آخرین اخبار

بهترين خوردني هاي ضد چروک پوست، مو و زيبايي

بهترين خوردني هاي ضد چروک

  بزرگنمايي:

چه خبر - ضد چروک هايي که مي توانيد بخوريد

پيري پوست فرآيندي طبيعي است که به مرور زمان و با آسيب رسيدن به سلول هاي اپيدرمي و جلدي پوست اتفاق مي افتد. با بالا رفتن سن، پوست هم پير مي شود و اين يک فرآيند طبيعي است اما به دليل عوامل محيطي، پيري زودرس ممکن است اتفاق بيفتد. روش هاي مراقبت از پوست، مرکب از مواد مصنوعي و کرم هاي کاربردي موضعي مي توانند براي سلامت پوست مزيت داشته باشند اما عوامل رژيمي نيز مي توانند به سلامت پوست کمک کنند.

مواد موجود در بعضي غذاها مي توانند به عنوان مواد اوليه ساخت کلاژن و ساختار پشتيباني از پوست به کار روند. چنين موادي همچنين مي توانند پوست را در مقابل آسيب هاي خورشيد محافظت کنند. آنتي اکسيدان موجود در ميوه ها، سبزيجات و ادويه ها، مي توانند سلول هاي پوست را از آسيب محافظت کنند و خوردن غذاهاي سرشار از ويتامين C و آمينواسيد که کلاژن ساز هستند، به سلامت هرچه بيشتر پوست کمک مي کند. با وجود اينکه آوردن اين غذاها به برنامه غذايي تان تضمين نمي دهد که پوستتان بدون چروک باقي بماند، اما مي توانيد با استفاده از آنها، علائم پيري پوست را کاهش دهيد.

نقش ويتامين C در سلامت پوست

براساس اطلاعات تحقيقي در سال 2007 که روي 4000 خانم انجام شده بود، افزايش مصرف ويتامين C با کاهش احتمال چين و چروک و خشکي پوست همراه است.

کلاژن زير لايه هاي پوست قرار دارد و پوست را کنار هم نگه داشته و باعث سفتي آن مي شود. با بالا رفتن سن، ساخت کلاژن کند مي شود و به همين دليل است که پوست افراد سالخورده چروک و شل مي شود.

دليل ديگري که ويتامين C مي تواند به پوست کمک کند و مانع چين و چروک آن شود، اين است که آسيب وارده به پوست به دليل اشعه هاي UV را کاهش مي دهد.

خوردن غذاهاي حاوي ويتامين C و يا خوردن مکمل ويتامين C نمي تواند جايگزين استفاده از ضدآفتاب شود، اما اين کار مي تواند يک لايه محافظتي ديگر در برابر اين اشعه ها به پوستتان بدهد.

ويتامين C همچنين کمک مي کند، پوستتان هيدراته بماند و خشک نشود. از اين رو، ويتامين C مي تواند به بهبود ساختار کلاژن کمک کند که براي پيشگيري از پيدايش چين و چروک ضروري است و همچنين کمک مي کند پوست، ظاهري خشک پيدا نکند.

توت فرنگي

از اين رو خوردن غذاهاي سرشار از ويتامين C مي تواند يکي از راه هاي مناسب براي پيشگيري از چروک شدن پوست باشد. ميوه ها و سبزيجات، به صورت کلي، سرشار از ويتامين هستندC. براي مثال يک فنجان توت فرنگي مي تواند بيش از 100 درصد نياز بدن، ويتامين C به ما برساند.

خوردن يک فنجان توت فرنگي به همراه انواع ديگر ميوه ها و سبزيجات، مي تواند مقدار زيادي ويتامين C را برايمان فراهم کند. در واقع، نقش ويتامين C در سنتز کلاژن، نقشي حياتي براي سلامت پوست به آن بخشيده است.

مرکبات

در کنار توت فرنگي، مرکبات نيز منابعي غني از ويتامين C هستند و به همين دليل، مي توانيم آنها را غذاهاي ضد چين و چروک در نظر بگيريم. يک پرتقال متوسط مي تواند بيش از 100 درصد نياز بدنتان به ويتامين C در يک روز را تامين کند. ليمو، ليموشيرين و گريپ فروت نيز سرشار از ويتامين C هستند.

در کنار خوردن گريپ فروت و پرتقال يکي ديگر از راه هاي ساده دريافت ويتامين C اين است که در طول روز درون آبي که مي نوشيد کمي ليمو فشار دهيد.

فلفل دلمه اي

فلفل دلمه اي يکي ديگر از منابع غني ويتامين C است. به ساندويچ، املت، پاستا، پيتزا و ديگر غذاهاي خود مقدار بيشتري فلفل دلمه اي اضافه کنيد.

يک عدد فلفل دلمه اي متوسط مي تواند بيش از 100 درصد نياز روزانه بدن به ويتامين C را تامين کند.

کاکائو

دانه هاي کاکائو منابعي غني از پليفنول ها هستند. اين پليفنول ها مانند آنتي اکسيدان هايي عمل مي کنند که سلول هاي بدن را از آسيب محافظت مي کنند.

تحقيقات نشان داده، پليفنول هاي موجود در کاکائو مي توانند مزايايي براي سلامت قلب داشته باشند. در يک تحقيق که سال 2009 انجام شد، محققان پي بردند که خوردن کاکائو سرشار از پليفنول، مي تواند پوست را در برابر اشعه هاي UV محافظت کند.

سطح گنجايش آنتي اکسيدان در محصولات شکلات کمپاني هاي مختلف به اين بستگي دارد که کاکائو از کجا آمده باشد. شرايط رشد، شرايط خاک، انتقال محصول برداشت شده و فرآيند توليد چگونه باشد.

بيشتر محصولات فرآوري شده کاکائو، مقدار آنتي اکسيدان کمي دارند. بنابراين فکر نکنيد خوردن تمام محصولاتي که در آن کاکائو به کار رفته براي پوستتان مفيد است. محصولات شکلاتي که مقدار کاکائو به کار رفته در آنها بالا است، آنتي اکسيدان بيشتري نيز دارند.

با توجه به اينکه ديگر عوامل نيز مي توانند روي مقدار آنتي اکسيدان دانه هاي کاکائو تاثير بگذارند، تحقيقات بيشتري نياز است تا مشخص شود چه سطحي از آنتي اکسيدان براي مزيت رساندن به سلامت پوست نياز است.

گوجه فرنگي و محصولاتش

آنتي اکسيدان هاي ذخيره شده در پوست، درجات مختلفي دارند. تحقيقات نشان داده است که ذخاير آنتي اکسيدان در پوست هرچه بيشتر باشد، پوست در برابر چين و چروک محافظت بيشتري دارد و مي تواند از سلول ها در برابر آسيب محافظت کند.

يک تحقيق در سال 2008 نشان داد، سطح بالاي آنتي اکسيدان ليکوپن در پوست مي تواند منجر به مقدار کمتر چين و چروک در سطح پوست شود.

حال بايد ديد که چگونه مي توانيم ليکوپن بيشتري در برنامه غذايي خود داشته باشيم؟

يکي از راه ها اين است که گوجه فرنگي و محصولات آن را بيشتر استفاده کنيم، چون گوجه فرنگي منبعي غني از ليکوپن است. خوردن گوجه فرنگي بيشتر، مي تواند به افزايش سطح ليکوپن در پوست کمک کند.

سير

از زمان هاي گذشته تا کنون، سير را به عنوان دارويي براي مشکلات مختلف مورد استفاده قرار مي دادند. تحقيقات نشان داده که آنتي اکسيدان موجود در سير توجيهي است بر رابطه ي آن با استفاده به عنوان دارو.

سير از اين طريق با کاهش عوامل پيري در ارتباط است: کاهش خطر بيماري هاي قلبي عروقي، مهار تجمع پلاکتي، کاهش خطر سرطان و جوانسازي پوست.

با اينکه سير داروي معجزه آسا براي درمان هر چيزي نيست اما خوردن آن مي تواند به پيشگيري از چين و چروک پوست کمک کند. قرار دادن سير در معرض دماي بالا مي تواند باعث کاهش ميزان آنتي اکسيدانش شود. بنابراين خوردن سير خام يا کمي پخته شده، مي تواند مزاياي آنتي اکسيدان بالايي داشته باشد.

ماهي هاي چرب

اسيد چرب هاي امگا 3، اسيد چرب هاي ضروري هستند. اين چربي ها به کاهش التهاب در بدن کمک مي کنند و تجمع پلاکتي در خون را نيز کم مي کنند.

امگا 3 با مقدار زيادي مزيت براي سلامت همراه است و کاهش خطر چين و چروک پوست نيز مي تواند يکي از آنها باشد.

امگا 3 مي تواند خطر ابتلا به سرطان پوست را با کاهش التهاب و کمک به مهار رشد سرطان در سلول هاي پوست پايين بياورد.

غذاهاي سرشار از امگا 3 شامل ماهي هاي چرب، روغن زيتون و آجيل ها مي شود.

توصيه مي شود در طول هفته دو وعده ماهي هاي چرب ميل کنيد که مي تواند شامل ماهي تن، سالمون، ماهي خال مخالي، شاه ماهي و ساردين شود.


seemorgh.cim/health
منبع: kermany.com




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد