آخرین اخبار

بهبود اختلالات جنسي با ورزش درماني سلامت زناشويي

بهبود اختلالات جنسي با ورزش درماني

  بزرگنمايي:

چه خبر - تاثير ورزش بر اختلالات جنسي

فعاليت هاي فيزيکي، بخصوص ورزش هاي هوازي، که به طور مستمر و مداوم انجام مي گيرد (با شدت و مدت متوسط يعني 30 دقيقه در روز، سه روز در هفته با ضربان قلب 120 تا 150) به کاهش اختلالات عصبي، مشکلات عاطفي و سردي جنسي کمک مي نمايد و از بروز بسياري از اختلالات و بيماري هاي رواني پيشگيري و عوارض آنها را درمان يا کاهش مي دهد. همچنين مي تواند از افزايش سرعت روند بيماري ها بکاهد.

يافته ها نشان داده است که در سال هاي اخير روند گسترش افسردگي و اضطراب و ديگر اختلالات روحي بطور چشمگيري افزايش يافته که خود سبب بسياري از مشکلات جسمي نيز مي شود. ورزش و فعاليت بدني با تعديل وضعيت هورموني بدن، سبب کاهش اضطراب و افسردگي و تنظيم و تعديل ميزان استرس و حتي تغييرات شخصيتي به صورت پيدايش ديدي مثبت تر نسبت به زندگي مي شود.

محققان در پژوهش هاي خود نشان دادند که افرادي که ورزش مي کنند کمتر دچار اضطراب، فشار عصبي، افسردگي و خستگي مي شوند و نيروي بيشتري نسبت به افراد ديگر داشتند. همچنين يافته ها نشان داد که تنش عصبي، افسردگي، عصبانيت، خستگي و آشفتگي، همگي متعاقب فعاليت هاي بدني کاهش مي يابند. در حالي که نيروي ذهني افزايش مي يابد.

کالج آمريکايي طب ورزشي (ACSM) اعلام کرده است: ورزشي که 20 تا 30 دقيقه و حداقل 3 بار در هفته و با شدت 60 تا 90 درصد حداکثر ضربان قلب انجام شود، فوايد رواني بيشتري را دارد و استرس را به ميزان بيشتري کاهش مي دهد.

ورزش و کنترل هيجان

روان شناسان و دانشمندان فيزيولوژي معتقدند که هيجانات رواني منفي، علت اصلي بيماري ها است. التهاب و هيجان هنگامي که در انساني پيدا شود، کمبود ويتامين ها، زخم معده، جنون و ديوانگي، بيماري هاي اعصاب، بيماري هاي رواني، قلب عروق و… از آن سرچشمه مي گيرد. مجله لايف مي نويسد: 99 درصد از اختلافات زناشويي در نتيجه هيجانات آني است و طبق آمار، 60 درصد از حمله هاي عصبي در اثر عصبانيت و هيجان ناگهاني است.

دکتر الکسيس کارل مي گويد: «عدم تعادل دستگاه عصبي احشايي، بيماري هاي معده و روده را سبب مي شود.» دکتر ادوارد بودلسکي ثابت کرده است که بيماري قند مستقيما از هيجانات عصبي حاصل مي شود، که تعادل شيميايي بدن را به هم مي زند. ورزش با مقاوم کردن اندام ها و دستگاه هاي بدن و از همه مهمتر، سيستم ايمني بدن، با بروز اين گونه هيجان ها مقابله و در صورت وجود هيجان آن را تعديل مي کند. همچنين به وسيله تقويت سيستم اعصاب و تسکين اسپاسم هاي عصبي، به مقابله با بيماري هاي عصبي و فيزيولوژيک مي پردازد.

مقابله با استرس بوسيله ورزش

در پاسخ به فشارهاي رواني و هيجاني و استرس، تمام سيستم هاي بدن اعم از سيستم عصبي و خودکار، سيستم هورموني درون ريز، سيستم قلبي- عروقي و… براي عکس العمل مناسب آماده مي شوند و در اثر آن هورمون هاي استرس از جمله آدرنالين، نورادرنالين و کورتيزول در خون آزاد شده و ميزان فشار خون سرعت جريان خون و… افزايش مي يابد و سيستم قلبي عروقي تنفسي، سريع تر انجام وظيفه مي کنند.

در اين شرايط اگر ورزش هوازي انجام گيرد، تمام سيستم هاي بدن از جمله سيستم ايمني بدن نيرومند و مقاوم شده و روند عکس العمل و مقابله آنها با عامل استرس زا تسهيل و اصلاح مي شود و هيچ عارضه جانبي براي بدن به وجود نمي آيد.

هورمون هاي استرسي، باعث هوشياري بيش از حد بدن مي شود و بازگشت آنها به حالت اوليه به دشواري صورت مي گيرد. پياده روي، دوچرخه سواري، شنا و حتي نرمش هاي کششي قادرند، سيستم اعصاب را به حالت طبيعي برگردانند. اين تمرينات عضلات را شل کرده و ضربان قلب را افزايش مي دهند و باعث بهبودي جريان گردش خون مي شوند و بدنبال آن، هورمون هاي استرسي از سيستم بدن پاک شده و بدن به حالت طبيعي و تعادل بر مي گردد.

تاثير ورزش بر خنثي کردن استرس

1- هورمون هاي وارد شده در جريان خون به هنگام استرس را در مسير صحيح هدايت و تعديل مي کند و اثر آنها بر سيستم ايمني را کاهش مي دهد.

2- انقباض هاي شديد موجود در عضلات را آرام مي کند.

3- قدرت سيستم قلبي عروقي و سرعت جريان خون را افزايش مي دهد و مقاومت عروقي را مي کاهد.

فعاليت ورزشي که مردان براي داشتن رابطه جنسي بهتر مي توانند انجام دهند

به غير از داروهاي جنسي، فعاليت ورزشي منظم مي تواند بهترين درمان براي بهبود زندگي جنسي باشد. دکتر پيت مک کال، متخصص فيزيولوژي و مربي شخصي در انجمن آمريکايي فعاليت ورزشي (ACE) مي گويد: «3 تا 4 بار ورزش کردن در هفته مي تواند کمک شاياني به تکنيک جنسي، انعطاف پذيري مرد يا زن داشته باشد.» مک کال 5 فعاليت ورزشي زير را توصيه مي کند:

1- انجام تمرينات قدرتي

تمرينات قدرتي و وزنه اي تمرينات قدرت، مي تواند آن چيزي باشد که پزشکان براي زندگي جنسي شما دستور داده اند. مک کال مي گويد: «علت: وزنه برداري باعث توليد تستوسترون مي شود که پيش نياز اوليه براي تحريک جنسي مردان به شمار مي رود».

انجام تمرينات قدرتي با تعداد 10مرتبه تا مرز خستگي، با افزايش سطوح تستوسترون، قدرت و توان جنسي را افزايش مي دهد. تمريناتي مانند دراز نشست و شناي سوئدي با تقويت ماهيچه ها و تقويت شانه ها، سينه و عضلات شکم به شما کمک خواهند کرد تا رابطه جنسي بهتري را تجربه نماييد. از آنجايي که ماهيچه هاي بالاتنه، در حين مقاربت جنسي مورد استفاده قرار مي گيرند، لذا تقويت اين قسمت از بدن مي تواند مقاومت و استقامت فرد را افزايش دهد.

2- ورزش هاي کگل (Kegels)

انجام ورزش هاي کگل يک فعاليت جنسي مناسب براي مردان نيز است. زيرا اين فعاليت ها مي توانند به استقامت و کنترل کمک نمايند (از طريق تقويت ماهيچه هاي PC يا عانه اي که به شما اجازه مي دهند تا جريان خروجي ادرار را متوقف کنيد). اين نوع ورزش که به افتخار دکتر آرنولد کگل به اين نام خوانده مي شود، باعث تقويت ماهيچه هاي کف لگن شده و در نهايت تجربه مقاربت بهتري ايجاد مي کند.

مک کال مي گويد: «مردان مي توانند با استفاده از حرکات کگل از طريق انقباض اين ماهيچه ها پيش از ارضاء شدن، انزال خود را براي 10 ثانيه به تاخير بيندازند. حرکت عمل انقباض را انجام دهيد و سپس استراحت نماييد و هرچه مي توانيد اين فعاليت را تکرار نماييد.»

3- يوگا

يوگا اين اجازه را به شما مي دهد تا در حالات خلاقانه جديد قرار گرفته و بيشترين لذت را از مقاربت جنسي خود ببريد و رابطه جنسي بهتري را تجربه کنيد. مک کال مي گويد: «يوگا به انعطاف پذيري شما کمک مي کند که مي تواند منجر به رابطه جنسي بهتر شود». برخي از متخصصان مي گويند تمرينات يوگا، استقامت شما را هنگام نزديکي با افزايش ميزان انرژي، بهبود مي بخشد.

4- پياده روي سريع

مطالعات بروي گروهي از مردان داراي اختلال جنسي نشان داد که فعاليت هاي هوازي باعث افت 30درصدي خطر اختلال در نعوظ مي شود. به طور مشخص، براساس مطالعه اي ديگر، فعاليت هوازي که حداقل 200 کالري در روز انرژي مي سوزاند (معادل پياده روي سريع به ميزان 2 مايل) به طرز چشمگيري مي تواند خطر اختلال در نعوظ را کاهش دهد. پياده روي سريع از طريق بهبود گردش خون مي تواند به درمان اختلال در نعوظ، کمک کند.

پياده روي سريع، دويدن و ساير فعاليت هاي هوازي، به همان دليلي که از حمله هاي قلبي جلوگيري مي کنند، به زندگي جنسي شما نيز کمک مي کنند. اين نوع فعاليت ها، رگ هاي خوني شما را پاک نگه مي دارد».

نتيجه: نعوظ طولاني تر و قدرتمندتر. فعاليت هاي شديد مانند پياده روي سريع و دويدن، باعث ترشح اندروفين ها شده و آرامش شما را افزايش مي دهد. اين امر نيز مي تواند عملکرد جنسي شما را بهبود بخشد.

5- شنا کردن

از آنجايي که فعاليت جنسي مي تواند به صورت يک کنش مقاومتي باشد، شنا کردن در مسافت طولاني مي تواند توان کلي شما را به شدت افزايش دهد. مک کال مي گويد: «شنا کردن به ميزان حداقل 30 دقيقه، 3 مرتبه در هفته استقامت جنسي شما را بالا مي برد.»

شنا کردن يک فعاليت عالي براي کم کردن وزن به شمار مي رود که در نهايت رابطه جنسي لذت بخش تري را براي شما به ارمغان مي آورد. از دست دادن چربي اضافي بدن باعث ايجاد عضلات شکم مي شود. تلاش کنيد برخي از (يا تمامي) فعاليت هاي فوق الذکر را انجام دهيد تا تکنيک جنسي، استقامت و انعطاف پذيري تان بهبود يابد. همسر شما با توان جنسيتان تحت تاثير قرار خواهد گرفت. در ضمن جذاب تر به نظر مي رسيد.

نتيجه: رابطه جنسي بهتر خواهيد داشت و به عنوان يک اثر جانبي، سالم تر شده و تناسب اندام بهتري پيدا خواهيد کرد. انجام تمرينات يوگا، هوازي، پياده روي، شنا کردن و مخصوصا کگل سبب افزايش ميل جنسي در آقايان و پيشگيري از اختلالات جنسي در آنها و همچنين در بانوان مي شود.



منبع: salamati.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است