه هاي پزشکي جنسي زنان در بيمارستان استنفورد، مي گويد: اگر گرفتن پرستار بچه برايتان گران تمام مي شود، از دوستانتان بخواهيد مدتي مراقب بچه هايتان باشند و بعدا لطفشان را جبران کنيد. امکان اين که دوستانتان هم بخواهند شبي را با همسرانشان بگذرانند، زياد است.

يک قرص پيشگيري از بارداري متفاوت مصرف کنيد

يک قرص پيشگيري از بارداري متفاوت مصرف کنيديک قرص پيشگيري از بارداري متفاوت مصرف کنيد

تغييرات هورموني عوارض مهمي براي ميل جنسي شما دارند. قرص هاي پيشگيري از بارداري يکي از بزرگترين عوامل کاهش توليد تستوسترون در بدن هستند که در نتيجه سبب کاهش ميل جنسي مي شوند. انواع خاصي از آنها حتي مي تواند باعث ايجاد درد حين رابطه شود.

حتي اگر در حال پيشگيري از بارداري نيستيد، بايد بدانيد که وضعيت هورموني تان مي تواند به افزايش ميل جنسي شما کمک کند. پرولاکتين، هورمون مراقبت، کاهش يافتن استروژن و تستوسترون در زنان شيرده، مي تواند هورمون ها را تخريب کند. به علاوه، به گفته دکتر ميلهيزر، يائسگي هم مي تواند باعث کاهش تستوسترون و استروديول که نوعي از استروژن است، بشود.

ساير داروهايتان را هم بررسي کنيد

ساير داروهايتان را هم بررسي کنيدساير داروهايتان را هم بررسي کنيد

نگاهي به قفسه داروهايتان بيندازيد، نسخه ي دارويي تان مي تواند عامل کاهش ميل جنسي شما باشد. گذشته از قرص هاي ضد بارداري، شايعترين عوامل کاهش ميل جنسي داروهاي فشار خون بالا، داروهاي ريفلاکس معده، اضطراب و افسردگي است. اگر يک دارو عامل اين مشکل باشد، بهتر است نگرانيتان را با پزشکتان موقع تجويز در ميان بگذاريد، اين امکان وجود دارد که بتوان دارويي با عوارض کمتر، جايگزين کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اين دارو ميل جنسي مردان را کاهش مي دهد

کارهاي خانه را بين خودتان تقسيم کنيد

کارهاي خانه را بين خودتان تقسيم کنيدکارهاي خانه را بين خودتان تقسيم کنيد

بعد از يک روز کاري طولاني، مشغول يک کار تمام وقت ديگر مي شويد، پدر و مادر بودن. به گفته دکتر ميلهيزر، پس از اين که بچه ها به رختخواب بروند، اغلب تميزکاري هاي منزل را انجام مي دهيم و در نتيجه صميميتي که بايد بين زوجين باشد، به پس زمينه فرستاده مي شود. اگر شما و همسرتان تمام وقت مشغوليد، خانه داري را به طور مساوي بين خودتان تقسيم کنيد که تمام بار اضافه آن بر روي شانه يک نفر نباشد. به اين ترتيب چه بيرون و چه داخل اتاق خواب، خوشحال تر خواهيد بود.

اتاق خود را به محلي براي داشتن روابط عاشقانه تبديل کنيد

اتاق خود را به محلي براي داشتن روابط عاشقانه تبديل کنيداتاق خود را به محلي براي داشتن روابط عاشقانه تبديل کنيد

عادت کردن به اين که به بچه ها اجازه دهيد بعد از ديدن يک خواب ترسناک در تخت شما بخوابند، يا موقع خواب حيوان خانگي تان را نوازش کنيد، کار ساده اي است، ولي اين عادات قاتلين اصلي از بين بردن حس و حال شما هستند. به سادگي با قفل کردن در اتاق خواب هنگام شب کودکان و حيوانات خانگي تان را ازاين مکان دور نگه داريد. ممکن است تغيير اين عادت مدتي زمان ببرد، ولي دوباره سکسي کردن تختتان مي تواند باعث ايجاد آرامش و عشق بيشتر بين شما شود.

رابطه جنسي را به ليست کارهايتان بيفزاييد

رابطه جنسي را به ليست کارهايتان بيفزاييدرابطه جنسي را به ليست کارهايتان بيفزاييد

ما براي قرار ملاقات با دکتر، جلسات کاري، صرف نوشيدني با دوستان برنامه ريزي ميکنيم، چرا براي رابطه جنسي برنامه اي نداشته باشيم ؟. اين رويکرد به نظر عاشقانه نمي آيد، ولي کنار گذاشتن يک زمان خاص براي اين رابطه به اين معني است که نسبت به آن و زندگي جنسيتان تعهد داريد. به اين ترتيب خودتان را مجبور کرده و احتمال بهانه گيري را کمتر مي کنيد.

از روان ساز ( lubricant) استفاده کنيد

از روان ساز  lubricant  استفاده کنيداز روان ساز  lubricant  استفاده کنيد

اگر رابطه جنسي براي شما دردناک باشد، داشتن حس و حالي براي انجام آن غير ممکن خواهد بود، ولي لزومي ندارد که اين گونه باشد. يکي از عوامل اصلي درد هنگام رابطه، خشکي است. خشکي واژن باعث ايجاد درد هنگام مقاربت مي شود، سعي کنيد با استفاده از يک روان کننده بر پايه سيليکون يا يک مرطوب کننده واژن اين مشکل را رفع کنيد. لوبريکانت هاي سيليکوني نسبت به لوبريکانت هاي با پايه آب مدت زمان بيشتري دوام داشته و رطوبت مورد نياز را تامين مي کنند. اگر مشکل به اين ترتيب بهتر نشد به يک متخصص زنان مراجعه نماييد، تا درمان استروژن واژينال برايتان انجام دهد.

رفع استرس قبل از رابطه جنسي

رفع استرس قبل از رابطه جنسيرفع استرس قبل از رابطه جنسي

عوامل استرس زا، کارتان، فارغ التحصيلي کودکانتان، نشت شير آب حمام، بيشتر از آن که بدانيد روي زندگي جنسيتان تاثير مي گذارد. استرس داشتن باعث ميشود بدنتان بيشتر هورمون جنگ و گريز، کورتيزول را ترشح کند که بدنتان نياز به مقدار کمي از آن دارد، ولي اگر دوزش بالا رود مي تواند ميل جنسي را سرکوب مي کند. قبل از شروع رابطه جنسي راهي ساده براي پاک کردن ذهنتان پيدا کنيد، چه يک حمام طولاني باشد يا خواندن يک کتاب خوب.

غذاي سالم بخوريد

غذاي سالم بخوريدغذاي سالم بخوريد

پيروي از يک رژيم غذايي سالم براي قلب مي تواند حرارت بين شما را هم افزايش دهد. نتيجه تحقيقاتي که در مجله پزشکي روابط جنسي منتشر شده، رابطه اي بين کلسترول بالا و زناني که به سختي تحريک شده و به ارگاسم مي رسند، پيدا کرده است. هنگامي که کلسترول در شريان ها بالا مي رود، باعث سخت تر شدن جريان خون شده، در ناحيه لگني سبب کمتر رسيدن خون به اندام تناسلي شده که منجر به سخت شدن ارگاسم در زنان مي شود.سطح کلسترول خود را با مصرف بيشتر ميوه و سبزيجات نسبت به چربي هاي حيواني و محصولات لبني کنترل کنيد. از اين جايگزيني ساده براي کاهش کلسترول خود، استفاده نماييد.

خوراکي هايي که ميل جنسي را افزايش مي دهد، مصرف کنيد

خوراکي هايي که ميل جنسي را افزايش مي دهد، مصرف کنيدخوراکي هايي که ميل جنسي را افزايش مي دهد، مصرف کنيد

تحقيقات نشان داده است که، يک بدن در حال رشد به ويتامين ها و اجزاي خاص براي بالا بردن ميل و عملکرد جنسي نيازمند است. آووکادو، بادام، توت فرنگي و صدف جزو خوراکي هايي هستند که مي توانند اين ميل را در شما افزايش دهند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : 5 خوراکي خوشمزه که ميل جنسي تان را زياد مي کند

رابطه خود را بررسي کنيد

رابطه خود را بررسي کنيدرابطه خود را بررسي کنيد

کاهش ميل جنسي مي تواند نشانه اي از مشکلات گسترده تري در خارج از اتاق خواب باشد. ممکن است خشمتان به خاطر موارد جزئي، سر ريز کرده باشد ( دوباره مسواکش را اينجا گذاشته؟ )، يا مسائل بزرگتري از قبيل عدم ارتباط ( ارسال بيش از حد پيامک به جاي صحبت کردن که در مطالعه اي اخيرا مورد بررسي قرار گرفته ). اگر کيفيت رابطه به کمک يک مشاور حرفه اي نيازمند است، به سراغ يک مشاور درمانگر خانواده و ازدواج برويد و اگر مسئله تنها به رابطه جنسي مربوط است، از يک مشاور جنسي کمک بخواهيد.

با هم به پياده روي برويد

با هم به پياده روي برويدبا هم به پياده روي برويد

با هم پياده روي کنيد، بدويد، ورزش کنيد يا هر سرگرمي يا علاقمندي اي که شما و همسرتان بتوانيد با هم انجام دهيد، اين کار ها ميتواند ارتباط عاطفي شما را تقويت کند و باعث افزايش تمايل به پشتيباني از شريک زندگيتان شود. در مطالعه اي که در مجله شخصيت و روان شناسي اجتماعي منتشر شد، زوج هايي که در فعاليت هاي جديد و هيجان انگيزي شرکت مي کردند، رضايت بيشتري از روابط خود داشتند. جديد و هيجان انگيز دو مفهوم نسبي هستند و بسته به روحيات شما مي توانند هر چيزي باشند از دوچرخه سواري در کوهستان گرفته تا چتر بازي.

اغلب ورزش کنيد

اغلب ورزش کنيداغلب ورزش کنيد

استرس کمتر، بهبود خلق و خو، بالا رفتن عزت نفس، همه از فوايد سلامتي ورزش هستند و روي هم رفته مي توانند ميل جنسي را افزايش دهند. در مطالعه اي که اخيرا انجام شده مشخص شد، زناني که داروهاي ضد افسردگي مصرف مي کنند و کاهش ميل جنسي ( اثر جانبي آن ) را تجربه کرده بودند، با سه جلسه 30 دقيقه اي ورزش در هفته رضايت جنسيشان بهبود پيدا کرده است.

به بدنتان گوش دهيد

به بدنتان گوش دهيدبه بدنتان گوش دهيد

گاهي اوقات کاهش ميل جنسي نشان از مشکل پزشکي بزرگتري دارد. پس اگر همزمان با کاهش ميل جنسيتان دچار افزايش وزن، خشکي پوست، ريزش مو و خستگي شديد، نبايد آن را ناديده بگيريد. شايد بدون اين که بدانيد دچار مشکل تيروئيد باشيد. يک آزمايش خون ساده با تشخيص علايم کافيست تا اين علايم با دارو درمان شوند. کاهش ميل جنسي مي تواند با ساير اختلالات پزشکي از جمله افسردگي و خستگي مزمن در ارتباط باشد.

مشکلتان حل نشد؟ به پزشکتان مراجعه کنيد

مشکلتان حل نشد به پزشکتان مراجعه کنيدمشکلتان حل نشد به پزشکتان مراجعه کنيد

اگر هنوز هم بعد از ايجاد اين ترفند هاي ساده در زندگيتان موتورتان گرم نشده، شايد داروهاي تجويزي به کمک شما بيايند. برخي از داروها مانند تستوسترون يا ولبوترين، فقط با نسخه پزشک مي توانند براي درمان کاهش ميل جنسي مورد استفاده قرار بگيرند.




منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است