آخرین اخبار

بدن شما تا چه سني به رابطه جنسي نيازمند است؟ سلامت زناشويي

بدن شما تا چه سني به رابطه جنسي نيازمند است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

همان طور که بدن انسان با افزايش سن تغيير مي کند، تمايل جنسي فرد نيز تغيير مي کند. اين تغييرات فيزيکي معمولا در هر دو جنس مرد و زن به صورت کاهش سطح هورمون ها و همچنين تغيير در گردش خون و سيستم عصبي است. هيچ زن و يا مرد بالاي 50 سالي وجود ندارد که معتقد باشد زندگي جنسي او نسبت به زماني که 20 ساله بوده تغييري نکرده است. ممکن است زندگي جنسي او بهتر و يا بدتر شده باشد. اما در هر صورت زندگي جنسي وي تغيير کرده است.

زندگي جنسي در ميانسالي

جامعه معمولاً اهميت بسيار زيادي براي جوانان قائل است و به همين دليل خود به خود اين تصور غلط که افراد مسن علاقه اي به برقراري رابطه جنسي ندارند، بوجود مي آيد. مردم هم که به طور طبيعي عادت دارند هر چيزي را که جامعه به خوردشان مي دهد، بپذيرند، به همين دليل در ميانسالي از برقراري رابطه جنسي دست مي کشند.

عوامل تاثيرگذار بر زندگي جنسي در ميانسالي

همان طور که بدن انسان با افزايش سن تغيير مي کند، تمايل جنسي فرد نيز تغيير مي کند. اين تغييرات معمولا منجر به بروز مشکلات جنسي از جمله اختلال در نعوظ در مردان و خشکي واژن در زنان مي شود. در حال حاضر براي اين مشکلات جنسي و يا مشکلات جنسي مشابه درمان هاي متعددي وجود دارد.

شواهد نشان داده است که گاهي اوقات افزايش سن با کاهش اعتماد به نفس در روابط جنسي همراه است. تقريبا تمام افراد، تغييراتي از اين دست را تجربه مي کنند. اما اين قضيه در اغلب افراد مسن پاياني براي زندگي جنسي آنها نخواهد بود.

هر دو عامل جسمي و روحي مي توانند در رابطه جنسي افراد مسن تاثير منفي بگذارد. گاهي اوقات اين دو عامل با هم ترکيب شده و باعث از هم گسيختگي روابط زوجين مي شود و همچنين موانعي را به وجود مي آورند که مي توانند باعث بروز اختلالات جنسي و رواني شوند. اما اين مشکلات، مشکلاتي قابل حل هستند و شما نبايد بقيه زندگي خود را با آنها سپري کنيد. روش هاي درماني زيادي وجود دارند که به شما در بهبود مشکلات جسمي و روحي و ارتقاي زندگي جنسي کمک مي کنند.

حال، چه بايد کرد؟

مشاوره و تکنيک هاي خود درماني رواني مي توانند در بهبود روابط به شما کمک کنند. با تغيير مسير تفکر خود از معايب به محاسن، مي توانيد دوباره اعتماد به نفس و جذابيت سابق خود را به دست بياوريد. فکر کنيد و ببينيد چه چيزي در جواني باعث جذابيت شما مي شده است. صميمي بودن چهره تان يا رنگ چشمها و يا خنده هاي زيبايتان؟ به احتمال زياد اين ويژگي ها هنوز در شما وجود دارند و مي توانند شما را جذاب کنند.

در هنگام رابطه جنسي سعي کنيد تمرکز خود را بر روي گرفتن و دادن بيشترين لذت جنسي ممکن معطوف کنيد. اين قضيه به شما کمک مي کند که اعتماد به نفس خود را بازيابيد. رابطه جنسي لذت بخش اغلب بر روي يک رابطه عاطفي مستحکم استوار است، لذا تنها داشتن يک اندام عالي و بدن کامل، نمي تواند تضميني بر لذت بخش بودن رابطه جنسي باشد. داشتن يک تصوير ذهني منفي از بدن و اندامتان اغلب در خود اندامتان ريشه نداشته و داراي ريشه هاي روانيست.

شکست هاي شغلي و يا ساير شکست ها در زندگي مي توانند به احساس نااميدي و افسردگي منجر شوند که هر دو مورد مي توانند منجر به کاهش ميل جنسي شوند. در مردان، حملات دوره اي ناتواني جنسي مي تواند باعث کاهش اعتماد به نفس آنها شود. در واقع علت اين قضيه مهم نيست. مهم اين است که داشتن يک تصوير ذهني ضعيف از خودتان مي تواند اثرات مخربي بر روي زندگي جنسي شما داشته باشد. زماني که اضطراب ناشي از تصور عدم توانايي عملکرد مناسب جنسي، به وجود مي آيد مي تواند مانند يک مارپيچ رو به پايين عمل کند و باعث بروز مشکلات جنسي شود که همين قضيه باعث کاهش اعتماد به نفس بيشتر شما شده و همين روند ادامه مي يابد و شکست در رابطه جنسي و کاهش اعتماد به نفس همديگر را تشديد مي کنند. درمان اين مشکل تا حد بسيار زيادي به شناسايي منشا آن بستگي دارد.

بسياري از تغييرات جسماني که با افزايش سن به وجود مي آيند اثرات قابل توجهي را بر روي اندام هاي جنسي و سيکل هاي جنسي به وجود مي آورند. به همين خاطر رابطه جنسي و رابطه عاشقانه يک زوج 70 ساله قاعدتا با يک زوج 20 ساله تفاوت هاي بسياري دارد. اين قضيه الزاما چيز بدي نيست. تجربه بيشتر، موانع کمتر و درک عميق تر از نياز هاي همسرتان در اين سن مي تواند کمبود هاي ناشي از افزايش سن را جبران کند. تغييرات جسماني اي که با افزايش سن ايجاد مي شوند مي توانند باعث به وجود آمدن يک سبک جديد و رضايت بخش، در رابطه جنسي و رابطه عاشقانه شما شوند.

برخي تحقيقات نشان مي دهد که وقتي توليد استروژن و تستوسترون در بدن زن پايين مي آيد، ميل جنسي نيز کاهش پيدا مي کند. اما حتي در اين صورت هم هنوز مي توانيد روابط جنسي کاملاً رضايت بخشي داشته باشيد. اگر مشکلتان فقدان يا کاهش ميل جنسي است، حتي باوجود داشتن بهترين و جذاب ترين همسر براي خودتان، بايد با پزشک خود درمورد هورمون درماني مشورت کنيد و درمورد فوايد و خطرات احتمالي آن سؤال کنيد.

اين مسئله را نيز به خاطر داشته باشيد که ذهن، مهمترين و موثرترين اندام جنسي شماست و اين مسئله به خصوص در سنين ميانسالي اهميت بيشتري پيدا مي کند. خيلي از خانم هاي ميانسال زندگي جنسي بسيار خوب و رضايت بخشي دارند و از آن لذت مي برند. نگران حامله شدن يا داشتن فرزندان کوچک خود که نياز به مراقبت دارند نيستند و اين مسئله مي تواند محرک خوبي براي ميل جنسي باشد. وقتي از ذهنتان براي کمک به تقويت ميل جنسي خود استفاده کنيد، مطمئن باشيد که معجزه مي کند.

امروزه ديگر سالمندان اين باور نادرست را که رابطه جنسي فقط براي جوانان است و افراد مسن به آن نيازي ندارند باور ندارند.




منبع:vakilemelat.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

با اين نکات در هر رابطه جنسي، ارگاسم را تجربه کنيد

دانستنيهاي کليتوريس و نقش کليتوريس در ارگاسم خانم ها

واکسن زگيل تناسلي براي چه کساني مناسب است؟

زمان طبيعي براي انزال چند دقيقه است؟

9 نكته درباره آمپول ضد بارداري

9 جراحت شايع در رابط جنسي و روش پيشگيري از آن ها

علت افزايش ميل جنسي در دوره قاعدگي چيست

آيا رابطه جنسي باعث گشاد شدن واژن مي شود؟

2 تمرين براي درمان انزال زودرس

همه آنچه بايد درباره وياگرا بدانيد

3 جمله اي که زندگي جنسي شما را گرم تر مي کند

9 اتفاقي که با ترک رابطه جنسي در بدنتان مي افتد

مهم ترين دلايل کاهش ميل جنسي مردان

آيا خونريزي بعد از رابطه مقعدي طبيعي است؟

رابطه جنسي در بارداري براي چه افرادي مجاز است

چرا مردان علاقه اي به استفاده از کاندوم ندارند

به تاخير انداختن انزال مردان با 8 روش موثر

پرسش و پاسخ هاي محرمانه درباره ايدز

اشتباهات رژيم غذايي که ميل جنسيتان را نابود مي کند

چرا خانم ها هنگام رابطه جنسي دوست دارند چراغ خاموش باشد

اگر همسرتان در زمان رابطه جنسي درد دارد بايد چکار کنيد

زنان بايد به ارگاسم رسيدن را ياد بگيرند

آيا ميل به رابطه جنسي بعد از 65 سالگي همچنان ادامه دارد؟

افسردگي بعد از رابطه جنسي چرا ايجاد مي شود؟

اقدامات لازم در صورت مواجه با ويروس ايدز

کلاميديا

نکاتي براي تجربه ارگاسم پشت سر هم براي مردان

10 عامل خاموش کننده نابهنگام ميل جنسي زوجين

6 اتفاقي که بعد از رابطه جنسي در بدن رخ مي دهد

درمان دارويي بلوغ زودرس

رابطه جنسي بعد از بچه دار شدن چگونه خواهد بود؟

6 دليل اصلي ترک رابطه جنسي توسط زوجين و درمان آن

رابطه جنسي بدون ارگاسم يا کارزا karezza چيست؟

با وجود عفونت مخمري واژن مي توان رابطه جنسي داشت؟

چگونگي آموزش مسائل جنسي به فرزندان

هر چيزي درباره زنان و رابطه جنسي مي دانيد اشتباه است

علايم تبخال تناسلي در زنان که نبايد ناديده بگيريد

رابطه جنسي زوجين در چه شرايطي براي سلامتيشان مضر است

خطرات جدي رابطه مقعدي که نبايد ناديده بگيريد

عمر اسپرم در هواي آزاد + باورهاي نادرست در مورد اسپرم ها

درد و گرفتگي واژن زنان چه دلايلي دارد؟

رابطه جنسي به چه شرطي باعث سلامت مي شود؟

بلوغ زودرس در دختران چه دليلي دارد؟

کاندوم چيست؟ + علت حساسيت به کاندوم را بدانيد

نعوظ طولاني در مردان با 7 روش موثر

بهترين موقعيت هاي جنسي براي شرايط گوناگون (لذت، بارداري و ...)

بهبود رابطه جنسي با تحريک حسي

سرد مزاجي همسرتان را با اين کارهاي روزانه از بين ببريد

سردرد جنسي چيست؟ + علت سردرد بعد از ارگاسم و درمان آن

رابطه جنسي بعد از سقط جنين در چه صورت مجاز است