آخرین اخبار

چرا زنان بايد با مقاربت از مقعد و زياده خواهي مردان مخالفت کنند سلامت زناشويي

چرا زنان بايد با مقاربت از مقعد و زياده خواهي مردان مخالفت کنند

  بزرگنمايي:

چه خبر - خطرات و مضررات مقاربت از مقعد و آشنايي با مکانيزم عملکرد مقعد

در محل خروجي راست روده از بدن (مقعد)، عضلات حلقوي وجود دارند که به آنها اصطلاحا “اسفنکتر”( sphincter ) گفته مي شود و به عنوان دريچه عمل مي کنند. مقعد داراي دو نوع اسفنکتر sphincter مي باشد که يکي از انها داخلي و غير اراديست و يکي ديگر از اين اسفنکتر ها خارجيست که اراديست.

دريچه اسفنکتر مقعد و آشنايي با مکانيزم عملکرد مقعددريچه اسفنکتر مقعد و آشنايي با مکانيزم عملکرد مقعد

زماني که شما احساس ميکنيد که نياز به عمل خروج مدفوع از دريچه مقعد را داريد اين زمانيست که اسفنکتر داخلي باز شده که خب همانطور که گفته شد غير اراديست، اما عمل باز کردن دريچه مقعد ( اسفنکتر خارجي) و در کل دفع مدفوع، اراديست و دست شما ميباشد يعني از زماني که احساس کرديد نياز به WC داريد و خودتون رو نگه ميداريد تا به محل مناسب برسيد و سپس به اراده خودتون باعث خارج شدن مدفوع مي شود اين نگه داشتن و اين عمل خارج کردن مدفوع، توسط اسفنکتر خارجي که اراديست انجام ميشود.

حالا همه اين مسائل را مطرح کرديم که به اينجا برسيم که رابطه جنسي از راه مقعد يا کلا وارد شدن هر شئي در درون مقعد باعث آسيب ديدگي اسفنکتر خارجي شده و باعث ميشه که دريچه خروجي مقعد يا همون آنال به درستي کار خودش رو انجام ندهد، يعني از قدرت ارادي خارج ميشود، پس به مرور زمان امکان ارادي خروج مدفوع يا نگه داشتن خود را از دست ميدهيد در اين صورت نا خواسته و غير ارادي مدفوع از دريچه مقعد خارج ميشود در اينصورت هميشه لکه هايي از مدفوع در لباس زير مشاهده مي گردد. که خب مسلما اين موضوع براي هيچ کس خوشايند نيست.

رابطه جنسي از طريق مقعد و احکام شرعي در مورد آن

اين رابطه از نظر شرعي کراهت شديد دارد، در صورت رضايت زن مکروه و در صورتي که زن راضي به انجام اين رابطه نباشد انجام آن حرام است تا جايي که زن ميتواند از همسر خود شکايت کند و همچنين تقاضاي مرد مبني بر انجام رابطه جنسي از راه مقعد و قبول نکردن زن مشمول قانون عدم تمکين نميباشد.

مضرات پزشکي نزديکي از مقعد

اما غير از وجه شرعي، بايد جنبه هاي بهداشتي چنين رابطه جنسي را نيز در نظر گرفت؛ زيرا از نظر پزشکي احتمال ابتلاء به بسياري از عفونت‌ ها و بيماري‌ ها براي زن و مرد و به خصوص زن با رابطه جنسي از معقد وجود دارد. حلقه خروجي جداره مقعد به دليل اينکه مانند واژن قابليت ارتجاعي و انعطاف‌پذيري لازم براي نزديکي و حرکت رفت و برگشتي پنيس(آلت تناسلي مرد) را ندارد، در نتيجه احتمال خراش برداشتن و خون ريزي آن بسيار بالا مي‌ باشد. اين خراش‌ها و بريدگي‌ها اغلب در بافت و بسيار ريز مي‌باشند و معمولاً با چشم غير مسلح قابل ديدن نيستند. هم چنين، نوک آلت تناسلي مردان نيز به دليل عدم وجود محيطي مناسب براي حرکت رفت و برگشتي احتمال دارد که دچار خراش در سطح گردد که اين مورد خطر دريافت ويروس را در شخص فاعل هم افزايش مي‌دهد.

اساسا ساختار مقعد براي انجام رابطه جنسي نمي‌ باشد و بگونه‌اي شکل يافته که براي خروج مدفوع کارايي داشته باشد نه براي دخول جسم خارجي، در نتيجه رابطه جنسي مقعدي کاملا غير طبيعي است؛ عضلات اسفنگتر اطراف مقعد که کارکرد آنها بستن مجرا مي‌باشد بگونه اي شکل گرفته‌اند که در اثر ورود آلت و با فشاري که مرد با آلت خود بر مقعد مي‌آورد بنا به طبيعت خود منقبض مي‌گردند تا از ورود جلوگيري کنند، اين عمل کاملا غير ارادي مي‌باشد و موجب ايجاد زخم هاي بسيار ريز در ديواره داخلي مي‌گردد ( حتي اگر اين کار به آرامي صورت گيرد يا از مواد روان کننده استفاده شود).

اين زخم ها اگر چه بسيار ريز بوده و شايد هيچگونه دردي نداشته و با چشم قابل مشاهده نباشند ولي شاهراه فوق العاده بزرگي براي ورود باکتري‌ها و ويروس‌هاي خطرناک (اعم از ويروسهاي داخل روده و مدفوع و يا ويروسهايي که از طريق آلت مرد وارد مي‌شوند) به داخل جريان خون مي‌باشند. اين ميکروب‌ها مي‌توانند بيماري هاي STD نظير بيماري ايدز و انواع عفونت هاي دستگاه گوارشي عفونت هاي روده‌ اي را ايجاد کنند.

بر اساس برآورد سازمان جهاني بهداشت روزانه شاهد بروز حدود يک ميليون مورد از بيماريهاي آميزشي(STDs) در دنيا هستيم. STD ها ميکروب‌هايي هستند که مي‌توانند پوست، مخاط، واژن (مهبل)، مقعد (رکتوم يا راست روده)، کبد، دستگاه گوارش و حتي چشم ، دهان و حلق را گرفتار کنند.

گزارش‌ها بيانگر اين واقعيتند که STD ها خانمها را بيشتر گرفتار مي‌کنند. طي تحقيقات انجام شده معلوم گشته که خطر ابتلا به برخي از STD ها نظير ويروس HIV ( ايدز) از طريق رابطه جنسي مقعدي بيشتر از رابطه جنسي مهبلي (از طريق فرج) مي‌باشد.

رابطه جنسي معقدي همچنين مي تواند موجب آسيب هاي فيزيکي مانند باد شکم‌، بواسير، شقاق مقعدي، بي اختياري مدفوعي و نظاير آن گردد. در ضمن اين عمل علاوه بر مشکلات ياد شده ميتواند موجب پارگي رکتوم گردد که در اين صورت نياز به عمل جراحي مي‌باشد.

برخي عوارض آميزش از پشت با زن عبارتند از:

1- مهمترين عارضه اي که آميزش از طريق مقعد براي زن دارد اين است که چون لذت حقيقي جنسي براي زن از طريق آميزش از فرج و مجراي تناسلي حاصل مي­شود نه از طريق مقعد، بنابراين زن دچار سردمزاجي و بي ميلي جنسي شده و در آينده نزديک خود را موجودي مي­يابد که وسيله دفع شهوت شوهرش شده و خودش نبايد از اين غريزه خدادادي لذتي ببرد.

2- از آنجا که ساختمان مقعد طوري است که ظرفيت پذيرش آلت مرد را ندارد (بر خلاف واژن يا فرج که خاصيت ارتجاعي و لغزنده دارد) و هر لحظه امکان آسيب ديدگي ماهيچه حلقوي (اسفنگتر) دهانه مقعد و حتي پارگي آن وجود دارد. در نتيجه زن گرفتار درجاتي از بي­اختياري مدفوع شده و نيازمند جراحي و عوارض بعدي مي­شود. چون مرد در حال لذت جنسي فقط به فکر دفع شهوت خود است و حرکات بدون کنترل او هر لـحـظه مي­تواند به زن آسيب فيزيکي وارد کند.

3- مقعد محل ذخيره فضولات دستگاه گوارش (مدفوع) است که حاوي ميکروبهاي زيادي است. در اثر مالش و دخول آلت اين ميکروبها مي­توانند وارد دستگاه تناسلي مرد شده، خود او را به عفونتهاي خاصي مبتلا سازند. در حالي که مقاربت از راه واژن يا فرج چنين عوارضي به همراه ندارد.

4- مخاط مقعد بسيار ظريف و نازک اسيت و احتمال پارگي و انتقال انواع ويروس از جمله ويروس ايدز از طريق آن به داخل خون زياد است و حتي يکي از علل شيوع ايدز در غرب از طريق جنسي، لواط و مقاربت از طريق مقعد است.

5- از آنجا که دهانه مقعد داراي ماهيچه­اي حلقوي است، مانند يک کش محکم دور آلت مرد را گرفته و در لحظه خروج مني مانند يک سد عمل مي­کند. و در اثر اين عمل احتمال پس زدن مني به عقب و فشار به کيسه­هاي مني و غده پروستات و عوارض ناشي از آن خيلي زياد است.

6- از جمله عوارض مقاربت از راه مقعد ابتلاي مرد به زودانزالي در آينده است در نتيجه نمي­تواند آنگونه که بايد از همبستري با همسرش لذت ببرد و بنابراين دچار سردمزاجي شده و مشکلات روحي پيدا خواهد کرد.

7- رابطه جنسي از راه مقعد يا کلا وارد شدن هر شئي خارجي به درون مقعد، باعث آسيب ديدن اسفنکتر خارجي مي شود و خاصيت ارتجاعي اسفنکتر ها را از بين مي برد، به نحوي که پس از دخول و خارج شدن آلت تناسلي از مقعد، اسفنکترها نمي توانند به حالت قبلي خود برگشته و مانند حلقه کشي، که زياده از حد کشيده و باز شده باشد، به عبارتي گشاد شده و با طي يک فاصله زماني به حالت اول خود برمي گردند و در صورت تکرار، اين عمل باعث ميشود که اسفنکتر هاي مقعد نتوانند کار خود را به درستي انجام دهند، يعني از توانايي دريچه مقعد کاسته شده و گاها از قدرت ارادي خارج ميشود.

زنان قربانيان نزديکي از مقعد

ديواره داخلي روده بزرگ (بخش داخلي مقعد) خود قابليت جذب مستقيم مواد و انتقال مستقيم آن به خون را دارد. بر اساس آمار، انتقال ويروس اچ. آي. وي. از طريق رابطه جنسي مقعدي، همچنان بالاترين ميزان درصد خطر اننقال را به خود اختصاص مي دهد. در بين افراد آلوده از طريق آميزش جنسي، مردان همجنسگرايي که به رابطه جنسي مقعدي گرايش دارند، بيشترين قربانيان اين ويروس را تشکيل مي دهند.

در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، ريسک انتقال ويروس HIV و ساير بيماري‌هاي آميزشي که از طريق خون انتقال مي‌يابند، در تماس جنسي از راه مقعد بسيار بالا مي‌باشد. در رابطه جنسي از معقد، مهم ترين خطري که اشخاص را تهديد مي کند تماس خوني مستقيم و همچنين مايعات دروني بدن با خون شريک جنسي مي‌باشد که در صورت آلوده بودن هر يک از شرکاي جنسي، احتمال سرايت ويروس HIV به شريک سالم وجود دارد.



منبع: drnematolahi.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است