آخرین اخبار

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو پوست، مو و زيبايي

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

  بزرگنمايي:

چه خبر - انواع روش هاي ليفت ابرو

به مرور زمان و با بالا رفتن سن به دليل جاذبه ي زمين، کند شدن توليد کلاژن در پوست و آسيب هاي ناشي از نور خورشيد، عضلات شل و دچار افتادگي مي شوند. زير ابروها و پيشاني به نسبت بقيه اجزاي بدن بيشتر دچار چين و چروک مي شوند. افتادگي ابروها باعث مي شود که چهره پير، ناراحت، خسته و عصباني بنظر برسد و خطوط اخم باعث مي شوند که چهره بيش از حد اخمو و جدي بنظر برسد. از آنجايي که چشم و ابرو بيشترين تاثير را در زيبايي چهره دارند، امروزه با ليفت ابرو به سادگي مي توان اين مشکلات را برطرف کرد.
با ليفت ابرو که به معني بالا بردن ابرو است شما مي توانيد به چهره اي جوان تر، شاداب تر و جذاب تر دست پيدا کنيد. ليفت ابرو يک عمل زيبايي به شمار مي آيد که باعث خوش فرم شدن ابروها، باز شدن چشم ها و چهره و درشت تر شدن چشم ها مي گردد. ليفت ابرو به اين دليل که روشي امن و بدون درد است و نياز به بستري شدن ندارد، روز به روز محبوبيت بيشتري بين مردم پيدا مي کند.
بسياري از افراد همراه عمل ليفت ابرو، ليفت پيشاني يا جراحي زيبايي پلک را نيز انجام مي دهند و همراه با بالا بردن ابرو، پيشاني شان را هم صاف مي کنند و يا پلک هاي پف کرده و پوست هاي چروک خورده و جمع شده در اطرف چشمشان را اصلاح مي کنند. که البته آن بستگي به سليقه و خواست شخص دارد.
از آنجايي که چشم و ابرو تاثير قابل مشاهده اي در چهره دارد بسيار مهم است که يک جراح خوب و مجرب براي اين کار پيدا کنيد تا شما را دقيقا به چيزي که در ذهنتان است برساند.

بيشتر بدانيد : درباره ليفت ابرو چه مي دانيد؟

بيشتر بدانيد : جراحي پيشاني براي چه کســـــــاني مفيد است؟

ليفت ابرو براي چه کساني مناسب است؟

ليفت ابرو در سنين 40 تا 60 سالگي رايج تر است. با اينحال ليفت ابرو براي کساني که ابروهاي افتاده دارند بسيار مناسب است. ليفت ابرو همچنين براي افرادي که ابروهايي خسته، گرفته و اخمو دارند، افرادي که بدنبال ليفت زيبا و ظريفي در ناحيه ابرو هستند، افرادي که خطوط ناهماهنگي دور ابرو و بين دو ابرويشان ايجاد شده و پوست اضافي ابرويشان روي پلکشان قرار گرفته مناسب است.

جراحي ليفت ابرو چطور انجام مي شود؟

ليفت ابرو نياز به بيهوشي کامل يا بيهوشي موضعي دارد که انتخاب آن بستگي به تشخيص پزشکتان دارد. جراحي ليفت ابرو حدود يک الي سه ساعت طول مي کشد.
ليفت ابرو به روش هاي مختلفي انجام مي شود. انتخاب روش مناسب بستگي به هدف و نتيجه اي که شما خواهان آن هستيد، ارتفاع پيشاني و چين و چروک بين ابروهايتان دارد.
انجام قطعي ليفت ابرو از طريق جراحي کلاسيک و جراحي آندوسکوپي قابل انجام است. ليفت ابرو بدون جراحي نيز انجام مي شود، که راه هايي موقتي است مانند ليفت ابرو با نخ، ليفت ابرو با بوتاکس، ليفت ابرو با ليزر و ... که به نسبت ارزان تر هستند و دوره ي ريکاوري کوتاه تري دارند.
براي افرادي که پيشاني بلندي ( بيش از 7 سانتي متر) دارند بهترين روش، ليفت ابرو از طريق برش Hairline (خط مو) است.
براي افرادي که ارتفاع پيشاني شان کمتر از 7 سانتي متر است و داراي چين و چروک هاي ناشي از اخم بين ابروها هستند بهترين روش، ليفت ابرو با استفاده از روش آندوسکوپيک است که با دوربين و برش هاي کوچک در محل رويش موها در پوست سر ايجاد مي شود که علاوه بر ليفت ابرو، چين و چروک هاي ناشي از اخم نيز با اين روش قابل از بين بردن است.
براي افرادي که ارتفاع پيشاني شان کمتر از 7 سانتي متر است و بين ابروهايشان چين و چروک ندارند، ليفت تيمورال (شقيقه) روش مناسبي است. در اين روش در نواحي شقيقه در محل رويش موها دو برش داده مي شود و ليفت قسمت خارجي ابروها انجام مي شود و در محل بين ابروها تغييري ايجاد نمي شود.
انتخاب روش مناسب بستگي به شرايط بدن و پوست شما و نظر پزشکتان دارد. در ادامه چند روش ليفت ابرو را به طور محتصر مرور مي کنيم:

1- ليفت ابرو با جراحي کلاسيک

توجه داشته باشيد که اين روش با بيهوشي کامل انجام مي شود. بطور معمول برش بر روي خط مو يعني خط بين پيشاني و محل شروع رويش موها انجام مي شود. جراح، پوست را از عضله ي زيرين آزاد مي کند، آن را مي کشد و پوست اضافه را جدا مي کند. در اين مرحله ماهيچه هايي که باعث خطوط اخم مي شوند نيز تضعيف مي شوند، درنتيجه چين و چروک هاي بين دو ابرو ازبين مي روند. در پايان برش ايجاد شده بخيه زده مي شود.
اين روش براي چين و چروک هاي شديد بسيار مناسب است و پايداري آن از همه ي روش هاي ديگر بيشتر است ولي دوره ي ريکاوري آن طولاني تر است و براي آقاياني که طاسي دارند مناسب نيست.

2- ليفت ابرو با جراحي آندوسکوپي

در اين روش ليفت ابرو هم از بيهوشي کامل در حين جراحي استفاده مي کنند. چند برش کوچک در بالاي پيشاني داده مي شود و با استفاده از وسيله اي به نام آندوسکوپ محل هاي موردنظر براي ايجاد تغييرات مشخص مي شود. آندوسکوپ وارد برش ها مي شود و امواجي را به مانيتور مي فرستد که به شکل تصوير قابل مشاهده است. سپس پوست پيشاني با ابزار ويژه ي اين کار به سمت بالا کشيده مي شود تا در محل مناسب قرار گيرد.
اين روش براي افتادگي هاي ملايم و متوسط مناسب است و بدليل اينکه برش هاي محدودي ايجاد مي کند درنتيجه عوارض کمتر و دوره ي درمان کوتاهتري دارد. اين روش علاوه بر بالا بردن ابروها، پوست اطراف ابروها و پيشاني را صاف تر مي کند و چين و چروک هايشان را ازبين مي برد.

3- ليفت ابرو با نخ

در اين روش برش هايي در داخل موهاي ابرو به قطر سه تا چهار ميلي متر ايجاد مي شود و نخ هايي از جنس نايلون در ابرو پيوند مي خورد. اين نخ ها غيرجذبي و بسيار مقاوم هستند. در اين روش با گرفتن و جمع کردن پوست شل شده و تحريک کلاژن ها در اطراف پوست ابرو، ليفت ابرو انجام مي گيرد. اين نخ ها باعث محو کردن افتادگي پوست مي شوند و به جز ابرو در قسمت هاي مختلف مانند پوست اطراف لپ ها، خطوط دور لب، گردن و غبغب و ... استفاده مي شوند.
در روش ليفت ابرو با نخ، ابروها درحد کم تا متوسط بالا کشيده مي شوند و حالتي طبيعي دارد و چهره مصنوعي بنظر نمي رسد.
در اين روش قسمت بيروني ابروها بيشتر از قسمت دروني بالا کشيده مي شود. توجه داشته باشيد که ليفت ابرو با نخ يک روش دائمي نيست و اثر آن بعد از 12 الي 18 ماه تجزيه مي شود و ازبين مي رود و شما بايد مجددا ليفت ابرو را انجام دهيد.

4- ليفت ابرو با تزريق بوتاکس

which-browlift-suits-you-best.jpg

در اين روش ابتدا از يک کرم بي حس کننده استفاده مي شود و سپس بوتاکس در داخل يا اطراف ماهيچه هاي موردنظر تزريق مي شود.
ليفت ابرو با تزريق بوتاکس حدود چند دقيقه طول مي کشد و به مدت 3 الي 5 ماه ماندگاري دارد. اين روش مي تواند با روش هاي ديگر ليفت ابرو ترکيب شود و نتيجه ي بيشتري بدهد. اين روش براي ازبين بردن چين و چروک هاي پيشاني و دور چشم و خطوط اخم مناسب است، پوست را شاداب و صاف مي کند و حتي روند رشد چين و چروک هاي جديد را کندتر مي کند. اين روش هزينه و عوارض کمي دارد، دوره ي ريکاوري آن بسيار سريع و آسان است و شما بعد از تزريق بوتاکس نياز به استراحت نداريد و مي توانيد به فعاليت هاي روزانه خود ادامه دهيد.

5- ليفت ابرو با ليزر

در اين روش بخصوص ليفت ابرو، هدف تحريک سلول هاي واقع در لايه مياني پوست با انرژي ليزر است تا روند کلاژن سازي شدت و سرعت بيابد. پس در ليفت ابرو با ليزر متخصص ليزر طرحي شبکه اي از پالس هاي کوچک نوري را روي پوست پيشاني متمرکز مي کند. توجه داشته باشيد که در طي برخورد هر کدام از اين پالس هاي کوچک با سطح پوست، حجم زيادي از انرژي به لايه ي مياني پوست نفوذ مي کند و در نهايت منجر به تحريک پوست پيشاني و کلاژن سازي مي گردد. ادامه ي اين پروسه، روند طبيعي پوست ماست.
کلاژن بيشتر باعث بالا کشيده شدن و صاف و يک دست شدن پوست پيشاني مي شود و چين و چروک ها را از بين مي برد و بالا کشيده شدن پوست پيشاني خود به خود باعث ليفت ابرو مي گردد. ليفت ابرو با ليزر نسبت به روش هاي ديگر ذکر شده مزايا و معايبي دارد. براي نمونه در اين روش خبري از تزريق ژل يا مواد ديگر به پوست نيست در نتيجه بدن شما از واکنش نامناسب به مواد تزريقي در امان خواهد بود اما از طرفي به خاطر لزوم ايجاد برش در ناحيه ي مورد نظر امکان و احتمال عفونت وجود دارد. در نهايت با وجود دقت بالا و بهره وري مناسب اين روش، ليفت ابرو با ليزر نسبت به ديگر روش ها، روشي گران تر است و با توجه به اينکه عموما چند جلسه ليزر درماني براي ليفت ابرو نياز است، اين هزينه بيشتر هم خواهد شد.

آمادگي قبل از عمل ليفت ابرو

با وجود اينکه به ساده بودن عمل ليفت ابرو اشاره شد اما فراموش نکنيد که اين عمل در هر صورت نوعي جراحيست و با توجه به ناحيه اي که قرار است تحت جراحي قرار گيرد حتي يک اشتباه ممکن است صدماتي جبران ناپذير به زيبايي و سلامتي شما وارد کند.
1- براي عمل ليفت ابرو بايد از سلامتي کامل برخوردار باشيد.
2- دو هفته قبل از جراحي و چهار هفته بعد از جراحي سيگار نکشيد.
3- ممکن است مجبور به اجتناب از الکل و برخي داروها باشيد. مثلا اگر آسپرين يا ساير داروهاي ضد التهابي استفاده مي کنيد جراح از شما مي خواهد که براي مدت مشخصي آن ها را نخوريد. زيرا اين داروها خونريزي را افزايش مي دهند.
4- اگر موهاي بلندي داريد که براي عمل مزاحمت ايجاد مي کند ممکن است مجبور شويد آن ها را کوتاه کنيد.
5- افرادي که پوست کلوئيدي دارند حتما بايد قبل از عمل با پزشک خود مشورت کنند.
مراقبت هاي پس از عمل ليفت ابرو
1- بعد از عمل ليفت ابرو بايد از محل عمل و سرتان به خوبي مراقبت کنيد و از انجام فعاليت هايي که به سرتان فشار مي آورد دوري کنيد.
2- . بهتر است سرتان در سطح بالاتري از بدنتان قرار بگيرد و ترجيحا از دو بالش استفاده کنيد.
3- يخ يا کيسه ي آب گرم را روي زخمتان نگذاريد و فقط از پمادها و داروهايي که پزشکتان تجويز کرده استفاده کنيد.
4- حدود يک هفته بعد از عمل، براي جدا کردن بخيه به پزشکتان مراجعه کنيد.
5- بعد از آن مي توانيد به فعاليت هاي معمولتان برگرديد و فقط کمي کبودي به جا مي ماند که بتدريج ازبين مي رود.
6- توجه داشته باشيد که بايد فعاليت هاي روزانه ي سنگين يا تمرينات سنگين ورزشي را به دست کم 3 ماه پس از انجام عمل موکول کنيد.

عوارض احتمالي عمل ليفت ابرو

• فراموش نکنيد که انجام اين عمل نياز به تخصص دارد و صورت خود را به دست هر مدعي متخصص زيبايي نسپريد.
• کبودي و تورم اطراف چشم از عوارض طبيعي عمل ليفت ابرو است و طي يکي دو هفته ي ابتدايي بعد از عمل بر طرف مي شود.
• فراموش نکنيد با توجه به واکنش صورت، معمولا در ماه اول ابرو هاي شما تا حد غير طبيعي بالا تر از حالت معمول به نظر مي رسد (مشابه حالت تعجب). جاي نگراني نيست و با وارد شدن به ماه دوم صورت شما به فرم طبيعي باز مي گردد.
• علاوه بر موارد ذکر شده بسته به چگونه پيش رفتن روند جراحي ممکن است دچار بعضي از اين عوارض شويد: باقي ماندن جاي زخم، تشکيل لخته خون زير پوست، بروز اشکال در بازسازي پوست، حساسيت به مواد بي حس کننده، آسيب به عصب هاي صورت در حين عمل و يا بروز عفونت پس از عمل.

بيشتر بدانيد : نکات بهداشتي در رابطه با ابرو


منبع : bartarinha.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد