آخرین اخبار

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني اخبار ويژه

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

  بزرگنمايي:

چه خبر - افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

علي امام صبح امروز در نشست خبري خود که به منظور تشريح جزييات بهره برداري از خط شش مترو برگزار شد، با بيان اينکه صبح فردا ٩ کيلومتر از نيمه جنوبي خط شش با سه ايستگاه با حضور رييس جمهور به بهره برداري مي‌رسد گفت: در مراسم فردا 3 ايستگاه ميدان شهدا، بعثت و دولت آباد به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي با بيان اين که سال 98 را با شرايط خوبي آغاز کرديم افزود: در آستانه سال جديد بانک مرکزي با انتشار 1360 اوراق مشارکت براي خط 6 و 7 موافقت کرد که از اين ميزان 890 ميليارد تومان براي خط 7 و 390 ميليارد تومان براي خط 6 در نظر گرفته شده است.

امام با بيان اينکه خبر خوب بودجه‌اي داريم گفت: بودجه سال 98 مترو 17 درصد نسبت به سال 97 افزايش يافت و اين در حالي است که در سال 96 بودجه 1765 ميليارد تومان بود که با حمايت کميسيون حمل و نقل شورا و کميسيون بودجه اين رقم به2600 ميليارد تومان رسيد. همچنين در بودجه سالانه کشور نيز شاهد بوديم که در سال 96 و 97 بودجه مترو براي توسعه قطار شهري حدود 2500 ميليارد تومان در نظر گرفته شده بود اما در بودجه سال 98 اين رقم به 8000 ميليارد تومان رسيد.

وي خود با اشاره به اين که در سال 98 آخرين ايستگاه باقي‌ مانده خط 3 مترو يعني اقدسيه به بهره‌برداري مي‌رسد، گفت‌: با افتتاح ايستگاه اقدسيه، پرونده ايستگاه‌هاي خط 3 مترو بسته مي‌شود.

وي با بيان اين که پايانه جنوبي خط 3 که در حاشيه بزرگراه آزادگان قرار دارد، عمليات اجرايي آن آغاز شده است و اميدواريم که بتوانيم با تامين منابع مالي، فاز اول اين پايانه را امسال به بهره‌برداري برسانيم، اظهار کرد: در خط 4 نيز دو پارکينگ در ابتدا و انتهاي خط پيش‌بيني شده است که اميدواريم که در سال 98 فاز اول آن به بهره‌برداري برسد.

مديرعامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه در مورد توسعه غربي خط 4 نيز با بيان اين که اين توسعه از ارم سبز تا جنت آباد به طول 4.5 کيلومتر خواهد بود، در اين باره يادآور شد: اميدواريم بتوانيم به زودي 1.5 کيلومتر اين خط را با دو ايستگاه افتتاح کنيم.

وي در ادامه افزود: 15 کيلومتر ديگر خط 6 با شش ايستگاه در سال جاري افتتاح مي‌شود.

امام در بخش ديگري از سخنان خود اظهار اميدواري کرد که در سال جديد هشت کيلومتر خط 7 مترو حد فاصل بسيج تا مهديه به افتتاح برسد.

وي در اين باره خاطر نشان کرد: البته سال گذشته در طرح جامع حمل و نقل بازنگري شد و در آنجا پيشنهاد داده شد که به غير از خط 6 و 7 که به نظر مي‌رسد تا سال 99 پرونده آن بسته شود، چهار خط 8 ، 9 ، 10 و 11 نيز براي مترو طراحي شود و همچنين دو خط اکسپرس نيز به خطوط اضافه شود که البته افق اين طرح سال 1420 است و پس از تاييد شوراي عالي ترافيک، طراحي‌هاي اوليه آغاز مي‌شود.

وي در مورد وضعيت ايمني خطوط مترو با اشاره به اين که مطلبي که در رسانه‌ها در آستانه افتتاح خط 7 منتشر شد، درست نبود و موجب ايجاد سوء تفاهماتي شد، تاکيد کرد: مترو اولويت اول مديريت شهري است و تامين ايمني خط قرمز ما است.

مديرعامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه در ادامه اظهاراتش با اشاره به اين که اطلاعاتي که به آن عضو پيشين شوراي اسلامي شهر تهران داده شده بود، جامع نبود و وي دچار سوء تفاهم شد، در اين باره خاطر نشان کرد: ما اطلاعات را به عضو شوراي اسلامي شهر تهران داديم و بايد اين را بگويم که ما متعهد به تامين ايمني خطوط مترو هستيم.

وي در مورد توسعه ادامه خط يک مترو با بيان اين که خط يک تا فرودگاه امام خميني (ره) توسط مديريت قبلي افتتاح شد، گفت‌: تنها 19 کيلومتر مترو براي رسيدن به پرند باقي‌ مانده است و از آن جايي که اين خط مترو بايد 100 درصد با بودجه دولتي ساخته شود، نيازمند حمايت ويژه‌ دولت هستيم. هر چند که امسال براي توسعه متروي پرند 20 ميليارد تومان در بودجه کشور مصوب کردند، اما اين مبلغ ناچيز است و اميدواريم که با حمايت استاندار تهران اين مهم محقق شود.

امام در مورد رسيدن مترو به دانشگاه علوم تحقيقات نيز گفت‌: پيش‌بيني شده است که خط 7 به دانشگاه علوم تحقيقات برسد، اما اين مساله قطعي نيست و نيازمند تصويب شوراي عالي ترافيک است.

وي در مورد حذف ايستگاه تبادلي خط 2 و 3 مترو، گفت‌: در گذشته بين ايستگاه منيريه و تئاترشهر يک ايستگاهي وجود داشت که حذف شد، اما سال گذشته به اين جمع بندي رسيديم که اين ايستگاه باز گردد، اما نيازمند مصوبه است.

مديرعامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه در مورد سرانجام واگن‌ها نيز با بيان اين که با مساعدت دولت و گمرک توانستيم 85 درصد از واگن‌ها را ترخيص کنيم، خاطر نشان کرد: اولين قطار تا پايان ارديبهشت وارد سيستم خواهد شد و اميدواريم تا بهمن ماه هر ماه يک قطار وارد سيستم کنيم.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در مورد تحريم هاي خارجي در مترو با بيان اين که سال گذشته فرصت خوبي براي مترو ايجاد کرد، گفت‌: با سازندگان داخلي توافق داريم که هر قطعه اي که امکان دارد در داخل ساخته شود.

امام در پايان در مورد سرانجام نصب درهاي حائل در ايستگاه‌هاي مترو، خاطر نشان کرد: نصب ديوارهاي حائل هيچ وقت به صورت قطعي مورد تصويب قرار نگرفت باوجود هزينه‌هايي بالايي دارد اما اگر مديريت شهري به اين جمع بندي برسد که درها نصب شود آن را نصب خواهيم کرد.

منبع: isna.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي