آخرین اخبار

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده پوست، مو و زيبايي

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

  بزرگنمايي:

چه خبر - خطرات و عوارض تزريق ژل به لب

تزريق ژل لب درهمه جا ديده مي شود و اينطور که به نظر مي رسد قرار نيست به زودي جايي برود. اين نوع عمل سرپايي که توسط يک جراح پلاستيک انجام مي شود درحال رايج تر شدن است، اما به اين معنا نيست که خطري هم ندارد. از کبودي موقت تا خون مردگي هاي دائمي، مسائل بيشتري درمورد تزريق ژل لب وجود دارند که به چشم نمي آيند. قبل از اينکه براي داشتن لب هاي بزرگ و چروک اقدام کنيد، مطمئن شويد که تمام حقايق را مي دانيد.

تزريق ژل لب مي تواند باعث آسيب ديدگي بافت ها شود

هر زمان که يک ماده ي بيگانه را وارد بدن خود کنيد، خطرات زيادي در پس آن وجود دارد. تزريق براي لب ها مي تواند حتي باعث آسيب ديدگي بافت هاي لب و مرگ آن ها شود.
بزرگترين خطر براي هرنوع تزريق پرکننده اي، مردگي بافت است؛ يعني اين که پرکننده داخل يک رگ خوني تزريق شده و باعث مرگ بافت مي شود. متخصصين مي گويند اين يک عارضه ي بسيار نادر است، اما مي تواند رخ دهد. براي همين خيلي مهم است که يک متخصص ماهر و به خوبي آموزش ديده را براي انجام اين درمان زيبايي پيدا کنيد.
اگر حاضريد تا اولين تزريق ژل لب خود را امتحان کنيد، مطمئن شويد که يک پزشک با تجربه را پيدا مي کنيد و درمورد تمام عوارض جانبي ممکن سوال مي کنيد.

بسياري از عوارض جانبي تزريق ژل لب ، موقتي اند

خوشبختانه بسياري از عواض جانبي ممکن در تزريق ژل لب موقتي و ملايم هستند. ديگر خطرات رايج شامل کبودي، تورم و برآمدگي مي شود، اما اين ها موقتي هستند و معمولاً فقط براي چند روز باقي مي مانند. به عقيده ي پزشکان بايستي به ياد داشته باشيد که تا چند روز بعد از عمل تصوير واضحي از نتيجه نخواهيد داشت.

تاثير تزريق ژل شش تا نه ماه دوام دارند
تزريق ژل به لب

ممکن است موضوع ساده اي به نظر برسد، اما برخلاف تصور اغلب مردم که فکر مي کنند تأثير تزريق ژل لب دائمي است، در حقيقت کمتر از يکسال باقي مي ماند. اکثر پرکننده هاي لب بسته به حرکات مکرر لب شش تا نه ماه باقي مي مانند و البته پرکننده هاي جديدتري هم وجود دارند که تا يک سال ماندگاري دارند. از پزشک خود درمورد گزينه هايي که براي انتخاب داريد و اينکه هرکدام چقدر ماندگاري دارند سوال کنيد. به اين دليل که ما از لب هاي خود در تمام طول روز براي حرف زدن، خوردن و نوشيدن استفاده مي کنيم، اکثر پرکننده ها دائمي نيستند.

ممکن است به خاطرحساسيت واکنش نشان دهيد

درست مانند هرنوع عمل پزشکي ديگري، ممکن است که به خاطر حساسيت، به تزريق ژل لب واکنش نشان دهيد. اين اتفاق نادراست، اما لازم است که درنظر گرفته شود.
عوارض جانبي بيشتري مي توانند درقالب کبودي يا تورم، توده يا برآمدگي هاي درازمدت درقسمت تزريق شده، عفونت، عدم تقارن لب ها، واکنش به خاطر حساسيت به محصول و بيشتر شدن تورم به وجود آمده يا خارش و حتي ايجاد زخم يا اسکار و پوسته پوسته شدن لب ها رخ دهند. قبل از اينکه زير بار هرنوع عملي برويد، با پزشک خود درمورد اين واکنش هاي جدي تر و اينکه اگر حساسيتي داشتيد، چه درماني شامل آن مي شود، صحبت کنيد.

محصولات غيرمجازي وجود دارند که بايد از آنها دوري کنيد

دليل ديگر براي مراجعه کردن به يک جراح پلاستيک با مدرک تخصصي اين است که آنها از با کيفيت ترين ترکيبات استفاده خواهند کرد. پرکننده اي که از آن استفاده مي کنيد مهم است، بنابراين درمورد مناسبترين گزينه براي شما و لب شما صحبت کنيد. تنها محصولاتي که بايد در لب ها تزريق شوند مواد مورد تاييد FDA مي باشند که حاوي هيالورونيک اسيد هستند. هرنوع محصول ديگري ريسک زيادي را در به وجود آمدن برآمدگي هاي برگشت ناپذير دارد. حتي اگرهم تعداد زيادي از آن محصولات باشند که يک برآمدگي به آن شکل به وجود آورده باشند، درصورتي که هيالورونيک اسيد به لب ها تزريق شده باشد، لب شما مي تواند با آنزيم هاي خنثي ساز اسيد هيالورونيک از قبل محافظت شود.
فکر کردن به اين که هر متخصصي مي تواند خطر کند و پرکننده اي را که مورد تاييد FDA نيست به لب هاي شما تزريق کند ديوانه کننده است، اما اين اتفاق رخ مي دهد. همچنين از وجود محصولاتي با عوارض جانبي وحشتناک در بازار سياه که به طورغير قانوني استفاده مي شوند مطلع باشيد. درخواست کنيد تا يک کپي از سري ساخت و تاريخ انقضا داشته باشيد و به يک مرکز معتبر مراجعه کنيد. سعي نکنيد تا براي صورت خود چانه بزنيد.

براي تزريق ژل لب سن مهم است

هرچه پيرتر مي شويم، پوست ما هم پيرتر مي شود؛ براي همين ضروري است که وقتي پزشک ما براي تزريق ژل لب برنامه ريزي مي کند سن را هم در نظر بگيرد. هنگام درمان لب ها، موارد زيادي وجود دارند که بايد در نظر گرفته شوند، مواردي مانند خطوط و چين و چروک هاي اطراف دهان، خط دور لب و حجم ذاتي خود لب ها. بسياري از بيماران جوان تر به دنبال زياد کردن حجم لب هاي خود هستند، درحاليکه ساختار و خط دور لب آنها درحال حاضر هم به خوبي مشخص است. درميان خانم هاي مسن تر، اکثر اوقات مشکل اين است که خط دور لب ديگر مشخص نيست و بسياري از خانم ها از اينکه رژلب از روي لب شان به روي پوست مي رود شاکي هستند.
درمورد دلايل خاص خود، براي اينکه خواستار تزريق ژل لب هستيد با دکتر خود صحبت کنيد. اين کار به برنامه ريزي کردن و اينکه چه نوع پرکننده اي و چقدر از آن استفاده شود کمک خواهد کرد.

گزينه هاي کم خطر به جاي تزريق ژل لب

اگر به داشتن لب هاي بزرگ علاقه مند هستيد، اما از ملاقات با پزشک و عوارض جانبي احتمالي آن مي گريزيد، گزينه هاي جايگزيني وجود دارد که مي توانيد در ابتدا آن ها را امتحان کنيد. مي توانيد با استفاده از گزينه هاي کم خطر مانند خط لب، رژلب، مرطوب کننده هاي لب مانند چرب لب، اسيد هيالورونيک هاي موضعي يا حتي رژهاي حجم دهنده ي جنجال برانگيز به طور موقت لب هاي خود را حجيم تر نشان دهيد.
اغلب پزشکان با امتحان کردن اين گزينه ها موافق هستند و مي گويند رژ هاي حجم دهنده، خط لب و رژ لب گزينه هاي کم خطر تري هستند.
درمان هاي موضعي ديگر نيز لب را براي توليد کلاژن بيشتر تحريک مي کند. يک گزينه ي ديگر استعمال کرم يا لوسيون هاي موضعي در نواحي دور لب است تا کلاژن سازي لب را تحريک کنيد. اما فرآيند آن کمي کند است.

براي افزايش اعتماد به نفس روي ژل لب حساب نکنيد
تزريق ژل

در اين جا بايد اشاره کنيم که اکثر افراد در اين کار زياده روي مي کنند. جراحي پلاستيک يا محصولات زيبايي در جهت افزايش زيبايي طبيعي شما به کار مي رود، نه براي تغيير ظاهر يا اعتماد به نفس شما.
بسياري از پزشکان معتقدند اکثر مردم مي توانند از ژل هاي پر کننده ي لب استفاده کنند اما براي همه مناسب نيست. بايد در نظر داشته باشيد که ژل لب به تدريج ظاهر شما را تغيير مي دهد. بنابراين تا زماني که خواهان تغيير نيستيد نبايد به اين کار دست بزنيد. به خاطر خودتان اين کار را انجام دهيد، نه براي خوشحالي يک فرد ديگر يا عکس هاي زيباتر. از ژل لب براي زيبايي يا جذابيت بيشتر استفاده نکنيد چراکه اين تغيير، تغييري جزئي خواهد بود. اگر واقعا خواهان آن هستيد اين کار را انجام دهيد، اما قبل از آن به ياد داشته باشيد که هميشه خود را دوست بداريد.

مشکلات دائمي ناشي از تزريق ژل لب

خوشبختانه مي توان از بسياري از عوارض تزريق ژل لب جلوگيري کرد. جراحان پلاستيک مي گويند يکي از شايع ترين عوارض جانبي، تزريق بيش از حد چربي است. اين کار ظاهري مصنوعي به شما مي بخشد که کمتر کسي طرفدار آن است. ژل هاي هيالورونيک اسيد مانند يوردم و رستالين به وسيله ي آنزيمي به نام هيالوروديناز حل مي شود. بنابراين اين به يک مشکل دائمي تبديل نخواهد شد.
در ادامه بايد گفت که ژل هاي پرکننده ي استاندارد بين 6 تا 9 ماه دوام مي آورند، اما گزينه هاي دائمي ديگري نيز وجود دارد. با اين وجود اين گزينه هاي دائمي عوارض جانبي به همراه دارد. بسياري از پزشکان مي گويند پرکننده هاي دائمي مانند سيليکون مي تواند آسيب هاي دائمي به لب ها برساند. حتي اگر از مقدار مناسبي از سيليکون استفاده کنيد بدن مي تواند ملتهب شده و لب را براي هميشه از بين ببرد. تزريق نيز خطرات اندکي دارد.

براي تزريق ژل لب حتما به جراح پلاستيک معتبر مراجعه کنيد

همانطور که گفته شد، حتي اگر عوارض جانبي اين کار کم باشد، هنوز هم احتمال آن وجود دارد. به همين دليل هميشه به جراح پلاستيک معتبر مراجعه کنيد. هنگامي که موضوع به صورت شما مربوط است، مسائل ايمني را جدي بگيريد.
جراحان پلاستيک توصيه مي کنند رايج ترين خطر احتمالي عدم رضايت فرد از تزريق است، بنابراين بهتر است به يک متخصص با تجربه مانند جراح پلاستيک رجوع کنيد. هر نتيجه اي از قبيل برآمدگي، توده يا ناهماهنگي، منجر به نارضايتي مشتري مي شود. ممکن است جاي تزريق براي يکي دو روز کبود شود، اما پس از آن کاهش خواهد يافت. احتمال بسيار کمي وجود دارد که مشتري نسبت يه اسيد هيالورونيک حساسيت داشته باشد، در اين گونه موارد جراح پلاستيک اين قابليت را دارد که ژل را تخليه کند. اين آلرژي يکي ديگر از دلايلي است که فرد بايد براي آن به دکتر پوست يا جراح زيبايي رجوع کند. اگرچه تزريق ژل لب لب کار ساده اي به نظر مي رسد، با اين وجود شما همچنان يک عنصر خارجي را به بدن خود تزريق مي کنيد. بنابراين به يک پزشک معتمد رجوع کنيد.

بعد از تزريق ژل دو روز مرخصي بگيريد

اولين تزريق را براي آخر هفته تنظيم کنيد يا به مدت دو روز از محل کار خود مرخصي بگيريد. در غير اين صورت تا زماني که تورم کاهش يابد، بايد با ظاهر خود کنار بياييد.
متخصصين پوست مي گويند تزريق ژل لب در مطب و با استفاده از بي حسي موضعي انجام مي شود. ورمي جزئي از آن حاصل مي شود که بعد از يکي دو روز کاهش خواهد يافت. اگر اولين بار است که تزريق انجام مي دهيد، در تقويم خود يکي دو روز براي اين کار زمان بگذاريد.

در زمان تزريق ژل سلامت دهان را در نظر بگيريد

قبل از انجام تزريق اطمينان حاصل کنيد که دهان شما به اندازه ي کافي براي انجام اين کار سالم است. کمي در مورد مشکلاتي که قبلا با دهان و دندان هاي خود داشته ايد بينديشيد و سپس براي قرار ملاقات با پزشک وقت بگيريد.
به گفته ي پزشکان اگر سابقه ي آفت دهان داريد بايد قبل از تزريق از داروهاي ضد ويروس استفاده کنيد. ممکن است بعد از تزريق دچار کبودي يا تورم بشويد اما اين عوارض يکي دو روز بعد فروکش خواهد کرد. اگر کبودي گسترش يابد بهبود آن تا دو هفته به طول مي انجامد، اما معمولا رژلب هاي کم رنگ کبودي را مي پوشاند. استفاده از محصولات مربوط به دندان تا دو هفته بعد از تزريق پيشنهاد نمي شود. اگر در مورد سلامت دهان خود نگران هستيد با پزشک خود در اين باره مشورت کنيد.

تزريق ژل براي همه مناسب نخواهد بود

اگرچه تزريق ژل لب نسبتا امن است و عوارض جانبي اندکي دارد، با اين وجود براي همه مناسب نخواهد بود. پزشکان هشدار مي دهند که تزريق ژل لب براي همه ي افراد مناسب نيست. اين کار در لب هاي نازک تغيير چشمگيري به وجود مي آورد، اما هرچه بيشتر تزريق کنيد ظاهر لب ها غيرطبيعي تر خواهد شد. اگر کسي لب هاي درشتي دارد و تنها به کمي فرم دهي نيازمند است تنها ميزان اندکي ژل کافي خواهد بود.
با پزشک مربوطه در مورد سوابق پزشکي، نگراني و اميدهاي خود صحبت کنيد. ابتدا به اندازه ي کافي در اين مورد تحقيق کنيد و ناگهاني تصميم نگيريد. موضوع لب هاي شما در ميان است، بنابراين تنها به بهترين ها اعتماد کنيد.

بيشتر بدانيد : آنچه بايد قبل از تزريق لب بدانيم

بيشتر بدانيد : بايد و نبايدهاي تزريق ژل به لب

بيشتر بدانيد : قبل از تزريق ژل، اين مطلب را بخوانيد

بيشتر بدانيد : بهترين روش گونه گذاري: ژل، چربي، پروتز يا جراحي استخوان؟


منبع : zendegionline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد