آخرین اخبار

تنبلي جنسي چيست؟ سلامت زناشويي

تنبلي جنسي چيست؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا تنبلي جنسي باعث خيانت مي شود؟

رابطه مستقيم تنبلي جنسي مردها و خيانت زنان يکي از گفته‌هايي که اين روزها بسيار در کلام همسران جاري مي‌شود، اين که مشکلات اقتصادي، يا شرايط زندگي، زمان و امکان و حتي حوصله پرداختن به روابط زناشويي را در ميان زوجين محدود کرده يا بشدت کاهش داده است. در اين ميان مرداني هم هستند که اصولا بنا به شرايط ذهني يا سني، گرفتار تنبلي جنسي شده‌اند.از سوي ديگر اين مورد که خيانت زنان در جامعه بيشتر شده نيز -درست يا غلط، بر طبق آمار يا بر حسب حدس و گمان- گهگاه شنيده مي‌شود.

توصيه‌هاي يک مشاور خانواده را در همين زمينه آورده‌ايم و مطالعه آن را بخصوص به مرداني توصيه مي‌کنيم که چه به سبب شرايط ذهني يا سني، و چه به سبب گرفتاريهاي کاري و شغلي از روابط زناشويي غفلت مي‌کنند و ندانسته زمينه‌ساز فروپاشي بنيان خانواده مي‌شوند.

در سالهاي اخير طي تجربيات فراوان دريافته‌ام که زنان بيش از مردان طالب روابط جنسي‌اند، فقط تفاوت زن ها با مردان در اين است که آنان به‌زودي تحريک نمي‌شوند و يا با شنيدن يا مشاهده اتفاقات جنسي به مانند مردان، آمادگي جنسي نمي‌يابند، ولي ميل و رغبت در آنان بيش از مردان است. گرچه اين ادعا ساليان سال وجود داشته و برخي قبول داشتند و بعضي نيز آن را رد مي‌کردند، ولي من خود شخصاً به چنين واقعيتي در طول مشاوره‌هاي خود دست يافته‌ام.

بايد توجه داشت که همين ميل و رغبت زياد، مشکلات فراواني را نيز به همراه داشته است. زيرا در طول ساليان اخير بسياري از مراجعينم بويژه زناني که به همسر خود بي‌وفايي يا خيانت کرده بودند، اظهار مي‌داشتند، علت خيانت ما به شوهرانمان اين بوده که آن‌ها قدرت پاسخگويي به نيازهاي جنسي ما را نداشتند و يا در رابطه جنسي تنبل شده‌اند.

به‌طور معمول مردان ميانسال نسبت به مردان جوان، ديرتر به مرحله ارگاسم مي‌رسند و اين اندازه‌گيري نه بر اساس هفته‌ها و روزها، بلکه بر مبناي قدرت مردان از حيث دقيقه و ساعت قابل قياس است. اين نکته را بايد بدانيم که هيچ مردي نمي‌تواند موضوع عدم تمايل جنسي خويش را در وراي سنين ميانسالي مخفي نمايد و ادعا کند که چون سن و سالي از وي گذشته، قادر به رساندن زنش به مرحله ارگاسم واقعي نيست.

پس مشکل کجاست؟

متأسفانه برخي از مردان در ايجاد رابطه جنسي با همسرانشان دچار خطاها و اشتباهاتي مي‌شوند که بسيار خطرناک است. شايد اگر زن در شبي از شوهرش تمناي جنسي داشته باشد، ولي در اين شرايط مرد بگويد: امشب خيلي خسته‌ام، در واقع خود او تبر کوبنده و کشنده را بر فرق تنومند زندگي زناشويي خود کوبيده است! به نوشته درس زندگي، آنچه در اين قضيه، مهم جلوه مي‌کند اين است که مرد با همه قدرت و تواني که دارد، با به زبان آوردن چنين جملاتي اقتدار خويش را از دست مي‌دهد و در برابر زنش مجسمه‌اي توخالي جلوه مي‌کند.

اين دسته از مردان غالباً در محل کار، پارک، سينما، خيابان، اتوبوس و … با ديدن زنان ديگر، چنان اشتهاي جنسي سرسام‌آوري مي‌يابند که آدمي باورش نمي‌شود، ولي با رسيدن به خانه، سرد مي‌شوند و ادعايي عجيب و ناهمگون دارند.

تنبلي جنسي و دلايل و لطمات آن

اگر واقعيت را پذيرا باشيم، اين مشکل پيش از آنکه دليل فيزيکي داشته باشد، دليل رواني دارد. مرد يا آن تصوراتي را که از همسر خود دارد، نمي‌تواند کسب کند، و يا اينکه شرايط زن براي رابطه جنسي او جذابيت و گيرايي لازم را ندارد و باعث تحريک جنسي شوهر نمي‌شود.

در طول تاريخ هميشه مرد به دنبال زن بوده و با اشتهاي زيادي او را طلبيده است. احساس تمايل و نياز جنسي در مرد تا حدودي شخصيت و توانايي او را نشان مي‌دهد. پس چگونه است که مرد با درک اين حقيقت بصراحت در برابر زنش اعتراف مي‌کند که تمايل به رابطه جنسي ندارد؟ آيا به نظر شما اين به نوعي از دست دادن قدرت و اقتدار مرد نيست؟ اگر هست چرا مرد از نظر روحي خود را تا بدين حد ضعيف نشان مي‌دهد

براي حفظ بنيان خانواده، مردان در هر شرايط سني که باشند، وظيفه دارند نياز جنسي همسرشان را برآورده سازند و اگر لازم است با همراهي يک مشاور خانواده مشکل خود را حل کنند، وگرنه در پي اين ناتواني جنسي‌، زمينه بروز خيانت زن و يا شکلگيري ساير مشکلات زناشويي فراهم شده است.

گسترش ارتباطات اجتماعي ميان زنان و مردان، تداخل جنسيت زن و مرد در محيط کاري و بيرون باعث گرديده است که ديد زنان درباره مسائل جنسي بيشتر و بازتر شود. کسب آگاهي از مجلات، فيلم‌ها و شيوه‌هاي نوين ارتباط جنسي باعث گرديده که زنان امروزي نسبت به زنان ديروز، واقع‌گرايانه‌تر و فانتزي تر عمل کنند، تا سنتگرا و مغلوب. از اين‌رو اگر بگوييم امروزه توازن عمليات جنسي در ميان مردان و زنان نيز دچار گوناگوني و تحول شده است، چيزي به اغراق نگفته‌ايم.

ديگر زن امروزي، همان زن چندين دهه قبل نيست که تابع خواسته و تمناي جنسي مرد باشد، بلکه او اکنون خود طراح و ترسيم کننده حالات روابط جنسي است. بنابراين زن امروزي از نظر جنسي زني سيري‌ناپذير به شمار مي‌رود و با توجه به چنين حقيقتي زنان استادانه عمل مي‌کنند. وضعيت مردان در چنين شرايطي بسي حساستر و بحراني‌تر است. اگر زن از حيث مسائل جنسي محجوب و وفادار به شوهرش نباشد، هيچ‌گاه سيري نيافته و آشکارا از ارضاي تمايلات جنسي خويش بحث خواهد کرد.

بايد اعتراف کرد که مردان نيز از چنين زناني واهمه دارند، زيرا هرگاه مردي احساس کند انگيزه و ميل جنسي همسرش از او بيشتر است، به قدر يقين خويشتن را فاقد قدرت و مردانگي دانسته و هميشه پايه‌هاي زندگي‌اش را متزلزل احساس مي‌کند. چنين ترسي باعث مي‌گردد که مرد در تدارک فانتزي‌هايي باشد که رابطه جنسي را براي زنش جذابتر سازد و به همين علت است که او با ديدن زنان ديگر، يک مقايسه جنسي ميان آن‌ها و همسر خود صورت مي‌دهد و ميل جنسي‌اش بشدت بالا مي‌رود. اما مشکل اينجاست که وقتي وارد خانه مي‌شود، ديگر ميل چنداني به برقراري رابطه زناشويي با همسر خود ندارد!.

يکنواختي، يکي از دلايل تنبلي

خطري که روابط زناشويي را تهديد مي‌کند اين است که، هر اندازه روابط زناشويي ميان زن و شوهر بيشتر مي‌شود، انجام آن نيز يکنواختتر به نظر مي‌رسد. در چنين شرايطي زنان درصدد کسب لذات بيشتري مي‌شوند و اگر محجوب و وفادار به شوهرشان نباشند، به سوي مرد ديگري متمايل مي‌شوند تا رابطه جديدي را تجربه کنند. اين گونه است که خيانت زن به شوهر شکل مي‌گيرد.

بديهي است، اگر مرد داراي سلاحي مجهز، جهت دفاع از خودش نبوده و نتواند فانتزي جديدي را در ذهن خود نسبت به همسرش ارائه دهد، مسلماً رابطه جنسي يکنواخت تر جلوه خواهد کرد. اگر زن نيز در برابري و هماهنگي جنسي مرد دچار يکنواختي شود، از جهت ديگر، مرد در طلب موارد فانتزي جديدي خواهد بود و به همسر خود خيانت خواهد کرد.

با اين تفاسير براي جلوگيري از هم پاشيدگي بنيان خانواده، مردان در هر شرايط سني که باشند، وظيفه دارند نياز جنسي همسرشان را برآورده سازند. مرد اگر تصور مي‌کند که توانايي و انرژي جنسي لازم را ندارد، بايد با همراهي يک مشاور خانواده مشکل ذهني خود را حل کند، وگرنه او با ناتواني جنسي‌اش زمينه بروز خيانت زن و يا شکلگيري ساير مشکلات زناشويي را فراهم نموده است.

مردان بايد بدانند که هم زنان بسيار وفادار، هم زنان بي‌وفا و هم حتي زنان خياباني طالب مردي هستند که هميشه از نظر جنسي قدرتمند بوده و حاکميت خويش را اثبات نمايد. در واقع تخت روان جنسي زندگي در روي شاسي قوي و نيرومند مرد استوار شده است و اگر اين شاسي مقاوم، محکم و مطمئن باشد، مسلماً حرکت تخت روان نيز، راحت‌تر خواهد بود.

در غير اين صورت، زن و شوهر براي حفظ زندگي مشترک خود و جلوگيري از خيانت احتمالي، بهتر است به کمک مشاور خانواده، تکنيک‌هاي افزايش ميل جنسي را فرا بگيرند و به کار برند، وگرنه قطعاً زمينه بروز اختلافات زناشويي و يا خيانت همسر خود را فراهم خواهند ساخت.




منبع:momtaznews.com





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است