آخرین اخبار

رابطه جنسي لذت بخشي نداريد, زيرا... سلامت زناشويي

رابطه جنسي لذت بخشي نداريد, زيرا...

  بزرگنمايي:

چه خبر - موانع رابطه جنسي

اين روزها تقريبا همه انسان‌ها درگير مشغله‌هاي کاري زيادي هستند و همين مسئله مشکلات زيادي براي آنان به وجود آورده است،‌ از جمله در زندگي جنسي‌شان. شايد خيلي‌ها دقت کافي نداشته باشند و متوجه نشوند که احساس صميميت و لذتي که قبلا در رابطه جنسي‌شان تجربه مي‌کردند، به خستگي و کسالت تبديل شده يا آنان را نسبت به رابطه جنسي بي‌ميل کرده است.

اهميت رابطه جنسي با کيفيت را نبايد ناديده گرفت، چون سلامت انسان را بهبود مي‌بخشد و باعث بهتر شدن کيفيت زندگي افراد مي‌شود. در ادامه به دلايلي اشاره مي‌کنيم که کيفيت رابطه جنسي را کاهش مي‌دهند.

يکي از دلايل مهمي که باعث مي‌شود بعضي افراد به همسرشان بگويند براي رابطه جنسي خسته‌اند، اين است که نمي‌خواهند با مشکلاتي که در رابطه‌شان دارند، روبه‌رو شوند. به نظر متخصصان، خيلي راحت‌تر است که خستگي را پيش بکشد، به‌جاي اين‌که بنشيند و به همسرش بگويد که بايد درباره موضوع مهمي صحبت کنيم. در واقع، احساساتي مثل خشم و آزردگي مي‌توانند زمينه لازم براي چنين وضعيتي را فراهم کنند. بنابراين اگر هنوز هم نمي‌توانيد با همسرتان گفت‌وگو کنيد، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنيد تا زندگي جنسي‌تان را دوباره بسازيد.

خيلي راحت است که افراد بعد از گذراندن يک روز طولاني و پُرمشغله، جلوي تلويزيون بنشينند و برنامه‌هاي تلويزيوني را تماشا کنند، اما اين عادت هرگز عواقب خوبي ندارد. قبل از آن‌که به خودتان بياييد، همسرتان تنهايي به رخت‌خواب رفته است و شما هم يا جلوي تلويزيون خواب‌تان مي‌برد يا دچار بي‌خوابي مي‌شويد. توصيه متخصصان اين است که شب‌ها تلويزيون را خاموش کنيد و وقت را با همسرتان بگذرانيد. ضمن اين‌که نبايد در اتاق خواب‌تان تلويزيون داشته باشيد،‌ چون اتاق خواب فقط براي رابطه عاطفي و شخصي شما با همسرتان است، نه چيز ديگر.

کساني که برنامه کاري خيلي فشرده‌اي دارند و بيش از حد به خودشان فشار مي‌آورند، نمي‌توانند رابطه جنسي مطلوبي را تجربه کنند و مضرات چنين وضعيتي را ناديده مي‌گيرند. در واقع، اين افراد نمي‌دانند که رابطه جنسي مطلوب، چه‌قدر براي کيفيت زندگي شخصي خودشان و همسرشان مهم است. به نظر متخصصان، اين‌که در طول زندگي‌تان چه کارهايي انجام مي‌دهيد، خيلي مهم است. گاهي اوقات لازم است بعضي کارها را کنار بگذاريد يا از فشردگي کارها کم کنيد تا به زندگي شخصي‌تان آسيبي وارد نشود.وقتي خودتان را مجبور مي‌کنيد که حتما رابطه جنسي داشته باشيد، فشار زيادي به شما وارد مي‌شود که شما را از رفتن به اتاق خواب فراري مي‌دهد.

توصيه متخصصان اين است که خودتان را در چنين شرايطي قرار ندهيد. گاهي اوقات به‌جاي مجبور کردن خودتان، فقط لازم است که همسرتان را نوازش کنيد و به او محبت کنيد، چون اين کار به‌طور طبيعي در اغلب اوقات به رابطه جنسي منجر مي‌شود. البته اگر اين کار هم تاثيري نداشت، هنوز هم نبايد محبت و تماس فيزيکي را قطع کنيد.

نشانه‌هاي اوليه بيماري قلبي از جمله مشکل در نعوظ مي‌تواند ضربه زيادي به زندگي جنسي شما وارد کند. اگر متوجه اين مشکل شديد، بايد هرچه زودتر به متخصص قلب و عروق مراجعه کنيد تا سلامت قلب‌تان تحت بررسي قرار گيرد. به نظر متخصصان، نارسايي احتقاني قلب باعث مي‌شود که فرد عموما احساس خستگي کند و بسياري از عملکردهايش مثل توانايي جنسي، دچار اختلال شود. وقتي علائم اوليه‌اي مثل خستگي شديد را احساس کرديد، کمتر از 5 سال با اولين حمله‌هاي قلبي فاصله داريد! پس مراجعه به پزشک را جدي بگيريد.

وقتي تعادل هورموني انسان‌ها دچار اختلال شود، قطعا زندگي جنسي هم تحت تاثير اين عدم تعادل قرار مي‌گيرد و با اخلال مواجه خواهد شد. ميل جنسي در بين انسان‌ها تا حد زيادي به‌واسطه تستوسترون تنظيم مي‌شود و پيش از هر چيزي، اهميت دارد. اگر نگران عملکرد درست هورمون‌ها هستيد و فکر مي‌کنيد اين مسئله مانع از رابطه جنسي موفق شما شده است، نبايد بيش از حد خودتان را نگران کنيد. در واقع، مردان مي‌توانند به اورولوژيست مراجعه کنند و خانم‌ها به متخصصان زنان. درمان‌هاي پزشکي ساده در اغلب موارد مي‌توانند موثر باشند و کيفيت زندگي جنسي را دوباره افزايش دهند.

اگر افراد بيش از حد براي رابطه جنسي خسته باشند و از هيچ چيز ديگري هم لذت نبرند، اين امکان وجود دارد که دچار افسردگي شده باشند و حتي با معضل کم‌خوابي يا بي‌خوابي مواجه باشند. به نظر متخصصان، در چنين مواقعي، اولين گام براي زندگي جنسي بهتر اين است که افسردگي را درمان کنيد.

بنابراين اگر چنين مشکلاتي داريد، حتما به يک متخصص مراجعه کنيد تا درمان‌هاي لازم براي خلق‌وخوي بهتر را دريافت کنيد و از اين طريق، شور و شوق دوباره براي زندگي را به دست بياوريد. درمان‌هاي افسردگي اغلب شامل داروهاي مختلف مي‌شود، اما افراد زيادي هستند که مي‌توانند از طريق درمان‌هاي مشورتي يا تغيير در رژيم غذايي، ورزش کردن و تغيير در عادات خواب، ‌دوباره نشاط زندگي را به دست بياورند.




منبع:salamatnews.com





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است