آخرین اخبار

13 فايده رابطه جنسي بيشتر براي سلامت بدن! سلامت زناشويي

13 فايده رابطه جنسي بيشتر براي سلامت بدن!

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوايد رابطه جنسي بيشتر براي سلامت بدن

علاوه بر دلايل واضحي که در مورد داشتن رابطه جنسي مي دانيد – عشق، لذت جنسي، فرزند آوري – علم نشان داده که داشتن رابطه جنسي فوايد زيادي براي سلامت و ايجاد صميميت بين زوجين دارد. دفعه بعدي که شريکتان پرسيد " خوشتان آمد؟ " مي توانيد بگوييد بله -- از خيلي جهات!

1. با رابطه جنسي کالري مي سوزانيد

با رابطه جنسي کالري مي سوزانيدبا رابطه جنسي کالري مي سوزانيد

بله، مي توانيد به رابطه جنسي به عنوان يک ورزش نگاه کنيد – و مطمئنا تاثيرش از باشگاه رفتن بيشتر خواهد بود! به گفته دکتر جاستين لهميلر Justin Lehmiller سخنران بخش روان شناسي دانشگاه پوردو و نويسنده روان شناسي تمايلات جنسي، بسته به اين که چقدر فعاليت فيزيکي داشته باشيد، رابطه جنسي مي تواند عضلاتتان را تقويت کند، ضربان قلب را بالا ببرد و تمام بدنتان را به کار گيرد. و با توجه به مطالعه سال 2013 که به هر شرکت کننده در اين تحقيق هنگام رابطه جنسي، ضربان سنج داده شد، مردان حدود 101 کالري در هر جلسه و زنان 69 کالري مي سوزانند. " بر اساس صحبت هاي گفته شده، اين کالري سوزي مقدار زيادي نيست با اين حال در مطالعات رابطه جنسي ( از پيش نوازش تا ارگاسم ) به طور متوسط 25 دقيقه طول مي کشد. اگر شما اين زمان را طولاني تر کنيد مي توانيد حتي بيشتر از مزاياي کالري سوزي آن بهره مند شويد. "

2. رابطه جنسي کمک مي کند بخوابيد

رابطه جنسي کمک مي کند بخوابيدرابطه جنسي کمک مي کند بخوابيد
به گفته دکتر کريستين مارک Kristin Mark رئيس آزمايشگاه ارتقاء سلامت جنسي دانشگاه کنتاکي، پس از ارگاسم، بدن هورمون آرامش که پرولاکتين prolactin نام دارد ترشح مي کند. اگر شما قبل از رابطه جنسي احساس خستگي به خصوصي نداشتيد داشتن رابطه جنسي و رسيدن به ارگاسم قطعا مي تواند به سريع تر خوابيدن شما نسبت به مواقع ديگر کمک کننده باشد.

3. رابطه جنسي سطح استرس و فشار خونتان را پايين مي آورد

رابطه جنسي سطح استرس و فشار خونتان را پايين مي آوردرابطه جنسي سطح استرس و فشار خونتان را پايين مي آورد

در يک مطالعه در سال 2005 در اسکاتلند از داوطلبان خواسته شد فعاليت هاي جنسي و فعاليت هاي اضطراب آورشان از قبيل سخنراني عمومي يا حل مسائل رياضي با صداي بلند را به مدت 2 هفته ضبط کنند. کساني که در دوره مطالعه رابطه جنسي داشتند تجربه بالا رفتن فشار خون کمتري را نشان داده و سرعت متعادل شدن فشار خونشان سريع تر بود. ( فقط مقاربت واژني اين تاثير را گذاشته بود و ساير اشکال فعاليت جنسي يا استمناء اين تاثير را نداشته است. )

اين مطالعه دو مزيت رابطه جنسي منظم را نشان مي دهد: به گفته مارک کنترل بهتر فشار خون و مديريت بهتر استرس. " رابطه جنسي نه تنها باعث مي شود سطح استرس زوجين کاهش پيدا کند، بلکه مشخص شده تاثير بسزايي در مديريت استرس آن ها دارد. "

4. رابطه جنسي قلبتان را تقويت مي کند

رابطه جنسي قلبتان را تقويت مي کندرابطه جنسي قلبتان را تقويت مي کند

رابطه جنسي منظم ممکن است به طرق ديگر باعث تقويت سيستم قلبي عروقي مي شود. يک مطالعه انگليسي مشخص کرد مرداني که در طي يک دوره 20 ساله حداقل هفته اي 2 بار رابطه جنسي داشته اند نسبت به افرادي که کمتر از ماهي يک بار رابطه داشته اند، کمتر به دليل بيماري قلبي از دنيا رفته اند. بعد از 10 سال، در واقع ريسک مرگ ناگهاني آنها کمتر از 50 درصد نسبت به گروهي بوده که رابطه کمتري داشته اند، اگر چه اين فاصله در دهه بعدي کاهش نشان مي دهد.

اين نوع از يافته ها فقط ارتباط را نشان مي دهد نه علت را، به گفته مارک " افرادي که داراي زندگي جنسي سالم هستند احتمالا شيوه زندگي سالمي هم داشته اند. " با اين حال او فکر مي کند ارتباط هاي زيادي بايد وجود داشته باشد: " رابطه جنسي هورمون هاي استروژن و تستوسترون را تنظيم مي کند که روي همه سيستم بدن از جمله قلب تاثير گذارند."

5. رابطه جنسي از شما در مقابل سرطان محافظت مي کند

رابطه جنسي از شما در مقابل سرطان محافظت مي کندرابطه جنسي از شما در مقابل سرطان محافظت مي کند

برخي مطالعات نشان داده است مرداني که انزال بيشتري داشته باشند ممکن است کمتر مبتلا به سرطان پروستات شوند – با اين که تفاوت خيلي کوچکي در اين زمينه وجود دارد و ارتباط قطعي اي بدست نيامد.

مزاياي ممکن براي پيشگيري از سرطان پستان واضح تر است، با اين حال : در يک مطالعه فرانسوي مشخص شده زناني که در ماه حداقل يک بار رابطه جنسي داشته اند کمتر از ديگران به سرطان پستان مبتلا شده اند. و از آن جايي که اين بيماري بين مردان نادر است، بر اساس يک مطالعه يوناني مرداني که در ماه کمتر از 6 بار ارگاسم داشتند بيشتر در معرض خطر ابتلا به اين سرطان قرار گرفته اند.

6. رابطه جنسي سيستم ايمني را تقويت مي کند

رابطه جنسي سيستم ايمني را تقويت مي کندرابطه جنسي سيستم ايمني را تقويت مي کند

بر اساس مطالعه دانشگاه ويلکز داشتن هفته اي يک بار رابطه جنسي سيستم ايمني بدن را تقويت کرده و از بدن در برابر ابتلا به سرماخوردگي محافظت مي کند.محققان پرسشنامه اي به دانشجويان درباره زندگي جنسي شان دادند و سپس بزاقشان را براي مشخص نمودن سطح ايمونو گلوبين آ immunoglobulin A (IgA) ) ، يک آنتي بادي که در مبارزه با ويروس ها کمک مي کند، تست کردند. آنها متوجه شدند دانشجوياني که هفته اي يک يا دو بار رابطه جنسي داشته اند ميزان ايموگلوبين شان 30 درصد از افرادي که رابطه جنسي کمتري داشته اند، بوده است. (همچنين سطح ايموگلوبين آنها بيشتر از کساني بوده که در هفته سه بار يا بيشتر رابطه داشته اند. اين تحقيق پيشنهاد مي دهد که زياده روي در هر کاري مناسب نيست)

7. رابطه جنسي درد را تسکين مي دهد

رابطه جنسي درد را تسکين مي دهد

زنان اغلب به خاطر سردرد يا بهانه هاي ديگر از رابطه جنسي شانه خالي مي کنند – اما براساس مطالعه اي که دانشمندان آلماني در سال 2013 انجام داده اند، انجام رابطه جنسي با وجود سردرد در حقيقت مي تواند حالشان را بهتر کند. وقتي داوطلبان اين مطالعه داشتن رابطه جنسي در زمان سردرد را انتخاب کردند، حدود 60 درصد از افرادي که ميگرن داشتند و 30 درصد از افرادي که سردرد خوشه اي داشتند اعلام کردند بخشي يا تمام سردرد آن ها تسکين پيدا کرده.

اندورفين آزاد شده در حين ارگاسم همانطور که جريان خون ناحيه تناسلي را افزايش مي دهد نقش مهمي در قدرت ضد درد جنسي ايفا مي کند. به گفته مارک " درد گاهي با هجوم جريان خون در يک منطقه همراه است ، مثل سر، و رابطه جنسي مي تواند بخشي از اين فشار را برداشته و مسير جريان را تغيير دهد. "

8. رابطه جنسي مي تواند عمرتان را طولاني کند

رابطه جنسي مي تواند عمرتان را طولاني کندرابطه جنسي مي تواند عمرتان را طولاني کند

مطالعات زيادي رابطه بين زندگي جنسي شلوغ تر و عمر طولاني تر را نشان داده اند که مهم ترين آن ها مطالعه دانشگاه دوک است که بين سال هاي 1955 تا 1980 انجام شد. محققين دريافتند مرداني که به طور مکرر مقاربت داشته اند عمرشان طولاني تر بوده ؛ در حالي که براي زنان، لذت بردن از مقاربت مهمترين عامل افزايش طول عمر در اين مطالعه بوده است.

به گفته لهميلر " ما واقعا نمي توانيم علت و اثر مطالعات را مشخص کنيم، پس نمي دانيم که آيا رابطه جنسي واقعا به افزايش طول عمر افراد کمک مي کند، يا اين که افراد سالم تر رابطه جنسي بيشتري داشته اند؟

9. فعاليت جنسي رابطه شما را تقويت مي کند

فعاليت جنسي رابطه شما را تقويت مي کندفعاليت جنسي رابطه شما را تقويت مي کند

به گفته لهميلر اکسي توسين Oxytocin که به عنوان " هورمون عشق " شناخته مي شود که هنگام رابطه فيزيکي صميمي و برخورد پوست به پوست ترشح مي شود – و به افزايش احساس عاشقانه بين شما و شريکتان کمک مي کند.

مي خواهيد اين رابطه را هر چه بيشتر تقويت کنيد؟ مطمئن شويد که بعد از رابطه جنسي شريکتان را نوازش کنيد: يک مطالعه در دانشگاه تورنتو نشان داد زوج هايي که از آن ها خواسته شده بود زمان بيشتري بعد از رابطه جنسي با هم بگذرانند – بوسيدن، صحبت کردن و ابراز محبت – سطح بالاتري از رضايت در زندگي جنسيشان و ساير روابط زندگي گزارش دادند.

10. رابطه جنسي کليد رسيدن به شادي پايدار است

رابطه جنسي کليد رسيدن به شادي پايدار است

حفظ صميميت فيزيکي با افزايش سن افراد به خصوص بيماري هاي مزمني که در راه است کار مشکلي است. ولي زوجين مي توانند از فوايد به خصوص فعال نگه داشتن رابطه جنسي شان بهره مند شوند، بر اساس مطالعه اي که در سال 2014 در دانشگاه جان هاپکينز روي بزرگسالان 58 تا 85 سال انجام شد : محققان دريافتند زوجهايي که به طور منظم فعاليت جنسي داشته اند – حتي به اندازه يک بار در ماه – رضايت زناشويي بيشتر و رابطه شادتري نسبت به آنهايي که در طول يک سال يا بيشتر رابطه اي نداشته اند، ابراز نمودند.

فعاليت جنسي فقط به معني مقاربت يا رسيدن به ارگاسم نيست. نويسندگان اين مطالعه مي گويند هر کاري که زوجين براي شيبه سازي تحريک جنسي انجام دهند مي تواند به نفع پايداري رضايت در زندگيشان باشد.

11. رابطه جنسي شما را باهوش تر و دقيق تر مي کند

رابطه جنسي شما را باهوش تر و دقيق تر مي کند

يک تحقيق در سال 2010 دانشگاه پرينستون نشان داد موش هاي صحرايي که رابطه جنسي مکرر داشته اند رشد نورون هاي بيشتري در هيپوکامپوس hippocampus نشان داده اند، يک ناحيه کليدي در مغز براي يادگيري و حافظه. به گفته لهمير" ما مي دانيم که حين رابطه جنسي مواد شيميايي اي آزاد مي شود که مرکز پاداش مغز را فعال مي کند، پس منطقي است که باعث رشد و توصيه بافت عصبي افراد شود. رابطه جنسي به روش خودش مي تواند به طور بالقوه شما را باهوش تر کند."

12. رابطه جنسي باعث مي شود جوان تر به نظر برسيد

رابطه جنسي باعث مي شود جوان تر به نظر برسيد

تحقيقات ارائه شده در نشست سالانه انجمن روان شناسي بريتانيا 2013 نشان داد افراد مورد مطالعه که رابطه جنسي مکرر ( حداقل 3 بار در هفته براي افرادي که در دهه 40 و 50 زندگي خود بوده اند ) بين 4 تا 7 سال جوان تر از افرادي که رابطه کمتري داشته اند، به نظر مي رسيدند.چرا؟ دکتر ديويد ويک David Weeks به اندورفين endorphins ترشح شده و احساس خوبي که حين رابطه صميمي ايجاد مي شود مشکوک است. به علاوه اثرات مفيد رابطه جنسي روي خواب و سطح استرس. همچنين رابطه جنسي جريان خون را تقويت کرده و هورمون ها را تنظيم مي کند که هر دوي اين موارد مي تواند تاثيرات مثبت روي ظاهر پوست داشته باشد.

13. داشتن رابطه جنسي باعث مي شود بيشتر خواهان آن شويد

داشتن رابطه جنسي باعث مي شود بيشتر خواهان آن شويد

شايد اين يافته متضاد به نظر برسد ولي داشتن رابطه جنسي باعث افزايش ميل جنسي مي شود، به گفته مارک – به عبارت ديگر هر چه بيشتر داشته باشيد،بيشتر مي خواهيد." حتي اگر در ابتدا ميل زيادي نداشته باشيد، شروع کردنش مي تواند به شما کمک کند که حسش را داشته باشيد، و باعث ايجاد تمايل دراز مدت در شما شود." و با وجود داشتن اين همه فوايدي که رابطه جنسي براي سلامتي دارد چرا بيشترش را نخواهيد؟



منبع: سيمرغ





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است