آخرین اخبار

جنون جنسي در کمين جوانان است سلامت زناشويي

جنون جنسي در کمين جوانان است

  بزرگنمايي:

چه خبر -

با هشداري که از سوي وزارت بهداشت و درمان در خصوص افزايش جنون جنسي، به خصوص به عنوان يکي از راه هاي انتقال بيماري هايي نظير ايدز، روي خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت، به نظر مي رسد که موج افزايش آسيب هاي اجتماعي در کشور، با افزايشي بيش از آنچه پنداشته مي‌شد، همراه است.

محمدمهدي گويا، رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگيردار وزارت بهداشت، روز گذشته از جنون جنسي به عنوان اولين و مهم ترين جنوني که در اثر مصرف مواد مخدر صنعتي و قرص هاي روانگردان در افراد ايجاد مي‌شود، نام برده و گفته که تجربه نشان داده مصرف کنندگان اين مواد، دچار جنون جنسي مي‌شوند و پيامد اين جنون جنسي بيماري ايدز است و در آن ترديدي وجود ندارد.

جنون جنسي، رفتار توام با خشونت و گستاخي

روانگردان هاي صنعتي مدت هاست که با توليد خانگي در زيرزمين ها، کاهش هزينه مصرف، در دسترس قرار داشتن و هم چنين سهولت در طريقه مصرف، در اختيار افراد بسياري از اقشار و طبقات مختلف جامعه قرار گرفته اند، روانگردان هاي صنعتي، آسيب‌هاي اجتماعي نوظهور و رفتارهاي پرخطر جنسي نسبتا جديدي نظير جنون جنسي را از بطن خود آفريده اند و اين آسيب ها نيز به نوبه خود راه را براي افزايش بيماري‌هايي نظير ايدز در جامعه باز کرده اند. مواد مخدري که به گفته رئيس مرکز مديريت بيماري‌هاي واگير وزارت بهداشت، گاه حتي با عناوين مختلف از قرص هاي کاهش وزن گرفته تا داروي پوست، به افرادي که شناختي از آن ندارند عرضه مي‌شوند.

مجيد ابهري، آسيب شناس و رفتار شناس اجتماعي به ارائه مفهومي‌از جنون جنسي در جامعه پرداخته و مي‌گويد: «جنون جنسي به رفتار هاي جنسي اطلاق مي‌شود که خارج از چارچوب هاي منطقي و قانوني و شرعي و بدون کنترل، که همراه با خشونت و زورگويي و گستاخي است انجام مي‌شود.» به‌گفته اين آسيب شناس، فرد در اين حالت به خاطر انباشت غريزه جنسي و عدم مهار آن، تحت تاثير عواملي نظير مصرف روان گردان ها يا مناظر و عوامل محيطي تحريک کننده قرار گرفته و از آن جا که مهارت کنترل هيجان هاي رفتاري اش را ندارد، تلاش مي‌کند تا با روش هاي حيواني غريزه خود را تخليه کند، بنابراين دست به خشونت جنسي مي‌زند.

ابهري از اين جنون تحت عنوان توحش جنسي نيز نام برده و مي‌افزايد که در اين حالت، عدم تمايل طرف مقابل، مجرد يا متاهل بودن، وحشت زدگي و اصولا هيچ يکي از اين دست عوامل، دليلي براي خودداري فرد مهاجم از اعمال خشونت جنسي و تعرض نيست و افراد گرفتار جنون جنسي در بيشتر موارد ممکن است حتي به افراد خانواده و نزديکان خود نيز تعرض کرده و آن ها را مورد آزار و اذيت جنسي قرار دهند. به گفته وي افزايش اين جنون و خشونت در کنار انحرافات و تجاوزها و رفتارهاي پرخطر جنسي ديگر نشان از ضعف مديريت غريزه جنسي در جامعه دارد.

چرا حنون جنسي، اولين جنون حاصل از مخدر صنعتي است؟

ابهري در پاسخ به اين سوال که چرا جنون جنسي اولين جنون حاصل از مواد مخدر صنعتي است و اصولا اين جنون در کشور ما اولين است يا در هر مصرف کننده مواد مخدر صنعتي، مي‌گويد که غريزه جنسي به خودي خود و بدون محرک، عامل بروز بسياري از ناهنجاري هاست و اگر اين غريزه با مصرف روان گردان هاي صنعتي نيز همراه شود، افزايش گستاخي و بي شرمي‌مصرف کننده در رفتارهاي جنسي را بيش از اين افزايش داده و فرد را وادار به رفتارهاي غيرمنطقي و پرخطر مي‌کند. با اين حال مواد روان گردان خصيصه اي دارد و آن هم پررنگ کردن و تشديد کمبود‌هاي رواني و فيزيکي مصرف کننده است.

اين مواد، همان طور که فرد افسرده را به گريه وامي‌دارد، فرد گرفتار مشکلات جنسي را نيز به رفتار‌هاي پرخطر و جنون جنسي متمايل مي‌کند و اين نشان مي‌دهد که درصد گرفتاري به مشکلات جنسي در کشور ما با افزايش همراه است. وي نقش کم رنگ شدن باورها و اعتقادات مذهبي را در افزايش مشکلات جنسي افراد جامعه پر رنگ دانسته و مي‌گويد که از نگاه رفتار شناسي، اصلي ترين عامل پيشگيري از اينگونه رفتارها، باورهاي ديني افراد است که اين روزها ديگر به چشم نمي‌آيد.

فقدان بانک اطلاعات آسيب هاي اجتماعي در کشور

ابهري در خصوص اينکه چرا آمار دقيقي از مصرف مواد مخدر صنعتي و همچنين تبعات آن مانند جنون جنسي در جامعه در دست نيست، پاسخ مي‌دهد که مشکل ما فقدان بانک اطلاعات آسيب هاي اجتماعي در کشور است، بانکي که اگر وجود داشت مي‌توانست تعداد معتادان را با توجه به مواد مصرفي آن ها و آسيب هايي که به آن دچار مي‌شوند، طبقه بندي کند. وي از تعدد مراکز تصميم گيري ، تنوع سياست گذاري ها يا به اصطلاح سياست گذاري هاي سليقه اي به عنوان عامل فقدان بانک اطلاعات آسيب هاي اجتماعي در کشور نام مي‌برد. اين آسيب شناس معتقد است که شيشه و کراک، پر مصرف ترين مواد مخدر صنعتي اين ايام در کشور هستند که مواد پايه آن ها آمفتامين است که با اسيدهاي خطرناک ديگر ترکيب و توليد مي شوند.

وي هم چنين به افزايش اشکال و انواع مختلف قرص هاي اکستازي در کشور اشاره کرده که هر روز نام جديد روي آن مي‌گذارند و روز به روز آسان‌تر و ارزان تر در دسترس افراد قرار مي‌دهند. اما به گفته اين آسيب شناس، مواد مخدر صنعتي «شيشه» به عنوان پرمصرف ترين مخدر صنعتي بين مردم هم‌چنان در کشور مي‌تازد تا جايي که از عرضه کيلويي 90 ميليون تومان در سال 1389 به عرضه کيلويي 3 و نيم ميليون تومان در سال جاري رسيده است. هشدار مسئولان نسبت به افزايش آسيب هاي اجتماعي در کشور را شايد بتوان به منزله روزنه اميد براي برداشتن گامي‌مثبت در زمينه کاهش اين آسيب ها، اميد به اختصاص يافتن يک نهاد يا متولي دلسوز براي کنترل آن ها و پرهيز از خط قرمز انگاشتن و ترس از عنوان کردن عمق آن‌ها در جامعه پنداشت.

به گفته کارشناسان، اين روزها افراد و به‌خصوص جوانان به دليل شرايط اقتصادي، فاصله غير منطقي بين زمان بلوغ و ازدواج، دشوار بودن ازدواج، مناظر و فيلم هاي تحريک کننده، بي ساماني ازدواج موقت و زشت شمردن آن توسط برخي افراد جامعه و بسياري عوامل ديگر، در معرض مشکلات جنسي قرار دارند. مشکلاتي که ممکن است با مصرف مواد مخدر صنعتي، سر باز کرده و عواقب جبران نشدني با خود به همراه داشته باشد.




منبع: shafaonline.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است