آخرین اخبار

پاک کننده‌هاي ميسلار (پاک کننده‌هاي بدون نياز به شستشو ) و مزاياي آنها پوست، مو و زيبايي

پاک کننده‌هاي ميسلار (پاک کننده‌هاي بدون نياز به شستشو ) و مزاياي آنها

  بزرگنمايي:

چه خبر - پاک کننده‌هاي ميسلار يا پاک کننده‌هاي بدون نياز به شستشو چيست؟

اين پاک کننده‌ها در ميان زنان فرانسوي محبوبيت بالايي دارد و گفته مي‌شود راز زنان فرانسوي در داشتن پوست‌هاي مرطوب اما با ظاهري غيربراق و غيرچرب در استفاده از پاک کننده‌هاي ميسلار است. اما اين مساله تا چه حد حقيقت دارد؟ آيا استفاده از اين پاک کننده‌ها مي‌تواند براي پوست مفيد باشد و نياز به شستشو را کاهش دهد؟ در اين مقاله درباره مزاياي اين پاک کننده‌ها و لزوم به کار بردن آن‌ها در برنامه‌هاي مراقبت پوست مطالبي بيان خواهيم نمود.

مجله Byrdie در مقاله‌اي به سراغ دو تن از کارشناسان خبره زيبايي و مراقبت پوست رفته است. دکتر دبرا لافتمن مشاور زيبايي موسسه Simple Skincare و عضو انجمن درماتولوژي بورلي هيلز و دکتر ريچل نظريان عضو گروه درماتولوژي شوايگر در اين مصاحبه نظرات تخصصي خود را درباره مزاياي استفاده از پاک کننده‌هاي ميسلار بيان کرده‌اند که در ادامه مي‌خوانيد.

پاک کننده ميسلار چيست؟

ابتدا بايد تعريف دقيقي از پاک کننده‌هاي ميسلار بيان کنيم و مشخص کنيم که دقيقا کدام نوع از پاک کننده‌ها در اين دسته قرار مي‌گيرند. آب پاک کننده‌اي که تحت عنوان ميسلار شناخته مي‌شود حاوي ذرات ريزي است که مانند اسفنج‌هاي مينياتوري عمل مي‌کنند و آلودگي‌ها، مواد آرايشي و چربي را از سطح پوست جذب کرده و جدا مي‌کنند (اگر با شيمي پيشرفته آشنايي داشته باشيد احتمالا عبارت ميسل Micelle را مي‌شناسيد) و همزمان به پوست رطوبت رساني هم مي‌کنند. اين ذرات ريز ييک سر چربي دوست دارند که چربي و آلودگي را به خود جذب مي‌کند و يک سر آب دوست دارند که کمک مي‌کند اين مواد جذب شده در آب حل شوند و از سطح پوست جدا شوند. بر اين اساس يک پاک کننده ميسلار باکيفيت بسيار بهتر و موثرتر از پاک کننده‌هاي معمولي که نياز به شستشو دارند عمل مي‌کند و دردسر و زحمت کمتري هم دارد.

پاک کننده‌هاي ميسلار

جالب است بدانيد علت محبوبيت اين نوع پاک کننده‌ها در فرانسه اين است که آب لوله کشي فرانسه درصد املاح بالايي دارد و به اصطلاح سخت است در نتيجه شستن صورت با اين آب باعث خشک شدن پوست مي‌شود و مشکلات پوستي را تشديد مي‌کند اما اين پاک کننده‌ها بسيار ملايم هستند و بدون آن که پوست را تحريک کنند آن را تميز مي‌کنند. همه افراد با هر نوع پوست مي‌توانند اين نوع پاک کننده‌ه‌ها را به کار ببرند اما استفاده از آن به افرادي که پوست خشک، ملتهب يا مستعد جوش دارند بيشتر توصيه مي‌شود. پاک کننده‌هاي باکيفيت علاوه بر تميز کردن ملايم و مطلوب رطوبت پوست را تا 90% افزايش مي‌دهند و حاوي ويتامين‌هاي مفيد و موثر در سلامت پوست هم هستند.

مزاياي استفاده از پاک کننده‌هاي ميسلار

مزيت ديگر استفاده از اين نوع پاک کننده‌ها اين است که pH پوست پس از پاکسازي با اين محصولات تغيير نمي‌کند و برخلاف ديگر پاک کننده‌ها که سطح پوست را قليايي مي‌کنند ذرات چربي ريز حل شده در آب ميسلار نه تنها ضرري براي پوست ندارد بلکه به مرطوب شدن و لطيف شدن پوست هم کمک مي‌کند و مي‌توان گفت اثر تونر را هم دارند و در صورت استفاده ازآن نيازي به استفاده از تونر نخواهيد داشت. اين نوع پاک کننده‌ها براي کساني که هميشه در سفر هستند و فرصتي براي شستن صورت خود ندارند هم انتخابي ايده‌آل است. پاک کننده ميسلار تمام آلودگي‌ها و چربي اضافي و تقريبا تمام يک آرايش ملايم را از صورت شما پاک مي‌کند و پوستي نرم و تميز بدون التهاب و قرمزي و خشکي به شما تحويل مي‌دهد.

روش استفاده از پاک کننده‌هاي ميسلار

روش استفاده از اين نوع پاک کننده‌ها بسيار آسان است و برخلاف ديگر پاک کننده‌ها که نياز به آبکشي دارند هيچ وقتي از شما نمي‌گيرد و تنها چيزي که براي اين کار لازم داريد يک تکه پنبه تميز است. يک تکه پنبه را گرد کنيد و چند قطره از پاک کننده را روي پنبه بريزيد و به آرامي روي همه قسمت‌هاي صورت بماليد. به همين سادگي، نه نيازي به آبکشي صورت هست نه استفاده از تونر. البته اگر پوست شما خشک است بهتر است پس از آن از مرطوب کننده استفاده کنيد. پس از استفاده شما هيچ احساسي از چسبندگي يا چرب بودن روي پوست خود نخواهيد داشت و احساس بهتري پيدا خواهيد کرد (اگر پنبه را نگاه کنيد آلودگي‌هايي را که روي آن نشسته است خواهيد ديد). استفاده از اين پاک کننده بسته به ميزان چرب بودن صورت و برنامه روزانه شما مي‌تواند يک يا دوبار در روز باشد که بهتر است آن را يک بار صبح پس از بيدار شدن و شستن صورت انجام دهيد و بلافاصله پس از آن از مرطوب کننده حاوي ضدآفتاب (يا هردو باهم) استفاده کنيد و يک بار شب قبل از خواب براي پاک کردن آلودگي‌هايي که در طول روز روي پوست شما نشسته است آن را به کار ببريد و پس از آن از کرم شب خود استفاده کنيد. البته براي پاک کردن آرايش غليظ بهتر است قبل از استفاده از پاک کننده ميسلار از پاک کننده آرايش استفاده کنيد و سپس پاکسازي پوست خود را با اين محلول کامل کنيد.

پاک کننده‌هاي ميسلار

به نظر مي‌رسد آرزوي همه خانم‌هاي تنبل که به زيبايي و سلامت پوست خود اهميت مي‌دهند به حقيقت پيوسته است و اين محلول توانسته است بخش مهمي از نيازهاي ما را برطرف کند. از آنجايي که در کشور ما به خصوص در بخش‌هاي کوهستاني رطوبت هوا کم است و آب‌هاي لوله کشي هم درصد املاح بالايي در خود دارند و شستشوي مکرر با آب سخت مشکلات خشکي و التهاب را تشديد مي‌کنند بهتر است به جاي شستن صورت با پاک کننده‌هايي که نياز به آبکشي دارند از پاک کننده‌هاي ميسلار استفاده کنيد تا مشکلات پوستي شما برطرف گردد. خوشبختانه اين پاک کننده‌ها قيمت بالايي ندارند و در انواع مختلف و از برندهاي متنوع در بازار کشور ما نيز موجود هستند مانند Garnier، Uriage، Bioderma و Avene که انواع مختلف اين پاک کننده‌ها را براي انواع پوست‌ها به ايران نيز صادر کرده‌اند و در دسترس عموم قرار دارند و شما مي‌توانيد اين پاک کننده‌هاي مفيد و موثر را بر اساس نوع پوست خود يا بر اساس توصيه پزشک استفاده کنيد.


منبع: redmag.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد