آخرین اخبار

زندگي حميد باقري درمني، مردي که ديروز به خاطر کلاهبرداري از شرکت نفت اعدام شد اخبار ويژه

زندگي حميد باقري درمني، مردي که ديروز به خاطر کلاهبرداري از شرکت نفت اعدام شد

  بزرگنمايي:

چه خبر - زندگي حميد باقري درمني، مردي که ديروز به خاطر کلاهبرداري از شرکت نفت اعدام شد

حميد باقري درمني 49 ساله فرزند محمد يکي از مفسدان اقتصادي است که در رسيدگي هاي قاطع قوه قضاييه به اعدام محکوم شده است. اتهام وي شامل افساد في الارض از طريق کلاهبرداري با ايجاد شبکه چند نفري با وصف سردستگي از شرکت نفت جي به ميزان 322 ميليون و 343 هزار و 336 کيلوگرم قير، مشارکت در شروع کلاهبرداري از شرکت بيمه ايران با وصف سردستگي، مشارکت در کلاهبرداري با ايجاد شبکه چند نفري از بانک ملي ايران با وصف سردستگي به مبلغ 41 ميليارد و 500 ميليون تومان است.

او با ترغيب و تشويق، دستور به فرار و خروج از کشور تعدادي از متهمان موثر و کليدي پرونده از جمله جهانمير محمدي و محمد خزاعلي، محمدرضا نصيري، محمد جزابري و مجيد باقري درمني را مي‌دهد.

متهم اين پرونده باکمک همدستانش در قالب شرکت‌هاي شش گانه تحت هدايت و مديريت مستقيم باقري درمني و با تباني و مشارکت مديران وقت شرکت‌هاي مربوطه و مديران سابق شرکت نفت جي با ارائه اسناد مجعول از شرکت نفت جي، قيرهايي را با کلاهبرداري تحصيل نموده‌اند.

باقري درمني بخش قابل توجهي از اموال و دارايي‌هاي خود را به صورت صوري به اشخاص مورد اعتماد انتقال داده است.

سوم شهريورماه جلسه رسيدگي علني به اتهامات حميد باقري درمني متهم فساد اقتصادي به رياست قاضي صلواتي برگزار شد، اين پرونده شامل ٣٢٥ صفحه کيفرخواست و 155 جلد است.

قاضي صلواتي در بيان اتهامات متهم رديف اول پرونده آقاي حميد باقري درمني گفت: اتهام وي شامل افساد في الارض از طريق کلاهبرداري با ايجاد شبکه چند نفري با وصف سردستگي از شرکت نفت جي به ميزان 322 ميليون و 343 هزار و 336 کيلوگرم قير، مشارکت در شروع کلاهبرداري از شرکت بيمه ايران با وصف سردستگي، مشارکت در کلاهبرداري با ايجاد شبکه چند نفري از بانک ملي ايران با وصف سردستگي به مبلغ 41 ميليارد و 500 ميليون تومان است.

وي ادامه داد: همچنين مشارکت در شروع کلاهبرداري با وصف گردشگري به مبلغ 9 ميليارد تومان، مشارکت در شروع کلاهبرداري از بانک گردشگري، مشارکت در شروع کلاهبرداري از شرکت صرافي اقتصاد نوين با مبلغ 70 ميليارد و 402 ميليون و 800 هزار تومان، مشارکت در شروع به کلاهبرداري از شرکت سامان مجد به مبلغ 57 ميليارد و 271 ميليون و 400 هزار تومان، توهين به کارمند دولت و پرداخت رشوه از جمله اتهامات اين فرد است.

پيش از آن، ششمين جلسه علني رسيدگي در تاريخ 11 شهريورماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد.

دراين جلسه متهم درخصوص نحوه فروش پالايشگاه واقع در بوشهر گفت: پالايشگاه واقع در بوشهر با امکانات 85 هزار تن ذخيره‌سازي در سال 1390 به آقاي ج پيشنهاد داده شد و وي اعلام کرد که امکان فروش اين پالايشگاه وجود دارد. همچنين من در سال 1390 براي اولين بار مديران شرکت نفت جي را ديدم.

وي افزود: پس از مدتي آقاي ج اعلام کرد که مي‌توان به جاي فروش پالايشگاه آن را اجاره داد که من هم گفتم قصد کرايه دادن آن را ندارم؛ هر چند که بسياري از مخازن آن در آن موقع کرايه داده شده بود.

وي اظهار کرد: در رابطه با اقدامات انجام شده وکيل شرکت نفت جي دليل انجام ندادن تعهدات خود را تحريم‌ها اعلام کرده است و گفته است با توجه به تحريم‌ها ما نمي‌توانيم بطور کامل تعهدات خود را انجام دهيم.

12 شهريورماه هفتمين جلسه رسيدگي به اتهامات حميد باقري درمني متهم فساد اقتصادي در شعبه 15 دادگاه انقلاب به رياست قاضي صلواتي برگزار شد. نماينده دادستان در دفاع از کيفرخواست، اظهارات حميد باقري درمني مبني بر فقدان سابقه کيفري با توجه به مستندات موجود درپرونده را به دور از واقعيت عنوان کرده و مي گويد: نامبرده واجد سابقه کيفري در ارتباط با پرونده کلاهبرداري است.

نماينده دادستان تصريح مي کند: در مورد دفاعيات آقاي درمني مبني بر اينکه موضوع افساد في الارض قيد شده در کيفرخواست امري کلي است بايد توضيح دهم که براساس کتب فقهي متعدد مورد استناد قانونگذار افساد في الارض در ذيل باب محاربه قرار گرفته است و عبارت است از هر گونه اقدامي که در جامعه ايجاد ناامني کند، بنابراين محاربه قسمي از افساد في الارض است.

نماينده دادستان در هشتمين جلسه رسيدگي به اتهامات حميدباقري درمني متهم فساد اقتصادي که در تاريخ 13 شهريور ماه برگزار شد در رابطه با صدور برخي از ضمانت‌هاي جعلي با نقش آفريني متهم پرونده توضيحاتي ارائه کرد.

24 شهريورماه ،نهمين جلسه رسيدگي به اتهامات پرونده حميد باقري درمني در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي با حضور مستشاران دادگاه، متهم، وکلاي متهم و نمايندگان دادستان به صورت علني برگزار شد.

نماينده دادستان گفت: آقاي حميد باقري درمني به اتهام تحصيل مال از طريق نامشروع وبا شکايت بانک سپه، ملي وکشاورزي با اشاره به مواد مطروحه اعم از اينکه او 751 ميليارد و 743 ميليون و 790 هزار و 154 ريال در حق بانک ملي و 98 ميليارد و 440 ميليون و 42 هزار و 592 ريال در حق بانک کشاورزي و 237 ميليارد و 610 ميليون و 922 هزار و 901 ريال در حق بانک سپه و به تحمل 13 ماه حبس و رد مال محکوم شده است که در کيفرخواست قرائت شد.

نماينده دادستان پاسخ بانک ملي، بانک سپه و بانک کشاورزي را که در ابهامات ذکر شده بود را قرائت کرد و ضمن بيان سابقه محکوميت کيفري حميد باقري درمني گفت: وي سوابقي دارد تحت عنوان کلاهبرداري و تحصيل مال نامشروع که در روند تحقيقات قرار دارد.

9 مهرماه امسال حجت الاسلام و المسلمين محسني اژه اي معاون اول قوه قضاييه اعلام کرد: حميد باقري درمني فرزند محمد که داراي سابقه کيفري بوده ،در دادگاه بدوي به عنوان مفسد في الارض محکوم به اعدام شده است. اين حکم قابل تجديدنظر خواهي است و مي‌تواند در ديوان عالي کشور در صورت اعتراض رسيدگي شود.

منبع: khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

ميزان استفاده جوانان از تلگرام و اينستاگرام

ايران يک ميليارد دلار گاز مجاني به ترکيه تحويل داد

آتليه‌اي که عکس‌هاي مستهجن از بچه‌ها مي‌گيرد!

مازني: مديران اينستاگرام عذرخواهي کنند

درز اطلاعات کاربران يک تاکسي اينترنتي تأييد شد

تکذيب اجبار سيل‌زدگان براي بازگشت به خانه

هلال احمر از سردار سعيد قاسمي شکايت مي‌کند

نمايندگان دنبال حاشيه امن براي انتخابات هستند؟

خط و نشان پليس در خصوص برخورد با بدحجابي

دختر ترامپ پشت دستگاه سنتي پارچه بافي+عکس

استاندار خوزستان از 28اسفند تاکنون خانه نرفته!+عکس

کشف فساد جديد در پرونده دکل نفتي گمشده

بازداشت عوامل ترويج فساد و فحشا در شيراز

سقوط 40 درصدي توليد خودرو در ايران

جريمه ميلياردي گران‌فروشان و محتکران موبايل

اقبال خانه اولي‌ها به وام مسکن کم شد

پرايد، نقش اول در تصادفات نوروزي

ماجراي مرده‌اي که از خارج کشور پيامک مي‌فرستاد

چشم‌انداز بازار خودرو و ارز در سال 98

افتتاح خط 6متروي تهران فردا با حضور روحاني

سپاه، درگيري با سيل‌زدگان خوزستان را تکذيب کرد

جهانگيري: کمک‌هاي خوبي براي سيل‌زدگان داريم

تب مهاجرت از ايران به دهه هشتادي‌ها رسيد

تعطيلات مرگبار؛ افزايش 7 درصدي تلفات جاده‌اي

رهاسازي ناگهاني آب سد علت تشديد سيل گلستان

حکم سه قاچاقچي ميلياردي صادر شد

انبارهاي مرغ و گوشت تنظيم بازاري سالم ماندند

قايق حامل مهاجران ايراني در مديترانه غرق شد

دادستان شيراز: شهردار در شيراز نيست

اعاده دادرسي سعيد طوسي در حال بررسي است

بازداشت دو ايراني در آرژانتين با گذرنامه اسرائيل

برخورد متفاوت شهرداري گرگان با پاکبانان

فرح: اميدوارم ايرانيان نوروزِ آزادي را جشن بگيرند!

فرماندار دشستان: به شهردار برازجان تذکر دادم

خريد و فروش گوشي در بازار موبايل نصف شد

قيمت اينترنت، از ساندويچ هم ارزان‌تر است

نه به آجيل؛ راه جديد مبارزه با گراني

ماجراي بازداشت يک استاد بلژيکي در ايران

آستان قدس در دوره رئيسي ماليات مي‌داد؟

تکرار بلاي پرايد بر سر لادا

جزئيات تازه درباره پرونده قتل شرور معروف تهران

هرج و مرج در بازار موبايل

چرا قيمت گوشي دوباره بالا رفت؟

شوراي شهر، فاتحه‌ي باغ‌هاي تهران را خواند!

بازداشت زن دوم در ماجراي مرگ مرد بازنشسته

مزايا و معايب مصوبه پرحرف و حديث مجلس

حمله خمپاره‌اي تروريست‌ها به حومه حلب

ثروت ترامپ چقدر است؟

جزئيات نشت آب از پايه‌هاي برج آزادي

آخرين وضعيت پرونده مرگ رئيس تامين اجتماعي