آخرین اخبار

چرا و چگونه از ماسک صورت استفاده کنيم؟ پوست، مو و زيبايي

چرا و چگونه از ماسک صورت استفاده کنيم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر -

استفاده از ماسک صورت در برنامه‌هاي حرفه‌اي مراقبت از پوست صورت، بعد از اين مراحل قرار مي‌گيرد:

- پاکسازي.

- بررسي وضعيت پوست.

- لايه‌برداري.

- از بين بردن عناصر زائد و ماساژ.

ماسک صورت، اين توانايي را دارد که وضعيت خاص پوست شما يا بعضي از مشکلات پوستي را درمان کند. اگر پوست شما خشک يا کم‌آب باشد، ماسک صورت بايد رطوبت مورد نياز را به آن بازگرداند. اگر پوست دچار قرمزي يا التهاب شده باشد، ماسک بايد با هدف تسکين دادن التهاب در نظر گرفته شود. اگر پوست بيش از حد چرب باشد يا منافذش مسدود شده باشند، ماسک صورت مي‌تواند ناخالصي‌ها را از پوست بيرون بياورد.

به‌طور کلي، ماسک‌هاي صورت بايد بين 10 تا 15 دقيقه روي صورت باقي بمانند و معمولا حاوي عناصري مانند آلوئه‌ورا، جلبک دريايي، چربي‌هاي ضروري، روغن‌هاي ماساژ، گياهان دارويي و ويتامين‌ها هستند. بعد از پايان رسيدن فعاليت ماسک، اين ترکيب بايد از روي پوست صورت پاک شود تا فعاليت‌هاي بعدي آغاز شوند. اين فعاليت‌ها شامل استفاده از تونر، سرم، مرطوب‌کننده، کرم چشم، بالم لب و کرم ضدآفتاب است.

با اين مقدمه، شما را با 5 دليل استفاده از ماسک صورت و تاثير مثبت آن بر شادابي پوست آشنا مي‌کنيم و نگاه گذرايي هم بر قدم‌به‌قدم استفاده درست از ماسک صورت مي‌اندازيم.

5 گام ساده براي استفاده از ماسک صورت

گام 1: اگر قصد داريد از ماسک صورت استفاده کنيد، اصلا نبايد نگران کثيف‌کاري‌هاي آن باشيد، بنابراين، لباس‌هايي بپوشيد که کثيف شدنشان اهميتي نداشته باشد يا حتما موهايتان را طوري ببنديد که روي صورتتان نريزند. با اين‌حال، بهترين کار اين است که از ماسک صورت در وان حمام استفاده کنيد.

گام 2: قبل از استفاده از ماسک، حتما صورتتان را به‌خوبي تميز کنيد تا اثربخشي ماسک را به حداکثر برسانيد، بنابراين از پاک‌کننده‌هاي روزمره براي از بين بردن آلودگي‌ها، چربي‌ها و مواد آرايشي کمک بگيريد.

گام 3: هم دست‌ها و هم پوست صورت بايد کمي مرطوب باشند. علاوه بر اين، اصلا ماسک را در ناحيه چشم‌ها پخش نکنيد. ماسک را علاوه بر نقاط مهم صورت، به پوست گردن هم انتقال بدهيد. بسياري از افراد معمولا پوست گردن را فراموش مي‌کنند، درحالي که بايد مانع چروکيدگي پوست گردن شد.

گام 4: براي عملکرد مطلوب ماسک بايد بين 10 تا 15 دقيقه صبر کنيد. براي کسب همه فوايد ماسک هم تمام دستورالعمل‌هاي مورد نياز ماسک بايد جدي گرفته شوند.

گام 5: هنگام برداشتن ماسک بايد با دقت عمل کنيد و اصلا به پوست فشار نياوريد. استفاده از آب و يک پارچه يا حوله نرم يا ليف نرم براي پاک کردن ماسک، بهترين کار است. در نهايت هم صورت را با استفاده از حوله‌اي تميز خشک کنيد.

دلايل استفاده از ماسکدليل اول استفاده از ماسک: رسيدن به آرامش

ماسک‌هاي صورت فقط با هدف ايجاد بهبودي در ظاهر کلي پوست طراحي نشده‌اند، بلکه مي‌توانند خواص کاملا درماني هم داشته باشند. زماني که ماسک‌هاي صورت با روغن‌هاي ضروري معطر مانند نعناع و رزماري ترکيب شوند، حس‌هاي مختلف را تحريک مي‌کنند، درنتيجه مي‌توانند آرامش خاصي به ذهن بدهند. البته ماسک صورت نيز بايد در محيط کاملا آرام و ساکتي استفاده شود، بنابراين، وقتي که تصميم به استفاده از ماسک مي‌گيريد، حتما زمان مشخصي را به خودتان اختصاص بدهيد.

براي اين کار، مي‌توانيد وان حمام را از آب داغ پر کنيد و تعدادي شمع روشن، در نقاط مختلف حمام بگذاريد. بعد ماسک را روي صورت قرار بدهيد و داخل وان برويد و اجازه بدهيد تا جادوي ماسک در آرامش شروع شود. اين تجربه حسي فوق‌العاده، نه‌تنها ذهن و روان را به آرامش مي‌رساند، بلکه فوايد زيادي هم براي پوستتان دارد.

دليل دوم استفاده از ماسک: پاکسازي عميق

فرآيند پاکسازي روزمره به از بين بردن عناصر زائد مختلف از سطح پوست، مانند انواع آلودگي‌ها، چربي‌ها، مواد آرايشي و ناخالصي‌ها کمک مي‌کند. با اين‌حال، شايد ندانيد که استفاده از ماسک صورت، فرآيند پاکسازي را وارد مرحله کاملا جديد و عميق‌تري مي‌کند.

يک ماسک خوب مي‌تواند مقاوم‌ترين ناخالصي‌هايي را که زير لايه‌هاي اپيدرم پنهان شده‌اند، بيرون بياورد. بعضي از افراد معتقدند هنگام استفاده از ماسک صورت، فرآيند سم‌زدايي از پوست را کاملا احساس مي‌کنند و متوجه تغييرات پوست حين عملکرد ماسک مي‌شوند. توانايي ماسک‌هاي صورت در فرآيند پاکسازي عميق و جدي واقعا باورنکردني است، زيرا وضعيت منافذ پوستي را به‌گونه‌اي بهبود مي‌بخشند که کاملا آشکار و محسوس به نظر مي‌رسند.

دليل سوم استفاده از ماسک: باز کردن منافذ پوستي

ماسک‌هاي حاوي بنتونيت (نوعي خاک رس)، به از بين بردن آلودگي‌ها و جذب چربي اضافي به‌وسيله پوست کمک مي‌کنند. از طرفي، مانع تجمع سلول‌هاي مُرده پوستي روي پوست مي‌شوند. زماني که همه عناصر زائد از روي پوست حذف شوند، ‌قطعا انسداد منافذ پوستي هم تا حد زيادي برطرف مي‌شود. همه ما مي‌دانيم که انسداد منافذ پوستي واقعا دردسرساز است، زيرا عناصر زائد به‌اندازه‌اي در لايه‌هاي عميق پوست فرومي‌روند که شرايط براي رشد و گسترش باکتري‌ها فراهم مي‌شود.

زماني که رشد باکتري‌ها شروع مي‌شود، سريعا با انواع و اقسام جوش‌هاي ريز و درشت روي صورت مواجه مي‌شويم که حداقل تا چند روز ما را آزار مي‌دهند. استفاده منظم از ماسک صورت به تميز نگه داشتن پوست و جلوگيري از انسداد منافذ پوستي کمک مي‌کند، بنابراين، يکي از مهم‌ترين دلايل براي استفاده از ماسک‌هاي صورت، مقابله با انسداد منافذ پوستي است.

دليل چهارم استفاده از ماسک: افزايش درخشندگي پوست

ماسک‌هاي صورت، مخصوصا انواع حاوي نعناع خارش‌زا، مي‌توانند نقش موثري در تقويت گردش خون در ناحيه صورت داشته باشند. بعد از خشک شدن اين ماسک‌ها روي صورت و ايجاد نوعي حالت سفتي، برداشتن ماسک باعث انبساط رگ‌هاي خوني موجود در پوست مي‌شود. اين حالت، وضعيت عمومي پوست را بهبود مي‌بخشد. با توجه به همين نکات، استفاده از ماسک باعث نرم‌تر و صاف‌تر شدن پوست صورت، ايجاد درخشش و نوعي طراوت خاص در آن مي‌شود، بنابراين، زمان استفاده از ماسک‌هاي حاوي نعناع از احساس سوزن‌سوزن شدن پوست نترسيد و بگذاريد که ماسک، پوست شما را متحول کند.

دليل پنجم استفاده از ماسک: کمک به رژيم مراقبت از پوست

استفاده منظم از ماسک‌هاي صورت، اثربخشي همه محصولات مراقبت از پوست را افزايش مي‌دهد. اگر مي‌خواهيد محصولاتي مانند لوسيون‌ها، سرم‌ها و انواع کرم‌هاي شبانه، سريع‌تر و عميق‌تر به‌وسيله پوست جذب شوند، هرگز نبايد استفاده منظم از ماسک‌هاي صورت را فراموش کنيد. اين کار باعث مي‌شود همه محصولات محافظت‌کننده و مرطوب‌کننده، عملکرد بهتري نسبت به قبل داشته باشند، بنابراين، شما بعد از مدتي با نتايج مثبتي مواجه مي‌شويد که تا قبل از کمک گرفتن از ماسک‌هاي صورت، هرگز نديده بوديد.

2 ترفند زيبايي براي استفاده از ماسک‌هاي صورت

ترفند 1: قبل از استفاده از ماسک صورت، مقداري ژل چشم يا کرم چشم به اطراف چشم‌ها بزنيد. اين کار از پوست بسيار ظريف و حساس دور چشم‌ها محافظت مي‌کند و مانع کاهش رطوبت اين ناحيه مهم از صورت مي‌شود.

ترفند 2: زماني که ماسک صورت خشک شد و زمان برداشتن آن رسيد، يک ليف نرم و گرم و مرطوب را روي صورت بگذاريد و آن را براي چند ثانيه روي پوست صورت نگه داريد. اين ترفند، فرآيند شستشوي ماسک را بسيار راحت‌تر مي‌کند.




منبع:salamat.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ضد آفتاب با SPF چند خوب است؟

عادت هاي اشتباهي که موهايتان را خراب مي کند

7 اشتباه بزرگ در زمان شستن صورت که بايد اجتناب کنيد

پرپشت کردن موها با استفاده از طب هندي

ميکرودرم ابريژن چيست و چه زماني از ميکرودرم ابريژن استفاده کنيم؟

روش هاي طبيعي براي از بين بردن خط اخم

چطور از بروز مشکلات پوستي شايع بارداري پيشگيري کنيم

چگونه از شر غبغب خلاص شوم

پيشگيري از سفيد شدن موها با 5 ماده غذايي

پوسته پوسته شدن نقاط مختلف پوست چه چيزي به شما مي گويد

کاهش سرعت پيري با نسخه هاي گياهي

چرا پوستم مي خارد؟ علت خارش پوست

آيا شکلات خوردن باعث جوش زدن مي شود؟

درمان بواسير با بلوط

آيا مي توان بدون جراحي، پلک هاي افتاده را درمان کرد؟

خطرات تاتو يا تتو که تاکنون هيچکس به شما نگفته + عکس

خوراکي هايي که باعث پيري پوست مي شوند

چطور در خانه تکاني از پوست خود مراقبت کنيم؟

بي ضررترين پاک کننده هاي پوست که در آشپزخانه يافت مي شوند

چند برابر شدن رشد موها با ترفندهاي خانگي و ارزان قيمت

10 ورزش صورت که شما را از جراح پلاستيک بي نياز مي کند

10 ماسک خانگي براي انواع پوست و زيبا شدن تا نوروز

درمان هاي طبيعي براي ريزش مو

چه زماني علت آکنه هاي هورموني افزايش تستوسترون است

آيا ليزر موهاي زائد ضرر دارد؟ و پاسخ به مهم ترين سوالات در مورد ليزر

وقتي کبودي پوست نشانه خطرناکي است

آشنايي با انواع روش هاي ليفت ابرو

اکستنشن مژه چيست و چه عوارضي دارد؟

ملاسما و لک هاي بارداري را با ماسکي خانگي کاهش دهيد

علت اصلي شوره سر چيست

درمان آکنه با ايزوترتينوئين چقدر موثر است؟

چگونه مي توان ريزش مو ارثي را کنترل کرد

عادت هاي بد مراقبت از مو که بايد در زمستان ترک کنيد

5 غذا که باعث چرب شدن موها ميشوند و 3 غذا که موها را زيبا مي کنند

اين خوراکي ها به جوان ماندن پوست شما کمک مي کنند

جوش نزن تا جوش نزني!!(علل،پيشگيري،درمان)

درمان خشکي و ترک پوست در پاييز با سيب

کمبود کدام مکمل ها باعث ريزش مو مي شود؟

حقايقي در مورد تزريق ژل لب که تاکنون گفته نشده

دلايل عجيبي که باعث ريزش موها مي شوند

کاشت مو به چه روش هايي انجام مي شود؟+ انواع روش کاشت مو

درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش هاي خانگي

دستگاه جوانسازي پوست که شما را از بوتاکس بي نياز مي کند

علت خارش پوست در هواي سرد چيست؟

کم کاري تيروئيد يا پرکاري تيروئيد چه تاثيري بر پوست مي گذارند؟

نوشيدني هايي که باعث مي شوند صورتتان جوش بزند

نسخه اي جادويي براي خداحافظي با سفيدي مو در طب سنتي

علت دو رنگ شدن پوست و لک شدن پوست چيست

ديابت باعث ريزش مو مي شود؟ ديابت باعث چه بيماري هايي مي شود؟

نکات مهمي که لازم است بعد از حمام رعايت کنيد