آخرین اخبار

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها پوست، مو و زيبايي

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها

  بزرگنمايي:

چه خبر - ماسک صورت براي شفاف شدن پوستماسک آووکادو براي پوست خشک و پوست چرب

چه ميوه آووکادو را بخوريد، چه اسموتي آن را بنوشيد و يا ماسک آن را روي صورت خود استفاده کنيد، هميشه از اين ميوه سالم و مغذي مزيت هايي دريافت مي کنيد.
آووکادو ميوه اي است که بيشتر در امريکاي جنوبي و مرکزي يافت مي شود، اما به دليل افزايش تقاضاي اين ميوه در کشورهاي ديگر، آووکادو در بسياري از سوپرمارکت ها يافت مي شود. قبل از اينکه ماسک هاي آووکادو را معرفي کنيم، اجازه بدهيد به مهم ترين مزيت هاي اين ميوه اشاره کنيم.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : آووکادو و هر آنچه بايد در مورد اين ميوه معجزه آسا بدانيد

خواص آووکادو براي پوست

مواد طبيعي هرگز به پوست شما آسيب نمي رسانند، اما با اين حال آگاهي از ارزش هاي تغذيه اي مواد به شما کمک مي کند ترکيبات موثرتر را براي تقويت سلامت بدن خود انتخاب کنيد. آوکادوو داراي بيش از 20 ويتامين و ماده معدني است. در ادامه به ويتامين هاي موجود در اين ميوه اشاره مي کنيم که براي داشتن پوستي سالم و درخشان ضروري هستند:
- ويتامين A که رتينول Retinol نيز ناميده مي شود، براي درمان شرايطي مانند آکنه، اگزما، جوش هاي پوستي، زخم ها و آفتاب سوختگي استفاده مي شود. اين ويتامين به جوانسازي پوست کمک مي کند.
- ويتامين B6 براي سلامت پوست ضروري است.اين ويتامين پوست خشک و ترک خورده را سريع درمان مي کند. ويتامين B6 به حفظ پوست کمک کرده و خارش پوستي را برطرف مي کند.
- ويتامين B12 که کبالامين Cobalamin نيز ناميده مي شود، از پوست در مقابل سرطان محافظت مي کند. اين ويتامين به پوست انرژي داده و باعث بهبود سلول هاي پوستي مي شود و همچنين گردش خون را بهبود مي بخشد.
- ويتامين C فعاليت سلول هاي پوست را تحريک مي کند و باعث افزايش توليد کلاژن مي شود. به علاوه اين ويتامين از پوست در مقابل آنتي اکسيدان ها و راديکال هاي آزاد محافظت مي کند. اين ويتامين فوق العاده باعث مي شود پوست شما جوان تر و درخشان تر به نظر برسد.

ماسک آووکادو براي صورت

حال که مزيت هاي آووکادو را مي دانيد، مطمئنا تمايل بيشتري به استفاده از ماسک آن براي صورت خود داريد. در ادامه انواع ماسک آووکادو را متناسب با پوستتان معرفي مي کنيم.

ماسک آووکادو و عسل براي پوست خشک

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها

با خواص آووکادو آشنا شديد، حالا قبل از معرفي ماسک بهتر است خواص عسل را نيز بشناسيد. عسل داراي 4 مزيت مهم براي پوست است. عسل يک آنتي باکريال طبيعي است، بنابراين براي درمان و پيشگيري از آکنه فوق العاده است. همچنين عسل سرشار از آنتي اکسيدان است که فرايند افزايش سن را آهسته مي کند. عسل مرطوب کننده و آرام بخش است و به درخشش بيشتر پوست کمک مي کند.
ترکيبات ماسک آوکادو و عسل عبارتند از:

آووکادو
عسل (پاک کننده طبيعي)
طرز تهيه ماسک آووکادو و عسل

يک آووکادوي رسيده را انتخاب کرده و آن را به دو قسمت تقسيم کنيد. اکنون يک خمير نرم از ميوه درست کنيد. سعي کنيد از پوست آووکادو هم استفاده کنيد چرا که پوست و دانه آووکادو نيز حاوي مواد مغذي هستند.يک قاشق چايخوري عسل به آووکادوي خورد شده اضافه کنيد تا يک خمير غليظ داشته باشيد.
اين خمير را روي همه قسمت هاي پوست صورت خود استفاده کنيد و به آرامي براي چند دقيقه ماساژ دهيد. ماساژ دادن پوست باعث افزايش گردش خون مي شودو به جذب مواد مغذي نيز کمک مي کند. پس از آن در حاليکه ماسک روي صورتتان است به مدت 20 دقيقه صبر کنيد و بعد صورت را با آب بشوييد.
نتيجه : عسل بدون اينکه چربي پوست را از بين ببرد، پوست را پاکسازي مي کند و آووکادو نيز پوست را به خوبي تغذيه مي کند. بعد از استفاده از اين ماسک پوست شما تميز، لطيف، روشن و درخشان خواهد بود.

ماسک آووکادو و ماست براي پوست هاي خشک

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها آووکادو ماست

قبل از معرفي کامل ماسک ابتدا مزيت هاي ماست را براي پوست بيان مي کنيم. ماست به خوبي مي تواند با روند پيري پوست مبارزه کند. اسيد لاکتيک lactic acid موجود در ماست به رفع سلول هاي مرده پوست کمک کرده و روزنه هاي پوست را باز مي کند. ماست يک مرطوب کننده طبيعي است که با جوش پوستي نيز مبارزه مي کند.
ترکيبات ماسک آووکادو و ماست عبارتند از:

آووکادو
ماست ساده (مرطوب کننده طبيعي)
طرز تهيه ماسک آووکادو و ماست

يک آووکادو را به دو نيم تقسمي کرده و دانه آن را جدا کنيد و آن را به شکل يک خمير نرم درآوريد. اگر پوست آووکادو به نظرتان سفت است، پوست آن را نيز جدا کنيد و از قسمت نرم ميوه استفاده کنيد. يک قاشق چايخوري ماست به آن اضافه کنيد و يک خمير نرم آماده کنيد.
سپس ماسک آماده شده را روي صورت خود استفاده کنيد و با نوک انگشت ها ماسک را روي پوست ماساژ دهيد و به مدت 15 تا 20 دقيقه بگذاريد روي پوست بماند. ماست به خوبي به لايه هاي پوست نفوذ مي کند و باعث نرمي و لطافت پوست مي شود. پس از آن پوست صورت خود را با آب بشوييد.
نتيجه : ماست حاوي مقدار زيادي اسيد لاکتيک است که با نرم کردن و لطيف کردن پوست خارش و خشکي پوست را برطرف مي کند. پس از استفاده از اين ماسک پوست شما روشن تر (اين ماسک روشن کننده پوست هم هست)، نرم و لطيف تر خواهد بود.

ماسک آووکادو و سفيده تخم مرغ و آبليمو براي پوست هاي چرب

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها آووکادو سفيده تخم مرغ

سفيده تخم مرغ داراي خواص رطوبتي است که با سفت کردن پوست به کوچک شدن منافذ پوست کمک مي کند.ليمو نيز يک آنتي باکتريال است که براي پاکسازي پوست مفيد است.
ترکيبات ماسک آووکادو، سفيده تخم مرغ و ليمو عبارتند از:

آووکادو
سفيده تخم مرغ (سفت کننده طبيعي پوست)
ليمو (يک عامل روشن کننده طبيعي)
طرز تهيه ماسک آووکادو، سفيده تخم مرغ و ليمو

آووکادو را پوست بگيريد و يک خمير نرم آماده کنيد. حالا کمي سفيده تخم مرغ و آب ليمو به آن اضافه کنيد تا ماسک صورتتان آماده شود. اين ترکيب را روي صورت خود استفاده کرده و به مدت 15 دقيقه صبر کنيد. پس از آن صورت خود را با آب بشوييد.
نتيجه : ليمو پوست را روشن کرده و چربي اضافه پوست را برطرف مي کند.سفيده تخم مرغ منافذ پوست را جمع کرده و باعث مي شود منافذ کوچکتر به نظر برسند. آووکادو پوست را تغذيه مي کند و باعث طراوت پوست مي شود. اين ماسک آکنه را نيز کاهش داده و آکنه و ضايعات پوستي را نيز کاهش مي دهد.

ماسک آووکادو، عسل و دارچين براي رفع جوش صورت

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها آووکادو عسل

دارچين به رفع آکنه و جوش صورت و بدن کمک مي کند. دارچين اين کار را با خشک کردن پوست و آوردن خون و اکسيژن به لايه بيروني پوست انجام مي دهد.
ترکيبات ماسک آووکادو، عسل و دارچين عبارتند از:

آووکادو
عسل (پاک کننده و بهبود دهنده طبيعي پوست )
دارچين (يک آنتي باکتريال طبيعي)
طرز تهيه ماسک آووکادو، عسل و دارچين براي پوست هاي خشک

يک آووکادوي کامل و رسيده را پوست کنده و يک قاشق چايخوري عسل به آن اضافه کنيد. پس از آن يک قاشق چايخوري دارچين به اين ترکيب اضافه کنيد و خميري درست کنيد که روي پوست صورت بماند. اين خمير را روي پوست صورت خود استفاده کرده و به مدت 10 دقيقه منتظر بمانيد. سپس صورت خود را با آب بشوييد.
نکته : اگر اولين باري است که از دارچين روي پوست خود استفاده مي کنيد، نبايد بيشتر از 10 دقيقه دارچين روي پوست بماند. به مرور زمان مي توانيد مدت ماندگاري دارچين را روي پوست افزايش دهيد.
نتيجه : اين ماسک باعث بروز قرمزي خفيف روي پوست مي شود، اما نگران نباشيد اين قرمزي موقتي است و علت آن وجود دارچين در ماسک است. دارچين يک رقيق کننده خون است و گردش خون را افزايش داده که باعث قرمزي موقت پوست مي شود.

ماسک آلوئه ورا براي پوست خشک، پوست چرب، پوست حساس و پوست معمولي

آلوئه ورا يک ماده آرام بخش و زيبا کننده براي پوست است که سلامت پوست را حفظ کرده و قدرت بازسازي آسيب هاي وارد شده به پوست را دارد. نکته مهم در مورد آلوئه ورا اين است که براي تمام افراد با انواع پوست ها قابل استفاده است. به علاوه آلوئه ورا به شکل هاي مختلف، از جمله ژل و آل آلوئه ورا، تمام گياه در کرم هاي مختلف و صابون ها و قرص ها استفاده مي شود. در ادامه به خواص آلوئه ورا براي پوست اشاره مي کنيم .

خواص آلوئه ورا براي پوست

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها آلوئه ورا

- خواص ضد التهابي آلوئه ورا به درمان ضايعات پوستي، آکنه و ديگر مشکلات پوستي کمک مي کند.
- يک بريدگي يا زخم خفيف يا يک سوختگي به طور موثر به وسيله آلوئه ورا درمان مي شود.
- ژل آلوئه ورا از گياه آن استخراج شده و وقتي روي پوست استفاده مي شود، باعث از بين رفتن سلول هاي مرده پوست شده و لطافت و نرمي پوست را در پي دارد.
- آلوئه ورا روند پير شدن پوست را آهسته مي کند و جلوي بروز خطوط ريز و چين و چروک ها را مي گيرد.
- آلوئه ورا و محصولات حاوي آن در تابستان و زمستان در دسترس افراد مورد نياز قرار مي گيرند. آلوئه ورا به رفع خشکي پوست و حفظ رطوبت پوست کمک مي کند.

آلوئه ورا و پودر پوست پرتقال براي پوست معمولي

افرادي که داراي پوست معمولي هستند، مي توانند بدون نگراني نسبت به عوارض آلوئه ورا از آن براي پوست خود استفاده کنند. روزانه از آلوئه ورا استفاده کنيد تا سلامت پوست حفظ شود.
يک قاشق چاي خوري ژل آلوئه ورا با آرد نخودچي و يک قاشق چايخوري پودر پوست پرتقال و مواد مغذي ديگر ترکيب کنيد. اين ترکيب را روي صورت و گردن خود استفاده کنيد ولي از آن در اطراف چشم هاي خود استفاده نکنيد.30 دقيقه بگذاريد ماسک روي صورتتان بماند و سپس آن را با آب بشوييد.

ماسک آلوئه ورا و عسل براي پوست چرب

پوست چرب مستعد جوش زدن است و استفاده از اين ماسک براي پوست چرب بسيار موثر است. از اين ماسک هفته اي يک بار استفاده کنيد تا پوستي شفاف داشته باشيد.
برگ آلوئه ورا را در آب بجوشانيد و سپس آن را به شکل خمير در آوريد. به خمير به دست آمده چند قطره عسل اضافه کنيد و آن روي صورت خود استفاده کنيد و پس از 15 دقيقه صورت خود را با آب سرد بشوييد.

ماسک آلوئه ورا و روغن زيتون براي پوست خشک

شفاف شدن پوست صورت تا عيد نوروز با اين ماسک ها

پوست خشک اغلب رطوبت کافي ندارد و هر گونه تاثيري روي پوست به راحتي قابل مشاهده است. براي مقابله با خشکي پوست از اين ماسک هرشب استفاده کنيد.
ژل آلوئه ورا را با روغن زيتون ترکيب کنيد. اين ترکيب را به خوبي مخلوط کنيد تا خمير به دست آوريد و سپس خمير به دست آمده را روي صورت و گردن خود استفاده کنيد. بگذاريد ماسک به مدت 20 دقيقه روي پوست شما بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشوييد تا رطوبت روي پوست بماند.

ماسک آلوئه ورا و خيار براي پوست حساس

اين ماسک بسيار ملايم است و باعث هيچ تحريک و آسيبي به پوست نمي شود، اما کثيفي ها و آلودگي هاي پوست را برطرف مي کند. متخصصين پوست استفاده از آلوئه ورا را براي پوست هاي حساس توصيه مي کنند.
مقداري ژل آلوئه ورا و آب خيار را با هم ترکيب کنيد. اين ترکيب را به خوبي با هم مخلوط کنيد تا به شکل خمير درآيد. سپس چند قطره گلاب و در صورت نياز روغن هاي مفيد (مانند روغن زيتون) به اين مخلوط اضافه کنيد. ترکيب به دست آمده به مدت 15 دقيقه روي صورت بماند و سپس آن را با آب بشوييد.

قبل از استفاده از ماسک چه کارهايي انجام دهيم؟

- هميشه قبل از استفاده از ماسک براي صورت، پوست صورت خود را با يک پاک کننده خوب بشوييد و تميز کنيد.
- قبل از استفاده از ماسک صورت به هيچ عنوان پوست صورت خود را لايه برداري نکنيد زيرا ممکن است باعث تحريک و قرمزي پوست شود.
- قبل از اينکه ماسک مورد نظر خود را استفاده کنيد، حداقل يک ساعت آن را در يخچال بگذاريد تا سرد شود. به اين ترتيب علاوه بر مزيت هاي مربوط به ماسک خنکي آن باعث آرامش پوست مي شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ماسک صورت براي جوانسازي پوست از ماسک زردچوبه تا ماسک خيار


منبع: سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد